Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: st květen 11, 2011 10:43 pm Předmět: Meziplyny |
|
|
Začal jsem "mučit" svojí Pumu meziplynama, který jsem doteď ignoroval a musím říct, že když se to povede, je to paráda. Jednak to skvěle zní a pak podřazování je tak hladký, že není poznat, že řadíte. Myslim, že pokud jedete pilu, tak bez meziplynu takhle krásně plynule podřadit nejde...
Zatím to zkouším bez brzdy, ale opravdová paráda je heel toe, jenže je problém s utopeným plynem...
Ptám se tedy, děláte vůbec někdo u Pumy meziplyny, případně konkrétně heel toe? |
|
Návrat nahoru |
|
Zdeny Puma Racer
Registrace: 28.10. 2009 Příspěvky: 681 Bydliště: Boskovice
|
Zaslal: st květen 11, 2011 11:12 pm Předmět: |
|
|
Já to dělám vždy když mám dobrou náladu.. Poslední dobou se snažím natrénovat i pravej meziplyn (2x spojku z kvaltu na neutral a z neutralu zařadit- nacož teda zatím nemám)
No a při brždění se oto taky občas pokusím a docela se to dá |
|
Návrat nahoru |
|
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 12:48 am Předmět: |
|
|
Zdeny: Nejsem z nejpovolanějších, ale falešný meziplyn vůbec nemá ten efekt, nehledě na to, že to prý ničí synchrony. Naopak pravý meziplyn šetří spojku...
Jen pro pořádek meziplyn je, když např. mám zařazenou 4 a chci podřadit na 3, spojka, pak neutrál, pustim spojku, sešlápnu plyn, snažím se dostat motor do otáček, kam "přijde" trojka, pak znovu spojka a řadím 3, pouštím spojku, motor by neměl cuknout, pak se to povedlo...
Zní to složitě a zdlouhavě, ale netrvalo mi dlouho se to naučit, ovšem heel- toe tak snadný není... |
|
Návrat nahoru |
|
PUMAra Puma Driver
Registrace: 4.6. 2010 Příspěvky: 375 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 3:34 am Předmět: |
|
|
Já dávám meziplyny 95% podřazení,.. a vřele doporučuji nejen kvůli zvuku ale kvůli plynulosti jízdy a když jede pilu taxi brzdim částí nohy a patou střílim do plynu. Někdy to nevyjde ale neni na tom nic těžkého jen jak spravně píšeš je blbej ten utopenej plyn to je na vykloubení nohy řek bych že mezyplyny jsou hodně důležitý. |
|
Návrat nahoru |
|
Zdeny Puma Racer
Registrace: 28.10. 2009 Příspěvky: 681 Bydliště: Boskovice
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 7:19 am Předmět: |
|
|
Ono já to dělám spíš pro ten zvuk Každopádně podle mě mě ten jednoduchej pomůže vtom že to tolik necukne a hlavně při podřazení ti nespadnou otáčky... Jasně není to už o šetření převodovky což u dnešních aut je zbytečnost, ale ten efekt že nepřijdeš o otáčky a auto necukne to má stejnej.. |
|
Návrat nahoru |
|
Zdeny Puma Racer
Registrace: 28.10. 2009 Příspěvky: 681 Bydliště: Boskovice
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 8:16 am Předmět: |
|
|
Tady se to hoodně řešilo, doporučuju přečíst.. Co jsem vyčetl u našich slabejch,novejch, předokolovejch prdítek je to stejně kničemu tak proč si neudělat radost zastřílením do vejfuku a o miliontinu sekundy rychlejším průjezdem zatáčky ?
Kód: | http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=20&t=101520&hilit=meziplynem |
Bakan: Jestli se nepletu tak jsi tu v nějákým topicu vytahoval jak máš nejvíc najeto atd atd.. Tak by si to snad zasloužilo lepší komentář, kterej by i k něčemu byl nemyslíš ? |
|
Návrat nahoru |
|
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 9:00 am Předmět: |
|
|
Strada01: Proč? Autu to vůbec neškodí, jen spotřebě .
Jinak já neříkám, že je to bůhví jak efektivní. Má to smysl, když jedete svižněji, motor vytočenej, ale hlavně ta radost, když se to povede . |
|
Návrat nahoru |
|
VaclavS Puma Driver
Registrace: 18.9. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 9:01 am Předmět: |
|
|
Meziplyny mám natrénované z traktoru, jelikož tam bez nich nehodíš ani kvalt nahoru. U pumky se mi líbí ten zvuk, ale pokud máš v pohodě synchrony tak to moc velký efekt nemá.
No na druhou stranu nejsem žádný automechanik _________________ StefanVaclav.humanart.cz |
|
Návrat nahoru |
|
faust54 Puma God
Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 1350
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 9:05 am Předmět: |
|
|
No, spojka moc trpet nebude..., mam pumku, ktera ma najeto 230tis. r.2001 a ted menim prvni spojku z vyroby a to si ten meziplyn taky obcas uziji _________________ Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93
Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX
http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA |
|
Návrat nahoru |
|
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 9:25 am Předmět: |
|
|
Efekt to má jak pro koho, já nemám rád, když auto cuká, to prozradí, že neumíte řadit... Když jedete ostřeji, tak taky spojku pouštíte rychleji, aby to pak necuklo musíte dát meziplyn...
Jinak co se toho odkazu na tuning fórum týče, mám pocit, že většina lidí tam ani neví co to meziplyn je a k čemu slouží a jen kritizují, že to neumí neznamená, že je to kravina...
Ty obavy o spojku nejsou vůbec na místě... |
|
Návrat nahoru |
|
bakan Puma Driver
Registrace: 2.2. 2010 Příspěvky: 412 Bydliště: Broumov,Okres Náchod
|
Zaslal: čt květen 12, 2011 11:23 am Předmět: |
|
|
Zdeny:Ano mam hodně najeto a u toho co tu píšete se usmívám a proto byly ty smajlíci, takhle jsem blbnul z meziplynem asi tak před 20lety.Když meziplyn tak jedině že by jsi měl špatné synchrony že by šly kvalty přes zuby.A jinak dvakrát spojka a meziplyn. |
|
Návrat nahoru |
|
kobzik Puma Owner
Registrace: 7.2. 2011 Příspěvky: 24 Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
|
Zaslal: pá květen 13, 2011 11:18 am Předmět: meziplyny |
|
|
moje pumička má natočeno něco přes 200 000 km a pomalu se hlásí o novou spojku, bojim se abych jí mým (ne)uměním neodepsal ještě dřív takže jsem na ní hodnej a moc neblbnu |
|
Návrat nahoru |
|
ttoomm Puma Driver
Registrace: 16.2. 2008 Příspěvky: 415
|
Zaslal: so květen 14, 2011 6:31 pm Předmět: |
|
|
jak to te je? skodim nebo pomaham autu kdyz jedu treba 50 z kopce na neutral a dole po kopci misto abych zaradil trojku treba a trhnul celym autem seslapnu spojku, tuknu do plynu, zaradim a pustim spojku bez nejakyho trhnuti? |
|
Návrat nahoru |
|
marwi Puma Owner
Registrace: 31.10. 2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Piestany
|
Zaslal: so květen 14, 2011 6:43 pm Předmět: |
|
|
pouzivam casto medziplyn pri podradovani a uz som to dostal celkom aj do ucha a auto ide omnoho plynulejsie ziadne trhanie alebo velke namahanie lamely... co tym akoze moze clovek pokazit? podla mna to predlzuje zivotnost spojky... _________________ Ford Puma 1.7 VCT |
|
Návrat nahoru |
|
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: po květen 16, 2011 8:03 pm Předmět: |
|
|
ttoomm: To co děláš je k ničemu, řekl bych... Pokud teda vyřazuješ na jízdu z kopce (což je nesmysl, ale to je na jiný téma) měl bys správně při jízdě na neutrál dát plyn a až potom sešlápnout spojku, zařadit a pustit spojku viz. můj popis meziplynu výše...
Jestli to, co děláš něčemu škodí ti na stopro neřeknu, ale už jsem slyšel názor, že tento způsob, tj. falešné meziplyny ničí synchrony!
Zkrátka jde o to, odpojit převodovku od motoru, což uděláš právě tím, že zařadíš neutrál, a pak rovnáš otáčky motoru a převodovky...
Pokud se to dělá správně, spojka jde u podřazování pouštět svižně bez sebemenšího škubnutí a ničemu to neškodí, soudím právě podle tý hladkosti a zkušeností, co jsem na to slyšel. Zvýší to maximálně spotřebu o nějaký drobný...
PS: Pokud jste objevili nějaký nesrovnalosti v tom, co píšu, nenechávejte si je pro sebe . |
|
Návrat nahoru |
|
|