Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
fifinho Puma Owner
Registrace: 30.6. 2009 Příspěvky: 91
|
Zaslal: ne říjen 04, 2009 8:16 pm Předmět: Zesilovač k origo audiu |
|
|
Chtěl jsem se zeptat, jestli se alespoň trochu zlepší zvuk, když přidělám na origo rádio a repro nějaký zesilovač? A ještě jsem se chtěl zeptat, jaké rozměry by měly mít přední repráky, aby se nemusel nijak upravovat montážní prostor? Díky moc za rady, jsem v tomhle naprostej laik |
|
Návrat nahoru |
|
Scary Puma Racer
Registrace: 26.6. 2007 Příspěvky: 645 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: ne říjen 04, 2009 8:54 pm Předmět: |
|
|
zosilovac nie je na zlepsovanie kvality!
predne repro mas 13" _________________ 1/4 mile piestany 2009 - 16,432
1/4 mile mimon 2010 - 16,432
to je presnost... |
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God
Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: ne říjen 04, 2009 9:03 pm Předmět: |
|
|
13 cm né palců _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
cubec Puma Driver
Registrace: 5.2. 2008 Příspěvky: 374 Bydliště: Karlovy Vary
|
Zaslal: ne říjen 04, 2009 9:48 pm Předmět: |
|
|
Presne 135 mm pokud si to pamatuju....nekde to tu nekdo psal
Jo a podle me je naprosto zbytecny davat na ty 20w repra nejakej zesik...akorat je spalis _________________ -=sokolovska-e1-CuB4=-
Ford Mondeo MkIII 2,0 TDci 96kw Liftback(2007)
Ex - Ford Mondeo MkIII 2,0 TDDi 85kw kombi(2002)
Ex - Ford Puma 1,7 92kW
nyní dělá radost přítelkyni člena R.o.u |
|
Návrat nahoru |
|
Levi Puma Driver
Registrace: 30.7. 2008 Příspěvky: 200 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: po říjen 05, 2009 8:27 am Předmět: |
|
|
Repráky jsou tam opravdu 13cm. Ale daj se dát i větší. Sám budu dávat asi 16 cm. Buďto se dá koupit takovej redukční kroužek, nebo si ho prostě vyrobíš třeba z MDF. Bacha na montážní hloubku u větších repráků než 13 cm.
Co se týče zesíku. Asi bych nesouhlasil se Scarym. Zesíkem můžeš zlepšit zvuk.
V auto audiu máš několik věcí co ti jdou za sebou. První je rádio. V rádiu je mechanika, za ní je D/A převodník. To je první věc co ovlivní kvalitu. Cím horší je převod z digitálu na analog, tím horší zvuk. No a pak následujou další věci a tou hlavní v celým řetězci je zesilovač. Ten v rádiu většinou nikdy nebude lepší, než zesilovač co koupíš bokem. Většinou se zesilovače dávaj hlavně kvůli výkonu (rádio neutáhne repro), ale samo, je to i důležitá součást zvukové kvality. Když použiješ externí zesilovač, ten v rádiu obejdeš a nepoužívá se.
Další jsou v cestě kabely.....rozhodně nepodceňovat.
No a poslední ale největší podíl na kvalitě zvuku je reproduktor a jeho ozvučnice, tj, ve většině případů bedna, nebo ve dveřích samotný prostor uvnitř dveří.
Takže shrnutí? Audio a nejen to v autě ti vždycky bude hrát podle toho, jakej nejslabší (nejhorší) článek máš. Tudíž je nesmysl dávat zesík na origo rádio nebo nedej bože origo repráky (ty jsou fakt nepoužitelný). Pokud do toho nechceš dát moc, kup lepší rádio a lepší repra a na zesík kašli.
Pokud chceš lepší zvuk, budeš muset zapřemejšlet o něčem lepším, ale o tom se rozepisovat nebudu. Sám teď budu dělat komplet ozvučení v pumce, takže kdybys měl nějakej dotaz, klidně se ptej..... |
|
Návrat nahoru |
|
Scary Puma Racer
Registrace: 26.6. 2007 Příspěvky: 645 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po říjen 05, 2009 6:34 pm Předmět: |
|
|
hmm ok ok akoze som radsej nic nepovedal
njn no proste hosi to tu pekne opisali.. _________________ 1/4 mile piestany 2009 - 16,432
1/4 mile mimon 2010 - 16,432
to je presnost... |
|
Návrat nahoru |
|
Pajos_ Puma Driver
Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 315 Bydliště: Praha
|
Zaslal: po říjen 05, 2009 7:15 pm Předmět: |
|
|
Osobne si myslim, ze zesik na ty origo repra nema smysl, ale urcite se o trochu zlepsi zvuk kdyz si koupis nejaky jiny, lepsi radio.. Zalezi kolik bys chtel investovat!
Bud si kup rovnou poradny, drazsi radio, ktery budes moct mit delsi dobu (bud pri dokupovani poradnejch repro nebo i do jinyho auta) Nebo kup nejakou slupku kolem 1000kc kterou pak klidne vyhodis.. Kazdopadne soused takhle koupil slupku a je fakt, ze zvuk z toho lezl lepsi...!
Zalezi jen na tobe, ale zlepseni za par kacek rozhodne vidim spise v nejaky slupce radiu nez zesilovaci, kterej stejne neni na ty origo platenky(repra) potreba..!
