Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mar3 Puma Owner


Registrace: 4.3. 2009 Příspěvky: 44 Bydliště: kousek od Jablonce
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 7:08 pm Předmět: klima |
|
|
Ahoj ,měl bych pár dotazů ohledně klimy
1)proč by mi měly klesnout otáčky ,když pustím klimu
2) proč tam jsou dva ventily
3)kdybych do trubek pustil jen obyčejnej vzduch (kvůli zjištění těsnosti) stane se něco?
4)proč jsou na klimu dvě relátka?
možná ještě něco vymyslím,zatím díky  |
|
Návrat nahoru |
|
cyberjak Puma Driver


Registrace: 28.3. 2009 Příspěvky: 142 Bydliště: Turnov ( Liberecký Kraj )
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 9:00 pm Předmět: |
|
|
jelikoz nejsem zadny technik tak toho moc newim ale
otazka 1) otacky klesnou kdyz pustis klimu z toho duvodu ze klima ma velky odber proudu coz znamena ze altik jede na fest tim padem motor musi tahnout vetsi zatez a tim padem na chvili klesnou otacky ale vzapeti by to elektronika mela vyrovnat... |
|
Návrat nahoru |
|
mar3 Puma Owner


Registrace: 4.3. 2009 Příspěvky: 44 Bydliště: kousek od Jablonce
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 9:10 pm Předmět: |
|
|
já myslel,že klima je poháněná přes klíňák,né?
mod.edit: nequotuj posledni prispevek v thredu, viz pravidla v sekci obecne
Naposledy upravil mar3 dne čt duben 09, 2009 10:45 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
dreamcatchers Puma Driver


Registrace: 21.4. 2007 Příspěvky: 185 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 9:18 pm Předmět: |
|
|
Tak Bod 1je vyřešenej a je fakt že elektronika by ti otáčky měla zase zvednout.
2. Dva ventyly jsou že jeden hlídá tlak v okruhu a druhý by měl spínat ventilátor.
3. Moc lidí to neví ale vzduch do klimatizace nepatří. Z jednoho prostého důvodu vzduch obsahuje vodu. V soustavě je sice Dehydrátor ale ten dokáže pojmou cca 5 kapek vody. Ano ta velká bandaska pojme jen tak málo. Takže na vrakovišti jak prodávají díly na klimu odšroubované bez zaslepení je špatně. Když vyndáš třeba chladič nebo cokoliv jiného vše by jsi měl okamžitě zaslepit. No ale to je jedno. to bych se rozepsal na dlouho.
4.A 2 relé tam jsou teď mě omluv nevím jestli to řeknu přesně jedno malý je na řízení celého systému a druhý velký je na spouštění kompresoru. _________________ Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD |
|
Návrat nahoru |
|
mar3 Puma Owner


Registrace: 4.3. 2009 Příspěvky: 44 Bydliště: kousek od Jablonce
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 10:47 pm Předmět: |
|
|
dík za vyčerpávající odpověď,ale proč a co je na klimě hnaný přes klíňák?? |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer


Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 10:55 pm Předmět: |
|
|
(jano)..kompresor  _________________ ..........DLD Acoustics................
..tuning zraz Svidnik 139.7db ... |
|
Návrat nahoru |
|
asps Puma Driver


Registrace: 29.1. 2009 Příspěvky: 301
|
Zaslal: čt duben 09, 2009 11:09 pm Předmět: |
|
|
to mar3, si otevri tu kapotu a podivej se!!! Neni nic jasnejsiho!! nez klima kompresor!!! Remenice, spojka, kompresor, porad to nechapes??? _________________ Ford Puma 1.4 1999 |
|
Návrat nahoru |
|
mar3 Puma Owner


Registrace: 4.3. 2009 Příspěvky: 44 Bydliště: kousek od Jablonce
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 9:10 am Předmět: |
|
|
když je kompresor poháněnej řemenem,proč to ovlivňuje elektriku-že poklesnou otáčky?
...a můžu v domácích podmínkách zjistit ,jestli mám děravou klimu? |
|
Návrat nahoru |
|
Pajos_ Puma Driver


Registrace: 28.10. 2008 Příspěvky: 315 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 11:12 am Předmět: |
|
|
Nejlepsi je kdyz si ji zajedes nechat doplnit a oni ti ji rovnou vydesinfikujou a jeste zkontrolujou estli neni derava... Cele to stoji kolem 1000,-Kc...
Maji to za par minut hotovy a ty tady nemusis spekulirovat. |
|
Návrat nahoru |
|
dreamcatchers Puma Driver


