Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Hluk při zatáčení
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Podvozek

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Hluk při zatáčení
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: čt září 13, 2012 4:34 pm    Předmět: Hluk při zatáčení Citovat

Ahojte, mám takovej dotaz.

Při jízdě nad cca 60km/h se při průjezdu doleva zřejmě zepředu ozývá zvuk jako bych jel po hodně hrubém asfaltu, i když jedu po hladkém povrchu. V pravé zatáčce se zvuk ozývá taky, ale se zhruba poloviční intenzitou. Pokud jedu rovně, zvuk úplně ustane.

Zvuk je stejnej, ať jedu na neutrál z kopce nebo pod plynem po rovině, nevysledoval jsem že by na to mělo vliv něco jiného než rychlost a poloměr zatáčky.

Jak hučí ložisko jsem poznal už několikrát na zadní nápravě, zvuk je to úplně jiný.

Tak jsem z toho trochu zmatený a přemýšlím čím by to mohlo být.
Loni jsem měnil silentbloky na ramenech, kulové čepy, čepy řízení, tyčky stabilizátorů a kotouče a destičky.

Předpokládám správně že homokinetický kloub by se projevil jen pod plynem?
Nebo to může být oprvdu jen ložisko?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Lopez
Puma God
Puma God


Registrace: 1.12. 2006
Příspěvky: 1079
Bydliště: Praha matka měst a nálad

PříspěvekZaslal: čt září 13, 2012 7:18 pm    Předmět: Citovat

Předpoklad Dobrý a taky při brzdění motorem nejspíš bych opet hledal chybu v ložisku
_________________
Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2012 3:19 pm    Předmět: Citovat

Hmmm, díky, já jsem si to tak nějak říkal, ale takovýhle zvuk jsem ještě od ložiska neslyšel ... Zdá si mi že jsou v zatáčkách cítit i maličko vibrace, ale to se mi možná jen zdá, nevim.

Ještě chvilku tomu nechám a uvidím jak se to bude vyvíjet ... Každopádně podám report Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Johnik
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 10.4. 2006
Příspěvky: 1966
Bydliště: Za Prahou

PříspěvekZaslal: pá září 14, 2012 7:14 pm    Předmět: Citovat

Mě začalo hučet ložisko na zadku někde v Anglii, rachtat (ten zvuk jsem slyšel poprvé) někde u Blackpoolu a na Isle of Man jsem už to ložisko nechal měnit po tom, co se mi tam rozsypalo. U motorky se mi rozsypalo aniž by začalo hučet. Mělo najeto poctivých 2.000km. Jinak znám případy, co jim hučelo ložisko 15.000km, takže to je různé. Jsem zvědavý čím to bude.

Každopádně při změnách směru jsou právě více zatížená ložiska.

Homokinetický kloub respektive poloosa je znát na jízdě pod zatížením, hlavně do kopce. Chovalo se mi to nejprve jako špatně vyvážené kolo, až pak to začalo dělat větší vibrace (cca po 6-8.000km), kdy se překonávání vlastní frekvence třáslo celé auto (mezi 80-120km/h).

_________________
PumaTrip.webnode.cz

S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
AL
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.11. 2011
Příspěvky: 62
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po září 17, 2012 4:11 pm    Předmět: Citovat

Mne presne tohle delalo taky, a zpusobovalo to ze kolo drhlo o hadicku od brzdy..blbost, ale radsi to zkontroluj
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: út říjen 02, 2012 11:51 am    Předmět: Citovat

Tak si říkám jestli vůbec nějaké aktuality psát nebo ne, abych si akorát neudělal ostudu Smile Ale třeba to pro někoho bude přínosné ...

Včera cestou z práce se onen zlý zvuk zesiloval víc a víc, tak jsem si říkal "Ty zlobivé ložisko, ty půjdeš ven, jen nevím jestli levé nebo právé ...". A po několika stovkách metrů už auto táhlo na stranu a bylo znát že se mu jede ztěžka a že došlo k defektu pravého předního kola. To mě trošku překvapilo. Čekal jsem že se každou chvíli to ložisko vysype, ale tohle jsem nečekal. No nic, řekl jsem si že to je ta lepší varianta a kolo jsem sundal. Jaké ale bylo překvapení, když jsem si všimnul, že vnitřní strana pneumatiky byla sjetá víc než vnější. Ale ne o trošku, ne že by tam jen zmizel vzorek. Bylo to skrz plátno, skrz obě vrstvy drátů. V podstatě to pohromadě drží jen zázrakem. Ha, tady něco nehraje. Tak jsem se podíval i na druhé kolo, a vypadá v podstatě stejně.

foto dodám večer

Jak jsem psal výš, loni v létě jsem toho na podvozku docela dost vyměnil, pak jsem šel samozřejmě na geometrii a všechno se zdálo v pořádku. Ach jo.

