Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: so červen 23, 2007 11:26 am Předmět: škrtíci klapka |
|
|
Řeším stále problém s kolísajícíma otáčkama,proto chci udělat pár věcí o kterých jsem se zde dočet.
Vyčištění škrtící klapky a volnoběžného ventilu
Zajímalo by mě proto kde škrtící klapku najdu.
A jestli je nějaký problém s vyčištěním toho ventilu.
A jak se dá vyčistit váha vzduchu |
|
Návrat nahoru |
|
AndrewN Puma Driver
Registrace: 13.6. 2007 Příspěvky: 122 Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal: so červen 23, 2007 11:57 am Předmět: |
|
|
Čemu říkáš kolísání otáček? Já když dobržďuju na neutrál, tak mi otáčky občas spadnou zhruba na hodnotu 700, ale hned se vrátí na svoji úroveň, takže si myslím, že je to ještě v normě. Nemám to ještě přesně vysledované, protože jsem s autem zatím najezdil velké kulové.
Jinak škrtící klapku jsem čistil na Fiestě technickým benzínem(viditelné nečistoty). Najdeš ji tak, že pojedeš po hadici sání směrem k motoru a měl bys na ni narazit. Doufám, že jsem to moc nezplantal. A taky by na ní teoreticky mělo ústit lanko plynového pedálu.
Známý mechanik mi říkal a ukazoval sprej, kterým se tato klapka čistí od menších nečistot a nánosů. Jmenovalo se ty myslím Carburator cleaner, mělo to stát okolo 250 kč a aplikovalo se to tak, že se to stříklo do sání(logicky nejspíš za vzduchovým filtrem) s nastartovaným motorem. Strašně mi to vychvaloval, že mu to od těchto problémů pomolo snad na každém autě. Tak zkus a dej vědět jak to pomohlo. Já jsem to tehdy na Fiestě tím sprejem nedělal, protože jsem ji pár dní na to prodal. |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: so červen 23, 2007 3:36 pm Předmět: |
|
|
Na neitrál mi otáčky občas spadnou někde až k 300 a zase se to vrátí.Málem to chcípne.
No a po odpojení baterie a resetu jednotky mi to teď začalo dělat to,že mi otáčky stoupnou i někde k 2000tis a posešlápnutí spojky spadnou k 900.Dělá to při každém vyřazení na neutrál, ale většinou to je z 1500 na 900.Tak to chci pročistit jestli to není tím. |
|
Návrat nahoru |
|
AndrewN Puma Driver
Registrace: 13.6. 2007 Příspěvky: 122 Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
|
Zaslal: so červen 23, 2007 3:41 pm Předmět: |
|
|
Jo no tak to jsou klasické projevy. Vyčištění té škrtící klapky by pomoct mohlo. Zkus to i tím sprejem. Čidlo volnoběžných otáček myslíš asi krokovací motůrek, že? Ten ale nevím jak se dá vyčistit. |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: so červen 23, 2007 3:44 pm Předmět: |
|
|
Někde jsem tady četl,že volnoběžný ventil je na hadici sání u motoru uchycený dvěma šrouby.Někdo to čistil tech benzínem.
edit: Tak vyčistil jsem ventila to tak že jsem ho prolil tech. benzínem.Nevím jestli lze ještě nějak důkladněji.Klapku jsem pročistil zevnitř sacího potrubí a stále stejný problém.Jinak když to prošlápnu,tak mi otáčky drží stále na 1500 a neklesnou dokud neprošlápnu spojku,což se mi zdá divné.
mod.edit: pouzivej tlacitko edit, pokud je tvuj prispevek posledni v thredu: §3 |
|
Návrat nahoru |
|
PumaDedek Banned
Registrace: 23.1. 2007 Příspěvky: 658
|
Zaslal: so červen 23, 2007 8:35 pm Předmět: Re: škrtíci klapka |
|
|
maxa napsal: | Řeším stále problém s kolísajícíma otáčkama,proto chci udělat pár věcí o kterých jsem se zde dočet.
Vyčištění škrtící klapky a volnoběžného ventilu
Zajímalo by mě proto kde škrtící klapku najdu.
A jestli je nějaký problém s vyčištěním toho ventilu.
A jak se dá vyčistit váha vzduchu |
Koukni sem-velmi pěkně udělané
http://macis.wz.cz/Dokumentace/Puma/Rizenimotoru/umisteninamotoru.jpg _________________ Důvod zákazu přístupu na fórum: Poškozování dobrého jména klubu, soustavné porušování pravidel, urážení členů fóra. |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: ne červen 24, 2007 7:25 pm Předmět: |
|
|
Tak po dalším resetu el. po vyčištění ventillu a klapky už problém s vysokymi otáčkami odpadl.ale volnoběh stále kolísá |
|
Návrat nahoru |
|
Aluna Puma Racer
Registrace: 7.9. 2006 Příspěvky: 890 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
|
Zaslal: po červen 25, 2007 2:23 pm Předmět: |
|
|
Hele to uz se tady nekde resilo...jestli odpojis baterku, musis najezdit cca 150-200km a ono se to samo srovna...nedavno jsem baterku menil taky a mel jsem stejnej problem a jak rikam, samo se to srovnalo asi po tydnu... |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: po červen 25, 2007 8:40 pm Předmět: |
|
|
Jenomže já jsem baterii odpojil kvuli tomu,že to začalo dělat.
Tak to kolísání mi opravdu dělá více při vyšší okolní teplotě. |
|
Návrat nahoru |
|
|