|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: út květen 13, 2008 8:15 am Předmět: |
|
|
2redgoblin: IMO jsou tam proto, že spodní (vnitřní) uložení se vahou vozu vymačká a tím tam ta mezera vznikne. Rozhodně tam není plánovitě. Navíc se zvětšující se vůlí se zvyšuje opotřebení, protože té pryži víc vadí rány, než ve staženém stavu rázovité zvyšování tlaku v materiálu. Dnes na tu jdu taky. Podložky jsem si udělal z 3mm pryže a můžu je tedy líp diferencovat podle šířky mezery. Udělám i předek, kde je ten rozměr potřebné vložky stejný. Vnější průměr je 65mm (může být i širší, ale tohle stačí) a vnitřní otvor jsem udělal 25mm, aby ty vrstvy neměly tendenci se po sobě posouvat - i když po stažení na sobě budou snad držet.
Crash napsal: | ....chci nejdříve udzkoušet, co ten zadek bude dělat po pár stovkách kilometrů..... |
Věřím tomu, že to bude držet. Jak jsem psal, to spodní uložení už je zhutnělé a vložka taky jen tak nepovolí. Navíc je teď v materiálu asi vyšší předpětí, než u originálu a navíc ty síly do pístnice nejsou tak razantní.
mod.edit: slouceny prispevky |
|
Návrat nahoru |
|
redgoblin Puma Racer
Registrace: 2.10. 2006 Příspěvky: 677 Bydliště: Praha (Nová Paka)
|
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: út květen 13, 2008 10:31 am Předmět: |
|
|
2redgoblin: co myslíš tím, "aby se to nedotýkalo karoserie"? Obě uložení - to spodní (vymačkané) i to horní - se dotýkají karoserie, resp. jsou (mají být) přitisklá k otvoru v plechu karoserie - z obou stran. To spodní má specifický miskový tvar, kde by se vložka dělala obtížně. Je jasné, že to spodní vymačkané uložení trochu změní (sníží) svoji výšku a tedy se i změní světlá výška vozu (cca o rozměr vůle, což je zanedbatelné). Důležité je eliminovat onu vůli.
V provozu je nutné, aby tlumiče reagovaly ihned na PRUDKÝ pohyb kola, resp. pružiny a i když jsou dvojčinné, tedy tlumí na obě strany, hlavní tlumící efekt je při jejich roztahování (když ho zkoušíte rukou, jde lehčejí stlačit, než roztáhnout), tedy obrazně, když kolo padne do díry, aby tlumily tento pohyb kola dolu. A vemte, že kolo vjede do díry, čímž prudce poklesne, ale tlumič nereaguje, protože se teprve pístnice přesouvá v té vůli k hornímu dorazu a teprve pak může zareagovat. Po projetí díry a vyjetí kola z ní se zase prudce kolo zvedne a pístníce se zase bez reakce vrací v té vůli. Je jasné, že to jsou velké neodpružené rány, které se pak přenáší do karoserie. A jak jsem psal. Upnuté uložení a plech karoserie vcelku snadno eleminuje tlaky, ale vadí mu ty rány. |
|
Návrat nahoru |
|
redgoblin Puma Racer
Registrace: 2.10. 2006 Příspěvky: 677 Bydliště: Praha (Nová Paka)
|
|
Návrat nahoru |
|
Aluna Puma Racer
Registrace: 7.9. 2006 Příspěvky: 890 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
|
Zaslal: út květen 13, 2008 10:51 am Předmět: |
|
|
A kdo je linej se delat s gumovou podlozkou, tak staci, kdyz zarizne ten zeleznej valecek co je na horni gume a je to to samy... |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: st květen 14, 2008 9:41 am Předmět: |
|
|
Ty vložky tam NEDÁVEJTE a pokud se už stalo - VYNDEJTE je.