Totiz uz v tom jinym radiu bude silnejsi zesik a navic jak psal LEVI lepsi dekoder..
V prekladu - kvalitnejsi, zesilenejsi zvuk..
Takze bud jen radio, nebo vse |
|
Návrat nahoru |
|
koco Puma Driver
Registrace: 15.3. 2007 Příspěvky: 272 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 11:05 am Předmět: |
|
|
pokial nechces zmenu celeho audia v aute, tak by som radio nevymienal. Najslabsi clanok pumy co sa zvuku tyka su jednoznacne repraky - ked ich vyberes, zistis o com hovorim. Ja som dal dopredu 16cm stare ARN tesly, male vyskace do tej umelej hmoty pri zrkadlach, s vyhybkami a rozdiel je podstatny. Zadne repro tiez stoja za prd, su umelohmotne a zvuk podla toho aj znie.
ale ked chces poriadny zvuk, tak sa bez noveho radia s vystupom na subwoofer neobides.
Dalsia vec je ze origo radio neprehrava MP3, nema SD, USB vstupy.... ale aspon nesvrbi "nahodnych okoloiducich" |
|
Návrat nahoru |
|
fifinho Puma Owner
Registrace: 30.6. 2009 Příspěvky: 91
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 12:15 pm Předmět: |
|
|
No rádio určo nechci měnit, když tam je nabastlený jiný, tak už to nevypadá tak dobře, aspoň je to můj názor A když vyměním repráky, nechám rádio a na zesík s wooferem se vykašlu, tak by to trochu pomoci mělo, ne?! |
|
Návrat nahoru |
|
vet Puma Driver
Registrace: 23.10. 2008 Příspěvky: 468 Bydliště: Strážnice (okr.Hodonín)
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 4:31 pm Předmět: |
|
|
kdyz vymenis repro ale nevimenis radio tak se ti zvuk sice zlepsi ale ne nejak extremne ja byt tebou tak vymenim i radio. P.S.: ja se ti muze libit origo radio vzdyt je to hnus na entou? kupsi redukci na kable a redukci na radio a bude to vypadat dobre! |
|
Návrat nahoru |
|
fifinho Puma Owner
Registrace: 30.6. 2009 Příspěvky: 91
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 4:40 pm Předmět: |
|
|
Nevím no... Kde se dá ten rámeček na radio sehnat? Ještě jeden blbej dotaz...ty repráky přijdou pod ty perforovaný origo kryty repráků nebo budou vidět ty nově namontovaný repráky? |
|
Návrat nahoru |
|
koco Puma Driver
Registrace: 15.3. 2007 Příspěvky: 272 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 4:52 pm Předmět: |
|
|
das dole tapacir, vyberes stare repro, namontujes nove repro, nasadis tapacir. Repro vidiet nebude o nic viac ako stare.
ramcek vo forde. |
|
Návrat nahoru |
|
cubec Puma Driver
Registrace: 5.2. 2008 Příspěvky: 374 Bydliště: Karlovy Vary
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 4:55 pm Předmět: |
|
|
Ramecek se da sehnat ve vetsine audio shopech, na netu i v kamenejch...a ty repraky prijdou pod ty kryty . Protoze repra jsou prisroubovany ke dverim a ty kryty jak rikas ksou soucasti tapeciru dveri, kterej budes sundavat pri vymene repraku _________________ -=sokolovska-e1-CuB4=-
Ford Mondeo MkIII 2,0 TDci 96kw Liftback(2007)
Ex - Ford Mondeo MkIII 2,0 TDDi 85kw kombi(2002)
Ex - Ford Puma 1,7 92kW
nyní dělá radost přítelkyni člena R.o.u |
|
Návrat nahoru |
|
fifinho Puma Owner
Registrace: 30.6. 2009 Příspěvky: 91
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 6:40 pm Předmět: |
|
|
Tak začnu výměnou repro a pak uvidím Takže jen jsem se chtěl zeptat na pár drobností ohledně těch repráků - přední kulaté 13cm, montážní hl. 6cm a mají být středobasové nebo koaxiální? A zadní oválné, koaxiální a rozměr? Není potřeba přikupovat žádný kabely atd. a co do wattáže a ostatních parametrů jsou nějáká Pumí omezení? |
|
Návrat nahoru |
|
cubec Puma Driver
Registrace: 5.2. 2008 Příspěvky: 374 Bydliště: Karlovy Vary
|
Zaslal: út říjen 06, 2009 7:36 pm Předmět: |
|
|
Vzadu je 5x7" ale s mensi upravou tam dostanes 6x9"....Jinak presny rozmery i s maximalni montazni hloubkou tu na foru nekde najdes...pamatuju si ze kdyz sem je menil ja tak sem to tu nasel
Edit:
ve svejch poznamkach se nasel tihle, melo by to byt ono
Přední: Vnější průměr 160mm, průměr díry 130mm, instalační hloubka 60mm
Zadní: Vnější rozměr 220x160mm, rozměr díry 195x135mm, instalační hloubka 80mm _________________ -=sokolovska-e1-CuB4=-
Ford Mondeo MkIII 2,0 TDci 96kw Liftback(2007)
Ex - Ford Mondeo MkIII 2,0 TDDi 85kw kombi(2002)
Ex - Ford Puma 1,7 92kW
nyní dělá radost přítelkyni člena R.o.u |
|
Návrat nahoru |
|
|