Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Zdroj bouchání oběven!
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Podvozek

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Zdroj bouchání oběven! Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: út květen 13, 2008 8:15 am    Předmět: Citovat

2redgoblin: IMO jsou tam proto, že spodní (vnitřní) uložení se vahou vozu vymačká a tím tam ta mezera vznikne. Rozhodně tam není plánovitě. Navíc se zvětšující se vůlí se zvyšuje opotřebení, protože té pryži víc vadí rány, než ve staženém stavu rázovité zvyšování tlaku v materiálu. Dnes na tu jdu taky. Podložky jsem si udělal z 3mm pryže a můžu je tedy líp diferencovat podle šířky mezery. Udělám i předek, kde je ten rozměr potřebné vložky stejný. Vnější průměr je 65mm (může být i širší, ale tohle stačí) a vnitřní otvor jsem udělal 25mm, aby ty vrstvy neměly tendenci se po sobě posouvat - i když po stažení na sobě budou snad držet.

Crash napsal:
....chci nejdříve udzkoušet, co ten zadek bude dělat po pár stovkách kilometrů.....


Věřím tomu, že to bude držet. Jak jsem psal, to spodní uložení už je zhutnělé a vložka taky jen tak nepovolí. Navíc je teď v materiálu asi vyšší předpětí, než u originálu a navíc ty síly do pístnice nejsou tak razantní.

mod.edit: slouceny prispevky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
redgoblin
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 2.10. 2006
Příspěvky: 677
Bydliště: Praha (Nová Paka)

PříspěvekZaslal: út květen 13, 2008 8:36 am    Předmět: Citovat

Díky za vysvětlení. A tak mě napadlo, jestli by nebylo lepší dát nahoru a dolů vložku. Aby se to nedotýkalo "karoserie"?
_________________
www.sportovniturnaje.cz
www.mazoretky-np.ic.cz
www.copyshop.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: út květen 13, 2008 10:31 am    Předmět: Citovat

2redgoblin: co myslíš tím, "aby se to nedotýkalo karoserie"? Obě uložení - to spodní (vymačkané) i to horní - se dotýkají karoserie, resp. jsou (mají být) přitisklá k otvoru v plechu karoserie - z obou stran. To spodní má specifický miskový tvar, kde by se vložka dělala obtížně. Je jasné, že to spodní vymačkané uložení trochu změní (sníží) svoji výšku a tedy se i změní světlá výška vozu (cca o rozměr vůle, což je zanedbatelné). Důležité je eliminovat onu vůli.

V provozu je nutné, aby tlumiče reagovaly ihned na PRUDKÝ pohyb kola, resp. pružiny a i když jsou dvojčinné, tedy tlumí na obě strany, hlavní tlumící efekt je při jejich roztahování (když ho zkoušíte rukou, jde lehčejí stlačit, než roztáhnout), tedy obrazně, když kolo padne do díry, aby tlumily tento pohyb kola dolu. A vemte, že kolo vjede do díry, čímž prudce poklesne, ale tlumič nereaguje, protože se teprve pístnice přesouvá v té vůli k hornímu dorazu a teprve pak může zareagovat. Po projetí díry a vyjetí kola z ní se zase prudce kolo zvedne a pístníce se zase bez reakce vrací v té vůli. Je jasné, že to jsou velké neodpružené rány, které se pak přenáší do karoserie. A jak jsem psal. Upnuté uložení a plech karoserie vcelku snadno eleminuje tlaky, ale vadí mu ty rány.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
redgoblin
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 2.10. 2006
Příspěvky: 677
Bydliště: Praha (Nová Paka)

PříspěvekZaslal: út květen 13, 2008 10:37 am    Předmět: Citovat

Díky za vysvětlení. Jo, jen mě napadlo dát nahoru i dolů, jestli by to bylo v něčem lepší (kdyby jsme nebrali v potaz to, že by to bylo obtížnější).
_________________
www.sportovniturnaje.cz
www.mazoretky-np.ic.cz
www.copyshop.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Aluna
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 7.9. 2006
Příspěvky: 890
Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)

