Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 9:09 am Předmět: Studený chladič - vysoká teplota - topící topení |
|
|
Ahoj, tak se mi objevila další porucha. Při ostré jízdě vyletěla teplota až do červeného, sahara běžela, hadice byly tvrdé a horké, ale chladič byl studený. Současně topilo topení i v poloze vypnuto.
Na fóru jsem se dočetl o vadných ventilech topení. Má to spojitost se studeným chladičem a přehříváním, nebo je závada někde jinde?
Díky za Vaše nápady.
Jenda
|
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 7:13 pm Předmět: |
|
|
Ventil topení je častá závada Pum to je fakt, ale je taky dost možné, že se ti prostě sekl obyčejný termostat. Je pod alternátorem, pro jeho výměnu budeš muset alternátor sundat.
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
|
Návrat nahoru |
|
Majki Puma Driver
Registrace: 10.5. 2012 Příspěvky: 167 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 7:43 pm Předmět: |
|
|
co ma spolocne vodna pumpa a airbox?
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 7:50 pm Předmět: |
|
|
Jsou ve stejném motoru, proč se ptáš?
|
|
Návrat nahoru |
|
Majki Puma Driver
Registrace: 10.5. 2012 Příspěvky: 167 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 7:53 pm Předmět: |
|
|
pisal o srkani a chrastani a potom si napisal popraskana vodna pumpa
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 8:00 pm Předmět: |
|
|
Kdybych věděl čím to je, nebudu se samozřejmě ptát. V chladícím okruhu jsem našel kusy plastu - můžou být z lopatek pumpy?
Srkání v airboxu - pokud budou ulámané lopatky vodní pumpy, můžou kavitovat a vydávat zvláštní zvuky, které se přenášejí rezonováním do airboxu?
Proč se ale ozývají i po vypnutí motoru? Že by podtlak někudy přisával vzduch do chladícího okruhu? Tedy poškozené nějaké těsnění?
Za každý další přínosný nápad budu rád.
|
|
Návrat nahoru |
|
Majki Puma Driver
Registrace: 10.5. 2012 Příspěvky: 167 Bydliště: Košice
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 8:09 pm Předmět: |
|
|
zvuky z vodnej pumpy sa ti nemozu prenasat do boxu, skor skontroluj hadicky, a niektore vodne pumpy maju zelezne lopatky a keby aj plastove tak vy sa ti to zachytilo v chladici, aj ked neviem z ktorej casti si tie plasty vybral
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 8:26 pm Předmět: |
|
|
Zkontrolovat hadičky? Teď nevidím souvislosti já.
|
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 8:45 pm Předmět: |
|
|
JendaJenda napsal: | Ahoj, díky za nápad. Proměřil jsem ovládání topení a napětí kolísá v rozmezí 4 - 14V. Vyndal jsem tedy ventil a z něho vysypal kusy plastů a kousek silikonového těsnění. K tomu se mi po nastartování začalo z airboxu ozývat nepravidelné chrchlání až "srkání"
To srkání pokračuje cca 2 vteřiny i po vypnutí motoru. Napadla mě popraskaná vodní pumpa?
Voda se neztrácí, bíle nekouří, výkon motoru neklesl. |
Asi bych teď pokračoval tím, že bych propojil topení na "tvrdo" bez ventilu odvzdušnil chladicí okruh. Vodní pumpa by měla mít kovové lopatky.
Při tom odvzdušňování (otevřená nádobka a zvýšené otáčky) bych kontroloval hadice od termostatu.
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 9:08 pm Předmět: |
|
|
Díky, zítra vyzkouším.
Napadá Tě z čeho může být ten plast a co způsobuje ty zvuky?
|
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 9:27 pm Předmět: |
|
|
Ty zvuky můžou být tím zavzdušněním, ten plast těžko říct. Prohlídni pořádně ventil nebo z domečku termostatu ten je také z plastu jinak už tam snad nic jiného plastového není.
Teď je ovšem otázkou kam to všude nalítalo a jestli by pak nebylo dobré rozebrat celé chlazení
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 9:53 pm Předmět: |
|
|
Toho kompletního čištění se dost děsím
Poradíš mi prosím, která hadice je výstupní z termostatu?
|
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 10:14 pm Předmět: |
|
|
Já takhle z paměti taky nevím, ale to je jedno. Jestli termostat bude otevírat, tak budou teplé obě.
|
|
Návrat nahoru |
|
JendaJenda Puma Owner
Registrace: 26.12. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: ne únor 16, 2014 10:16 pm Předmět: |
|
|
OK vyzkouším a dám vědět.
|
|
Návrat nahoru |
|
|