Registrace: 21.4. 2007 Příspěvky: 185 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 11:26 am Předmět: |
|
|
To je uplne jednoduchý. Kompresor na klimu odebere z výkonu motoru cca 5 koní. Ten vypínač na klimu je spojenej s ŘJ a ta dá motoru povel aby ty kleslý otáčka zase dorovnala. Nejde o to že je kompresor spojenej s motorem klíňákem ale jde o celkový systém. A ŘJ jednotka musí vědět že běží kompresor protože by nepobrala ty kleslý otáčky a snažila by se to různě dohánět přídavkem benzínu nebo vzduchu. Takle je v jednotce naprogramovaný " Běží klima tak stim něco delej "
Takže takhle to nějak funguje s elektrikou a klimou snad jsem na nic nezapoměl _________________ Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD |
|
Návrat nahoru |
|
satan77 Puma Driver


Registrace: 29.12. 2008 Příspěvky: 229 Bydliště: Bohužiaľ Zem (BA)
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 11:41 am Předmět: |
|
|
Pripojím otázku: Počul som, že keď je zapnutá klíma, zvýši sa spotreba. Je to pravda ? |
|
Návrat nahoru |
|
dreamcatchers Puma Driver


Registrace: 21.4. 2007 Příspěvky: 185 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 11:50 am Předmět: |
|
|
No to je celkem jasný když ti něco jako je klima začne brzdit motor tak ty tomu musíš víc přidávat aby to jelo stejně. Jedná se cca o 1l
Vše co je na motoru připojené je brzdou motoru jen klima odebírá nejvíc pak tam máš servo, alternátor ale to ty nepocitíš protože to běží pořád. Právě proto se začlo dělat třeba Elektrické servo ale to zase zatěžuje altík takže si moc nevybereš.
Jediný co je na spotřebu nejlepší z oblasti klimy je Klimatronic II generace ale bohužel se dává do novějších a dražších aut. _________________ Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 2:35 pm Předmět: |
|
|
Pridam taky svoji trosku do mlyna:
Chapu, ze chvili trva, nez ridici jednotka zareaguje na zapnuti klimy, ale pozoruju, ze kdyz ji zapnu, trva cca minutu, kdy mi pri pusteni plynu kdyz stojim na miste auto tak tak nezdechne. Pak jakoby si zvyklo a otacky se jakztakz drzi. A i tak pri volnobehu mi prijde ze auto docela "brzdi".
Mchodem, pripada mi snizeni vykonu vetsi nez onech 5 koni, o kterych se tu mluvi - je mozny, ze mam treba nejakej remen resp lozisko nejakyho napinaku "zadreny"? (pri pusteni klimy se dost znacne zmeni zvuk). Nebo je to normal? _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
dreamcatchers Puma Driver


Registrace: 21.4. 2007 Příspěvky: 185 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 3:12 pm Předmět: |
|
|
Tak to že ti auto začne chcípat značí nějaký problém. Já když u mondea zapnu klimu tak se mi otáčky zvednou hned a drží výš než bez klimy. A u Pumy mi to dělalo taky.
To jestli je to 5 nebo 6 koní nikdo nepozná to by jsi musel dát na brzdu a změřit to přesně ale přijde mi zbytečný tady řešit koně jestli tolik nebo tolik. Prostě klima ubírá HP a kdyby jsi měl špatný ložisko v kompresoru by jsi poznal je to dost přesně dělaný a malá odchylka na ložisku se projeví děsnym kraválem a i špatnou kladku by jsi poznal.
Že se ti změní zvuk když tu klimu zapneš je normální uvědom si že motor začne být v záběru. Je to jak kdyby jsi jel třeba na 1 bez plynu _________________ Ford puma 1,7 16V limited edition Mc QUEEN vyrobeno 300 ks ale nic limitovanýho jsem nenašel moje je 31. lehký tuning
PRODÁNO teď se vozím v Mondeu combi r.v. 98 1.8 16V; r.v.03 2.0 TDCI; r.v. 10 2.0 TDCI
DIAGNOSTIKA NA VOZY FORD |
|
Návrat nahoru |
|
mar3 Puma Owner


Registrace: 4.3. 2009 Příspěvky: 44 Bydliště: kousek od Jablonce
|
Zaslal: pá duben 10, 2009 5:01 pm Předmět: |
|
|
takže,když zapnu klimu a otáčky se ani malinko nehnou (nahoru nebo dolu) tak bude asi něco špatně
může na to mít vliv,že je klima úplně prázdná?(poznám to tak,že zamáčknu ten gumovej čudlík v tom napoštěcím ventilku a nic od tamtuď neutíká?) |
|
Návrat nahoru |
|
|