Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
 Upgrade předního brzdového systému

Opravy a úpravyHned pár dnů po koupi Pumy mi bylo jasné, že němečtí inženýři někde udělali chybu. Brzdový systém ponechali z Fiesty. Zkrotit stádo 125 koní se jim daří jen obtížně. Zvláště pak vadnutí se při jízdě na dálnicích projevuje velmi výrazně.

V dnešním článku Vám přináším kompletní návod na posílení předních brzd.

Na Pumu sedí brzdové díly z Mondea II. V tomto voze se vyskytují dvoje přední brzdy. Ve slabších motorizacích najdete kotoučové brzdy o průměru 260mm, v nejsilnější verzi 2.5V6 pak kotouče o průměru 278mm. Třmeny jsou v obou případech stejné, liší se pouze držák brzdiče.

Ford Puma (do r. 2000) Ford Mondeo II 2.5V6
Průměr brzdového kotouče 238mm 278mm
Průměr pístku 54mm 60mm
Rozměry destičky (šířka x výška) 151x47mm 156x60mm

Já se rozhodl pro systém 278mm.

Seznam potřebných součástek:
Kotouče 278mm 3140,-Kč Brembo; MJauto
Třmeny V6 + úchyty 3000,-Kč Autovrakoviště
Brzdové destičky cca. 1600,-Kč nekupoval jsem
Podložky 3mm 200,-Kč zakázková kovovýroba
Kapalina DOT4 1 litr 178,-Kč Mototechna
Barva 180,-Kč Barvy a Laky
Šrouby upravené M12x25 4ks 28,-Kč Spojovací materiál
Celkem 8326,-Kč

Další potřebné nástroje:
  • Vrtačka
  • Vrtáky 12.0; 11.2; 10.6
  • Imbusové klíče
  • Stranové klíče nebo Gola sada
  • Gumová palička
  • Olej ve spreji WD40
  • Silikon
  • Hadička (pro odvzdušnění)
Postup:
1) Asi 20x sešlápneme brzdový pedál
2) Auto zvedneme a zajistíme



3) Sundáme kolo



4) Odšroubujeme brzdič a následně brzdovou hadici. Našroubujeme na brzdovou hadici nový brzdič a zavěsíme jej pomocí drátu na vhodné místo tak, abychom nepřehýbali a jinak nenamáhali brzdovou hadici



5) Pomocí gumové paličky sundáme starý brzdový kotouč. V případě, že je hodně přirezlý, použijeme WD40 a necháme chvíli působit. V žádném případě nedoporučuji používat nepřiměřené násilí – např. kladivo – hrozí poškození ložiska kola !!!
6) Pečlivě očistíme vztyčné plochy od rzi
7) Díry na těhlici je potřeba převrtat na 12mm. Nedoporučuji použít přímo 12mm vrták, ale zvolit i jednu nebo dvě velikosti „mezi“ (např. 10.6, 11.2)



8) Nasadíme podložku



9) Nasadíme kotouč



10) Přišroubujeme držák brzdiče k těhlici pomocí M12 šroubů. Doporučuji závity zajistit silikonem



11) Nasadíme brzdové destičky do brzdiče a zamáčkneme pístek
12) Brzdič nasadíme do držáku a přišroubujeme čepy (ty doporučuji očistit a natřít vysokoteplotní vazelínou). Opět je vhodné závit zajistit silikonem.



13) Zkontrolujeme, zda brzdová hadice není přehnutá, případně ji upravíme do vhodného tvaru.
14) Namontujeme kolo



Jakmile máme hotovou levou i pravou stranu, je nutno brzdový systém odvzdušnit.

Prvních několik stovek kilometrů je třeba brzdit opatrně. Až za nějakou dobu si destičky „sednou“ a budou brzdit naplno.

Mé zkušenosti s novými brzdami: Bude doplněno :-)

Tímto bych chtěl poděkovat členu Futura z Fordfans za technické konzultace a rady. Dále pak členu Josef z Opel klubu a siki.tom z FiatMarea klubu za technickou pomoc při montáži a nakonec členu Daniel Schlechter z FordClub Lueneburg, který uveřejnil původní německý návod.

Fotogalerie
Diskuze



 
Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Související odkazy
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 7

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti
"Upgrade předního brzdového systému" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.





Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.13 sekund