Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: ne září 23, 2007 10:55 pm Předmět: Rozšíření zad. nápravy + upgrade brzd |
|
|
slibované podložky 3 cm jsou už hotové a namontované, výsledek je podle mě tak akorát..
ještě to trochu snížím - pružiny už jsou..
ovšem co je naprostá bomba jsou větší zadní bubny..
jsou z pumy 1.6 a jsou citelně větší a širší - brzdí to jako kráva, naprostá spokojenost!!
urve se to na ručku na asfaltu i při 90 km/hod natož třeba na dvojku!!
mohu podložky zajistit, cena 1 tis za pár..
jestli se donutím, udělám i článek..
rozjeďme diskuzi, zda tento druh podložek je k ložiskům šetrnější?
větší buben, větší váha?
Komentář: |
|
Velikost: |
52.04 kB |
Zobrazeno: |
20495 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
54.04 kB |
Zobrazeno: |
20495 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
51.9 kB |
Zobrazeno: |
20495 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
31.37 kB |
Zobrazeno: |
20495 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
34.53 kB |
Zobrazeno: |
20495 krát |
|
Naposledy upravil Elton dne ne září 23, 2007 11:05 pm, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: ne září 23, 2007 10:57 pm Předmět: |
|
|
pokračuji s foto..
Komentář: |
|
Velikost: |
40.31 kB |
Zobrazeno: |
20496 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
39.9 kB |
Zobrazeno: |
20496 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
32.46 kB |
Zobrazeno: |
20496 krát |
|
Komentář: |
|
Velikost: |
58.98 kB |
Zobrazeno: |
20497 krát |
|
|
|
Návrat nahoru |
|
Mircelo Puma Racer
Registrace: 20.3. 2006 Příspěvky: 642 Bydliště: Čadca,SK (pri Žiline)
|
Zaslal: ne září 23, 2007 11:03 pm Předmět: |
|
|
vipada to dost namakane.
eltone a sirku rafku mas aku? a ET?
_________________ ... Ono to utahne ...
1,4 Zetec SE 98HP+
r.v.: 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: ne září 23, 2007 11:06 pm Předmět: |
|
|
kola Keskin KT - 8, rozměr 7 x 15, ET 25..
|
|
Návrat nahoru |
|
Bill Puma Owner
Registrace: 22.4. 2007 Příspěvky: 66 Bydliště: Brno-venkov
|
Zaslal: po září 24, 2007 1:28 am Předmět: |
|
|
jaktože měla ta 1,6ka větší brzdy? za kolik se to dá sehnat Eltone na celou nápravu komplet?
|
|
Návrat nahoru |
|
Matěj Puma God
Registrace: 22.6. 2006 Příspěvky: 1093
|
Zaslal: po září 24, 2007 9:06 am Předmět: |
|
|
do tech bubnu bych hned sel..¨Ale podlozky nejsou nic pro me..
_________________ Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010 |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: po září 24, 2007 1:38 pm Předmět: |
|
|
v podstatě není důležitý rozměr bubnu, ale činná třecí plocha obložení. K zamyšlení je jiná věc. Elton píše, jak jsou brzdy (resp. ručka) jedovaté. Stejnou účinnost lze předpokládat u provozní, bo to jsou stejné pakny. Co ale takhle přebrzděný zadek bude dělat např v zimě? Víte, co je obecně za problémy např s vadným brzdovým omezovačem na zadní nápravě. Pokud dává málo, táhne to předek, což se dá ukočírovat, ale pokud dává moc (což lze vztáhnout i na případ výkonnějších zadních brzd), pak stačí na kluzším povrchu a ještě v zatáčce slabě příbrzdit a zadek se blokuje. Adheze jde k šípku a ovladatelnost vozu....??? Na suchu to není tak markantní, ale v zimě nastává problém s udržením auta na vozovce. Stejný efekt, jako byste si při brzdění zatahovali ručku, ale neřízený.
Edit. netvrdím, že to je špatná věc, ale chtělo by to přiměřeně zvýšit účinnost obou náprav.
Edit2: teď jsem koukal do AK a 1.6 má sice menší průměr kotouče - 239.5mm (1.7 - 258mm), ale má větší destičky, výška 151.5 a šířka 61mm (1.7 - 151 x 47mm) z čehož vyplývá, že ač menší průměr, má vetší třecí plochu a tedy je účinnější. Viz moje poznámka na začátku. To znamená, že má přiměřeně zvýšenou účinnost předních brzd k zadním větším bubnům. Nechápu, proč pro motorizaci 1.7 dali konstruktéři celkově slabší brzdy.
Naposledy upravil Kdo dne po září 24, 2007 2:17 pm, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Anubis Puma Driver
Registrace: 4.10. 2006 Příspěvky: 486 Bydliště: Ostrava - Svitavy
|
Zaslal: po září 24, 2007 2:03 pm Předmět: |
|
|
Já si myslím, že když zkominujeme Eltonův nápad upgrade zadních bubnů s upgrade předních brzd na Mondeo - zvýší se brzdný účinek jak předku, tak zadku auta. Samozřejmě netvrdím, že se účinky budou zvětšovat úměrně, ale pokud se podstoupí upgrade obou brzd - neměl by být rozdíl tak markantní jako v případě pouze jednoho z nich. Já osobně přední brzdy udělám - už mám všechno sehnaný, jen to nechávám na zimu. Jestli je tady možnost vylepšit i zadní, tak o tom budu silně uvažovat.
_________________ Moje úpravy: www.vmtuning.blog.cz
|
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: po září 24, 2007 2:13 pm Předmět: |
|
|
Ideální stav je zvýšit účinek obou náprav o stejnou hodnotu. V tom horším o alespoň podobnou pro zachování jízdních vlastností. Upgrade jen jedné - kterékoliv nápravy je takovým dobře myšleným krokem do rizika.
Eltone, to není nic proti tobě, s tou myslenkou ty "brzdičky" vylepšit taky koketuju.
|
|
Návrat nahoru |
|
Matěj Puma God
Registrace: 22.6. 2006 Příspěvky: 1093
|
Zaslal: po září 24, 2007 2:20 pm Předmět: |
|
|
vzdyt se to davalo na 1,6 seriove tak to tak jedovaty nebude..
_________________ Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010 |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: po září 24, 2007 2:31 pm Předmět: |
|
|
Jo a teď jsem koukal , tak 1.7 měly do 01/00 průměr zadních bubnů 180mm a od 02/00 už měly také 203mm jako 1.6 po celou dobu. Fakt nechápu smysl těch menších bubnů do silnější motorizace.
edit: 2Matej: To jo, ale jak jsem psal, ty měly i výkonnější předky. A pokud necháš původní přední brzdy, rozhodíš vyváženost účinku.
mod.edit: slouceny prispevky a posledni prispevek se necituje
|
|
Návrat nahoru |
|
webster Puma Driver
Registrace: 30.12. 2006 Příspěvky: 142 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: po září 24, 2007 6:31 pm Předmět: |
|
|
ja len k tym podlozkam...mal som ich vzadu a to HandR 30 mm a akonahle som sedel vzadu ja, co vazim okolo stovky, tak to na nerovnostiach pekne dralo ten koberec v blatnikoch. Pokial ides sam, tak je to v pohode, takze podlozky bez upraveneho podvozku nemaju podla mna zmysel.
|
|
Návrat nahoru |
|
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: po září 24, 2007 8:58 pm Předmět: |
|
|
upgrade předních brzd je již v definitivním plánu = co nejdříve..
k tomu většímu účinku zad, brzd... je tam ABS, tak se toho nebojím..
|
|
Návrat nahoru |
|
Matěj Puma God
Registrace: 22.6. 2006 Příspěvky: 1093
|
Zaslal: po září 24, 2007 10:12 pm Předmět: |
|
|
to Kdo: sorry prolitl jsem to rychle v praci nejak jsem to preskočil.. Jinak co tam dat elektronickej rozdelovac brzdnyho ucinku jako ma napr. focus
_________________ Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010 |
|
Návrat nahoru |
|
cochee Puma Driver
Registrace: 15.8. 2006 Příspěvky: 384 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: út září 25, 2007 12:48 am Předmět: |
|
|
Kdo napsal: | Fakt nechápu smysl těch menších bubnů do silnější motorizace.
|
IMHO to je tím, že 1.7 je vlastně originální model (od začátku výroby) Pumy a prostě tohle je původní rozměr. 1.6 je inovace s pozdějším počátečním rokem výroby a s vylepšeními danými vývojem a zkušenostmi z provozu a proto taky ty větší bubny, které se pak začaly dávat i do 1.7iček.
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|