Včera jsem to rozebral, abych tam ty vložky dal (což jsem udělal na všech kolech) a když jsem viděl, jak je to udělané a večer jsem nad tím dumal, došlo mi, že ty podložky tam nemohou být a naopak ta vůle má svůj smysl, čímž se omlouvám SiDovi za zpochybnění jeho příspěvku a všem, kdož tvrdili, že je to tak dobře. Zároveň v tomto případě neplatí, to co jsem psal v předešlých příspěvcích o volné pístnici. Jak Crash vložil fotku té horní misky s gumou, která má na sobě ten distanční/rozpěrný komínek mi bylo jasné, že "něco je jinak". Zároveň jsem si všiml detailu, který mi předtím unikl. Pokud by ta pístnice měla vůli, že by se "mrskala" z dolního do horního (oboje myslím v horním uložení tlumiče) dorazu a zpět při pérování, tak by pod tou horní gumou na plechu karoserie musel být min. otřený prach, jak by ta guma dosedala na plech a otírala ho, ale prach tam byl, což znamená, že ta guma se nehýbe směrem ke karoserii. Ta miska je stejná na všech kolech - i ve předu. Pístnice je zespodu vsazená do spodního uložení - v kterém je navulkanizovaná rozpěrná trubka), prostrčená otvorem v karoserii a stažená tou horní miskou. Díky tomu komínku se miska opře o spodní uložení a celé spojení je tak na tvrdo (mezi odsazením průměru pístnice u začátku závitu a maticí) a právě ten komínek drží to horní uložení zvednuté. To má smysl jen, když zvednete aut, aby celek "nohy" kola nevypadl dolu. A ta vůle? Vzhledem k tomu, že při vytáčení kol do rejdu se mění úhel osy pístnice - poloha "nohy" ve vztahu ke karoserii (rovině otvoru) toto musí být pružně. Proto asi to zvednutí horní misky. Pokud to těmi podložkami zaaretuji na pevno, mohlo by ve finále dojít i k ohnutí pístnice, spíš ale to povolí v deformaci některého pryžového dílu, ev. plechu. Stejně tak vzadu. Akorát mi uniká smysl toho "závaží" vepředu. Tipuji to na snahu eliminovat nějaké rezonance, vibrace, nebo něco podobného, nebo jejich přesunutí do jiného frekvenčního pásma.
Takže, pokud jste tam ty vložky dali, doporučuji jejich opětné odebrání. Já je taky dám pryč co nejdřív. |
|
Návrat nahoru |
|
redgoblin Puma Racer
Registrace: 2.10. 2006 Příspěvky: 677 Bydliště: Praha (Nová Paka)
|
Zaslal: st květen 14, 2008 10:09 am Předmět: |
|
|
A co tam dát nějakou měkčí/užší vložku? Já jen, že někteří říkali, že po vložení vložky jim již nic nedrnčí (pokud si dobře vzpomínám).
SiD: Že máš se mnou svatou trpělivost _________________ www.sportovniturnaje.cz
www.mazoretky-np.ic.cz
www.copyshop.cz
Naposledy upravil redgoblin dne st květen 14, 2008 11:00 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
SiD Puma God
Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
|
Zaslal: st květen 14, 2008 10:38 am Předmět: |
|
|
Kdo: omluva prijata :) uz sem zacal i premyslet ze chybu sem mel asi ja ... ale jeste ze sem nic neurychlil..:)
redgoblin: a k cemu to tam chces davat? ted Kdo napsal ze to tam strucne receno k prdu - pokud ti tam neco mlati tak imho vlozeni pryze ti nevyresi problem, nejspis ti neco umrelo a ta pryz jenom oddaly vymenu
btw: zadek mi taky silene mlati.. ale ja vim ze mam v haji zadni tlumic ;) _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: st květen 14, 2008 11:44 am Předmět: |
|
|
SiD napsal: | Kdo: omluva prijata |
díky
SiD napsal: |