PříspěvekZaslal: út květen 13, 2008 10:51 am    Předmět: Citovat

A kdo je linej se delat s gumovou podlozkou, tak staci, kdyz zarizne ten zeleznej valecek co je na horni gume a je to to samy... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 9:41 am    Předmět: Citovat

Ty vložky tam NEDÁVEJTE a pokud se už stalo - VYNDEJTE je.
Včera jsem to rozebral, abych tam ty vložky dal (což jsem udělal na všech kolech) a když jsem viděl, jak je to udělané a večer jsem nad tím dumal, došlo mi, že ty podložky tam nemohou být a naopak ta vůle má svůj smysl, čímž se omlouvám SiDovi za zpochybnění jeho příspěvku a všem, kdož tvrdili, že je to tak dobře. Zároveň v tomto případě neplatí, to co jsem psal v předešlých příspěvcích o volné pístnici. Jak Crash vložil fotku té horní misky s gumou, která má na sobě ten distanční/rozpěrný komínek mi bylo jasné, že "něco je jinak". Zároveň jsem si všiml detailu, který mi předtím unikl. Pokud by ta pístnice měla vůli, že by se "mrskala" z dolního do horního (oboje myslím v horním uložení tlumiče) dorazu a zpět při pérování, tak by pod tou horní gumou na plechu karoserie musel být min. otřený prach, jak by ta guma dosedala na plech a otírala ho, ale prach tam byl, což znamená, že ta guma se nehýbe směrem ke karoserii. Ta miska je stejná na všech kolech - i ve předu. Pístnice je zespodu vsazená do spodního uložení - v kterém je navulkanizovaná rozpěrná trubka), prostrčená otvorem v karoserii a stažená tou horní miskou. Díky tomu komínku se miska opře o spodní uložení a celé spojení je tak na tvrdo (mezi odsazením průměru pístnice u začátku závitu a maticí) a právě ten komínek drží to horní uložení zvednuté. To má smysl jen, když zvednete aut, aby celek "nohy" kola nevypadl dolu. A ta vůle? Vzhledem k tomu, že při vytáčení kol do rejdu se mění úhel osy pístnice - poloha "nohy" ve vztahu ke karoserii (rovině otvoru) toto musí být pružně. Proto asi to zvednutí horní misky. Pokud to těmi podložkami zaaretuji na pevno, mohlo by ve finále dojít i k ohnutí pístnice, spíš ale to povolí v deformaci některého pryžového dílu, ev. plechu. Stejně tak vzadu. Akorát mi uniká smysl toho "závaží" vepředu. Tipuji to na snahu eliminovat nějaké rezonance, vibrace, nebo něco podobného, nebo jejich přesunutí do jiného frekvenčního pásma.
Takže, pokud jste tam ty vložky dali, doporučuji jejich opětné odebrání. Já je taky dám pryč co nejdřív.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
redgoblin
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 2.10. 2006
Příspěvky: 677
Bydliště: Praha (Nová Paka)

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 10:09 am    Předmět: Citovat

A co tam dát nějakou měkčí/užší vložku? Já jen, že někteří říkali, že po vložení vložky jim již nic nedrnčí (pokud si dobře vzpomínám).

SiD: Že máš se mnou svatou trpělivost Surprised

_________________
www.sportovniturnaje.cz
www.mazoretky-np.ic.cz
www.copyshop.cz


Naposledy upravil redgoblin dne st květen 14, 2008 11:00 am, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
SiD
Puma God
Puma God


Registrace: 2.7. 2006
Příspěvky: 1036
Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 10:38 am    Předmět: Citovat

Kdo: omluva prijata :) uz sem zacal i premyslet ze chybu sem mel asi ja ... ale jeste ze sem nic neurychlil..:)

redgoblin: a k cemu to tam chces davat? ted Kdo napsal ze to tam strucne receno k prdu - pokud ti tam neco mlati tak imho vlozeni pryze ti nevyresi problem, nejspis ti neco umrelo a ta pryz jenom oddaly vymenu

btw: zadek mi taky silene mlati.. ale ja vim ze mam v haji zadni tlumic ;)

