Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
PUMAra Puma Driver
Registrace: 4.6. 2010 Příspěvky: 375 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út září 07, 2010 5:45 pm Předmět: Kdo užívá vysokooktanoej benzin do pumy? |
|
|
Tak kdo si ´´zvyšuje´´ výkon u PUMY vysokooktanovými palivy??
Zde dementuji postřeh při testování vysokooktanových paliv u dvou motorek ...
Test
Na test paliv byly vybrány dvě výrazně odlišné motorky. GSX-R 1100 z roku 1991 s najetými 400km a určeným palivem N95 a K1200S z roku 2006 s najetými 150km a určeným palivem N98.
Suzuki GSX-R 1100 BMW K1200S
objem motoru 1100 ccm 1200 ccm
kompr.poměr 10:1 13:1
řízení spalování karburátor 38mm FI s Knock senzorem
Testy probíhaly u obou motocyklů následovně:
Ohřev motocyklu na N95, změření výkonu na N95, vypuštění paliva z karburátorů/nádrže a nalití paliva Shell V-Power Racing, 1minuta na volnoběh, 2 jízdy po sobě přičemž výsledky se braly z druhé jízdy, kdy
motor jel 100% na čisté druhé palivo. Stejná výměna paliva byla i u 3.paliva Benzina Verva 100. U všech jízd zapnutý chladící ventilátor na zkušebně, hlídání stejné teploty motoru u zkoušek na různá paliva, větraná místnost z důvodu stejné kvality vzduchu pro všechny zkoušky.
Suzuki GSX-R 1100 BMW K1200S
Natural 95 141,78 HP 100,0% 152,08 HP 100,0%
V-Power Racing 139,79 HP 98,6% 153,14 HP 100,7%
Verva 100 140,72 HP 99,3% 154,82 HP 101,8%
Obě paliva jsou nabízena pro sportovní charakter jízdy a použití jak v motocyklu tak v autě. Jako hlavní rozdíl (přímo v názvu) je uváděno vyšší oktanové číslo, které samo o sobě nemá vliv na výkon motoru. Pro využití vyššího OČ by musel být motor upraven (např. vyšší kompresní poměr, nebo přeplňování). Další zmiňovanou diferencí oproti běžnému palivu N95 jsou uvedena aditiva čistící motor, zlepšující těsnost motoru. Čistící schopnost nebyla u nás testována a její výsledky jsem našel uvedeny pouze od prodávajících firem, kde nemusí být dodržena 100% objektivita. Na druhou stranu čistící schopnost paliva není nic nemožného. Naměřené jednoprocentní rozdíly mohou být způsobeny chybou měření, jinak prohřátým spalovacím prostorem, atd.
Na běžném sériovém motocyklu nedojde tedy ke znatelnému navýšení výkonu a rozhodnutí je na každém uživateli. Motor je z továrny vyroben na palivo N95 (výjimky na N98) a stárnutím jeho oktanový nárok klesá. Ve skutečnosti ani nový motor vyrobený na N95 nebude detonovat při palivu s OČ 94. Paliva Natural 95 prodávaných v ČR nemají OČ nižší než 95. To platí samozřejmě pro většinu čerpaček a mohou se vyskytnout prodejci s podivnou kvalitou paliva, proto bych doporučil kupovat benzín jen u větších čerpaček, kde se palivo dostatečně rychle obměňuje.
Píšu to jsem jen tak ze zajímavosti |
|
Návrat nahoru |
|
faust54 Puma God
Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 1350
|
Zaslal: út září 07, 2010 7:15 pm Předmět: |
|
|
ja pouzivam dlouhodobe Shell V-power 95 a je fakt, ze rozdil je jen v kvalite a v tom, ze na nej najedu vice na stejny styl jizdy...
Po dlouhodobem pouzivani 98 ci 100 je to trosku znat, ale ne tak jak by si nekdo predstavoval...
Este bych doplnil jeden postreh z Manualu Ford Puma kde je uveden N95 a nebo N98, zalezi jen na uzivateli..., pisese, ze N98 v zime zlepsuje studene starty, coz bych mohl potvrdit, kdyz jsem mel starou pumu... _________________ Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93
Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX
http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA |
|
Návrat nahoru |
|
Andy Puma Driver
Registrace: 4.5. 2009 Příspěvky: 186 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út září 07, 2010 7:27 pm Předmět: |
|
|
já beru u OMV natural 100 carrera a spokojenost, pokud občas naleju 95 motor občas zlobí-z ničeho nic zpomalý ... |
|
Návrat nahoru |
|
cyberjak Puma Driver
Registrace: 28.3. 2009 Příspěvky: 142 Bydliště: Turnov ( Liberecký Kraj )
|
Zaslal: út září 07, 2010 8:20 pm Předmět: |
|
|
tak ja muzu rict ze dlouhodobe a jedine tankuji VERVU 100 za 2 roky co mam auto jsem asi 10x natankoval N95.. zadny rozdil vykonove ani ve spotrebe nepocituji spis mi jde o to ze vsude rikaji ze do VERVY nedavaj ty sracky z řepy(na technicke pri emisich me rikali ze ten motor ma emise jako by byl uplne novej... coz potesi)... majitel prede mnou do toho auta take tankoval pouze vervu... tudiz na ty km co s timto autem najedu(10k-15k/rok) me ty 2kč vice na litru nezabijou-... ale jak rikam mozna ze to je uplne zbytecne ale kdo vi pro ten lepsi pocit..... |
|
Návrat nahoru |
|
s4nch3z Puma Racer
Registrace: 1.7. 2007 Příspěvky: 887 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út září 07, 2010 9:20 pm Předmět: |
|
|
No ohledně těch řepných sraček si tak úplně nejsem jistý. Nevím, jestli to neplatilo jen do určité doby. Že se to nevyplatilo, protože těch prémiových benzinů se prodá strasně málo a stačilo plnit celkové procento za všechny typy benzinu. Každopádně mě to taky zajímalo a bylo mi řečeno, že se to teď snad dává už do všeho.
