Autor |
Zpráva |
Puman |
Zaslal: ne září 23, 2007 12:04 am Předmět: |
|
Mno stále nějak nevim, jestli se u pumy nerozhází jízdní vlastnosti když rozšířim kola víc na zadní nápravě než na přední... Přece jenom podvozek je z výroby nějak nastavenej a odladěnej, tak každá změna se musí více či méně pozitivně nebo negativně projevit...
(širší rozchod na zadní nápravě používá třeba honda u ostrych civiců a motokáry jsou taky vzadu širší než vepředu) |
|
douda |
Zaslal: pá září 21, 2007 11:40 am Předmět: |
|
Jejda, co jsem to rozpoutal Nechtěl jsem rýpat, šlo mi jen o to, že i kdyby ty kola trčely metr do boku, těžiště bude pořád stejně vysoko. Teoreticky by se vlastně díky odklonu kol mělo dokonce trošku zvednout.
- Změní se ale poměr výšky těžiště auta (to zůstane stejně vysoko) proti šířce auta v kontaktu se silnicí (ta se zvětší), a to dělá tu lepší stabilitu.
A taky to super vypadá |
|
Mircelo |
Zaslal: čt září 20, 2007 8:56 pm Předmět: |
|
oki , rozobereme to potom niekedy pri pivecku alebo pri kofole ... ak na to nezabudneme |
|
Anubis |
Zaslal: čt září 20, 2007 8:20 pm Předmět: |
|
tak ty poslední tři odpovědi mě pobavily - super !!! |
|
MAd |
Zaslal: čt září 20, 2007 6:11 pm Předmět: |
|
Však já s tebou souhlasím v podstatě věci, jen nesouhlasím z fyzikálního pohledu na tvou definici těžště
Je to jak říkáš, ale imho za to může něco jiného než těžiště. |
|
Mircelo |
Zaslal: čt září 20, 2007 5:42 pm Předmět: |
|
...nemam to podlozene ale moja hlava- som proste tvrdohlavy...
napriklad to Daewoo Tico. povedzme ze sme svalovci, opries sa do Tica z boku a prevratis ho,... a teraz dajme tomu by si predlzil napravy tica(nejakymi tycami,...)na kazdu stranu dajme tomu o 50cm , co je hned o 1m sirsi rozchod kolies... a teraz by si zatlacil do Tica zboku... chces mi povedat ze ho prevratis tak isto bez vecsieho pouzitia sili??? ale no...
edit: do pocitania taziska ako takeho sa neberie do uvahy iba cisto vozidlo ale aj kolesa(hmotnost atd...) |
|
MAd |
Zaslal: čt září 20, 2007 5:32 pm Předmět: |
|
Těžiště se určitě nezmění. To změníš jen změnou rozložení hmotnosti v prostoru.
Ale jinak souhlas, že rozšířením vozidlo lépe "sedí" v zatáčkách. |
|
Mircelo |
Zaslal: čt září 20, 2007 4:53 pm Předmět: |
|
hm... zeby fyzika... no aky je rozdiel medzi napr. Daewoo tico a napriklad akymkolvek rovnako vysokym autom ale sirsim- napriklad fabia... aky?
no to tico prevratis v zakrute a fabiu nie ...
tot muj nazor (auta som vybral len tak odveci tak prosim ne ze sa tu rozvinie tema ze niekto dokaze prevratit fabiu...)
... vlastne ked mas mensie ET tak "rozsiris" auto = nizsie tazisko
edit: ale ta zmena vo vyske taziska je mala, takze na tych jazdnych vlastnostach to vazne ani clovek nepozna... ale kto vie- mozno ta niekedy ten centimeter alebo kolko taziska dolu zachrani |
|
douda |
Zaslal: čt září 20, 2007 10:29 am Předmět: |
|
Mircelo napsal: | kola viac vytrcaju-> tazisko sa znizi |
No nevím, ale tohle se mi nějak nezdá. Jak může mít ET kola a to, že kolo víc trčí do strany vliv na výšku těžiště? |
|
Mircelo |
Zaslal: po září 17, 2007 8:27 pm Předmět: |
|
cim mensie ET tym kola viac vytrcaju-> tazisko sa znizi -> lepsie bude sediet v zakrutach (teda aspon trosku lepsie ale moc to nepoznas)
inak aj cim mensie ET tak aj tym vecsia namaha pre napravy- hlavne loziska... |
|
Puman |
Zaslal: po září 17, 2007 8:18 pm Předmět: |
|
Je nějak poznat různé ET na jzdních vlastnotech? Např. když bude na předku ET35 a vzadu ET25? Nebo je lepší dát na obě nápravy ET stejný. |
|
Bigworm |
Zaslal: pá září 14, 2007 1:35 pm Předmět: |
|
Tak, tak mensi ET....u podlozek je i moznost ze by ti to kopalo pokud by byly sirsi... |
|
Mircelo |
Zaslal: čt září 13, 2007 1:45 pm Předmět: |
|
... jednoznacne mensie ET, pokial mas takto na vyber tak o podlozkach ani neuvazuj... |
|
MAd |
Zaslal: čt září 13, 2007 1:45 pm Předmět: |
|
Menším ET ušetříš víc problémů, než jen peníze za podložky |
|
AndrewN |
Zaslal: čt září 13, 2007 1:44 pm Předmět: |
|
JJ, mělo by to tak být. |
|