|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út červen 26, 2007 10:55 pm Předmět: pískání |
|
|
Stále mám problé s pískáním od motoru.
Vyměnil už jsem klínový řemen napínací kladku,pumpu a ložisko v druhé napínací kladce.
Napadlo mě jestli nemůže dopínací kladka už nedostatečně plnit svou funkci a nepíská-li tedy málo dopnutý řemen.Ještě mě napadlo ložisko klimy,ale jak jsem strčil hlavu do motoru tak jsem měl pocit,že to jde z druhé strany,čili ze strany dopínací kladky.
Zajímalo by mě tedy jestli se nedá kladka nějak připružit,aby řemen více dopínala.
Naposledy upravil maxa dne út červen 26, 2007 11:11 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Inferno7006 Puma Novice
Registrace: 27.5. 2007 Příspěvky: 16 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Zaslal: út červen 26, 2007 11:06 pm Předmět: Re: pískání |
|
|
maxa napsal: | Stále mám problé s pískáním od motoru.
Vyměnil už jsem klínový řemen napínací kladku,pumpu a ložisko v druhé napínací kladce.
Napadlo mě jestli nemůže dopínací kladka už nedostatečně plnit svou funkci a nepíská-li tedy málo dopnutý řemen.Ještě mě napadlo ložisko klimy,ale jak jsem strčil hlavu do motoru tak jsem měl pocit,že to jde z druhé strany,čili ze strany dopínací kladky.
Zajímalo by mě tedy jestli se nedá kladka nějak připružit,aby řemen více dopínala. |
Dopružení těžko,protože to je vlastně mechanické přepínání materiálu.....jediná možnost je podle mě výměna..... |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út červen 26, 2007 11:13 pm Předmět: |
|
|
Výměna čeho? |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: čt červen 28, 2007 9:29 am Předmět: |
|
|
Další možnost (nevím přesně, jestli je to na Pumě taky, ale má to většina aut) je dvouhmotová řemenice na klice, ta, na které je plochý řemen příslušenství. Je ze dvou na sobě nandaných dílů, spojené navulkanizovanou gumou. Je to kvůli eliminaci rázů od kompresoru klimy. Ten gumový kroužek se mohl utrhnout (normálně to nepoznáš, protože do tahu táhne řemen a proto se na první pohled všechno točí, jak má, ale pokud ten řemen povolíš a zkusíš s tou vnější řemenicí pootočit na tom vnitřním náboji a povede se to, tak je to ono. Zažil jsem to. Hnusnej pískot, který po čase ustával. Nakonec jsem měl problémy s dobíjením, dal opravit alternátor, abych ve finále, když to dělalo furt zjistil, že není chyba v altíku, ale v řemenici, která se po uvolnění tahu řemene protáčela sama na sobě. Dost rozšířená závada, guma časem zestárne a jednou se odtrhne kolem dokola a ten řemen má o něco menší otáčky než motor a ten prokluz je doprovázen tím pískáním. |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: čt červen 28, 2007 4:44 pm Předmět: |
|
|
Nevím jestli jsem tě 100pro pochopil.Snad jo ,zkusím to skontrolovat. |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: po červenec 02, 2007 8:56 am Předmět: |
|
|
maxa napsal: | Nevím jestli jsem tě 100pro pochopil.Snad jo ,zkusím to skontrolovat. |
Jestli myslíš mně, tak je to o tomhle: ta hlavní řemenice je ze dvou dílů, uvnitř je takový "náboj" přišroubovaný na klice z motoru tou velkou středovou matkou a na jeho obvodu je přes ten gumový mezikus nalisovaná vlastní řemenice s podélnými drážkami pro řemen (představ si dvě kružnice v sobě, ta větší okolo té menší). Když povolíš ten plochý řemen, co pohání kompresor klimy, alternátor a čerpadlo servořízení (jiný tam není), tak, aby se odstranilo jeho pnutí, tak musíš sáhnout na tu hlavní řemenici a zkusit, jestli se nepohybuje ta vnější část (s drážkami pro řemen) vůči tomu vnitřnímu náboji. Prostě vem rukou za tu vnější řemenici a zkus jí protočit. Pokud to nepůjde a budeš cítit odpor, nebo pohyb celé kliky, tak je to v pořádku, ale pokud se ti povede s tou řemenicí pootočit a motor bude stát, je to špatné a je utržená od náboje. Toto se dá zjistit právě s uvolněným řemenem, protože, pokud je "našponovaný", tak je tam tak velké tření v té gumové spojce, že s tím nehneš, ale zase menší, než aby to neprokluzovalo za chodu motoru. Neboj se za tu řemenici vzít silou, sám ji neutrhneš, provozní síly jsou daleko vyšší, než tvé.
Edit: větší a větší napínání řemenu (víc, než je předepsáno) v případě, že něco píská nevede k odstranění, jen víc namáhá ložiska na agregátech, které jsou tím řemenem poháněné. Někdy, ale také píská řemen, když je už řemenice vymačkaná a má jiný profil proti řemenu, tam dočasně pomůže namazání. Buď klasické mýdlo (namočit a přitisknout k řemenu), nebo silikonová vazelína. |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: po červenec 02, 2007 11:18 pm Předmět: |
|
|
jasně pochopil jsem to. jen jsem si nebyl hned jistý co je to vlastně řemenice.ale dřív jsem na ní koukal,právě na tu gumu na řemenici a na první poohled vypadala v poho.Spíš to typuju na promazání toho řemene.Teda doufám,že to bude ono a budu už od toho mít klid.
Moc dík za typ |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|