_________________
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Kdo
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 26.4. 2006
Příspěvky: 141
Bydliště: kousek nad Prahou

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 11:44 am    Předmět: Citovat

SiD napsal:
Kdo: omluva prijata Wink

díky

SiD napsal:

btw: zadek mi taky silene mlati.. ale ja vim ze mam v haji zadni tlumic Wink


co znamená "v háji"? myslíš, že to mlácení má na svědomí špatný tlumič - vyběhaný s nižším tlumícím účinkem? To by samo o sobě snad netlouklo, jen houpalo auto. Napadlo mě, co třeba spodní upevnění tlumiče? Jak je to na Pumě vůbec udělané? Nějaké pryžové oko s čepem? Na to jsem taky večer myslel a včera se nepodíval. Osobně jsem na ty vůle přišel, když jsem jel s Pumičkou a přišla mi "hlučná" na nerovnostech. Možná ale je to tím, že jak moje, tak manželčino auto mají jinak nastavené podvozky - do pohodlí a plavna. Kdežto Pumička asi díky svému sportovně odladěnému podvozku je holt takhle subjektivně hlučnější, i bez toho, aby bylo něco vysloveně utržené, nebo jen volné. Např, dcera mi tvrdí, že žádné rány neslyší a nevnímá nic nepatřičného. Takže možná jde o "nezvyk". BTW: a dá se nějak zjistit v podmínkách panelákového parkoviště stav silentbloků zadní nápravy? Ne, že by plavala. ale pořád tam slyším nějaké klepání a rezerva, ani výfuk to není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
SiD
Puma God
Puma God


Registrace: 2.7. 2006
Příspěvky: 1036
Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno

PříspěvekZaslal: st květen 14, 2008 11:55 am    Předmět: Citovat

v haji = uz ma svoje odslouzene :) kdyz bylo auto na geometrii tak se na to prislo, a leva strana auta vzadu fakt nezvykle moc mlati pri prejeti kazde trosku vetsi nerovnosti, takze me vymena zadnich tlumicu nemine ;)
_________________
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Crash
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.4. 2007
Příspěvky: 198
Bydliště: Malá Morávka

PříspěvekZaslal: čt květen 15, 2008 5:04 pm    Předmět: Citovat

Bylo mi vysvětleno, že to uložení v zadu je pevné pužné uložení tudíž tam být mežera nemá a od nova ani není. A ve předu má být ta profilovaná guma ještě pružnější, mezera tam může být jen na pohled, ale uložení musí být bez vůle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Crash
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.4. 2007
Příspěvky: 198
Bydliště: Malá Morávka

PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 2:07 pm    Předmět: Citovat

No jinak už to mám i ve předu a musím řict, že je to naprostý rozdíl.
Jinak při pohnutí kolem směrem ke karoserii se stlačila pružina i s tlumičem, to je jasné. Při povolení kola si tlumič pružinu podrží a kolo padá svou vahou dolů. No a na cestě dolů, když to ten tlumič drží, narazí vrcní část uložení do kastle, což vyvolává ránu a dráždění mých nervů.

A ani to tak neustřeluje na nerovnostech v zatáčkách.
No jsem spokojen.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
DOM
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 19.11. 2007
Příspěvky: 507
Bydliště: Bratislava/Michalovce

PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 2:48 pm    Předmět: Citovat

kde zozeniem tu gumovu pryz? alebo co ste tam davali?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Tom
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 12.2. 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Kousek za Brnem

PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 3:02 pm    Předmět: Citovat

No já nevím, raději jsem si koupil nový uložení a nemusím řešit žádný vypodložení..Nemyslím si, že by se to nový uložení tak rychle vymačkalo.Jo a i při novým uložení tam mezery jsou.I když tam ty mezery zůstaly, tak se tlumič ani nehne a nic mi už nebouchá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
maxa
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 11.6. 2006
Příspěvky: 370
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne květen 18, 2008 9:11 pm    Předmět: Citovat

Byl to problém vyměnit vepředu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund