Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út duben 10, 2007 5:00 pm Předmět: Vyřešeno: silné vibrace vozu |
|
|
Asi dva poslední týdny mě trápila silná vibrace vozu, která se nejvíce projevovala na pátý rychlostní stupeň při rychlosti 90-100 km/h po prudkém sešlápnutí plynového pedálu.
Důvod: 6mm rozbíhavost přední nápravy.
Kdo má podobný problém, tak doporučuju návštěvu servisu, kde mají laserovou geometrii. Mě to stálo 500,-Kč _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Matěj Puma God
Registrace: 22.6. 2006 Příspěvky: 1093
|
Zaslal: út duben 10, 2007 6:35 pm Předmět: |
|
|
jednou za pul roku nechavam sbíhavost delat, naposledy jsem mel odchylku 2stupne.. _________________ Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010 |
|
Návrat nahoru |
|
Šotnik Puma Driver
Registrace: 1.3. 2006 Příspěvky: 426 Bydliště: Krkonoše, přechodně Praha
|
Zaslal: út duben 10, 2007 6:54 pm Předmět: Re: Vyřešeno: silné vibrace vozu |
|
|
to MAd: A teď už to máš v pohodě? _________________ Má puma už vrní pod rukama někoho jiného.
Teď sedlám hondu civic 1,6 sport (model 2004). |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út duben 10, 2007 7:31 pm Předmět: |
|
|
To Šotnik: Už je to v pohodě.. Ty vibrace byly nehorázné, jako kdyby se chtělo auto rozpadnout. Nyní zůstaly jen ty "klasické" pumácké _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
lion Puma Driver
Registrace: 19.6. 2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Rajhrad u Brna
|
Zaslal: st duben 11, 2007 10:35 pm Předmět: |
|
|
Ještě, že jsi dal na mou radu a nechal si udělat tu geometrii, ty vibrace byly šílené _________________ Ford Puma r.v. 1998 1.7 ZETEC VCT 92kW 125HP
Ford Escort XR3i r.v. 1990 1.6 EFI 75kW 102HP
Peugeot 306 sedan r.v. 1996 1.9 SRDT 66kW 90HP |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 6:36 am Předmět: |
|
|
Já na ni měl podezření kvůli sjetým vnitřkům předních pneu. Ale prvně jsem si říkal, že je to průletem zatáček
Byl jsem prvně na STK, aby mi zkontrolovali přední nápravu (zavěšení, silentbloky, čepy apod..) a jelikož nic nezjistili, tak jsem jel na geometrii. Další cesta by byla do servisu, aby zjistili, jestli neni pokřivená poloosa nebo nejsou v haji homokinetické klouby.
Btw, jak dojde k rozhození geometrie ? Přece se závity na seřizování nepohnou a řídící tyčky se snad taky neohnou. A vůle v čepech není... _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Šotnik Puma Driver
Registrace: 1.3. 2006 Příspěvky: 426 Bydliště: Krkonoše, přechodně Praha
|
Zaslal: čt duben 12, 2007 10:50 am Předmět: |
|
|
Všichni výrobci automobilů doporučují kontrolu geometrie zpravidla každých 20 tisíc najetých kilometrů nebo při kolizích na vozovce, jako např. díry, přejetí obrubníku a při prudkých nárazech kol na nečekané překážky na vozovce. _________________ Má puma už vrní pod rukama někoho jiného.
Teď sedlám hondu civic 1,6 sport (model 2004). |
|
Návrat nahoru |
|
Šotnik Puma Driver
Registrace: 1.3. 2006 Příspěvky: 426 Bydliště: Krkonoše, přechodně Praha
|
Zaslal: st duben 18, 2007 2:46 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem byl dnes taky na laser-geometrii (600Kč),uvidíme jestli to pomůže, ještě nebyl čas to jet projet. Jinak chlápek to jen lehce vyladil, řikal, že takhle dobrou geometrii viděl za celej svůj život asi 10krát. _________________ Má puma už vrní pod rukama někoho jiného.
