Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
EMERICH Puma Owner
Registrace: 1.6. 2008 Příspěvky: 97 Bydliště: Bratislava / Kašov
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 12:57 pm Předmět: Puma na plyn? |
|
|
Zdravim vsetkych,
tak mam pred sebou velku dilemu, premyslam totiz nad tym ze by som do pumy dal namontovat plyn, nakolko na nej v kuse jazdim a celkom kvalitne to zerie. Mam na nej najazdenych 184 000 km a neplanujem sa jej v najblizsej dobe ani nahodou vzdat, nakolko je to moje najvacsie srdce...
Ma s tymto niekto skusenosti? Viem mi niekto na slovensku doporucit nejaky servis kde to vedia dobre urobit? Uvitam akekolvek Vase nazory na toto...
Imo |
|
Návrat nahoru |
|
cyberjak Puma Driver
Registrace: 28.3. 2009 Příspěvky: 142 Bydliště: Turnov ( Liberecký Kraj )
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 2:25 pm Předmět: |
|
|
jestli chces setrit tak si kup octavia 1,9tdi..... pac ten plyn te bude stat majlant... |
|
Návrat nahoru |
|
PUMAra Puma Driver
Registrace: 4.6. 2010 Příspěvky: 375 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 6:41 pm Předmět: |
|
|
navratnost investice LPG je tak do 9měsíců takže je to supr úsporný ale zas do sporťáčku cpát plyn?? neni to trošku škoda? btw. rozluč se s kufrem |
|
Návrat nahoru |
|
faust54 Puma God
Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 1350
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 7:31 pm Předmět: |
|
|
Nechapu, proc LPG..., spotreba pumy je naprosto ok..., a zas takova uspora to nebude... _________________ Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93
Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX
http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 8:15 pm Předmět: |
|
|
já mám LPG na všech autech co mám už několik let a naprostá spokojenost - focus 1.6 felicia 1.3 a fabia 1.4. úspora je naprosta jasná - 16.9 Kč litr plynu a 35Kč litr benzínu tady neni co řešit. Do focuse jsem to dával dělat když měl 180000km a už mám celkově 280000km a žádnej problém. Felicie má už 208000km. Pokud chceš nějaký info tak písni a hlavně si nenech radit od někoho kdo ten plyn nemá a jenom něco někde slyšel . Teď ještě řešim Fiestu 1.3 jestli si jí necháme nebo do ní půjde také plyn _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 8:19 pm Předmět: |
|
|
cyberjak napsal: | jestli chces setrit tak si kup octavia 1,9tdi..... pac ten plyn te bude stat majlant... | a co ty šílený jízdní vlastnosti který jsou u mě u auta nejdůlěžitější?? jedničkovou oktávku nebrat........ _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Lotr Puma Driver
Registrace: 3.10. 2010 Příspěvky: 306 Bydliště: Petřvald Karviná Ostrava
|
Zaslal: ne květen 01, 2011 9:50 pm Předmět: |
|
|
tak to já bych raději bral 1 po faceliftu než 2, dvojková je možná hezčí ale u kolegy to pořád stojí v servise jedná za druhou. staré 1.9 tdi je dobré s 1.9tdi pd nebo 2 tdi nemám moc dobré zkušenosti, samozdřejmě jízdí vlastnosti se s pumou nedají srovnat, měl jsem felícii 1.6 na plyn a ještě když stal plyn 13,90 jezdil jsem za 0,93kč/km. Ale, že mi žere Puma 9l mi nevadí jízdu si rád zaplatím. Můj názor plyn ano, když budeš chtít přepneš si to na benzín. Jen to bude chtít častější udržbu. |
|
Návrat nahoru |
|
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: po květen 02, 2011 12:08 am Předmět: |
|
|
To je blbej nápad, už to tu někdy bylo...
Zkrátka na plyn jsou jiný auta, Pumy je škoda, navíc jsem Pumu LPG (naštěstí) nikdy neviděl...
