Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: so březen 13, 2010 9:17 pm Předmět: Chadic oleja |
|
|
(jano)..nazdar,kedze sa nam leto pomaly blizi,trochu som vylepsil chladenie motora,presnejsie oleja,,,
Komentář: |
|
Velikost: |
62.9 kB |
Zobrazeno: |
9648 krát |
|
Komentář: |
este riesim umiestnenie chladica,zatial je to len provizorne |
|
Velikost: |
60.48 kB |
Zobrazeno: |
9648 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
35.11 kB |
Zobrazeno: |
9648 krát |
|
Komentář: |
adapter pod olejovym filtrom |
|
Velikost: |
40.54 kB |
Zobrazeno: |
9648 krát |
|
_________________ ..........DLD Acoustics................
..tuning zraz Svidnik 139.7db ... |
|
Návrat nahoru |
|
ttoomm Puma Driver
Registrace: 16.2. 2008 Příspěvky: 415
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 8:30 am Předmět: |
|
|
to vypada moc dobre, mel bych ale dotaz:
motor potrebuje urcitou teplotu oleje k minimalizaci opotrebeni, tuhle optimalni teplotu oleje motor v pume pri BEZNEM pouziti uz ma, protoze presne na tuto teplotu byl navrhnut cely system uz z vyroby.
instalaci pridavnyho chladice se podle me teplota oleje snizi pod optimalni mez, takze budes jezdit s moc studenym olejem podle me.
Jak rikam vsechno je pocitano na bezny provoz, takze si umim predstavit, te pri okruhovym nasazeni bude tenhle pridavnej chladit super, protoze ti pomuze naoplak moc vysokou teplotu oleje snizit na tu optimalni, o ktery sem psal na zacatku.
tot muj skromny nazor, ale muzu se mylit
|
|
Návrat nahoru |
|
sqo Puma Driver
Registrace: 17.2. 2008 Příspěvky: 281
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 10:06 am Předmět: chladic |
|
|
Mozno ked je horuce leto je tento chladic potrebny. Mne sa zdalo ked som siel na dlhu trasu cca 400km v lete tak puma pri dobrom zohriati zacala stracat vykon. Nastavala akasi diera a tazko sa jej slo do otacok. Neviem ci to nesposoboval tiez ten olej ze bol prehriaty. Podla mna tym nic nepokazi ked tam ten chladic bude mat.
|
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 10:19 am Předmět: |
|
|
Janči, umiestni ho do spodnej mriežky predného nárazniku a dorob ostrek vodou. To bude iné kafé ...
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 10:41 am Předmět: |
|
|
..no som trochu v rozpakoch,s tou pracovnou teplotou oleja,teraz v chladnejsom obdobi sa teplota drzi pri optimalnej jazde cc 70-80C,(podla pridavneho budika)v lete zas budu ine hodnoty(vela zalezi aj na umiestnenie chladica,zatial nie je v priamom napore chladiaceho vzduchu) si zas nemyslim zeby tie teploty mali nejaky vpliv na zvysene opotrebovanie motora(chcelo by to nejakeho odbornika aby sa vyjadril na tuto temu) a zas suhlasim z ,,SQO,, aj ja si myslim ze pri vysokom zahriati strati motor trochu vykon a to z dovodu ze olej nielen maze, ale aj chladi a tesni steny valcov(to si este pamatam zo skoly) PS a na okruh sa toho leta chystam... to Beastie.: tam som to nechcel davat lebo trafim niekde nejaky kamen pri ceste a je to v riti....stojis
_________________ ..........DLD Acoustics................
..tuning zraz Svidnik 139.7db ... |
|
Návrat nahoru |
|
Johnik Puma Racer
Registrace: 10.4. 2006 Příspěvky: 1967 Bydliště: Za Prahou
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 3:36 pm Předmět: |
|
|
Co já si pamatuju ze školy, tak olej se ti do spalovacího prostoru nesmí dostat, tomu zabraňují dva těsnící kroužky a jeden stírací (hlavně ten stírací), proto olejem toho moc neutěsníš. Důvod, proč to v horkém počasí jede o poznání méně je z důsledku kyslíku, který mění v závislosti na teplotě svůj objem.
Jano, co si od toho chladiče představuješ? (Včem myslíš, že ti pomůže?)
PS: Pokud chceš, najdu něco odbornýho k téhle tématice. Jestli najdu něco víc o vysvětlení než o konstrukci.
_________________ PumaTrip.webnode.cz
S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz... |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 3:59 pm Předmět: |
|
|
Nápad dobrý ale má to jeden háček.Takhle se ti to bude ještě mnohem déle zahřívat na provozní teplotu a nemáš jakoukoliv možnost regulace a bude ti ta teplota lítat podle toho jakou rychlosti pojedeš.Podle mě stačí jednoduchá úprava-sežen si tzv kostku tzn, výměník voda olej a je po starostech.olej by se ti dřív zahříval protože voda je zahřátá dřív a přes ten výměník by to bylo optimálnější.největší opotřebení vzniká za studených startů .můj názor je pokud chce někdo jezdit pořádnou střelbu ať si koupí olej 5W50 a je po starostech .každopádně jak říkám-nápad dobrý ale chce to dotáhnout
_________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 4:21 pm Předmět: |
|
|
..No necakam od toho nic extra,len som sa snazil trochu upravit chladenie v letnych horucavach(nakoniec ak by to bola zbytocna vec tak to nemaju ani auta urcene pre zavody) a s tym ohrevom som zabudol dodat ze ten olejovy adapter ma aj termostat ktory otvori priechod cez chladic pri urcitej teplote
_________________ ..........DLD Acoustics................
..tuning zraz Svidnik 139.7db ... |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 4:37 pm Předmět: |
|
|
jo tak s termostatem to je jiná .no olejový chladič měla i stará 120tka LS..určitě to má nějaký smysl.o kolik se ti zvětšil objem oleje v motoru?
_________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: ne březen 14, 2010 4:40 pm Předmět: |
|
|
,,no daval som aj novy olejovy filter tak cca 0,5L
_________________ ..........DLD Acoustics................
..tuning zraz Svidnik 139.7db ... |
|
Návrat nahoru |
|
smudlinkaxxl Puma Driver
Registrace: 18.11. 2009 Příspěvky: 142 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po duben 19, 2010 1:05 pm Předmět: |
|
|
Osobně jsem měl zato že olej tu teplotu má hlavně proto, protože je i řitší potom.
Tohle sice vypadá prďácky ale bojim se ež to u serioveho motoru udělá víc paseky než užitku resp nepřinese to vůbec nic
Jak bylo psáno lepší je výměník kterej je našroubovane jna bloku a protéká v něm voda a olej krásně chladí/zahřívá dle celkové teploty.
|
|
Návrat nahoru |
|
|