Jestli je pravda, že do těch dražších benzinů nedávají, tak bych ho klidně tankoval.
edit: Jinak kvůli zdání lepšího výkonu bych to rozhodně nedělal, protože jsou jednodušší, levnější a daleko účinnější cesty, jak zvýšit poměr koní ke hmotnosti auta. |
|
Návrat nahoru |
|
douda Puma Driver
Registrace: 17.10. 2006 Příspěvky: 276 Bydliště: za Prahou
|
Zaslal: st září 08, 2010 6:33 am Předmět: |
|
|
Dlouhodobě tankuju N95, většinou PAP OIL protože to mám po cestě do práce a jsem línej jet někam dál a žádný problém, ani v zimě
akorát tam už nedělá ta milá slečna co tam bejvala dřív |
|
Návrat nahoru |
|
sulostar Puma Driver
Registrace: 25.2. 2009 Příspěvky: 112 Bydliště: bratislava/snina
|
Zaslal: st září 08, 2010 6:57 am Předmět: |
|
|
dlhodobo na N95 ale sem tam natankujem 100-vku na precistenie motora
SHELL _________________ I don't need sex.Life fucks me whenever it can:)
192797951?
sulostar@googlemail.com |
|
Návrat nahoru |
|
Milous Puma Driver
Registrace: 4.12. 2008 Příspěvky: 109 Bydliště: Chomutov
|
Zaslal: st září 08, 2010 1:14 pm Předmět: |
|
|
ja používám 100oktanovy benzín.vymenil jsem benzinovy filt a jezdi to o neco lip(je to o neco zivejsi.) |
|
Návrat nahoru |
|
pumAvatar Puma Racer
Registrace: 4.11. 2008 Příspěvky: 688 Bydliště: Pardubice
|
Zaslal: st září 08, 2010 2:39 pm Předmět: |
|
|
douda napsal: | Dlouhodobě tankuju N95, většinou PAP OIL protože to mám po cestě do práce a jsem línej jet někam dál a žádný problém, ani v zimě
akorát tam už nedělá ta milá slečna co tam bejvala dřív |
Pap Oil?! Nebylo to náhodou na loňském srazu v Milovicích, jak (tušim že) Lopez natankoval a pak už ani nenastartoval?! _________________ Puma is my Avatar! - "Řidič si nevybírá auto... Auto si vybírá řidiče!!!" |
|
Návrat nahoru |
|
douda Puma Driver
Registrace: 17.10. 2006 Příspěvky: 276 Bydliště: za Prahou
|
Zaslal: st září 08, 2010 4:14 pm Předmět: |
|
|
To nevim, já tam bohužel nebyl. Startuju bez problému (ťuk ťuk).
Leju to do tý mojí cca 2.5 roku a žádnej problém s palivem jsem neměl, tak to snad neni tak strašný ... |
|
Návrat nahoru |
|
cyberjak Puma Driver
Registrace: 28.3. 2009 Příspěvky: 142 Bydliště: Turnov ( Liberecký Kraj )
|
Zaslal: st září 08, 2010 9:28 pm Předmět: |
|
|
to s4nch3z: majitel jedne benziny mi to rikal ze to tam neni.. ale vis co kdo vi jak to je... kazdopadne pro klid srdce... ano ten vykon tim palivem normalni clovek nepozna.... |
|
Návrat nahoru |
|
Lucius Puma Driver
Registrace: 27.10. 2008 Příspěvky: 455 Bydliště: Kosice
|
Zaslal: čt září 09, 2010 6:50 am Předmět: |
|
|
vzdy pouzivam obycajny 95 oktanovy V-power nemam pocit ze by to zvysovalo nejaky vykon ale auto ide cistejsie a hlavne menej zere takze aj napriek cenovemu rozdielu sa to oplati. A tak raz za 3 mesiace do neho nalievam V-power Racing 100 aby sa to prefuklo _________________ Ford Puma 1,7 VCT 92Kw 1679ccm r.v.1998
Kia Rio 1.4i 71Kw 1399ccm r.v.2007 |
|
Návrat nahoru |
|
Majki Puma Driver
Registrace: 10.5. 2012 Příspěvky: 167 Bydliště: Košice
|
Zaslal: čt srpen 02, 2012 8:05 pm Předmět: |
|
|
auto mam naladene na 106okt. benzin
ale predtym som uzival bud Shell 95 + STP Power Booster a bolo citit vysledok alebo v-power racing |
|
Návrat nahoru |
|
WaynE Puma Driver
Registrace: 22.2. 2011 Příspěvky: 466
|
Zaslal: st listopad 21, 2012 5:04 pm Předmět: |
|
|
Beztak su to vsetko chcanky ... |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: st listopad 21, 2012 5:10 pm Předmět: |
|
|
já používám 100 maxmotion z omv nebo N98 z Lukoilu...na pročištění , pak půjdou ven vstřiky na čistku a pak polejeme střídavě 95 98 a 100
Tady u vysoko oktana nevidím moc změnu
U Astroleta jsem používal 100oktan na vyčistění motoru a pomohlo to dřív se v nízkejch otáčkách dusila _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
|