U tý spotřeby je ještě potřeba říct, že LPG žere litrově víc než motor před přestavbou, takže přímý srovnání cen není zrovna vypovídající... |
|
Návrat nahoru |
|
Lucius Puma Driver
Registrace: 27.10. 2008 Příspěvky: 455 Bydliště: Kosice
|
Zaslal: po květen 02, 2011 7:21 am Předmět: |
|
|
ja som jednu tusim na plyn videl. osobne si myslim ze plyn je velmi dobra alternativa k nafte aj ked prvotna investicia je dost vysoka no pumu beriem taku aka je a rozhodne by som do sportoveho auta plyn nepchal ale ked chces tak preco nie. V SR to aj s atestmi od 1000 do 1800 eur zalezi od znacky a druhu splynovaca. _________________ Ford Puma 1,7 VCT 92Kw 1679ccm r.v.1998
Kia Rio 1.4i 71Kw 1399ccm r.v.2007 |
|
Návrat nahoru |
|
Pajos_ Puma Driver
Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 315 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po květen 02, 2011 8:23 pm Předmět: |
|
|
Presne jak pravi VAJT.. S tim plynem to zase bude o dost vic zrat..
Mam pocit, ze o tretinu max o pulku vic.. Ale stejne se to vyplati..
Jen nevim proc to cpat do Pumci.. Fakt nesmysl...! OMFG to neni normalni...! |
|
Návrat nahoru |
|
nicus Puma Owner
Registrace: 10.8. 2006 Příspěvky: 65 Bydliště: Ústí nad Labem a někdy Třebenice
|
Zaslal: po květen 02, 2011 9:12 pm Předmět: |
|
|
Mě se ta představa Pumy na LPG zase tolik nepříčí, pokud se má jednat o prostředek každodenního ježdění. Puma ač se tak nezdá, je auto z jistých pohledů velice praktické a pro běžný život celkem vhodné. Když jsem se začal rozhodovat, jaké jiné auto kupím, tak padla volba na Fusiona 1,6 a nebo Focuse a dal jsem si opravdu hodě práce s tím, zjistit jaký motor je nejlepší volba při nájezdu do 20000km. Ke každému autu a zvolenému motoru jsem si zjistil všechny informace o servisu, co se kdy musí pravidelně měnit + k tomu když se koupí auto s najetými 50tis. km, jaké díly se během 5ti let pravděpodobně budou měnit (jen odhad po dohodě s automechaniky a pročtení příslušných fór).
Výsledek byl tak trochu čekaný - nejhorší je auto na benzín kvůli ceně paliva, v závěsu nafta a nejvýhodnější LPG. Benzínové auto v dané výbavě a nájezdu je levnější, ale žere nejvíc. Nafta je ve stejných parametrech jako ojetina vždy dražší, LPG je jasné- cena benzínu + cca 35000 (počítal jsem víc, třeba na Fusiona by LPG stálo 31000). Je třeba se zamyslet nad jednotlivými motorizacemi. Nafty posledních let jsou oproti benzínu složitější, pracují s jinými tlaky paliva, mají více součástek = více možností poruchy, veliká citlivost na kvalitu paliva...Do nové bych asi šel kvůli servisu a vědomí, že budu dělat vše proto, aby auto bylo OK, ale ostatním majitelům jsem se naučil nevěřit. V porovnání relativně jednoduchý, lehký (i když moderní nafty zase o tolik těžší nejsou) benzínový motor s LPG je pro mě v tomto ohledu spolehlivější. Navíc naftová Octavie opravdu jezdí levně, ovšem do doby, než se zjistí, že levně se jezdilo proto, protože se nedělal servis tak jak se měl a do nádrže šla nafta z lokomotiv za 15kaček. A navíc pro mě jako jedince je daleko lehčí 1x se rozloučit s 35tis Kč a pak mít u pumpy úsměv na tváří než 3x měsíčně brečet u pokladny jako želva po dobu X let. I když mě napadá…není škoda, že běžnému lidu se v ČR dostává tak levného ježdění – možná by se to LPG mohlo nějak dodatečně zdanit aby to vycházelo jen tak o 3-4 Kč levněji jak benzín a třeba by to trochu tu kasičku naplnilo
Otázkou zůstává, zda předělávat právě Pumu, se kterou jezdím 5 let a nebo prodat a koupit jiné, morálně i reálně mladší auto, mít radost z nové hračky a zainvestovat peníze za LPG do něj.
