Registrace: 10.4. 2006 Příspěvky: 1967 Bydliště: Za Prahou
Zaslal: út květen 27, 2008 7:30 pm Předmět: co je to tuning?
Chtěl bych prve napsat mým názorům, které zde budu publikovat, nedávejte velkou váhu. Jsme na internetovém diskuzním fóru a platí tu svoboda projevu (pokud to není v rozporu s danými pravidly), kterou mnozí zatvrzelí z minulého režimu nechápou.
Jelikož se tu množí názory co je a neni tuning? ( Mě je to putna. Já koukám na to jestli se mi auto líbí nebo ne. ) Ale tuning = ladění, to jsem našel ve slovníku a to mi tu doufám nebude nikdo vyvracet. Z toho co jsem pochopil tak v českých luhách a hájich je tuning chápán tak, že kdo má nalepeno, navěšeno nebo nějak jinak v lepším případě přichyceno cokoliv na autě má tuning. A čim víc těchto dílů tim víc tuning. Trochu mi to připomíná tvrzení jednoho vietnamce v modřanské tržnici: "Víc proužků, víc Adidas." Pokud tomu tak pro většinu z vás je tak se omlouvám za moje nejapné poznámky. Pro každého je to ladění k obrazu svému trochu jiné. Proto si říkám ANO, LAK a výměna KOLA je v mém chápání bráno jako tuning a ANO říkám si pokud je auto hezké a nevšední tak proč na něj lepit neoriginální díly, často nehodící se k designu auta a dokonce ve většině případů v mnohem horší kvalitě. Každej se nějak vyvijíme a ze mě se asi stal zatvrzelej ANTI-TUNINGÁŘ z původně nadšenýho TUNINGÁŘE.
Z toho co jsem tu napsal vyplívá, že dle většiny tady nemám tuningové auto neb ho nepotřebuju mě stačí, že mi stojí v garáži krasavec hodný obdivu (prostě se mi moje auto líbí a jsem se vzhledem a jízdními vlastnostmi spokojen).
Pravda nemyslím si, že vše co je zde proklamované jako tuningové je ošklivé nebo špatné. Doufám, že to tu (nebo na fordfans) zas někdo nebude překrucovat.
to Anubis: Tak co ty na to? Teď projev svůj názor a zkus mi to co jsem tu napsal vyvrátit. Jsem zvědavej na tu tvoji reakci. _________________ PumaTrip.webnode.cz
S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...
V podstate s tebou súhlasím.Tuning nie je o tom naválať na pekné oblé auto(v mojom prípade myslený Ford Puma) neforemné nárazníky,krídla a pod.Ja som toho názoru že tuning je pánove o detailoch a nie o množstve "tuning" dieloch na aute.Proste profi tuning je taký ktorý nie je vidieť až tak silno a je v súlade s líniami a koncepciou auta.Na túto tému sa dá polemizovať donekonečna,ale som názoru že menej je viac.Lak,Disky a interiér sú úpravy z ktorých sa nosia zo zrazov poháre.Nikto z poroty ti nedá body za "zbesilý" nárazník,ale za to ako to máš spasované a vyhotovené.A ešte si neodpustím dotaz že ja by som na pumu nikdy iné narazníky nedal.Puma je tak nadčasové auto že to kazí celý dojem a auto padá s atraktivitou a hodnotou pekne dole... _________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Johnik uplne s tebou suhlasim, ale ked vydim polepene auto jak kindervajco a vysvietene jak vianocny stromcek sa iba viac potesim ake je moje pekne no a vsetci stravime tretinu zivota v aute, tak nech si s nim robi kazdy co chce. Len nikdy nepochopim Play Station v aute
Registrace: 20.3. 2006 Příspěvky: 642 Bydliště: Čadca,SK (pri Žiline)
Zaslal: út květen 27, 2008 10:56 pm Předmět:
100 ludi 100chuti...
zakladna definicia tuningu je vlastne vystihnuta hore u johnika slovom LADENIE...
mno a aky je rozdiel medzi tuningom a stylingom?
