Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: čt leden 24, 2008 1:49 pm Předmět: Výmena gumiciek stabilizatora - navod |
|
|
Tak ako uz bolo spomenute pri vymene tyciek stabilizatora je dobre vymenit aj tie gumicky v ktorych je stabilizator ulozeny.
Recept ako ich vymenit bez spustenia napravy
takze na jednu stranu budete potrebovat:
Zdvihak 1ks
kluc na koleso
kluc ockovy 10mm
stary nepotrebny vidlicovy kluc 10mm
flexku (uhlova bruska)
mensie pacidlo, skrutkovac
postup:
Uvolnime koleso, auto dame na zdvihak, zlozime koleso. Najprv odkrutime sroub ktory ku ktoremu je lepsi pristup. Potom ockovym klucom povolime sroub ktory je kamenom celeho urazu ockovy kluc sa tam zmesti asi tak len tolko aby sa dalo 2x pootocit. Potom upneme vidlicovy kluc do zveraku a flexkou ho obrezeme aby bol co najuzsi.
Sroubu vykrutit tolko kolko sa da az ku karoserii. Potom skrutkovacom nadvihnut ten plech a gumicku vypacit. Vlozit novu a zase vsetko poskladat.
Rovnaky postup pouzit na opacnu stranu.
Cas potrebny k praci asi 45min. Prilohy: pekne dievca a dobra cesta |
|
Návrat nahoru |
|
Roman30 Puma Driver
Registrace: 2.11. 2007 Příspěvky: 151 Bydliště: Rožňava, Slovensko
|
Zaslal: čt leden 24, 2008 1:58 pm Předmět: |
|
|
Trebalo doložiť aj foto výmeny.
Hlavne toho pekného dievčaťa. S tou cestou to bude ťažšie lebo sú v katastrofálnom stave. |
|
Návrat nahoru |
|
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: pá leden 25, 2008 2:18 pm Předmět: Foto |
|
|
No najblizsie ked bude auto v garazi urobim nejake detaily. Plus budem menit spojku tak to spojim.
Cesty mi nespominaj uz sa obzeram po niecom co ma 4x4 ale Pumy sa nevzdam |
|
Návrat nahoru |
|
Roman30 Puma Driver
Registrace: 2.11. 2007 Příspěvky: 151 Bydliště: Rožňava, Slovensko
|
Zaslal: pá leden 25, 2008 3:29 pm Předmět: |
|
|
Ako vidím tak niekto sa pustil do riadnej opravy. |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: pá leden 25, 2008 7:14 pm Předmět: |
|
|
Ja sa zas venujem upravam len moj mechanik si dajak nevie najst cas na vymenu tych sportovych pruzin co mam od,, Mircela,, asi ho vymenim |
|
Návrat nahoru |
|
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: po leden 28, 2008 1:35 pm Předmět: Moja Puma |
|
|
Kupil som ju poskodenu po mensom vylete z cesty. Opticky len poskrabany naraznik ale predna naprava si to odniesla vsetko.
Takze podvozok je po kompletnej GO v predu aj vzadu. Repasovane ramena nove loziska, capy, silentbloky, brzdy.
Mam taky mensi podiel v jednom autoservise a vlastnu strojarsku dielnu takze treba len chut pracovat
Rozvody som menil ako prve to bola malina najviac som sa natrapil kym som dostal zo zadnej napravy silentbloky. Nove boli dnu za par minut ale vybrat von stare dalo zabrat.
Pri tychto opravach mi velakrat pomohla zvaracka a teplovzdusna pistol, jednoducho vek spravi svoje.
Motor som spoznal vdaka jednej pokazenej fieste kde musela ist hlava 3x dolu takze dnes ZETEC aj so zavretymi ocami.
Spojka je este funkca ale uz ma 180 000km a je to na nej poznat novy komplet vyjde na nejakych 3000 skk takze preco nie.
July - vymenit pruziny to sa predsa da aj na chodniku za 20min. |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: po leden 28, 2008 7:30 pm Předmět: |
|
|
No chodnik som si uz vyhliadla,uz len toho mechanika |
|
Návrat nahoru |
|
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: út leden 29, 2008 10:52 am Předmět: Bude ti stacit? |
|
|
Ked ti to vysvetlim cez telefon? |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: út leden 29, 2008 8:25 pm Předmět: |
|
|
Myslis si ze namiesto kabelky nosim gola sadu?Naco silnych slov treba prist sem nahodit monterky a do toho... |
|
Návrat nahoru |
|
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: st leden 30, 2008 10:12 am Předmět: Do Prešova |
|
|
chodim 2x do roka ked stahujem priatelku zo skoly ale tento rok uz posledny kezde konci. Nie je to nahodou tvoja Pumicka co zvykne stat na ul. 17.Novembra?
