Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
Zaslal: út květen 02, 2006 9:16 am Předmět: demontáž rádia a zadního tapecírunku
Chtěl bych opět poradit, jak vyndat rádio a zadní boční tapecírunk. Rádio musím vyndat, protože jsou asi nějak blbě zapojené reproduktory. No, když zmáčknu tlačítko bal/ fad. jednou- naskočí balanc a při přesunuti signálu doleva hraje levý (správně), ale při přesunu vpravo hrajou oba. Když to tlačítko zmáčknu znova, měl by naskočit fader, ale hupne tam zpět stanice. Přitom to fader má. Dále bych rád věděl, jak se dostat do místa zadních repro, které nemáme, ale rád bych je tam dal. Předpokládám, že jsou v prostoru za mřížkou u loketní opěrky. Taky se potřebuju podívat, zda tam jsou vůbec natažené dráty od rádia. Díky za rady.
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
Zaslal: út květen 02, 2006 11:47 am Předmět:
Vyndání rádia:
Nejrychlejší je cesta do servisu, kde na to mají speciální "U" nástroj. Vytáhnutí rádia je zdarma a mají to za 5s. Pokud máš servis daleko, tak se obrň trpělivostí (JX potvrdí ), vezmi si dva hřebíky velikosti zdířky po straně. Oba je zasuň na jednu stranu a snaž se, aby rádio vyskočilo. Poté opakuj postup na straně druhé. Dělal jsem to už minulý rok, tak si to moc nepamatuju...
Zadní tapecírunk:
Odmontuj zadní sedačku ze sklopného držká (2x2 šroub Torx), spodní část je pouze zacvaknutá v plastových držácích + hákem vzadní části - vycvaknout. Sundej koberec po straně, sundej plastové krutky šroubů a všechny odmontuj (jsou tam tuším 3-5, velikost 10). Sundat plast (je ještě "přicvaknutý") lehkým násilím a z háčků kolem zadního okýnka. Tím se dostaneš k zadnímu repru.
Každopádně dle mého názoru jsou zadní repra ve všech Pumách bez ohledu na výbavu a ročník, takže chyba bude nejspíš v kabeláži.
P7010038.jpg
Komentář:
Ozvučnice zadního repra - série.
Velikost:
129.35 kB
Zobrazeno:
47344 krát
P7010036.jpg
Komentář:
Pohled na odmašlený zadní tapecírunk. Original repro.
Velikost:
139.31 kB
Zobrazeno:
47344 krát
_________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
Zaslal: st květen 03, 2006 9:30 am Předmět:
Díky za info.
Nevíš náhodou rozteče těch šroubů, resp. rozměr elips. reproduktorů?
Asi tam nejsou, v autě bylo původně rádio 3000 Trafic (soudě podle toho, že manuál byl v deskách spolu s manuálem na 5000ku, která v autě je) a to je dvoukanálové.
Oddělal jsem u B sloupku tapecírunk, ale je tam ještě ta kovová mřížka. Pokusím se to prosvítit, jestli se mi něco ukáže. Doufám, že vedení tam bude. Proč by se dělali s dvěma typy svazků pro montáž.
Ad rádio: je mi divný, proč zlobí i ty dvě přední repra, IMHO i když jsou zapojený jen dva, mělo by čtyřkanálové rádio fungovat jako se čtyřmi. Tedy pokud je vybaveno Fa/Bal, mělo by po zmáčknutí tlačítka přepnout na FA a při přesunu signálu dopředu, by přední měly hrát pořád stejně, jako v neutrálu (všechny stejně) a při přesunu dozadu by přední měly stichnout, protože signál jdem do větví, které nejsou zapojené. Při dalším zmačknutí by teporve měl naskočit Bal. Přitom ale (jaxem psal nahoře) Fa vůbec nejde. Při mačkání tlačítka se střídá Bal a hned zpět na stanici. Bal zase při přesunu vlevo hraje správně - levý, aale vpravo hrajou oba beze změny. Nechápu to, předpokládám vzadu nějaký ISO konektor s daným zapojením. No uvidím, co uvidím.
