 | Upgrade předního brzdového systému |
Hned pár dnů po koupi Pumy mi bylo jasné, že němečtí inženýři někde udělali chybu. Brzdový systém ponechali z Fiesty. Zkrotit stádo 125 koní se jim daří jen obtížně. Zvláště pak vadnutí se při jízdě na dálnicích projevuje velmi výrazně.
V dnešním článku Vám přináším kompletní návod na posílení předních brzd.
Na Pumu sedí brzdové díly z Mondea II. V tomto voze se vyskytují dvoje přední brzdy. Ve slabších motorizacích najdete kotoučové brzdy o průměru 260mm, v nejsilnější verzi 2.5V6 pak kotouče o průměru 278mm. Třmeny jsou v obou případech stejné, liší se pouze držák brzdiče.
|
Ford Puma (do r. 2000) |
Ford Mondeo II 2.5V6 |
Průměr brzdového kotouče |
238mm |
278mm |
Průměr pístku |
54mm |
60mm |
Rozměry destičky (šířka x výška) |
151x47mm |
156x60mm |
Já se rozhodl pro systém 278mm.
Seznam potřebných součástek:
Kotouče 278mm |
3140,-Kč |
Brembo; MJauto |
Třmeny V6 + úchyty |
3000,-Kč |
Autovrakoviště |
Brzdové destičky |
cca. 1600,-Kč |
nekupoval jsem |
Podložky 3mm |
200,-Kč |
zakázková kovovýroba |
Kapalina DOT4 1 litr |
178,-Kč |
Mototechna |
Barva |
180,-Kč |
Barvy a Laky |
Šrouby upravené M12x25 4ks |
28,-Kč |
Spojovací materiál |
Celkem |
8326,-Kč |
|
Další potřebné nástroje:
- Vrtačka
- Vrtáky 12.0; 11.2; 10.6
- Imbusové klíče
- Stranové klíče nebo Gola sada
- Gumová palička
- Olej ve spreji WD40
- Silikon
- Hadička (pro odvzdušnění)
Postup:
1) Asi 20x sešlápneme brzdový pedál
2) Auto zvedneme a zajistíme
3) Sundáme kolo
4) Odšroubujeme brzdič a následně brzdovou hadici. Našroubujeme na brzdovou hadici nový brzdič a zavěsíme jej pomocí drátu na vhodné místo tak, abychom nepřehýbali a jinak nenamáhali brzdovou hadici
5) Pomocí gumové paličky sundáme starý brzdový kotouč. V případě, že je hodně přirezlý, použijeme WD40 a necháme chvíli působit. V žádném případě nedoporučuji používat nepřiměřené násilí – např. kladivo – hrozí poškození ložiska kola !!!
6) Pečlivě očistíme vztyčné plochy od rzi
7) Díry na těhlici je potřeba převrtat na 12mm. Nedoporučuji použít přímo 12mm vrták, ale zvolit i jednu nebo dvě velikosti „mezi“ (např. 10.6, 11.2)
8) Nasadíme podložku
9) Nasadíme kotouč
10) Přišroubujeme držák brzdiče k těhlici pomocí M12 šroubů. Doporučuji závity zajistit silikonem
11) Nasadíme brzdové destičky do brzdiče a zamáčkneme pístek
12) Brzdič nasadíme do držáku a přišroubujeme čepy (ty doporučuji očistit a natřít vysokoteplotní vazelínou). Opět je vhodné závit zajistit silikonem.
13) Zkontrolujeme, zda brzdová hadice není přehnutá, případně ji upravíme do vhodného tvaru.
14) Namontujeme kolo
Jakmile máme hotovou levou i pravou stranu, je nutno brzdový systém odvzdušnit.
Prvních několik stovek kilometrů je třeba brzdit opatrně. Až za nějakou dobu si destičky „sednou“ a budou brzdit naplno.
Mé zkušenosti s novými brzdami: Bude doplněno :-)
Tímto bych chtěl poděkovat členu Futura z Fordfans za technické konzultace a rady. Dále pak členu Josef z Opel klubu a siki.tom z FiatMarea klubu za technickou pomoc při montáži a nakonec členu Daniel Schlechter z FordClub Lueneburg, který uveřejnil původní německý návod.
Fotogalerie
Diskuze
|
|
|
|
| |
Přihlásit se
Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5 Účastníků: 7

|