Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
dedaj Puma Owner
Registrace: 9.5. 2007 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno - Tvarožná
|
Zaslal: po leden 28, 2008 11:39 pm Předmět: Rupání od přední nápravy |
|
|
Zdar všichni, když při stání na místě začnu točit volantem začne se mi ozývat rupání od přední nápravy. Dělá mi to je na místě, při jízdě vůbec nic. Neměl jste někdo podobný problém?
Pro Eltona: spojka by měla být namontovaná příští týden a pak hned posílám _________________ Aleš - 1999 1,7 |
|
Návrat nahoru |
|
AndrewN Puma Driver
Registrace: 13.6. 2007 Příspěvky: 122 Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal: út leden 29, 2008 12:13 am Předmět: |
|
|
Nech si zkontrolovat vnější homokinetické klouby. |
|
Návrat nahoru |
|
koco Puma Driver
Registrace: 15.3. 2007 Příspěvky: 272 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: út leden 29, 2008 1:59 pm Předmět: |
|
|
vadny homokineticky klb sa ozve hlavne ked naplno vytocis kolesa a rozbehnes sa.
Ja by som nepovedal ze je to tento pripad. |
|
Návrat nahoru |
|
webster Puma Driver
Registrace: 30.12. 2006 Příspěvky: 142 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: út leden 29, 2008 10:47 pm Předmět: |
|
|
moze to byt aj horne ulozenie tlmicov...struny maju doraz a ked sa to vybije, tak sa zvyknu tie dorazy pretacat a ta struna stale preskakuje a vydava zvuky....ale moze to byt hocico |
|
Návrat nahoru |
|
R.o.u. Puma Driver
Registrace: 27.7. 2007 Příspěvky: 387 Bydliště: Karlovy Vary
|
Zaslal: st leden 30, 2008 12:55 am Předmět: |
|
|
Mám úplně stejný problém a taky jsem dodnes nepřišel čim to je. Homokineťáky to určitě nejsou. |
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: st leden 30, 2008 7:02 pm Předmět: |
|
|
Nazdar.Tiež mi to niekedy zašramotí ked točím na mieste.Momentálne mám Pumu v servise,kde som si dal komlet skontrolovať celý podvozok,vymeniť silenbloky,tyčky stabilizátora manžety a pod.Zajtra budem múdrejší... _________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
dedaj Puma Owner
Registrace: 9.5. 2007 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno - Tvarožná
|
Zaslal: st leden 30, 2008 10:01 pm Předmět: |
|
|
Ok tak se pak ozvi co a jak _________________ Aleš - 1999 1,7 |
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: čt leden 31, 2008 6:46 pm Předmět: |
|
|
Takže Pumu mám zo servisu už doma.Pýtal som sa na to rúpanie z prednej nápravy a dozvedel som sa že to može byť viacero vecí.Od homokynetického klbu až po riadenie nápravy.Vyskúšaj zájsť do nejakého servisu na kontrolu ako ja.Za tie penaize to stojí.Teraz sa moja Puma krásne ovláda a vrzganie som zatím nespozoroval _________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: pá únor 01, 2008 11:42 am Předmět: |
|
|
Vypadá to na axiální ložisko horního uložení tlumiče. Mezi gumovým blokem (který kouká do motoru) a horní miskou pružiny (nahoře v podběhu) je axiální ložisko, které časem začne korodovat, drhnout, nebo se úplně rozpadne klec, takže se buď svezou kuličky, nebo úplně vypadnou a pak se horní miska otáčí přímo po plechu lůžka ložiska. Vzhledem k vyššímu odporu se při otáčení pružiny, potažmo celé nohy kola děje trhavě, jak se zvýší odpor, který začne pružinu kroutit a pak tah povolí jejím protitahem, tak to cukne. Dá se to vypozorovat, když pomocník točí volantem na místě pomalu z rejdu do rejdu a ty dáš na horní misku pružiny ruku, nebo pohledem je vidět, jestli se tato otáčí cukavě, nebo plynule. Trhavý pohyb je doprovázený právě rupavým zvukem, který za jízdy není slyšet tak výrazně. Promazání většinou nepomůže, protože se do prostoru ložiska dá blbě dostat a navíc je vlastní ložisko zakrytované proti vniknutí vlhkosti, takže se k němu nedostane ani olej, či jiné mazivo. Někde v servisech to za určitý obnos údajně promažou, ale všechno prostříkání je k ničemu, právě pro tvar a uložení ložiska z důvodu ochrany. Pokud se mazivo někam dostane, tak jen mezi vlastní misku a horní uložení, na čas to pomůže, ale jen proto, že se promažou styčné plochy, které o sebe ale v dobrém stavu vůbec nedřou. |
|
Návrat nahoru |
|
koco Puma Driver
Registrace: 15.3. 2007 Příspěvky: 272 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: st únor 20, 2008 11:18 am Předmět: |
|
|
2 dedaj: tak ako, vyriesil si problem?
2 Beastie: Napis mi prosim ta, co vsetko ti menili v tom servise. Dik. |
|
Návrat nahoru |
|
|