Inak kazdy si robi take auto aby sa mu pacilo...
ja nijak extremne neodsudzujem ziadny diel pokial nikoho naokolo neohrozuje napriklad svojimi hranami alebo uchytenim (a modlit sa aby sa napriklad kridlo ala Fast and Furious neutrhlo? tak to teda nie ...)
kridlo na aute? ok... ved urco spravi nieco stym pritlakom (sice nie kazde...) + niekomu sa paci (libi)
podnaraznik? ok ... je mozne ze zmeni prudenie vzduchu pod autom (mozno to zase pomoze pri vyssich rychlostiach) + niekomu sa to paci
a tak dalej...
podla mna smrtelne vazny tuning sa prejavy ked clovek vraza peniaze do niecoho co nie je na prvy pohlad vydiet (podvozok, upravy motora, zvysenie bezpecnosti- sportove sedacky+pasy a podobne...)
tot muj nazor. _________________ ... Ono to utahne ...
Ja beru tuning neco jako odtrhnuti od stereotipu.Kdybych mel auto takove ze v sirokem okoli zadne podobne neni urco bych na nem nic nedelal.Samo ze vse ma svou mez ale taky kazdy ma sve sny a konicky.
Johnik....co stoji za tvou zmenou s tuningare na antituningare?To ze jses zmenil to ti neberu,lide se meni a nechapu ze razem zapomenou jaci byly predtim,co si myslely a co delaly predtim....... _________________ Nova puma...profil napovi
Registrace: 10.4. 2006 Příspěvky: 1967 Bydliště: Za Prahou
Zaslal: st květen 28, 2008 8:34 am Předmět:
to Haro: Proč jsem se změňil z TUNINGÁŘE na ANTI-TUNINGÁŘE? Měl jsem k tomu několik důvodů.
1.) Je to myšleno spíš v chápání českých tunerů, protože láska k autum a všemu kolem mi zůstala.
2.) ŠM a škola, kde jsem pochopil, že spousta věcí co se dělá na český tuningový scéně je na hov**. Tady převážně vidíš auta, která nejsou technicky v pořádku, ale majitel na to hrdě bastlý cokoli. Je to tuning a proto je to CooL a tak je to super.
3.) Německé a rakouské srazy, kde vidíš něco, co je dle mého názoru skutečný tuning. Auto z venku jsou naproti tomu dost často ve výborném stavu. Používají HOMOLOGOVANÉ díly a pokud to auto nemá zapsané v techničáku, tak to tam nikoho nezajímá (nemá to na autě co dělat). Tyto auta u nás nejsou brány jako tuningy, protože z venku vypadaj naprosto běžně. Jsou to především fiesty Mk.II,III, golfy I.,II.
4.) Diskuzní fóra kde brzo poznáš, že člověk, kterej u nás dělá tuning často o tom ví hodně málo. ( To bych mu pochopitelně nebral, chce mít auto podle svích představ. ) Ale pokud napíše KR***VINU typu DLE MÉHO MĚŘENÍ a ty můžeš hledat na dalších 5 stranách a nenajdeš DLE JAKÝHO MĚŘENÍ, aby sis noh udělat představu jestli se FYZIKÁLNÍ ZÁKONY nebo ON.
Takže když si tu do něčeho zase NEJAPNĚ REJPNU PROSÍM BERTE TO S NADHLEDEM. _________________ PumaTrip.webnode.cz
S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...
Registrace: 7.9. 2006 Příspěvky: 890 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
Zaslal: st květen 28, 2008 8:45 am Předmět: Re: co je to tuning?
Taky sem napisu co si to tuningu myslim...V podstate nic proti nemu nemam...kazdymu se libi neco jinyho...Ja treba ulitavam na extremnich kolech...nekdy se tak velky kola k autu ani nehodej, nebo je to auto pak nepouzitelny...ale mne se to stejne libi... Ale spis bych sem dal otazku...CO JE TUNING A CO UZ JE TUZING...? Rekl bych, ze u kazdyho je ta hranice trochu jinde a nebo se to meni s ruznou casti auta... Zrovna vcera jsme kecali s kamosem na parkovisti a prijel tam asi padesatnik s fobii 1.2 hatapata, ale ta byla...Vzadu falesnej duplex vejfuk...V zadnim narazniku maketa difuzoru, ty plastovy nastavce na blatnikach...na kapote falesny nasavani...milion nalepek a mezi nima znacka Zacatecnik...a jeste mel vohuleny radio se seriovejma reprakama...no proste strasny...jsme to s kamosem nevydrzeli a dostali normalne zachvat smichu..no se fakt nedalo...Tak tomu ja rikam TUZING...
No a pro me by stacilo dat na ni RSovy narazniky, pekny kola s vylezlym ETeckem, a nebylo by to tak strasny auto...a to je u me tuning...
