Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
|
Návrat nahoru |
|
honor88 Puma Driver
Registrace: 4.3. 2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Brno
|
Zaslal: so květen 31, 2008 10:58 pm Předmět: |
|
|
Zdar mam naprosto stejny problem, ale ventilem to asi nebude myslim si ze to dela skrtici klapka dnes sem tu svoji vycistil a je to zas dobre na nejaky cas...
_________________ Na motorkach?...nejezdime rychle, litame jen pouze nizko nad zemi... |
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: so květen 31, 2008 11:25 pm Předmět: |
|
|
Kde ju nájdem prosím ťa??
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
honor88 Puma Driver
Registrace: 4.3. 2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 12:22 am Předmět: |
|
|
Od airboxu vede hadice oddelej ji a uvidis tam tu klapku
Edit: na te fotce jak si fotil ten ventil tak myslim ze uplne dole v pravo je videt konec te hadice a pod ni se schovava klapka.
Jinak ten volnobezny ventil jsem taky vycistil byl docela hodne za*rany.
Pokud ti nepomuze vycisteni klapky tak zkus posunout bovden plynoveho pedalu to mi taky pomohlo.
_________________ Na motorkach?...nejezdime rychle, litame jen pouze nizko nad zemi... |
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 9:41 am Předmět: |
|
|
Dnes sa idem do toho pustiť.Chcem vyčistiť váhu vzduchu,volnobežný ventil a tú škrtiacu klapku.
Potom napíšem ako to dopadlo poprípade sem hodím komlet návody aj s fotodokumentáciou
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Naposledy upravil Beastie dne so říjen 09, 2010 8:49 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 3:52 pm Předmět: |
|
|
Tak a mám to za sebou.Hral som sa stým od nejakej 11:00 do 14:35.Inak za tu robotu to stálo a Pumka ide o 100% lepšie.Ako prvé som začal rozoberať airbox dal som dole hadicu a prácička sa začala.V airboxe som mal čisto a aj filter bol o.k. tak som sa pustil do čistenia toho MAF senzora(váha vzduchu).MAF držia dve skrutky na ktore treba originál torx,ale ja som ich zhodil malými a tenkými kombinačkami.Tenké vlákna som vičistil v riedidle,presnejšie som nalial do štupla z flaše riedidlo a potom som tam ten MAF namočil (pozor nie celý iba tie vlákna).Šiel z toho pekný sarajt.Po vyschnutí som ho namontoval späť na kovovú prírubu na airboxe.Tak jedna vec by bola...Dalej som sa venoval škrtiacej klapke.Bola pekne zasratá tak som ju taktiež pracne čistil riedidlom.Nakoniec sa podarilo a vytiahol a prefúkol som aj malú gumovú hadičku na škrtiacej klapke(má na konci šróbik a je pri sahare).Nakoniec som ešte pozrel volnobežný ventil,ale na tom nebolo čo čistiť.Všetko som zmontoval dobre podotahoval a naštartoval.S odvedenou robotou som spokojný otáčky sú kludnejšie nekolísajú toľko a zlepšil sa chod motora.
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
Naposledy upravil Beastie dne so říjen 09, 2010 8:53 pm, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
webster Puma Driver
Registrace: 30.12. 2006 Příspěvky: 142 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 6:53 pm Předmět: |
|
|
Super robota, ale sa ti cudujem, ze si sa pustil do cistenia toho MAF senzora - vaha vzduchu. Keby ti to nevyslo, tak si dohral a cena noveho vo forde okolo 7500SKK, takze super, ze to vyslo.
|
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 7:25 pm Předmět: |
|
|
Myslíš se sa može ten MAF pri čistení lahko poškodiť??Ja som bol maximálne opatrný...
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
honor88 Puma Driver
Registrace: 4.3. 2008 Příspěvky: 115 Bydliště: Brno
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 7:43 pm Předmět: |
|
|
Ano MAF senzor je hrozne nachylny ja kdyz sem to cistil tak mi servisman doporucil vahu nechat byt. Jinak snad ti to bude slapat ja po vycisteni sem mel tak 2000 km klid ale po tom zase vse zacalo znovu. O vikedu sem menil rozvody a od te doby zatim otacky nekolisaji tak uvidim.
_________________ Na motorkach?...nejezdime rychle, litame jen pouze nizko nad zemi... |
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: ne červen 01, 2008 7:55 pm Předmět: |
|
|
Čo som čital aj tu na fóre,veľa ludí už čistilo MAF a nemali žiadny problém tak neviem.Na kopu otázok ohladom otáčok sa vždy dostala odpoved vyčisti MAF.Tak neviem...