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
Zaslal: st květen 03, 2006 12:12 pm Předmět:
Kdo napsal:
Nevíš náhodou rozteče těch šroubů, resp. rozměr elips. reproduktorů?
Náhodou vím.
Přední: Vnější průměr 160mm, průměr díry 130mm, instalační hloubka 60mm
Zadní: Vnější rozměr 220x160mm, rozměr díry 195x135mm, instalační hloubka 80mm _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
Zaslal: čt květen 04, 2006 7:31 am Předmět:
Každopádně dle mého názoru jsou zadní repra ve všech Pumách bez ohledu na výbavu a ročník, takže chyba bude nejspíš v kabeláži.
Legenda nelhala, jsou tam , povedlo se mi tam podívat bez demontáže. Po odtáhnutí tapecírunku vepředu pomocí zrcátka a baterky se šlo podívat zkrz tu plech. mřížku, takže chyba je fakt jinde. Takže vyndat rádio. Udělal jsem si U-čka z drátu, ale zatím se mi to nepovedlo. Není problém to tam strčit, pohybem o strany odjistit nějaké západky, ale nedaří se mi rádio vytáhnout. V servisu asi mají ny koncích U-ček nějaké bambulky, za které se dá zatáhnout směrem ven. Každopádně díky, budu bojovat.
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
Zaslal: čt květen 04, 2006 11:08 am Předmět:
Citace:
V servisu asi mají ny koncích U-ček nějaké bambulky, za které se dá zatáhnout směrem ven.
Ano. Na konci jsou zářezy. Vem si pomocníka, který bude rádio táhnout směrem ven např. pomocí kazetové mechaniky. _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
tak už jsem koupil tu nabořenou pumu a demontuju a demontuju a najednou koukám, že na každé straně je repro vzadu jiné a přitom oba orig. ford.. je to možné?
jinak je docela zajímavé objevovat jak někteří rádoby odborníci opravují auta. CO TAM SE NAJDE BASTLŮ A FUŠEŘIN.. např. 2mm vrstva tmelu na blatníku atd.. ale i tak je na ní dost použitelných dílů - skoro pokladů jako alespoň přední a zadní světlo, plato, orig rádio 6000 s cd, a našel jsem tam i univerzální DO, tak ho zkusím oživit a hodit na tu svou..
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
Zaslal: út květen 09, 2006 11:31 am Předmět:
Taxem včera rozebral ten tapecírunk a vyndal rádio, abych zjistil, že to opravdu měl v ruce "odborník"! V rádiu zezadu zapojené jen čtyři fousy, co jdou k předním reprům a to tak, že levý byl zapojen na výstup pro levý zadní a pravý plusem na pravý přední a mínusem na plus pro levý zadní. Zbytek vodičů ustřiženej a zamotanej páskou. Vypadalo to, že v origu jsou konektory zastrčené v nějaké kostce, která se jako celek zasouvá do výstupů repra (jako napájení) v rádiu. Po přeměření zadních vodičů se mi neukázal nikde obvod. Ad zadní repro: po demontáži zjištěno, že oba jsou odpálené, bo nemají obvod ani na svých výstupech a vodič mínusu pravého je někde přerušený. To jsem našel pod kobercem vedle dveří. Někdo ho odborně prostě přefik. Důvod se asi nikdy nedovíme. Takže jdu shánět nová repra, aby pasovala do původních úchytů. Jojo, není nad to, když to dostane do ruky machr.
Jo, dá se a za kolik sehnat rádio s CD mechanikou? Jsou stejná, jako třeba ve Fokusu?
Abych nezapoměl, rádio má v sobě nějakou logiku, protože pokud jsou zapojeny jen dva reproduktory, ať přední, nebo zadní, funkci Fade nenabízí, ale stači zapojit i jen jeden další a funkce se aktivuje.
rádio ve focusu je stejné, stejně tak v mondeu.. orig forďácký rádio je občas k mání na stránkách mondeo klubu http://mondeo.fordclubs.org/ tak to zkus..
Registrace: 20.3. 2006 Příspěvky: 642 Bydliště: Čadca,SK (pri Žiline)
Zaslal: st červen 28, 2006 11:03 pm Předmět:
Takze, ja mam za sebou mensiu predelavku svojho audio systemu
a vyzeralo to nasledovne:
Demontaz tapacirungu v pohode, bordel pod sedackami od vselijakych
debilit. REPRAKY boli zapojene a aj fungovali(ale podla radia nie)
Inak, odpojil som ich a pripojil ku nim predlzovacie kable na repraky
do kufra.
Demontaz Radia. Po 2 hodinach, a oskreni pristorojvky , sami
podarilo demontovat radio. A ako som cakal, presne ako kolega Kdo,
som mal precvaknute droty od zadnych reprakov a predne na hovno
zapojene, takpo po 15 min som to dal s kamaratom elektrikarom
dohromady(chybal material, robili sme to pred intrakmi= u vas kolej)
Dosku v zadu mam drevenu- bal som sa ze to bude moc velka zataz
s reproduktormy, ale pumicka to statocne zvladla.
(aj ked trafim daku tu jamu tak to drzi)
Zo spodu dosky mam este tlmiacu penu.
Zaslal: pá listopad 24, 2006 3:54 am Předmět: Repro do plata
Není to teda úplně k tématu, ale: Dal někdo z vás repráčky a/nebo subík do kufrového plata? V kladném případě - máte to někdo v fotkách v profilu? (je nás tu už dost, bude dlouho trvat, než se ve všech profilech podívám...) nebo by to pro mě mohl vyfotit a ukázat tady? Zajímá mě hlavně náhrada origoš "papindeklového" plata. Pokud to někdo má jako třeba MAd normálně na podlážce kufru, ten papindekl se dává pryč, nebo se to dá poslouchat i s ním?
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
Zaslal: pá listopad 24, 2006 9:21 am Předmět:
To cochee: Viděl jsem to u někoho na druhém sraze (Mircelo ?)
V podstatě dávat koaxy do plata je nesmysl, protože místo jim je již předurčeno (viz. foto výše). Subwoofer do plata: to je kapitola sama pro sebe. Musel bys udělat samozřejmě plato nové, vyztužit úchyty a použít tzv. subwooferový měnič, který je určen pro FreeAir. Výsledek stejně nebude nic moc.
A jestli je sw v kufru slyšet ? Přijď si poslechnout Pryč se original platno nedává, jelikož nízké tóny se velmi dobře přenáší i přes překážky. _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Ahá, takže pokud chápu správně, na středy a výšky používáš původní umístění repráků (byť s jinými, vyměněnými, měniči - dívám se i na tvůj profil) a v kufru máš jenom "tlustý zvuk"? A koaxy by ale měly být směřovány "na ucho", kvůli směrovosti výšek, ne?
Samozřejmě, pokud příští sraz klapne a sedne mi to, rád přijedu a omrknu
Registrace: 7.9. 2006 Příspěvky: 890 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
Zaslal: pá listopad 24, 2006 6:28 pm Předmět:
MAd napsal:
Přední: Vnější průměr 160mm, průměr díry 130mm, instalační hloubka 60mm
Zadní: Vnější rozměr 220x160mm, rozměr díry 195x135mm, instalační hloubka 80mm
Myslis ze by mi sly dopredu tyhle repraky? Pravej mi pri vetsim zatizeni chrchla, tak uvazuju o vymene...maj i vetsi...17cm ale nechci nic vrtat nebo rezat do dveri...no a jeste jsou za prijemnou cenu...Nebo co bys mi doporucil ty? Dik
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory