Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Carpeer Puma Owner
Registrace: 11.9. 2012 Příspěvky: 70 Bydliště: Brno
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 4:47 pm Předmět: Cladici kapalina |
|
|
Ahoj mohl by me nekdo pomoct s chladici kapalinou? Mam problem v tom ze auto mam od cloveka co nevedel co tam ma a jak je to stary takze jak to muzu zjistit? Nejradsi bych vymenil celej osah .. je tam nekde sroub na vypust? A jako perlicku mam vyrovnavaci nadobku cernou bez rysek diky |
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 4:56 pm Předmět: |
|
|
dole na levo na chladiči je vypouštěcí šroub... |
|
Návrat nahoru |
|
kap Puma Driver
Registrace: 5.11. 2011 Příspěvky: 190 Bydliště: Olomouc city a okolí
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 9:15 pm Předmět: |
|
|
vypusť vše přes chladič, můžeš sejmout i dolní hadici u chladiče a nechat to vytéct.
pak namíchej raději -40 st. Celsia a nalij. máš tak jistotu, že v pohodě vydrží i ty největší mrazy u nás a ještě můžeš párkrat dolít jen destilku. _________________ F puma 1.4 zetec r.v.98 a F puma 1.7 |
|
Návrat nahoru |
|
johnyzi Puma God
Registrace: 25.10. 2009 Příspěvky: 1115 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 11:38 pm Předmět: |
|
|
chladička je růžová _________________ Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: po říjen 29, 2012 11:46 pm Předmět: |
|
|
Já mám teda v pumici zelenou a hustou jak puding na -37 ... Otázka jestli tam ta zelená nepatří co může udělat? _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
johnyzi Puma God
Registrace: 25.10. 2009 Příspěvky: 1115 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 12:53 am Předmět: |
|
|
na barvě moc nezáleží spíš na specifikaci, ale obecně je v nich rozdíl s ohledem na přísady a podle toho tvorbu koroze v chladícím systému.. špatná ti může rozežrat třeba těsnění pod hlavou, ale to bude spíš způsobeno když smícháš dvě různý kapaliny (třeba červenou a modrou a vznikne ti tak kyselina)... různý barvy jsou i podle materiálu motoru, puma má slitinu hliníku, kde by měla být růžová. A pokud měníš kapalinu za jiný tip měl bys předtím propláchnout destilkou
ale když jsme u těch barev, správně má být růžová ale u forda byla původně modrozelená a tu pak nahradila růžová, takže je možný, že tam máš ještě prapůvodní chladičku (zvážit výměnu..¨) _________________ Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 7:10 am Předmět: |
|
|
Všecky kapaliny půjdou nový, spolu s filtrama.... _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 5:17 pm Předmět: |
|
|
v podstatě je opravdu jedno co tam dáš. Vše je na ethylenglykolu - asi bych dodržel barvu jaká byla půvovodní protože růžová se ti nesmíchá se zelonomodrou. Ono není dobré jí dělat zase moc "ostrou" protože podstatně zhoršuje odvod tepla. Dříve se to používalo následujícím způsobem - naftové motory modrá(modro zelená) - má sice o něco horší přenost tepla ale netvoří usazeniny v chladiči
řůžová(červená) je agresivnější ale lépe odvádí teplo. To není z mé hlavy ale od výrobce. Každopádně v Zetecu máš pod hlavou ocelové těsnění takže to řešit moc nemusíš. Pokud se i tak poruší tak né z důvodu agresivity chladiva. Jenom to neřeď obyčejnou vodou ale destilkou. U nás v prvovýrobě se to ředí na koncentraci cca 56% glycol. Ono taky úplně nepaltí že hliník červená litina modrozelená - u nás se do hliníkového litru dává růžová a do hliníkové nafty modrozelená. Taky je zajímavé že z prvovýroby byla opravdu modrá a po 5 letech měl autorizovaný servis předepsanou již výměnu na řůžovou která má údajně 7 let. Toyota má plánu např výměny po dvou letech takže se v tom vyznat je opravdu záhada _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
kap Puma Driver
Registrace: 5.11. 2011 Příspěvky: 190 Bydliště: Olomouc city a okolí
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 5:35 pm Předmět: |
|
|
to misakxt:
netušíš náhodou na jakou nemrz.směs jezdí tyto:
Kód: |
http://www.youtube.com/watch?v=1Pi9yQQVQeA&feature=related |
_________________ F puma 1.4 zetec r.v.98 a F puma 1.7 |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 6:03 pm Předmět: |
|
|
dnes jdu do práce tak se ti podívám do jakého mínus je "čistej" glykol. Ono čistej neber úplně vážně. Myslim že je tam koncentrace kolem 86% co k nám chodí než se to zředí.V podstatě si ale myslim že na -50 to nebude problém naředit ale větší problém bych viděl s olejem protože mám takovej pocit že klasickej 5W40 má bod tuhnutí kolem -40. Ale existují i předehřevy motoru atd. Ale tohle je Rusko a tam zákony neplatí . Ono i každej model má svoje specifika - u nás se myslim používají tři chladiče. Klasika - s klimatizací a tzv. Hot Area - to je do jižných států ( kde je chladič větší atd.). Každej trh je specifickej takže tady může být růžová a jinde zase modrozelená. _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Carpeer Puma Owner
Registrace: 11.9. 2012 Příspěvky: 70 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 6:14 pm Předmět: |
|
|
takze jenom pro zhrnuti .. z chladice vypustim celou chladici kapalinu , podle potreby namycham destilku a nemrznouci smes a doleju .. jeste by me zajimalo co se stane pokud bych mel vic chladici kapaliny nez je nutny .. mam jinou nadobku a nejsou na ni rysky + kolik je v obehu kapaliny dohromady? |
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 6:39 pm Předmět: |
|
|
7,6 l vč. topení. Ovšem z něj to dostaneš asi jenom odsátim. |
|
Návrat nahoru |
|
Carpeer Puma Owner
Registrace: 11.9. 2012 Příspěvky: 70 Bydliště: Brno
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 6:43 pm Předmět: |
|
|
ok moc dekuju |
|
Návrat nahoru |
|
johnyzi Puma God
Registrace: 25.10. 2009 Příspěvky: 1115 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út říjen 30, 2012 9:57 pm Předmět: |
|
|
jen při doplnění nezapomeň dodržet postup pro samoodvzdušnění _________________ Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: út listopad 06, 2012 11:33 am Předmět: |
|
|
taky nezapomeň mít otevřený ventil topení tzn. topení na max a zapnutý klíček..jinak na -50 stupňů vychází 60% koncentrace glykolu. Ale jak jsem již psal - to co kupuješ není 100% glykol - to jenom kdyby si jel do toho ruska .. _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
|