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
webster Puma Driver
Registrace: 30.12. 2006 Příspěvky: 142 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po červen 02, 2008 10:27 am Předmět: |
|
|
Hej, je to fakt nachylne...Tu skrtiacu klapku si cistil len takzo zhora, alebo si ju mal aj vonku a vycistil si ju aj zvnutra? Idealne je to vybrat a pozriet si ju oproti svetlu. Skrtiaca klapka by mala byt cista a mala by byt vidiet malinka medzera medzi klapkou a obalom. Niektore typy doliehaju uplne, ale maju v sebe dierku. Musi tam byt volny prietok vzduchu. Ak nie je cista aj vo vnutri, tak to este moze robit bordel.
|
|
Návrat nahoru |
|
Beastie Puma God
Registrace: 16.9. 2007 Příspěvky: 1324
|
Zaslal: po červen 02, 2008 2:37 pm Předmět: |
|
|
Dole som je nemal.Ale chystám sa na to.Nemal som viac času
_________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: čt červen 26, 2008 2:52 pm Předmět: |
|
|
K tomuhle se taky chystám spolu s výměnou filtru. Chci se na něco zeptat. V jednom odkazu bylo, že při čištění MAfu se doporučuje odpojit AKU, nebo alespoň pak restart ECU. Pokud odpojím konektor (chci pročistit a prostříkat všechny) od MAFu při vypnutém zapalování, vyjde to nastejno, jako odpojit AKU natvrdo v tom smyslu, že se pak musí provést nové načtení ECU?? Tedy 2min. volnoběh, pak 3min zvýšené otáčky a cca 8 - 10km městským stylem?? Přijde mi to nastejno, že sice neodpojím AKU hned, ale při tom restartu se stejně začíná odpojením AKU (na cca 1hod).
|
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: pá červen 27, 2008 11:39 am Předmět: |
|
|
Tak přidám ještě jednu úvahu. Když všude čtu, jak čistíte MAF, nebylo by vhodné vyčistit i čidlo teploty vzduchu?? Soudíc podle vzhledu, resp. ušpinění škrtící klapky, se dá odhadnout, jak vypadá vlákno termistoru na čidle teploty (obr č. 1)
a věřím, že "izolační" vlastnosti nánosu prachu a bordelu dokáží změnit hodnoty posílané do ECU pro MAF. Tyhle dvě součástky (čidlo teploty a MAF) pracují spolu, resp. MAF je závislý na čidle teploty a to je tam jen pro něj. Abyste věděli, jak to funguje: váha vzduchu (MAF) pracuje na principu ohřevu tělíska na 200°C (při jeho ochlazování prodem vzduchu) a výpočtu potřebného proudu ke znovuohřátí tělíska na 200°C a tím dochází ke zjištění množství proudícího vzduchu. Soustava ještě v sání obsahuje čidlo na měření teploty nasávaného vzduchu, aby měření proudem nebylo ovlivněno různou teplotou nasávaného vzduchu.
BTW: čidlo teploty je (soudíc podle tvaru konektoru) zepředu na těle sání pod volnoběžným ventilem, mezi měrkou oleje a sáním???? Je to ono? Obr.č. 2
Autorovi se omlouvám za použití jeho fotky.
Komentář: |
|
Velikost: |
15.33 kB |
Zobrazeno: |
24686 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
75.92 kB |
Zobrazeno: |
24694 krát |
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Scary Puma Racer
Registrace: 26.6. 2007 Příspěvky: 645 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: čt červenec 03, 2008 10:24 am Předmět: |
|
|
tak tiez mam toto cistenie za sebou... o ten MAF by som sa nejak nebal.. to kym tym netresnete o zem tak sa tomu nema co stat, teda... rukou by som to tiez nechytal.. ja som to vystriekal cisticom brzd /napad z ford mondeo fora/
volnobezny ventil som tiez vystriekal ale neviem ci to bol dobry napad..otacky nejak sli hore :S
musim na to este pozriet
a pri tej klapke som ziadnu medzeru nezbadal a ani dierku... ja somto sice trocha cistil ale nejak tak vydrhnut sa mi to nepodarilo
_________________ 1/4 mile piestany 2009 - 16,432
1/4 mile mimon 2010 - 16,432
to je presnost... |
|
Návrat nahoru |
|
|