Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
flyingislife Puma Owner
Registrace: 12.5. 2013 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st leden 01, 2014 5:02 pm Předmět: Chyba P0443 |
|
|
Ahojte,
nedávno som sem písal že mi svietila kontrolka motora.
Dnes som zohnal diagnostiku a ukázala mi kód P0443 - evaporative emission system purge control valve circuit.
Nevie mi niekto poradiť čo s tým? neviem ani čo to vlastne znamená.
Ďakujem za každú radu. |
|
Návrat nahoru |
|
WaynE Puma Driver
Registrace: 22.2. 2011 Příspěvky: 466
|
Zaslal: st leden 01, 2014 6:15 pm Předmět: |
|
|
Tak podla google translate :D to je "obvod ventilu odpařovací systém pro regulaci emisí". Podla mna to moze byt lambda sonda. |
|
Návrat nahoru |
|
flyingislife Puma Owner
Registrace: 12.5. 2013 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st leden 01, 2014 6:26 pm Předmět: |
|
|
Je to vraj nejaký ventil, ktorý sa otvára a výpary v nádrži na výpary sa vracajú z tej nádržky späť do motora kde sa znova spália skôr, akoby sa dostali voľne d atmosfeŕy.
toto som vyzistil.
ale Kde to je a ako to opraviť netuším.
Mám takú diagnostiku čo vie ukazovať aj napätiie lambda sond a myslím že tie sú OK, resp rád by som najprv našiel ten obvod benzínových výparov. |
|
Návrat nahoru |
|
flyingislife Puma Owner
Registrace: 12.5. 2013 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st leden 01, 2014 9:02 pm Předmět: |
|
|
Ja to vraj táto vec, zakrúžkovaná na obrázku,
meral som pri naštartovanom motore napätie na konektore a je tam rovnaké ako na autobaterke, ako viem ale doma overiť ten ventil? vybrať ho a pustiť mu napätie?
V definícií tejto chyby píšu že to môže byť chyba v obvode, nie nevyhnutne chyba ventilu.
vďaka. |
|
Návrat nahoru |
|
absinth Puma Racer
Registrace: 30.9. 2012 Příspěvky: 618 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: čt leden 02, 2014 7:49 am Předmět: |
|
|
co čtu na netu tak to má něco společnýho se solenoidem a VCT protože přes VCT jsou řízený i regulace emisí
třeba tady něco píšou
Kód: | [url]http://engine-codes.com/p0443_ford.html[/url] |
jen se divím že ti diagnostika u neřekla co to přesně je
mod.edit.:likn mimo "CODE" _________________ ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2 |
|
Návrat nahoru |
|
xseries60 Puma Driver
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
|
Zaslal: čt leden 02, 2014 10:58 am Předmět: |
|
|
flyingislife napsal: | Ja to vraj táto vec, zakrúžkovaná na obrázku,
meral som pri naštartovanom motore napätie na konektore a je tam rovnaké ako na autobaterke, ako viem ale doma overiť ten ventil? vybrať ho a pustiť mu napätie?
V definícií tejto chyby píšu že to môže byť chyba v obvode, nie nevyhnutne chyba ventilu.
vďaka.
http://img31.imageshack.us/img31/5554/817v.jpg |
ten solenoid je ovládaný PWM signálem. Nicméně pokud ho připojíš na 12 V měl by cvaknout. Pokud ne, tak je KO. |
|
Návrat nahoru |
|
flyingislife Puma Owner
Registrace: 12.5. 2013 Příspěvky: 93
|
Zaslal: čt leden 02, 2014 11:23 am Předmět: |
|
|
VCT solenoid je podľa mňa niečo iné ako toto.
Solenoid je vlastne cievka, a tá podľa mňa podľa napätia ktoré ide cez ten konektor do toho ventilu buď ten ventil otvára alebo zatvára.
Variabilné časovanie ventilov podľa mňa v tomto nehrá rolu. Okrem toho motor stále ide rovnako. Keby bolo niečo s VCT asi by sa to prejavilo na chode motora.
Takže skúsim teda vybrať ten ventil a a pripojiť ho na 12V a uvidím či cvaká, nvedel by niekto zmerať aj odpor tejto cievky?
EDIT:
Nedá sa to vybrať z auta, jedna hadica je tam snaď nalepená, takže sa s tým musím popasovať.
Na ebay stojí ten diel od 5 do 20eur,
Vo Forde za to chcú 140eur....
Je to číslo 9C915 ak by to náhodou niekoho zaujímalo a chcel by sa na to pozrieť.
EDIT2:
Tak som dal kľúč do druhej polohy, na konektore bolo napätie asi 12,4V tak som to pripojil a ventil bol ticho, nič necvaklo. Takže ak je správna teória s tým že to má cvakať tak to mám asi KO.
EDIT3:
Má sa to dať prefúknuť keĎ je ten ventl otvorený, tak som to vybral a chcel prefúknuť, nešlo. tak som to napojli na 12V s origo konektorom a nič sa nezmenilo, je to teda zrejme v keli, nedá sa na tom uŽ namerať ani odpor, takŽe cievka je asi v keli
EDIT4:
Doma na zdroji ventil cvaká, ale pri pripojení venitlu na volnobehu aj keĎ je na konektore 14,2V to nejde. Asi sa zopne vo vyšších otáčkach, takže som odpojil autobaterku, pol hodiny čakám a uvidíme, keď som mal tuto chybu odpojil som ju minule len na minútu a možno sa to nezmazalo všetko a správne, netuším, takže počkám, potom pripojím ten ventil do obvodu a prebehnem auto aby som nakalibroval RJ a hodím to na diag.
Ak má niekto nejaké nápady sem s nimi(: |
|
Návrat nahoru |
|
flyingislife Puma Owner
Registrace: 12.5. 2013 Příspěvky: 93
|
Zaslal: st leden 15, 2014 12:37 am Předmět: |
|
|
Napriek tomu že tu nikto nič neprispel tak pre nejaké ďalšie generácie to tu pripíšem.
Vymenil som ventil,
vo forde chceli 140eur, kupil som ho z inej Pumy za 5eur, vymenil som ho a chyba je preč. |
|
Návrat nahoru |
|
|