Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
yzeroy Puma Novice

Registrace: 16.8. 2014 Příspěvky: 12
|
Zaslal: út květen 24, 2016 10:39 pm Předmět: Návod kotouče na zadní nápravu |
|
|
Kotouče na zadní nápravu jdou dostat třemi způsoby.
1. Escort RS 2000
Bez úprav, RSo používá stejný ABS systém jako Puma, takže jen nasadit, dát lanovody z focuse(tím si nejsem jistý, časem doplním) a jezdit.
2. MK1 Focus nebo MK5 Fiesta ST
Sedí prakticky všechny zadní kotoučové brzdy z jedničkového focuse, včetně RS. Fiesta ST má stejný setup jako focus. Je nutná úprava systému ABS.
3. Racing puma
Než začnu se samotným návodem tak prosím
Berte na vědomí, že vše děláte na vlastní nebezpečí. Nejsem zodpovědný za upadnutá kola, rozbitá auta a výpovědi v práci, protože vám nejede auto.
Pokud nemáte základní vybavení dílny, tak se do toho ani nepouštějte, na parkovišti před panelákem to opravdu nejde ....
Část fotek je ode mě a část z pumapeople =)
Všechny obrázky jsou zde Kód: | https://goo.gl/hW3ahx |
Bude potřeba:
Kompletní Focus brzdy Tj. Trn (šroubuje se k nápravě), Třmen, kotouč a destičky.
Lanko ruční brzdy z hatchback focuse s kotoučovou nápravou (Ford kód 1101841)
2x přední brzdové hadice z pumy (1066796 a 1021841 nebo 1066801)
ABS kroužky z bubnů (7314843 nebo jeté)
ABS senzory (1087770 nebo vaše staré pokud půjdou vytáhnout)
Dále je vhodné udělat repas -Barva, Pístky, ložiska atd....
Bude potřeba někdo se soustruhem v návodě je proč.
Nářadí:
Gola sady malá (1/4) a velká (1/2)
Spárové měrky
Pilníky, svěrák, pilka ... prostě dílna.
Lepidlo na kov
2 dny času a nervy
Návod:
1.Nejdříve je nutné nechat osoustružit náboje na rozměr 65,6 mm. Obrázek 1
!!Pozor změřte si nejdříve vnitřní rozměr ABS kroužku, a podle něj nechat upravit náboj,prý jsou dva typy !!
Obrázek 2
2.nechat osoustružit vnitřní rozměr ABS kroužku na 48mm aby plně dosedl na náboj.
Obrázek 3
3.Zde se můj návod rozchází od anglického
a.Pumapeople - Na fréze nechat ubrat 2mm kolem otvoru čidla ABS Obrázek 4 Převrtat otvor čidla na průměr 15 mm + závit pro čidlo na průměr 6mm Obrázek 5
Kdo se vydá touhle cestou skočte rovnou na bod 6.
b.Neměl jsem k dispozici frézu takže jen převrtat otvor pro čidlo na 15 mm + převrtat jinam šroub čidla(kvůli podložkám). Srovnání neupraveného a upraveného trnu Obrázek 6
4. Nyní je to už skládačka, ABS kroužky jsou přilepené. Používal jsem Loctite jako na obrázku ale určitě poslouží jakékoliv pevné lepidlo na kovy. Obrázek 7
5. Následuje ubrání materiálu na čidle ABS, zde jsou ty 2mm. Dělal jsem to pilníkem ale sedí =D . Mezera musí být 0.6 mm nebo méně jinak nebude ABS fungovat. Obrázek 8
6. Úprava hadiček, kovový držák uřezat. Nebude potřeba. Obrázek 9
7. Lanovody červeně naznačené rozříznout a sundat nebude to potřeba. Obrázek 10
8. Nasazení lanovodů k lanku od ručky. Je potřeba sundat tepelný štít (plech) nad výfukem aby se tam dalo dostat.
9. Nyní přijde na řadu vaše kutilství já použil asi 7cm trubku, kterou jsem podélně rozřízl a udělal do ní 2 drážky tak aby tam kabel držel a zároveň nemohla vypadnout. Myslím že to každý pochopí. Díky této trubce mám ručku utáhlou tak na půl a kola se zaseknou na třetím zoubku páky =). Obrázek 11 a Obrázek 12
10. Vše nasadit, odvzdušnit a vyzkoušet,hlavě tu ručku a ABS, dost pomůže Forscan a vyčítání rychlosti otáček (rychlosti) kol. Obrázek 13
11.
Na žádost doplňuji náklady :
1. Ložiska 1500 ,-
2. Lanko ruční brzdy 880,-
3. Brzdové hadice 800,-
4. Samotné jeté zánovní brzdy 1500,-
5. Soustruh 300,-
6. Čidla zadara (svoje) nebo jeté okolo 600,- nebo nové za 1500,-
7. Lepidlo, vrtáky atd. okolo 500,-
8. Auto přítelkyně( Škoda fóbie), k nezaplacení ....
Na závěr jen dodám že náprava na které jsou kotouče jsou cca 15 mm širší na každé straně, tak s tím počítejte =) Obrázek 14
Případné nesrovnalosti nebo nejasnosti doplním nebo vysvětlím stačí napsat =).
Naposledy upravil yzeroy dne st červen 01, 2016 4:19 pm, celkově upraveno 4 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Lopez Puma God


Registrace: 1.12. 2006 Příspěvky: 1079 Bydliště: Praha matka měst a nálad
|
Zaslal: st květen 25, 2016 10:53 am Předmět: |
|
|
co dodat snad jen dobrý nápad ubraní materialu z cidla místo trnu _________________ Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší. |
|
Návrat nahoru |
|
johnyzi Puma God


Registrace: 25.10. 2009 Příspěvky: 1115 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st květen 25, 2016 4:00 pm Předmět: |
|
|
chod pedálu je už ok? _________________ Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru |
|
Návrat nahoru |
|
yzeroy Puma Novice

Registrace: 16.8. 2014 Příspěvky: 12
|
Zaslal: st květen 25, 2016 4:27 pm Předmět: |
|
|
Lopez: Mám to brát jako výtku??
Johnyzi: Jojo nakonec si to sedlo a je to cca tam kde to bylo, nebo jsem si zvykl ale spíš to první ...... |
|
Návrat nahoru |
|
Lopez Puma God


Registrace: 1.12. 2006 Příspěvky: 1079 Bydliště: Praha matka měst a nálad
|
Zaslal: čt květen 26, 2016 4:59 pm Předmět: |
|
|
Nn jako uznání  _________________ Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší. |
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt květen 26, 2016 6:47 pm Předmět: |
|
|
Dobrá práce, po dlouhé době přidal někdo něco smysluplného a užitečného na fórum  |
|
Návrat nahoru |
|
mich369 Puma Novice


Registrace: 16.9. 2014 Příspěvky: 15 Bydliště: Slovenská Republika
|
Zaslal: pá květen 27, 2016 6:28 am Předmět: |
|
|
Parada. Skvela praca , musim to skusit ked bude čas  |
|
Návrat nahoru |
|
s4nch3z Puma Racer


Registrace: 1.7. 2007 Příspěvky: 887 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: pá květen 27, 2016 9:08 am Předmět: |
|
|
Klobouk dolů. Super návod! Díky
Jen bych ještě dodal, že to praktický užitek ve srovnání s původníma bubnama sice moc nemá, ale vypadá to úžasně.  |
|
Návrat nahoru |
|
Bigworm Puma Driver


Registrace: 16.6. 2006 Příspěvky: 244
|
Zaslal: ne květen 29, 2016 9:24 pm Předmět: |
|
|
Uz sem chvalil, ale jeste jednou sem, parada  |
|
Návrat nahoru |
|
WaynE Puma Driver


Registrace: 22.2. 2011 Příspěvky: 466
|
Zaslal: po květen 30, 2016 11:23 am Předmět: |
|
|
To ma prekvapilo ze si dal niekto pracu a napisal sem navod k zadnym brzdam Kedysi som o tom uvazoval no dnes uz ako dosluzi motor tak ide puma do lisu. Je to stary nevdacny kram takze ziadne investicie uz nebudu
PS: Nikde tu nevidim naklady na material, vie niekto orientacne? Nech to je komplet  |
|
Návrat nahoru |
|
yzeroy Puma Novice

Registrace: 16.8. 2014 Příspěvky: 12
|
Zaslal: po květen 30, 2016 11:16 pm Předmět: |
|
|
Doplněno  |
|
Návrat nahoru |
|
janicka Puma God


Registrace: 14.3. 2008 Příspěvky: 1199 Bydliště: Holice
|
Zaslal: út květen 31, 2016 2:54 pm Předmět: |
|
|
super navod-diky Miso  _________________ FORD PUMA 1.6 ZETEC SE
Ford Puma 1.7...ta ACEova |
|
Návrat nahoru |
|
mich369 Puma Novice


Registrace: 16.9. 2014 Příspěvky: 15 Bydliště: Slovenská Republika
|
Zaslal: st červen 01, 2016 12:14 pm Předmět: |
|
|
Neviete niekto ci pasuju aj brzdy z mondea mk1 alebo mk2?  |
|
Návrat nahoru |
|
|