Tak to bude lepsie ked sa zastavis u nas v servise je to praktickejsie ak mas cestu okolo |
|
Návrat nahoru |
|
Roman30 Puma Driver
Registrace: 2.11. 2007 Příspěvky: 151 Bydliště: Rožňava, Slovensko
|
Zaslal: st leden 30, 2008 10:35 am Předmět: |
|
|
to july: A máš to vyriešené. Urobíš si menší výlet do rimavskej, tam 30 min prestrávka z toho 20 minút na chodníku. Pozveš servismana na kafe a problém bude vyriešený za jedno popoludnie. |
|
Návrat nahoru |
|
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: st leden 30, 2008 2:42 pm Předmět: Ja mam lepsi napad. |
|
|
Roman, nepatri sa nechat damu na chodniku (teraz myslim auto) Radsej do dielne a kym sa dopije kava tak bude hotovo |
|
Návrat nahoru |
|
july Puma Racer
Registrace: 5.5. 2007 Příspěvky: 586 Bydliště: Sabinov
|
Zaslal: st leden 30, 2008 7:16 pm Předmět: |
|
|
to erikfrog:ak myslis Sabinov 17.novembra tak si uhadol,je moja.Aky servis si myslel u vas v RS ? |
|
Návrat nahoru |
|
erikfrog Puma Owner
Registrace: 1.2. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Rimavská Sobota
|
Zaslal: čt leden 31, 2008 8:20 am Předmět: July |
|
|
Fu ja som myslel Prešov
Servis mame za R.Sobotou smerom na Lucenec, urcite poznas Ozdanske serpentiny.
Je to malicky sukromny servis, ale bohate to staci, prace nad hlavu + odtahovka. |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: út srpen 26, 2008 2:15 pm Předmět: |
|
|
Tak jsem taky vyměnil uložení stabilizátoru - tímto děkuji Erikovi za rady přes SZ. Chtěl bych jen doplnit pár rad, které by se hodily i ostatním. Pokud se budete řídit jeho návodem, dílo se povede, jen doplním pár drobností, na které jsem narazil. Jak Erik píše, je třeba zbrousit na šířku stranovou 10-ku a to tak, že stačí zbrousít jen to žebro na obvodu až po to zesílení, které necháte. Očkovou desítku je taky dobré zbrousit, tentokrát na výšku, aby šla co nejdéle použít na zadní šroub, kerý se vyšroubovává k podélníku karoserie. Po povolení šroubů a uvolnění kovového držáku, který drží gumu je nutné tento zvednout opatrně, aby se vám nestalo, to co mně, že tento držák páčením na jedné straně roztáhnete, čímž sice líp vyndáte starou gumu, ale rozhodíte vzdálenost otvorů, kterými procházejí upevňovací šrouby do nápravy a vzhledem k přístupu jeho zpětné stažení znamená nutnost přes silu zklepávat držák a při vědomí, že klema drží na zadním šroubu je tu reálné nebezpečí, že to šroub, nebo jeho závit nevydrží. Starou gumu lze vytáhnout např. sikovkami silou. Pro snažší nandání nové gumy je dobré tuto namazat např. mýdlem, indulónou, lihem, nejlépe však silikonovou vazelínou (olejem) pro lepší klouzání. Zároveň je nutno namazat otvor (s látkou), který obepíná tyč stabilizátoru, čímž se eliminuje následné vrzání za provozu. Nepoužívejte normální vazelíny, ropné produkty gumu narušují. Zároveň lze - já to udělal - pro lepší montáž do prostorově omezeného místa z nové gumy nožem odříznout po obvodu zadní hranu, která pomáhá držet gumu na svém místě. není třeba se bát, že se guma vysune ze svého uložení, protože ji na místě drží prohnutá stěna kovové klemy. Na stabilizátoru jsou z vnitřních stran gumových uložení navařeny podložky, které znemožňují jeho stranový pohyb a které zvětšují průměr tyče, takže i při relativně malém "vytlučení! gumy tyto podložky klepají do nápravy - kontrukční věc. Stačilo by tyto podložky dole zbrousit, aby se zvětšila vzdálenost tyče od nápravy a nic by netlouklo ani při relativně velkém opotřebení gumového uložení. Hodně štěstí a Eriku, ještě jednou díky za rady. |
|
Návrat nahoru |
|
|