Registrace: 21.4. 2007 Příspěvky: 185 Bydliště: Praha
Zaslal: st květen 28, 2008 9:24 am Předmět:
To Johnik: Teď jsi mi vrazil kudlu do zad s tou homologací. Můj názor je ten že v německu je homologovaný mraky věcí s německým TUW ale bohužel český zákonodárci jsou ZMR.I a ten tady neplatí. Dám ti příklad koupil jsem si mračítka na Mondeo od Matigu a přišlo mi to s certifikátem a homologací TUW takže ano němci si na to dávají homologovaný díly ale dáš si to na auto ty v čechách a TUW je ti k hov.u. A v tom je velký rozdíl jestli je to tady nebo za hranicema? Takže závěr je ten jestli chceš mít homologovanej tuning tak si musíš koupit českou škodovku aby jsi na to mohl dát nárazník od ELRI a firem co dělají homologovaný věci.
Takže Pumáci chcete mít homologovanej TUNING ?! Prodejte Pumy a kupte Š120
Tohle je moje vyjádření k homologaci
Neuznávám lidi kteří najdou nárazník kterej se jim líbí a přišroubujou ho tam na 4 samořezy a říkají tomu tuning to je tuzing ale když je to dotažený do konce tak OK _________________ Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD
ja na tuning, tuzing, styling kaslu ... je to jen k tomu aby se nejak oznacilo "upravene" auto ... a aby bylo o cem diskutovat, co je co ...
udelam si auto postupne tak aby se libilo me, kazdej ma totiz jinej nazor a jinej vkus ...
nekomu jde o masivni naraznik a nekomu o detaily ... to si clovek tezko vybere ... kazdopadne treba v kalendari nemame jediny osklivy auto (neni tam zadny cerveny, he he) a o tom to je ... takze nez blikajici a kycovity doplnky, prosim venujte penize casteji do mycky, nase auta si to zaslouzi ...
Co vím já o tuningu, tak jeho původní funkcí bylo upravit klasická auta pro pouliční závody. Nejdřív se jednalo a úpravy motoru, pozděj i jízdních vlastností, přilnavosti, atd... Z toho potom vyplynulo upravování pro krásu, které mělo původně pořád účel přiblížení vzhledu závodákům, jenom už se tolik neřešil výkon. Až potom se začaly auta upravovat tak aby se jakýmkoliv způsobem odlišily od ostatních.
Samozřejmně pokud se pletu, tak mě někdo opravte, ale takhle přibližně vznikl tuning, význam tohoto slova at si odvodí každý sám.
Pro mě osobně je význam tuningu pořád stejný, líbí se mi tak upravená auta, které mají dravý, závodní nádech, at už jsou upravený lechce (některým to stačí), nebo více.
Jak moc upravovat auto?? To je podle mě docela složitá otázka. Některýmu autu sluší vyloženě jen krásnej lak a kola, ale jsou i auta, kterým sluší nějaký ,,šílený plasty". Je pravda že opravdu dobře sladit takový plasty a úpravy se povede málokomu, to že někdo má na autě v základu nějakej obrovskej spojler podle mě není tuning, ale pokud někdo takhle dokáže udělat celý auto a ješte to opravdu sladit s barvou je u mě PAN (samozřejmně tito lidi se u nás dají spočítat na prstech jedný ruky).
Tím samozřejmně nechci říct že jen lak a kola nejsou pěkný. A to že auto musí být ve výborným technickým stavu je přece samozřejmost.
A ještě k našim pumičkám: Myslím, že puma je sama o sobě dokonalé auto a stačí mu opravdu jen pár drobností, jako je lak, kola, nějaký křidýlko, podvozek, nějaký lehoučký prahy a podspojler. Ale kdyby se někomu podařilo udělat i nějakej ten šílenější tuning, kterej by byl opravdu dobře sladěnej, opět by to u mě byl PAN.
Pravdou však zůstá, že k jakýmkoliv úpravám i opravám je třeba mít docela tučnej účet. _________________ Puma 1.7 ZETEC 92kw
r.v. 1997
Registrace: 10.4. 2006 Příspěvky: 1967 Bydliště: Za Prahou
Zaslal: po září 08, 2008 12:09 pm Předmět:
Našel jsem něco pro pobavení a nechtělo se mi zakládat novej TOPIC, tak to dávám sem. Bylo to někde na tuzingy.cz .
Dnes si povíme něco o převádění jednotek výkonu a točivého momentu ze soustavy SI do soustavy Tuzerské. Je jasné, že když vznikne takto rozšířená a doslova masová kultura, tedy tuzing, musí se pro ni vytvořit nějaká pravidla.
Jak asi víte, výkon obyčejných aut se uvádí buď v kilo Wattech (kW) , nebo v koních (k) . Necháme kiloWatty tam, kde jsou a budeme se věnovat koním. Když se uvádí výkon v koních, je to větší číslo než v kW. A kdo má taky vědět co je to ten kylovata, nejsme přece indženířy. Jak už jste jistě vycítili, tuzeři mají vlastní jednotky. V případě výkonu je to jeden klokan (k). Toto označení je velmi výhodné, protože za číslem je stejné písmenko a věci neznalý netuzerský póvl si bude myslet, že jsou to koně. 1 kůň = 3,2 klokanů. My nebudeme krvelační a zaokrouhlíme to na 3, protože pětiny klokanů jsou nám k ničemu. Pokud se bavíme s hustočlověkem, tedy s tuzerem, můžeme používat alternativní jednotku 1 lama. V takovém případě je místo písmenka k písmenko l a číslo je stejné, jako u klokanů. Tuzer hned pozná, o co jde a přitom běžný póvl si bude myslet, že je to překlep a že jsme mysleli koně. Jak promyšlené.
Dále tady máme neméně důležitou veličinu udávající točivý moment. V originále jsou to Newton metry (Nm) . Vědci, kteří se věnují tuzingu (tuzerologové), se dlouho dohadovali, jestli zvolit Nožové mixéry (Nm), nebo Nenajedené myši (Nm). Nebylo daleko k propuknutí války stran, ale jeden chytrý tuzerolog navrhl kompromis v podobě Nenajedených myší v Nožovém mixéru (NmNm). Laika nemůže napadnout nic jiného, než že NmNm je více než Nm a to je přesně to, co chceme. Nebudu vás napínat, je to přesně naopak - 1 Nenajedená myš v Nožovém mixéru = 0,2 Newton metrů. Tedy 1 Nm = 5 NmNm.
Teď, když už patříte mezi částečně zasvěcené, možná si myslíte, že sériový Golf IV 1.8T má 150k, zatímco s Tuzingem má 450k. To je pravda jenom částečně, protože každý Tuzingový doplněk samozřejmě přidává výkon navíc. Zde uvádím nárůst výkonu při použití některých doplňků. Nárůst je uváděn rovnou v klokanech, protože když si dáte na auto nějaký Tuzing, už můžete počítat v Tuzerských jednotkách.
Jedna modrá LED dioda - 3k
DUC DUC Bedna 1kW - 600 k
MHC = 150k
Znáček Nike přes celé zadní okno = 100k
Znáček Nike přes celé zadní okno nalepený naruby = 200k
Mračítka = 80 - 100k
Boule na kapotě = 150k
Tónovací fólie s propustností světla 1% - 230k
Nahrazení znaku Škoda 120L trojcípým(závodním) znakem Ferrari - 400k
Koncovka výfuku 100 mm se zvukem - 30k
Koncovka výfuku s LED diodami - 150k
Koncovka medvídka Pů - 250k
Zatmavení zadních lamp černým sprejem - 320k
Polep víčka nádrže - 80k
Stínící nálepka Pole Position na čelním skle - 300k
Potažení hadiček v motoru barevnou bužírkou - 900k (tady už se ladí motor "zevnitř")
Nastříkání hadiček v motoru barevným sprejem - 1200k
Jak vidíte - onen "božský" Veyron, který možná bude mít 1001k, je už teď překonán. Stačí nastříkat hadičky a Veyron je tam tam. Ano, mohla by nás trochu rozhodit Toyota Supra MKIV VeilSide s 1248 k(oňmi), ale po aplikaci Půovy koncovky bude rovněž pod čarou. Zkrátka pořádného tuzera nerozhodí ani ten nejlepší Top Fuel Dragster. Jediným adeptem na pokoření votuzené stodvácy tedy zůstávají letadla, rychlovlaky a raketoplány - nic co jezdí po silnici. _________________ PumaTrip.webnode.cz
S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...
Tak ten poslední tuning je přesně to co člověk potkává na silnici, jináč musím říct, že když sem byl na STK chtěli po mě certifikáty a já měl jen TÜV a borec říká v pohodě díky. _________________ Ford Focus kombi Ghia99 -40/-35 Zetec 1.8 16V 85kw
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Nemůžete stahovat ani prohlížet přiložené soubory