Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Wintel Puma Driver
Registrace: 4.9. 2008 Příspěvky: 143 Bydliště: Karlovy Vary - Praha
|
Zaslal: so říjen 24, 2009 10:34 pm Předmět: Umístění zesilovačů |
|
|
Ahoj,
Přítelkyně má Pumu, já mám Mondeo. Asi někteří z nás mají stejná auta, napadlo mě, že bych mohl někoho tímto nápadem inspirovat.
Kód: | www.100klasa.com/mondeo |
V odkazu je celý postup.
mod.edit: presunuto do vhodnejsi sekce
Komentář: |
|
Velikost: |
61.36 kB |
Zobrazeno: |
11560 krát |
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Levi Puma Driver
Registrace: 30.7. 2008 Příspěvky: 200 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne říjen 25, 2009 6:40 pm Předmět: |
|
|
Jop, mít rezervu v kufru tak toho místa určitě využiju, jenže puma má rezervu pod autem. Ale spíš bych do too místa asi dal Woofer, protože tak máš rycle a snadno bednu už udělanou. Maximálně na ní uděláš lamino přesně podle toho tvaru kde je rezerva.
Každopádně, kdo nemá rezervu v kufru, já budu dělat do pumky falešný dno. Sice se zvedne podlaha asi o 8 - 10 čísel, ale to se nedá nic dělat.
jinak to si dělal sám? Je to pěkná práce...
|
|
Návrat nahoru |
|
Wintel Puma Driver
Registrace: 4.9. 2008 Příspěvky: 143 Bydliště: Karlovy Vary - Praha
|
Zaslal: ne říjen 25, 2009 8:16 pm Předmět: |
|
|
Jojo, celé sám. Práce jako na kostele. Ale musím říct, že jen co to překryji kobercem (nechce se mi stříhat do originálu), tak to bude úplně super. Subwoofer mám odpojovací. Když potřebuji kufr, tak letí do garáže.
|
|
Návrat nahoru |
|
Levi Puma Driver
Registrace: 30.7. 2008 Příspěvky: 200 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: ne říjen 25, 2009 10:00 pm Předmět: |
|
|
Mám jednu otázku. Ohledně signálovejch kabelů. Koncovky sem poznal, to jsou Sinus Live, ale zajímá mě cos použil za signálovky a kolik stáli.
Jo a ten napájecí jen 10 qmm není to trošku málo na ty dva zesíky?
|
|
Návrat nahoru |
|
Wintel Puma Driver
Registrace: 4.9. 2008 Příspěvky: 143 Bydliště: Karlovy Vary - Praha
|
Zaslal: ne říjen 25, 2009 11:44 pm Předmět: |
|
|
Signálovky jsou také Sinus live s dvojitým stíněním. Kolik stáli teď z hlavy přesně nevím, ale nebylo to nijak strašné. I když je pravda, že jen kabely mě stáli 3000 Kč. Blbé Mondeo musí být tak dlouhé .
Co se týká průměru kabelu, tak myslím, že 10 qmm je už dostatečný, pokud chceš hudbu poslouchat uvnitř auta . Já to mám spíš kvůli kvalitě vyzářeného zvuku a ne hlasitosti.
|
|
Návrat nahoru |
|
vet Puma Driver
Registrace: 23.10. 2008 Příspěvky: 468 Bydliště: Strážnice (okr.Hodonín)
|
Zaslal: po říjen 26, 2009 8:38 am Předmět: |
|
|
10tka kabel uplne staci:) ja mam 10tku na jeden 600wzesilovac a rikamsi proc sem ho tam ja debil daval! misim ho met na konci jeste ostrouhanej aby se do zesiku vubec vlezl ale muzu vam rict ze kdyz mel kamos v kufru 1zesilovac 1350W s 10 kabelem tak to hralo dobre ale pak sme tam pridali kapacitor a byloto jako vymenene urcite doporucuju:)
_________________ Ford Puma 1,7 92KW R.v: 1998
EX: Renault 19 Cabrio 1,8 65KW R.v: 1992
www.MAGIC-TUNINGTEAM.wz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
Levi Puma Driver
Registrace: 30.7. 2008 Příspěvky: 200 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: po říjen 26, 2009 8:11 pm Předmět: |
|
|
A to je právě to. Na 1350W je 10 prostě málo. Takže kdyby kámoš dal místo kapíku (kterej je na 80ti % instalací jen kulatá věc co pěkně svítí) pořádný kabely, tak by to hrálo stejně. Dost lidí vlastně ani neví, na to tam ten kapacitor (on je to vlastně kondenzátor správně) je.