Hned po přezutí zajdu na geometrii a uvidím co mi řeknou. Jsem zvědavý, jestli to půjde vůbec seřídit to správných hodnot nebo jestli bude potřeba nějaký další upgrade.

Měl už někdo podobně extrémě sjeté vnitřky gum? Čím to bylo? Můžou na to mít vliv unavené pružiny a staré tlumiče? To je asi v podstatě jediné co tam zůstalo staré...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
CZECHSTYLETUNING
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 7.2. 2011
Příspěvky: 4
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: út říjen 02, 2012 2:37 pm    Předmět: Podvozek Citovat

Nazdarek.ten samej problem jsem mel aji ja.vymenil jsem cepy rizeni udelal geometrii a byl klidek.cepy rizeni si myslim ze to bude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: út říjen 02, 2012 11:10 pm    Předmět: Citovat

Tak a slíbené foto :




Zítra dostanu v pneuservisu vyhubováno Smile

Hloubku dezénu nekomentujte, já vím. To je tak když je auto sluha, každý den mi vozí zadek, a nestíhám ostatní věci, natož o něj pečovat ... Surprised


To by člověk ani neřekl jak jsou ty drátky ostré. Pěkně jsem si pořezal prsty ...

Myslím že samotnýma čepama řízení to asi nebude, ty jsou relativně nové a bez vůle. Leda že by jeden z nich dostal ránu a ohnul se? Myslim že geometrie řekne nebo snad aspoň naznačí co a jak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
johnyzi
Puma God
Puma God


Registrace: 25.10. 2009
Příspěvky: 1115
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st říjen 03, 2012 10:08 am    Předmět: Citovat

Čepy řízení na to nemají žádný vliv pokud máš geometrii v pořádku, jinak jsi docela hustej jezdit na tomhle:D buď rád, že jsi se někde nevysekal

ramena, silenbloky, uložení tlumičů, čepy by to byly pokud by jsi měl špatně udělanou geometrii a kola by se moc sjížďěla nebo naopak by chtělo jet každé na druhou stranu což tak i podle fotek vypadá..., to by jsi ale snad poznal na řízení, že je to nějaké divné alespoň já to pod výměně čepů poznal než jsem dojel na geo

_________________
Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
CZECHSTYLETUNING
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 7.2. 2011
Příspěvky: 4
Bydliště: Přerov

PříspěvekZaslal: st říjen 03, 2012 2:30 pm    Předmět: Citovat

Me se sjizdeli gumy uplne stejne a cepy rizeni jsem mel relatyvne dobre tak jsem se nastval vymenil jsem je jel na geošku a bylo po problemu je mozne ze jeste horni ulozeny je spatne to je pravepodobnejsi radsi to dej kdo tomu rozumi at se ti na to podiva jestli na to nemas cas byla by skoda sjet zas dalsi gumy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
xseries60
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010
Příspěvky: 382
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: st říjen 03, 2012 3:00 pm    Předmět: Citovat

To je teda mazec. To muselo za deště hrabat snad i na 5 Laughing
Jsem zvědav co to nakonec způsobilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: st říjen 03, 2012 11:56 pm    Předmět: Citovat

Tak dnes jsem byl na geometrii.

Teda byl jsem tam, ale na geometrii nakonec ani nedoslo. Přestože jsem toho loni spoustu vymenil, tak spodní kulový čep je po smrti (1 rok, FEBI), zadní silentblok ramene nevytržený ale poprskaný (1 rok, FEBI), vůle na tyčkách stabilizátoru (1 rok, FEBI). Dál uložení tlumičů a tlumiče samotné jsou víc než špatné (ty jsem nikdy neměnil, pravděpodobně jsou původní).

Sám jsem si to prohlídnul zespoda pod heverem. Když stálo auto na zemi, tak jsem si toho nevšimnul, ale když ho zvedli na plošině do úrovně očí, hned jsem viděl, že přední kola jsou totálně do A.

Vypadá to, že z Pumy se stane opečovávaná hračka na víkendy, a její úlohu dělníka převezme něco jiného.

Zaslouží si to holka, vozí mě už cca 120000km. Kdo najel víc? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
xseries60
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010
Příspěvky: 382
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: čt říjen 04, 2012 4:57 pm    Předmět: Citovat

Tak to mě celkem utvrzuje v názoru, že Febi je s*ačkává značka. Nám na Méganu Febi čep odešel také po 25 000 km.
Otázku jej co je aspoň trochu kvalitní v rámci druhovýroby? Meyle?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
R.o.u.
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 27.7. 2007
Příspěvky: 387
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: čt říjen 04, 2012 5:54 pm    Předmět: Citovat

Ja kupuju jedine MOOG, ty přežijou všechno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund