Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: čt květen 20, 2010 5:03 pm Předmět: Prasklá manžeta |
|
|
Ahoj, mám zpuchřelou manžetu na poloose, takže už trochu vytéká vazelína...
Co všechno sundat, abych jí vyměnil?
Je to nutný měnit hned nebo to ještě měsíc vydrží? |
|
Návrat nahoru |
|
Macany Puma Racer
Registrace: 13.7. 2006 Příspěvky: 804 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: čt květen 20, 2010 11:47 pm Předmět: |
|
|
Mělo by se to vyměnit co nejdřív aby se tam nedostala voda.Když stojí auto na kolech tak si povol matku na poloose.zvedni to a potom těhlici vyndej ze spodního čepu.těhlici odkloň a vyndej z ní kloub poloosy.ze zadu na tom kloubu je potom takový zámek který roztáhneš(třeba širokym šroubnovákem)a vytáhneš ten kloub rovně ven....nic na tom neni........ten zámek je tam ale pěkně zašitej po špinavou vazelínu takže nejdřív pořádně otřít a najdeš ho......... _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Black Puma Owner
Registrace: 4.6. 2009 Příspěvky: 99 Bydliště: Plzeň, Žatec
|
Zaslal: pá květen 21, 2010 7:12 am Předmět: |
|
|
Tat tak. Měnit co nejrychleji. Když se pak do ní dostane voda a bordel, tak to dokáže celou poloosu i s ložiskem dokonale zničit. Když už pak pocítíš při záběru motoru vibrace tak to už je konečná. |
|
Návrat nahoru |
|
Vajt Puma Driver
Registrace: 25.7. 2009 Příspěvky: 428 Bydliště: Kolín
|
Zaslal: pá květen 21, 2010 5:24 pm Předmět: |
|
|
Misakxt: Mockrát díky, snad to zvládnu... |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: pá květen 21, 2010 8:06 pm Předmět: |
|
|
Seš z Kolína tak když tak písni a dáme to nějak dohromady..jezdim tam do práce tak to neni problém _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Lopez Puma God
Registrace: 1.12. 2006 Příspěvky: 1079 Bydliště: Praha matka měst a nálad
|
Zaslal: čt duben 07, 2011 7:29 pm Předmět: |
|
|
Hele a co do toho mám dát za vazelínu tenhle víkend mě to čeká tak abych věděl _________________ Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší. |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: čt duben 07, 2011 8:15 pm Předmět: |
|
|
grafitku....... tu prodávaj i v originál pytlikách _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Lopez Puma God
Registrace: 1.12. 2006 Příspěvky: 1079 Bydliště: Praha matka měst a nálad
|
Zaslal: čt duben 07, 2011 8:40 pm Předmět: |
|
|
super dikes _________________ Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší. |
|
Návrat nahoru |
|
vet Puma Driver
Registrace: 23.10. 2008 Příspěvky: 468 Bydliště: Strážnice (okr.Hodonín)
|
Zaslal: pá duben 08, 2011 7:28 pm Předmět: |
|
|
vazelinu dostanes v baleni i s manzetou stoji to asi 200 asi pul roku z5 sem ji kupoval _________________ Ford Puma 1,7 92KW R.v: 1998
EX: Renault 19 Cabrio 1,8 65KW R.v: 1992
www.MAGIC-TUNINGTEAM.wz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: pá duben 08, 2011 8:56 pm Předmět: |
|
|
manžet je taky několik druhů ...jsou klasický gumový nebo ještě vyrábí ty úchylný plastový. a taky bych si dal pozor na výrobce - některý jsou schopný za rok popraskat _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Lopez Puma God
Registrace: 1.12. 2006 Příspěvky: 1079 Bydliště: Praha matka měst a nálad
|
Zaslal: st duben 13, 2011 6:12 pm Předmět: |
|
|
Ahoj lidi poněvadž jsem musel měnit manžetu u homokineťáku tak jsem si řekl, že to taky nafotím a udělám vám z toho článek.Jenže když sem viděl kolik článků je nezveřejnených tak to dám sem.
Tak co budeme potřebovat:
1. novou manžetu nejlépe celou sadu včetně spon, omega pojistky a vazelíny za cca 200kč(já vzal febi a při nákupu sledujeme montovací stranu v našem případe to musí být strana kola)
2. hever a klíč č. 19 na kola
3.klic 13 a 17
4. kleště
5.nejaky odmašťovací čistič a dost hadru
6.lamaci nůž popř. nůžky
7.sroubovak plochy či 2
8.hvezdicku(torx)bohužel nevím ten rozměr měl jsem je nějak přeházené
9. kus provázku nebo drátu.
Tak a teď k postupu:
Zajistíme si auto proti pohybu, povolíme kolo19tkou klíčem a auto zvedneme na heveru. Odšroubujeme 4 matky kola a to sundáme. Teď před sebou vidíme brzdový kotouč se třmenem. Já jsem pro lepší přístup k poloose a manžetě homokineťáku odmontoval i třmen. Ten drží na dvou šroubech z vnitřní strany nahoře
a dole
, takže použijeme 13 klíč a povolíme je. Ještě je dobré si třmen uvázat na kus drátu či provázku k pružině abychom zbytečně nenamáhaly tlakovku od brzd. Nyní můžeme vyšroubovat ty 2 šrouby a odložit třmen někam stranou aby nepřekážel
.
Zároveň se dá sundat i kotouč (stale mě zaráží, že nemá žádnej pojistnej šroub!). Ted je ještě potřeba povolit spodní čep ramene, na kterém drží těhlice. Ten je přichycený pomocí (za předpokladu origo šroubu)matky na 17tku klíč a hvězdičky (torxu) číslo??? Povolíme uchyceni čepu a vyklepneme šroub ven.
Nyní se můžeme pustit do odstranění staré popraskané manžety. Použijeme k tomu plochy šroubovák, kterým roztáhneme staré upevňovací spony a dále bud nůžkama nebo nožem rozstřihneme manžetu (tuto činnost doporučuju dělat v rukavicích neboť je to nejšpinavější část celého procesu). Nyní již vidíme napojeni poloosy a homokineťáku ještě odstraníme starou vazelínu nějakým tím čističem a par metry látky:). Tak a máme před sebou tu zábavnější práci. Musíme vyndat těhlici z čepu a zaplout do podběhu teď musíme roztáhnout pojistnou omega podložku
.
Já to dělal šroubovákama tak že jsem si jeden opřel o zub homokineťáku a druhým ji roztáhl. Poloosa vyklouzla sama ven:). V sadě jsem mel novou omega pojistku, takže sem tu starou prostě ohnul a vyndal ven z homokineťáku. Teď je dobry si to ještě jednou cele očistit aby tam nikde nezůstal žádnej bordel,
a může se nasadit nová manžeta na poloosu.
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGEqSyhYI/AAAAAAAAAow/uvuVl-MzeE8/foto10.jpg [/img]
Následně na to nasadíme i novou omega pojistku do homokinetˇáku
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFg7G7DI/AAAAAAAAAo8/hjN1dZQNdKA/foto11.jpg [/img]
a vytlačíme z tuby vazelíny, co se do něj vejde:)
[img]https://lh4.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFEea2lI/AAAAAAAAAo4/rgmQDJi_5vE/foto12.jpg [/img]
Tak teď nám zbývá nasadit zpět poloosu což vyžaduje trpělivost, správné vzájemné umístění zubů poloosy a homokineťáku trochu více síly (nová pojistka je neroztažená) a štěstí.
Když se nám to podaří dovymačkáme zbytek vazelíny, přetáhneme manžetu na homokineťák a osadíme nové spony.
[img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGGY4mjdI/AAAAAAAAApM/0146PcNmgZA/foto14.jpg [/img]
Ty zajistíme a kleštěmi stáhneme aby nám manžeta nesklouzla.
No a je to hotové teď již zbývá vše instalovat na své místo obráceným postupem a radovat se z ušetřených peněz co byste vyhodily za návštěvu servisu.
Poznámka:někde jsem si přečetl že se má povolit matka na náboji
Já to udělal, ale nepřišel jsem na důvod a dá se to udělat i bez toho.
Hodně šťastných kilometrů vám přeje Lopez _________________ Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší. |
|
Návrat nahoru |
|
|