Někde jsem viděl zajímavej článek, kde maník počítal proudy při nějakým zatížení výkonem, resp příkonem zesíků. Ani já jsem si předtim neuvědomil jak moc je to děsivý. Když máš napětí 230V jako v zásuvce, tak na nějakej příkon to žere mnohem a mnohem míň amper, než když máš napětí jen 12V. Je to fakt dost velkej rozdíl. Kdyby byl zájem, zkusil bych ten článek najít. Bylo to celkem poučný.
|
|
Návrat nahoru |
|
vet Puma Driver
Registrace: 23.10. 2008 Příspěvky: 468 Bydliště: Strážnice (okr.Hodonín)
|
Zaslal: po říjen 26, 2009 9:04 pm Předmět: |
|
|
mno prave ze to funguje jako kondenzator. v podstate ho vyuzivas jenom ve spickach napeti:)
_________________ Ford Puma 1,7 92KW R.v: 1998
EX: Renault 19 Cabrio 1,8 65KW R.v: 1992
www.MAGIC-TUNINGTEAM.wz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
Wintel Puma Driver
Registrace: 4.9. 2008 Příspěvky: 143 Bydliště: Karlovy Vary - Praha
|
Zaslal: po říjen 26, 2009 11:25 pm Předmět: |
|
|
Tak se na to podíváme vědecky:
Odpor mých přívodů: 12metrů vodiče průřez 10mm2 - odpor vedení je tedy cca
R=ρ*l/S= 0,0178 * 12 / 10 = 0,02136 Ohmu
Max proud při max zesílení nebudu počítat, ale vezmu podle pojistek v zesíkách , protože by ty víc nepustí. 110 A
Úbytek napětí je tedy U=R*I=0,02136*110=2,34 V
Když si vezmu, že při nastartovaném motoru je tento úbytek ze 14 voltů, takže 12V, tak si myslím, že potom už je spíš problém nabití baterie a její proudová pevnost než průřez vodičů.
|
|
Návrat nahoru |
|
vet Puma Driver
Registrace: 23.10. 2008 Příspěvky: 468 Bydliště: Strážnice (okr.Hodonín)
|
Zaslal: út říjen 27, 2009 7:51 am Předmět: |
|
|
jj je to vsechno jedno s druhym:)
_________________ Ford Puma 1,7 92KW R.v: 1998
EX: Renault 19 Cabrio 1,8 65KW R.v: 1992
www.MAGIC-TUNINGTEAM.wz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
Levi Puma Driver
Registrace: 30.7. 2008 Příspěvky: 200 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: út říjen 27, 2009 10:36 am Předmět: |
|
|
No vida...jak pěkně ti jdou počty.....to je přesně ono. Úbytek napětí 2,3V se ti zdá málo? To je kurva hodně na zesilovaž. A o to právě jde.
Ale nikomu nic nechci nutit. Jen mi přijde jako vyhozený peníze nějakej kapacitor, když si můžeš asi za menší peníze koupit lepší kabel. Ve kterým mimo jiné teče těch 110A což je taky sakra velkej proud.
|
|
Návrat nahoru |
|
vet Puma Driver
Registrace: 23.10. 2008 Příspěvky: 468 Bydliště: Strážnice (okr.Hodonín)
|
Zaslal: út říjen 27, 2009 12:10 pm Předmět: |
|
|
jo tim kabelem ti sice protece 110A ale co ti na tech 110A rekne baterka???? pocitam za pul roku ti vyplivne proto je tu ten kapacitor ktery odebira z baterky to elektriku pozvolna a ne narazove! kdyz z baterky budes cerpat porad narazove tudiz stalich 20A a kazde 3-4s tech zminovanych 110A tak chci videt jak dlouho to vydrzi!
_________________ Ford Puma 1,7 92KW R.v: 1998
EX: Renault 19 Cabrio 1,8 65KW R.v: 1992
www.MAGIC-TUNINGTEAM.wz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
Wintel Puma Driver
Registrace: 4.9. 2008 Příspěvky: 143 Bydliště: Karlovy Vary - Praha
|
Zaslal: út říjen 27, 2009 6:40 pm Předmět: |
|
|
Těch 110 A je maximální hodnota před spálením pojistek. Takže té to nikdy nedosáhne. Nastavením mám výkon zesilovače potlačený na třetinu (jen třetinová vstupní citlivost zasilovače - lepší odstup signál šum), protože by mi to jinak vyrvalo repráky. V zadních dveřích jsou stále ještě originály a ty mají malou zatížitelnost.
Ještě k tomu úbytku, v zesilovačích jsou spínané zdroje, které udržují na výstupu konstantní napětí a je v určitém rozsahu jedno, jak velké je vstupní napětí. A tento rozsah je vždy poměrně velký.
Abych došel k závěru, při mém poslechu bude maximální proud tak polovina, a na to si myslím, že je průřez dostatečný. Můžu tam schválně zkusit zapojit kapacitor, ale nemyslím si, že by to v mém případě nějak zvlášť pomohlo.
|
|
Návrat nahoru |
|
Levi Puma Driver
Registrace: 30.7. 2008 Příspěvky: 200 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: út říjen 27, 2009 9:15 pm Předmět: |
|
|
U mě je záver takovej, že kapacitor je na "většině" instalací zbytečnej a kabely já dávám o něco větší. Tím nic nezkazim a je to sichr.....už jen pro to, kdybys chtěl v budoucnu upgradovat, tak nemusís přetahovat napájecí kabely
Zatim taky nebudu mít žádnou velkou masáž.....neco málo vepředu a jeden woofřík v kufru..dohromady něco okolo 600W RMS...
|
|
Návrat nahoru |
|
|