Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jenik Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
|
Zaslal: čt listopad 10, 2011 10:42 pm Předmět: Tlačítko na odskok kufru v interiéru |
|
|
tak dneska jsem konečně dodělal blbůstky na autě - světlo v kastlíku a tlačítko na otevírání kufru v z interiéru. Ohledně tlačítka by se tu asi hodil nějakej postup - jedná o Fordí tlačítko na kufr z Ka/Mondeo/Cougar, sehnal jsem ho za 80kč na vrakovišti. Bohužel bylo bez konektoru s kabelama, takže jsem si je udělal.
Zjednodušeně se jedná o to, že oranžovo-černej kabel, který vede do odskoku kufru, napojíme dalším + (přes tlačítko). Protože při nastartovaným autě nejde do odskoku kufru proud a nejde otevřít, tak při stisku tlačítka se tam + dostane a kufr odskočí. Proto třeba tlačítko, ne kolíbku, aby tam proud šel jen při stisku.
Ingredience:
tlačítko
3,5m kabelu (1linka) - z kufru do interiéru
0,5m kabelu (1linka) - z tlačítka na +
0,1m kabelu (2linka) - z tlačítka na + - na světla
4 fastony 2,5mm - pokud nemáte čudl s drátama
vrtačka, vrták + kuželovitý vrták na obroušení, pokud budete vrtat do palubky
nožík (skalpel) na očištění díry
pájka/svorkovnice/čokoládka
spojovací konektor - Kód: | http://www.gme.cz/ostatni-typy-svorkovnic/wago222-412-p820-112/ |
Je na vás jak budete spojovat vodiče k sobě, já zvolil WAGO konektory pro jednoduchou práci s nimi (montujte si něco do čokoládky v autě v zimě a zkoušejte jak to fachčí). Co je hlavní, tak u zapalovače jdou vysoký proudy, takže ta svorkovnice/čokoládka by měla zvládat alespoň 15-20 amper…WEGA konektory maj 27A, takže není problém. V GME stojí na 3 vodiče kolem 10kč a na 5 vodičů 15 kč. Použil jsem
1x na 5 dírek - zapalovač (+) jsou 2 vodiče zapalovač, 1 vodič odskok kufru a 1 vodič jde na světlo u kastlíku
4x na 3 dírky - 1 vzadu u kufru, 2 u napojení čudlu na osvětlení, 1 u zapalovače na mínus (na světlo u kastlíku)
Délky kabelů záleží na umístění čudlu
Postup:
1. vzadu je potřeba najít černo-oranžovej kablík, je rozdělenej černym konektorem (viz. foto u finiše, ten nejníže), k němu je třeba napojit kabel, který povedeme do interiéru (tlačítka).
2. v interiéru si vyberte umístění tlačítka, já jsem ho dal k regulaci výšky světel, dobrý přístup, není tam na očích a je to blízko zapínání světel - potřebuju, aby svítilo jen při zaplých světlech…
3. další kabel povede z tlačítka na + v autě, já zvolil zapalovač na všechno přes WAGO konektory. Plusko ze zapalovače má "výhodu" v tom, že jde otevírat kufr i při nenastartovaným autě.
4. U regulace světel jsou 4 konektory a 5 kabelů, 3 oranžový, 1 bíločervenej a 1 černej. Na osvětlení se používá pouze černej jako - a oranžovej. Pozná se to jednoduše dle toho, další 2 oranžový vedou do 1 "pinu". Dobrý si to ověřit, když vyndáte tu regulaci a s 2 drátama zkusíte přes 9V baterku jak se to rozsvítí. To dáte dohromady. Takže na černej a oranž sem se napojil přes 3dírkový waga a tlačítko svítí jen když zapnu světla.
Co se týče světla v kastlíku, stačí sehnat na vrakáči třeba z escorta je to na obyč žárovku, jaká je třeba v bodovkách v interiérovým osvětlení. V kastlíku se akorát odmontuje plast, který tvoří zavírání, v tom je na světlo otvor, protáhnou se kably k zapalovači a jen se to zapojí.
Snad vám to trochu pomůže, my jsme chvíli docela tápali, protože Pavel měl tlačítko s drátama a ty byly zapojený blbě (a to to bylo vyndaný z jinýho auta z vrakáče...). Proto si myslim, že návod jak pro blbečky není na škodu a holt né každej se vyzná. Ještě sem přidám fotky zapojení v tlačítku.
Komentář: |
popis zapojení v tlačítku |
|
Velikost: |
93.99 kB |
Zobrazeno: |
45595 krát |

|
Komentář: |
|
Velikost: |
59.12 kB |
Zobrazeno: |
45595 krát |

|
Komentář: |
Napojení na černo-oranžovej kabel v kufru, vedoucí + do tlačítka |
|
Velikost: |
136.04 kB |
Zobrazeno: |
45595 krát |

|
Komentář: |
Vyvrtaný otvor na tlačítko |
|
Velikost: |
132.9 kB |
Zobrazeno: |
45595 krát |

|
Komentář: |
Zapojený osvětlení tlačítka na osvětlení regulace světel |
|
Velikost: |
101.53 kB |
Zobrazeno: |
45595 krát |

|
_________________ AR 147JTDm | 2007 | Distinctive
K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat
http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Naposledy upravil Jenik dne so listopad 12, 2011 9:43 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Jenik Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
|
Zaslal: pá listopad 11, 2011 8:21 am Předmět: |
|
|
Zbytek fotek...
Komentář: |
Test osvětlení čudlíku... |
|
Velikost: |
114.08 kB |
Zobrazeno: |
45594 krát |

|
Komentář: |
Tlačítko sedí, svítí, stačí pozapojovat... |
|
Velikost: |
221.5 kB |
Zobrazeno: |
45594 krát |

|
_________________ AR 147JTDm | 2007 | Distinctive
K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat
http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Naposledy upravil Jenik dne so listopad 12, 2011 9:45 pm, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Lucius Puma Driver