Každý by si to asi měl propočítat sám. Kdo nevěří, nechť vyvrací, kdo má LPG, možná bude souhlasit, kdo má naftu bude tvrdit, že se servisem a naftou z lokomotiv a lodí není problém
Toť můj názor a teď se do mě pusťte _________________ Skype: nicus11 |
|
Návrat nahoru |
|
Lotr Puma Driver
Registrace: 3.10. 2010 Příspěvky: 306 Bydliště: Petřvald Karviná Ostrava
|
Zaslal: po květen 02, 2011 9:42 pm Předmět: |
|
|
nicus - já s tebou souhlasím, měl jsem Golfa TDi silnější verzi, servis byl ještě v celku levný ale nedokážu si představit například motory HDI nebo TDDI co se týká udržby. Příklad Toledo taxík 1.9 tdi 66 kw 650 000km nejeto motor stále šlape i v zimě a to jezdilo od oleje z marketu za 17,90 až po naftu z vlaku za 20,- (skoro bez údržby). Plyn pořád vyjde levněji, no pokud šetřit tak bych koupil už auto s plynem a jezdil, jezdil dokud to pojede. Plyn není na parádu.
A pokud někomu jde o bezpečnost tak jsem viděl hořet auto na plyn, auto komplet skoro zhořelo, bouchly jen výpary z benzinové nádrže. Plyn. b. zůstala celá a to šlehaly plameny z kufru.
Já jsem pro plyn ale do pumice ne. |
|
Návrat nahoru |
|
pavlisie Puma Owner
Registrace: 28.4. 2011 Příspěvky: 32
|
Zaslal: út květen 03, 2011 12:33 pm Předmět: plyn |
|
|
no mě už taky nabízeli že mi Pumu předělaj na plyn ale to bych se fakt musela rozloučit s kufrem a tuším i s částí výkonu. Nevím co je na tom pravdy, ale prej je to auto potom línější. Pravda, s..re mě, že benzín je za tak hnusný prachy a tak si říkám že asi začnu chodit pěšky a nebo hledám jiný alternativy. Plyn jsme prodiskutovali, což takhle předělat ten motor na ethanol? Máte někdo zkušenosti s tím, jak jezděj auta na ethanol? kolik to stojí, jaký je výkon, příp. spotřeba? |
|
Návrat nahoru |
|
EMERICH Puma Owner
Registrace: 1.6. 2008 Příspěvky: 97 Bydliště: Bratislava / Kašov
|
Zaslal: út květen 03, 2011 12:42 pm Předmět: Dakujem |
|
|
Dakujem za nazory, bol to len napad a prave pre toto zboznujem toto forum, ze si necham poradit a neurobim somarin, ktoru budem lutovat...ja som videl niekolko nemeckych pum prerobenych na plyn na predaj, mne sa to auto jednoducho lubi a ja ine nechcem... tak si mozno kupim potom nejaku nemecku pumu co uz je na plyn urobena...
Vdaka vsetkym za tipy... |
|
Návrat nahoru |
|
faust54 Puma God
Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 1350
|
Zaslal: st květen 04, 2011 6:27 am Předmět: |
|
|
Ohledne alternativ, tak je tady E85 - jeden clen fora to dlouhodobe testuje a myslim, ze zatim s tim nebyl problem... _________________ Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93
Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX
http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA |
|
Návrat nahoru |
|
|