Teď sedlám hondu civic 1,6 sport (model 2004). |
|
Návrat nahoru |
|
Šotnik Puma Driver
Registrace: 1.3. 2006 Příspěvky: 426 Bydliště: Krkonoše, přechodně Praha
|
Zaslal: so duben 28, 2007 12:14 am Předmět: |
|
|
Takže vibrace se vůbec nezměnily. Vyhodil jsem sejčento jen tak. Nezbývá mně než pátrat dál, co by mohlo ty vibrace způsobovat. _________________ Má puma už vrní pod rukama někoho jiného.
Teď sedlám hondu civic 1,6 sport (model 2004). |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so duben 28, 2007 7:15 am Předmět: |
|
|
U mě se již dva technici shodli na tom, že by to mohlo být vymlácené horní uložení předních tlumičů. Jde to zjistit tak, že se nadzvedne auto (kolo) a chytneš za kolo nebo přímo celý tlumič a zakymácíš s ním. Uložení by mělo být pevné bez vůle.
Nejspíš teda zkusím vyměnit to uložení a pak se uvidí. Ono tam toho zase moc není, co by to mohlo způsobovat... _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Matěj Puma God
Registrace: 22.6. 2006 Příspěvky: 1093
|
Zaslal: út květen 01, 2007 1:27 pm Předmět: |
|
|
to uložení mam vymlácený na 3kolech.. a každej mi řekl ať rovnou vyměnim i tlumiče, protože to nějak nejde rozebrat bez zničení.. Myslim že jsem to počítal asi na 12tis.. _________________ Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010 |
|
Návrat nahoru |
|
dedaj Puma Owner
Registrace: 9.5. 2007 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno - Tvarožná
|
Zaslal: st květen 09, 2007 5:16 pm Předmět: Podvozek |
|
|
Tohle dokážou
1. rozvážená kola
2. špatné čepy
3. zvlněné kotouče
4. rozhozená geometrie
5. poškozené kolo
6. opotřebovaná ramena
Blbé je to že člověk vždy musí hledat |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st květen 09, 2007 9:56 pm Předmět: |
|
|
1) Dvakrát převážená kola
2) Byl jsem nechat provést kontrolu přední nápravy na STK - vše OK
3) Ty jsou zvlněné, o tom vím.. Ale tak málo, že to na 99,9% nemůže rozhazovat celé auto
4) Přenastaveno
5) Viz. 1 - OK
6) Viz. 2 - podle technika také OK
Moje teorie:
1) Poloosa
2) Homokinetický kloub
3) Vymlácené silentbloky v ramenech (ale viz 2, to by měl poznat)
4) Uložení tlumiče
A co je nejblbější, že to člověk musí hledat Nikdo ti neřekne, takhle se projevuje to a to, vyměn to. Ono vyměnit výše uvedené věci je otázka minimálně 10 tisíc. _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: pá květen 11, 2007 10:14 am Předmět: |
|
|
Šotnik napsal: | Takže vibrace se vůbec nezměnily. Vyhodil jsem sejčento jen tak. Nezbývá mně než pátrat dál, co by mohlo ty vibrace způsobovat. |
Nevím přesně, o jaké vibrace se jedná, ale pokud mluvíme o podobných, jako MAd nahoře, tak to může dělat homokinetický kloub (nebo oba). Pokud je v něm už radiální vůle, tak se při záběru dostane v uložení mimo osu (není vystředěný) a pak už je to jen otázka otáček a rezonance materiálu. Po ubrání plynu se vrátí do správné polohy (vystředěné) a vibrace zmizí.
BTW: mimochodem, není z nich něco slyšet při rozjezdu v rejdu?? Cvakání?? |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: pá květen 11, 2007 4:19 pm Předmět: |
|
|
Nejspíš to u mě vypadá na vnitřní homokinetický kloub. Prý nejde vyměnit, jen celá poloosa. Nebo zrepasovat.
Přijde mi, že potichoučku cvaká (jedenkrát za otáčku), jen nevím, který to je. Zkoušel jsem oba rejdy a přijde mi to stejné. Zkusím vlézt pod auto a zjistit, jestli není v některém vůle.
Nezná někdo dobrou firmu na repas poloosy ? _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
|