btw: zadek mi taky silene mlati.. ale ja vim ze mam v haji zadni tlumic |
co znamená "v háji"? myslíš, že to mlácení má na svědomí špatný tlumič - vyběhaný s nižším tlumícím účinkem? To by samo o sobě snad netlouklo, jen houpalo auto. Napadlo mě, co třeba spodní upevnění tlumiče? Jak je to na Pumě vůbec udělané? Nějaké pryžové oko s čepem? Na to jsem taky večer myslel a včera se nepodíval. Osobně jsem na ty vůle přišel, když jsem jel s Pumičkou a přišla mi "hlučná" na nerovnostech. Možná ale je to tím, že jak moje, tak manželčino auto mají jinak nastavené podvozky - do pohodlí a plavna. Kdežto Pumička asi díky svému sportovně odladěnému podvozku je holt takhle subjektivně hlučnější, i bez toho, aby bylo něco vysloveně utržené, nebo jen volné. Např, dcera mi tvrdí, že žádné rány neslyší a nevnímá nic nepatřičného. Takže možná jde o "nezvyk". BTW: a dá se nějak zjistit v podmínkách panelákového parkoviště stav silentbloků zadní nápravy? Ne, že by plavala. ale pořád tam slyším nějaké klepání a rezerva, ani výfuk to není. |
|
Návrat nahoru |
|
SiD Puma God
Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
|
Zaslal: st květen 14, 2008 11:55 am Předmět: |
|
|
v haji = uz ma svoje odslouzene :) kdyz bylo auto na geometrii tak se na to prislo, a leva strana auta vzadu fakt nezvykle moc mlati pri prejeti kazde trosku vetsi nerovnosti, takze me vymena zadnich tlumicu nemine ;) _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
|
Návrat nahoru |
|
Crash Puma Driver
Registrace: 4.4. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Malá Morávka
|
Zaslal: čt květen 15, 2008 5:04 pm Předmět: |
|
|
Bylo mi vysvětleno, že to uložení v zadu je pevné pužné uložení tudíž tam být mežera nemá a od nova ani není. A ve předu má být ta profilovaná guma ještě pružnější, mezera tam může být jen na pohled, ale uložení musí být bez vůle. |
|
Návrat nahoru |
|
Crash Puma Driver
Registrace: 4.4. 2007 Příspěvky: 198 Bydliště: Malá Morávka
|
Zaslal: ne květen 18, 2008 2:07 pm Předmět: |
|
|
No jinak už to mám i ve předu a musím řict, že je to naprostý rozdíl.
Jinak při pohnutí kolem směrem ke karoserii se stlačila pružina i s tlumičem, to je jasné. Při povolení kola si tlumič pružinu podrží a kolo padá svou vahou dolů. No a na cestě dolů, když to ten tlumič drží, narazí vrcní část uložení do kastle, což vyvolává ránu a dráždění mých nervů.
A ani to tak neustřeluje na nerovnostech v zatáčkách.
No jsem spokojen. |
|
Návrat nahoru |
|
DOM Puma Racer
Registrace: 19.11. 2007 Příspěvky: 507 Bydliště: Bratislava/Michalovce
|
Zaslal: ne květen 18, 2008 2:48 pm Předmět: |
|
|
kde zozeniem tu gumovu pryz? alebo co ste tam davali? |
|
Návrat nahoru |
|
Tom Puma Novice
Registrace: 12.2. 2008 Příspěvky: 14 Bydliště: Kousek za Brnem
|
Zaslal: ne květen 18, 2008 3:02 pm Předmět: |
|
|
No já nevím, raději jsem si koupil nový uložení a nemusím řešit žádný vypodložení..Nemyslím si, že by se to nový uložení tak rychle vymačkalo.Jo a i při novým uložení tam mezery jsou.I když tam ty mezery zůstaly, tak se tlumič ani nehne a nic mi už nebouchá. |
|
Návrat nahoru |
|
maxa Puma Driver
Registrace: 11.6. 2006 Příspěvky: 370 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: ne květen 18, 2008 9:11 pm Předmět: |
|
|
Byl to problém vyměnit vepředu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|