Registrace: 27.10. 2008 Příspěvky: 455 Bydliště: Kosice
|
Zaslal: pá listopad 11, 2011 11:10 am Předmět: |
|
|
pekny clanok dufam ze to da admin do navodov ja to skusim urobit na jar. pocitam ze tak za 2 tyzdne sa puma ulozi na zimny spanok
_________________ Ford Puma 1,7 VCT 92Kw 1679ccm r.v.1998
Kia Rio 1.4i 71Kw 1399ccm r.v.2007 |
|
Návrat nahoru |
|
s4nch3z Puma Racer


Registrace: 1.7. 2007 Příspěvky: 887 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: pá listopad 11, 2011 5:40 pm Předmět: |
|
|
To jo, moc hezky popsáno.
|
|
Návrat nahoru |
|
Blady Puma Driver


Registrace: 18.9. 2010 Příspěvky: 195 Bydliště: Týn nad Vltavou, Jižní čechy
|
Zaslal: pá listopad 11, 2011 5:43 pm Předmět: diky |
|
|
Díky za parádní návod. Teď už jen počkat až dorazí tlačítko a pustit se do toho:)
|
|
Návrat nahoru |
|
Pumas Puma Driver


Registrace: 7.11. 2007 Příspěvky: 174 Bydliště: Havířov
|
Zaslal: so listopad 12, 2011 8:21 pm Předmět: |
|
|
dobrý pak dej věďet co udělají wago svorky po zimě
|
|
Návrat nahoru |
|
Jenik Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
|
|
Návrat nahoru |
|
misakxt Puma God


Registrace: 7.8. 2007 Příspěvky: 1107 Bydliště: Čáslav
|
Zaslal: po listopad 21, 2011 12:26 am Předmět: |
|
|
wagosvorky nepoužívat.jsou to vlastně jenom zářezové konektory který se ti uklepou. Není to dělaný na jaký koliv vybrace. nehledě na vlkost atd...nejlepší je pájka a cín plus na to nějaká tepelně smršťovací izolace(izolačka vypadá dost amatérsky)
_________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Skype: misakxt |
|
Návrat nahoru |
|
Pumas Puma Driver


Registrace: 7.11. 2007 Příspěvky: 174 Bydliště: Havířov
|
Zaslal: po listopad 21, 2011 7:47 am Předmět: |
|
|
Je to vlastně jenom pružný plíšek ta wagovka a vlhko není právě to super a v autě se celkem mění teplota si aspoň myslím no radši použíj pájku cín a smršťovací bužírky a máš klid anebo pokud to chceš ještě rozebírat tak čokolády a dutinky nebo použí konektory toť asi vše ohledně wago svorek
|
|
Návrat nahoru |
|
Jenik Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
|
Zaslal: po listopad 21, 2011 8:30 am Předmět: |
|
|
to se mi vyloženě chce, něco v autě pájet... Většina lidí na netu co jsem četl s nimi problém nemá. A já nemám problém je nějak obmotat nějakou páskou, ať to sebou nemlátí..
_________________ AR 147JTDm | 2007 | Distinctive
K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat
http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
douda Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006 Příspěvky: 276 Bydliště: za Prahou
|
Zaslal: po listopad 21, 2011 6:10 pm Předmět: |
|
|
Jen ohledně těch Wago svorek, nevím jak na autech, ale na vlacích se používají úplně běžně. Třeba nové soupravy pražského metra jsou jich plné. Jsou v uzavřených rozvaděčích, takže vlhkost tam nemá šanci, ale vibrací je tam dost.
To jen tak pro zajímavost, elektrika na autech je pro mě záhadná a plná tajemství ...
|
|
Návrat nahoru |
|
majsi Puma Driver


Registrace: 10.12. 2009 Příspěvky: 140
|
Zaslal: po listopad 21, 2011 7:57 pm Předmět: |
|
|
Tych otrasov by som sa nebal. Wago su celkom pevne a vydrzia dost. Skor by som sa bal tej vlhkosti, a mozno ani tej nie. Ved v najhorsom pripade ich vies o 2 roky vymenit za nove
|
|
Návrat nahoru |
|
HmerX Puma Driver


Registrace: 4.3. 2011 Příspěvky: 167 Bydliště: Letovice
|
Zaslal: so březen 10, 2012 9:24 am Předmět: |
|
|
Jenik : Parádní návod , co nejdřív se do toho pustim
_________________ Ford Puma black metal 1,7 16V r.v 99
Ford Mondeo blue tonic 2,5 V6 r.v 98 |
|
Návrat nahoru |
|
Jenik Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
|
|
Návrat nahoru |
|
HmerX Puma Driver


Registrace: 4.3. 2011 Příspěvky: 167 Bydliště: Letovice
|
Zaslal: so březen 10, 2012 10:26 am Předmět: |
|
|
A drží pletený vodič dobře ve Wago, asi to dám do čokoládek
_________________ Ford Puma black metal 1,7 16V r.v 99
Ford Mondeo blue tonic 2,5 V6 r.v 98 |
|
Návrat nahoru |
|
|