Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
 Lakování brzdičů a bubnů

Opravy a úpravyŠotnik nám odeslal(a) následující článek: "Začíná jaro a každý jistě vytáhne svou pumičku, aby s ní oslňoval okolí. Určitě je mezi námi bezpočet těch, kteří plánují koupi (nebo již dokonce vlastní) nová litá kola. Ale jak by vypadala jejich instalace bez nalakování brdičů a bubnů, to by se hned člověk musel zastydět.

Na lakování brzdičů se dnes prodává spousta rozmanitých barev v různých provedeních: barvy v plechovce, spreje atd. Každý druh má svá pro i proti. Se sprejem se lépe pracuje, ale je potřeba lepší zakrytí okolních částí, nebo úplná demontáž lakovaného dílu. Obecně se doporučují barvy, které odolávají vysokým teplotám (např. spreje od firmy MOTIP), ale z praxe je možné použít i klasický Hammerite, který je běžně k dostání. Nenechte se okrást, ani zde neplatí, že čím víc zaplatím, tím lepší produkt dostanu.

A teď již k vlastní práci, ta zabere asi jedno odpoledne.

Asi nikoho nepřekvapí, že nejdříve musíme demontovat kola :-). Takže auto hodíme na špalky, abysme měli přístup ke všem brdovým elementům a v době, kdy zasychá jeden brzdič jsme mohli pracovat na dalším.

Před lakováním se musí plochy zbavit rzi a odmastit. Na rez je nejlepší vzít ocelový kartáč, poté ještě doladit "šmirglem". Snažte se docílit hladkých ploch, po nalakování by nerovnosti ještě více vylezly. Jakmile se zbavíme mechanických nečistot, je potřeba ještě plochu pro lakování pořádně odmastit. K tomu nám dobře poslouží technický benzín. S benzínem nešetříme, protože na míře očištění závisí, jak bude barva později na brzdiči držet.

Po dokonalém očištění a odmaštění, je potřeba vše okolo brzdičů, co nemá mít nástřik zakrýt a nebo, jak jsem již psal, díl demontovat.

Barvu pořádně promícháme. Jakým stylem budete stříkat/natírat je celkem jedno, ovšem je potřeba si dávat pozor, aby se netvořily kapky a barva nestékala. Doporučuji udělat několik tenkých vrstev, než jednu tučnou. Mezi jednotlivými vrstvami si dáme pauzu, aby barva zaschla, resp. přejdeme na jiný brzdič. Je vhodné udělat aspoň 3 vrstvy. Barvu poté necháme pořádně zaschnout, to platí hlavně pro bubny, z kterých by po rozjetí mohla nezaschlá barva odstřikovat na kola.

Po dokonalém zaschnutí odstraníme zakrytí částí, které jsme nestříkali/nebarvili a pokud jsme přeci jen nastříkali např. kousíček kotoučů, je možné barvu bez problému dostat pryč acetonem.

Pak už jen stačí nasadit kola a můžeme vyrazit do ulic.


Fotogalerie:
"



 
Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Související odkazy
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 3.88
Účastníků: 9

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti
"Lakování brzdičů a bubnů" | Přihlásit/Registrovat | 4 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Lakování brzdičů a bubnů (Hodnocení: 1)
Od: Frostik (frost.michal@pragis.cz) - Čtvrtek, 06.04. 2006 - 11:37:01
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
bezva článek ... právě toto lakování mě ještě stále čeká ... veřejně se přiznávám a stydím omluvou může být jedině to, ža zatím nemám "nová litá kola " :-)



Re: Lakování brzdičů a bubnů (Hodnocení: 1)
Od: MAd (puma@quickmoto.cz) - Sobota, 08.04. 2006 - 11:35:21
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.ford-puma.cz
Loni v létě jsem udělal tímto způsobem buben (použil jsem sprej, který je na obrázku) a nyní, o půl roku později, již opět vylezla rez... Letos asi zkusím Hemerite.



Re: Lakování brzdičů a bubnů (Hodnocení: 1)
Od: Matěj (MatejSlepicka@seznam.cz) - Úterý, 31.07. 2007 - 19:32:08
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu)
zhruba před rokem jsem natíral bubny Hemeritem a vylezlo to asi za 4mesice.. Ted jsem si na to nasel vic casu a udelal to dukladnejs tak pak dam vedet jak je to s trvanlivost.. Kazdopadne je to den prace



Re: Lakování brzdičů a bubnů (Hodnocení: 1)
Od: Lopez (soukup.petr@upcmail.cz) - Čtvrtek, 21.02. 2008 - 14:08:45
(O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.ecards.cz/lopez
osobně doporučuji ještě po nastříkání barvy použít bezbarvý lak 2 až 3 vrstvy to pak vydrží skoro rok ale počítejte že vám rez stejně vyleze protože z výroby nejsou bubny ani brzdiče opatřeny nerezovou ochranou a jakmile se začnou dít chemický reakce (prostě začne reznout)tak už to nic nezastavý ani drhnutí kartáčem a smirkem do úmoru.Ale nezoufejte dá se to obejít tak že koupíte fungl nové díly a ty pak ošetříte stejně jako u šotníkova postupu to by mělo na pár let fungovat







Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund