Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: st květen 14, 2014 9:49 pm Předmět: Škube a netáhne |
|
|
Zdravíčko,
nějak mi pumice začala škubat - při teplým i studeným motoru, chvílema netáhne, pak zas prudce zatáhne a lehce stoupla spotřeba. Mám rovnou koupit lambda sondu (třeba toto Kód: | http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/levne-autodily/lambda-sondy_82/produkt/lambda-sonda-ford-orion-puma-scorpio-sierra | ) nebo raděj shánět někoho s diagnostikou okolo Brna?
Díky moc za názory.
[color=green][mod.edit.: link mimo "Code"/color] _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer


Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt květen 15, 2014 6:37 am Předmět: |
|
|
Tak diagnostika je vzdy zaklad...Při tomto problemu rozhodne napoví Live data za jizdy.
Ovšem nemůže to byt systémem vct? Vahou vzduchu ? Chodi vsechny valce? _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: út červen 03, 2014 8:35 am Předmět: |
|
|
Tak podle myho mechanika je pry diagnostika cista. Vymenil palivovy filtr, ale po cca 50km zas ten samej problem - na chvili se jakkdyz motor uplne pridusi, pak se zas rozjede. Zda se, ze valce jedou vsechny. Mam starej volnobeznej filtr, tak jsem je zkusil prohodit, ale bud josu spatny oba nebo to tim nebude
Mate jeste nejaky tipy?
Diky. _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer


Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: út červen 03, 2014 9:44 am Předmět: |
|
|
Nevim co je volnobezny filtr???
Muze to byt lambdou. Tak zkouma jak je na tom smes. Pokud mo chuda da pokyn ecu k pridani paliva pokud bohata tak ubere .
Ma tim padem vliv i na spotřebu paliva.
Nicmene porad muze byt vadne Vct nebo klidne i vaha vzduchu _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: út červen 03, 2014 9:59 am Předmět: |
|
|
Sory, přepsal jsem se, myslel jsem volnoběžný ventil Říkal jsem si, že diagnostika by ale měla vadnou labdu, VCT či váhu vzduchu ukazát, nebo ne? _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer


Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: út červen 03, 2014 3:05 pm Předmět: |
|
|
Jak ktera diagnostika.
Jak sem psak na tohle pomuzou live data
To neumi kazda diagnostika.
Kolik jednotek ti ta diagnostika nacetla? _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: út červen 03, 2014 3:13 pm Předmět: |
|
|
Ty info mam zprostredkovany od mechanika, nemam tuseni, co ma za diagnostiku a zda-li to zkouseli za jizdy (predpokladam, ze ano, ale nevim).
Mno tak asi mi nezbude nic jinyho nez se stavit primo k origo fordum abych mel jistotu;-)
Ja spis puvodne myslel, ze mi tu nekdo napise, ze uz to resil a ze to bylo tim a tim  _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer


Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: út červen 03, 2014 3:52 pm Předmět: |
|
|
Ford tě slušně obere o prachy ale zase mohou najít řešení
o Tom že by dělal live data silně pochybuju
Všeoboecně pokud škube a jsou nestabilní otáčky má to XXX příčin.
může to bejt klidně svíčkama, ucpaný vstřik.
Nesmrdí nápadně benzín? jede na všechny válce? co dělají otáčky? _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
johnyzi Puma God


Registrace: 25.10. 2009 Příspěvky: 1115 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červen 03, 2014 6:12 pm Předmět: |
|
|
Lambdou by to neskubalo a cejtil by si nespalenej benzin z vyfuku, jinak idealne live data no, volnobezny ventil to muze byt ale urcite by jsi mel problemy s otackama na volnobech coz neuvadis, podobnou zkusenost mam s vadnym VCT ale to by na diagnostice melo byt videt, minimalne na fordiagu nebo origo, respektive 100% je to tam videt _________________ Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru |
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: út červen 03, 2014 8:42 pm Předmět: |
|
|
Puma má dobrou "vlastní" diagnostiku. Zapíše vše a celkem přesně. Je jedno čím se paměť závad vyčítá. Posuzovat cokoliv z live dat už není tak jednoduché a většina běžných automechaniků se s tím vůbec nezabývá a uteče od toho, pak jezdí auta od jednoho "servisu" k druhému...
Každopádně, pokud se nezapsala žádná závada, tak já osobně, bych šel na zapalování. Tam žádná sériová diagnostika "nevidí", maximálně z údajů z lambdy může hlásit něco o výpadku jednotlivých válců... _________________ Prodej náhradních dílů Ford: https://www.lumi-parts.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: so červen 07, 2014 8:08 am Předmět: |
|
|
Díky panové za rady. Byl jsem s tím na origo fordí diagnostice. Prý "horší lambda" a nezdálo se jim čidlo teploty. Doporučena výměna svíček, což se také stalo.
Předtím, než jsem u nich byl a i potom, začala se dusit i na volnoběh - lehce klesnou otáčky, řídící jednotka se to asi snaží vyrovnat přidáním, takže lehce přidává a ubírá (jde to jen slyšet, na otáčkoměru skoro neznatelný) a navíc skoro pravidelný "bublání" nebo jakoby tlumený hluboký rány zespodu (asi do výfuku). Auto se lehce, ale citelně rozklepe. Při rozjetí a přidání plynu nepravidelný chod a horší výkon, občas dokonce skoro žádný a nemůžu se skoro rozjet, pak se ale chytne a jede v pohodě.
Myslím, že bych poznal, kdyby vynechával válec úplně, je možný, aby vynechával částečně?
Takže jsem si říkal, že bych vyměnil postupně: lambda, zapalovací kabely. Svíčky už vyměněny. Napadá Vás ještě něco? Zapalovací cívka?
Díky _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
johnyzi Puma God


Registrace: 25.10. 2009 Příspěvky: 1115 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so červen 07, 2014 8:56 am Předmět: |
|
|
Asi jak pise xseries spis po tom zapalovani, i kdyby nesla lambda vubec tak by to melo jet podle adaptacnich hodnot jestli se nepletu, coz na vykonu pocitis ale urcite by to nemelo byt tak vyrazne ze se skoro nerozjedes, to klepani by mohl byt problem se spatnym spalovanim smesy.. Civka se da snad i nejak promerit a melo by to tu nekde byt, stejne tak kabel by mel mit nejaky normovany odpor ale to ti zase rekne spis xs. Nemas nekoho znameho s pumou? Zkusit to z jineho auta.. _________________ Focus ST 2008 FL, 285ps 465nm
-------------------
Moje ex:Ford Puma 1,7 Futura r.v.2000 v Recaru |
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: so červen 07, 2014 7:59 pm Předmět: |
|
|
JJ. kabely se tu už řešily, většina aut co je má s nimi dřív nebo později bude mít problémy Kvůli rušení jsou uhlíkové a časem se mohou přerušit (i jen částečně) a ano přeskokové napětí na svíčkách závisí na mnoho faktorech. Zkus je proměřit multimetrem a i s nimi lehce pokroutit. Odpor je v řádech kohmu, hodnoty si teď nepamatuji, ale nejdelší kabel má snad kolem 13 kohmu.
"Horší" lambda se jim nejspíš zdála, kvůli tomu špatnému spalování (je jasně, že ani nemohla v tomhle stavu mít ukázkový průběh).
Snímač teploty na Pumě se jim nejspíš zdál podezřelý z důvodu vysoké teploty (můžete tam být klidně i 70° C), protože 1,7 má kovové sání a snímač je umístění blízko motoru. U 1,4 je snímač v airboxu a sání je plastové, takže je indikovaná teplota nasávaného vzduchu nižší. _________________ Prodej náhradních dílů Ford: https://www.lumi-parts.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: ne červen 08, 2014 2:05 pm Předmět: |
|
|
Díky, prvně musím sehnat multimetr Nicméně, ještě jsem byl pro jistotu vyčistit MAF a hrál jsem si s těma kabelama - v tom nejdelším při lehkém zakroucení docela křupkalo.
Říkám si tedy, že bych vzal prozatím toto: Kód: | http://www.sbazar.cz/bimalb/detail/5938212-originalni-civka-ford-motorcraft-vyndano-z-ford | abych ověřil, že je to tím. A pokud by se tím problém vyřešil, koupil bych časem nový.
Mod.edit.:link mimo "CODE" _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
Zeron Puma Driver


Registrace: 31.8. 2008 Příspěvky: 125 Bydliště: Židlochovice
|
Zaslal: ne červen 08, 2014 7:04 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem to byl zmerit (od nejdelsiho): 9,2-9,7; 6,2-6,3; 4,03; 3,14
Zkousel jsem to merit na vickrat v ruzne poloze, u toho nejdelziho byl rozptyl nejvetsi.
Nikde se ale nemuzu dogooglit spravnych hodnot, mate nekdo tu tabulku?
Diky _________________ ať se otočíš jak chceš, vždycky máš prdel vzadu... |
|
Návrat nahoru |
|
|