Hlavní nabídka
Domů
Diskuzní fórum
Fotogalerie
Můj účet
Odkazy
Poslat článek
Seznam členů
Soukromé zprávy
Stáhněte si
Vyhledávání
Články
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si
povinné ručení
na ePojisteni.cz.
Střípky
Č: Ford Puma a PC/video hry
Videa o pumě by Ace
Ford Puma Czech sraz 2024
Napsali o nás...
Oldtimer Bohemia Rally 2023 - report
Řekni, kde ty Pumy jsou...
Puma v malém aneb modýlky do sbírky
Č: Ford Fan Award
Prodám rozpěru OMP
Č: Jak do servisního módu palubního PC
Články
Expedice starým Fordem za polární kruh
P: Ford Mondeo Mk.3 5D rv.2004
Ford Puma Czech sraz 2023
PF 2023
events at bangalore
event service bengalore
events service in bengalore
bengalore event service three
bengalore events servic
Diskuzní fórum
Ford Puma Club :: Odeslání odpovědi
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club
»
Podvozek
Odeslání odpovědi
Uživatel
Předmět
Tělo zprávy
Smajlíky (emotikony)
Zobrazit další smajlíky (emotikony)
Barva písma:
Výchozí
Kaštanová
Červená
Oranžová
Hnědá
Žlutá
Zelená
Olivová
Azurová
Modrá
Tmavě modrá
Fialová
Fuchsiová
Bílá
Černá
Velikost písma:
Drobné
Malé
Výchozí
Velké
Obrovské
zavřít značky
[quote="Lopez"]Ahoj lidi poněvadž jsem musel měnit manžetu u homokineťáku tak jsem si řekl, že to taky nafotím a udělám vám z toho článek.Jenže když sem viděl kolik článků je nezveřejnených tak to dám sem. :wink: Tak co budeme potřebovat: 1. novou manžetu nejlépe celou sadu včetně spon, omega pojistky a vazelíny za cca 200kč(já vzal febi a při nákupu sledujeme montovací stranu v našem případe to musí být strana kola) [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGCM6zDyI/AAAAAAAAAoY/hcNYyzv2K2w/foto1.jpg[/img] 2. hever a klíč č. 19 na kola 3.klic 13 a 17 4. kleště 5.nejaky odmašťovací čistič a dost hadru 6.lamaci nůž popř. nůžky 7.sroubovak plochy či 2 8.hvezdicku(torx)bohužel nevím ten rozměr měl jsem je nějak přeházené 9. kus provázku nebo drátu. Tak a teď k postupu: Zajistíme si auto proti pohybu, povolíme kolo19tkou klíčem a auto zvedneme na heveru. Odšroubujeme 4 matky kola a to sundáme. Teď před sebou vidíme brzdový kotouč se třmenem. Já jsem pro lepší přístup k poloose a manžetě homokineťáku odmontoval i třmen. Ten drží na dvou šroubech z vnitřní strany nahoře [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGBaHyaMI/AAAAAAAAAoQ/aQTC_WG9S84/foto2.jpg[/img] a dole [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGBsctL7I/AAAAAAAAAoU/cd7HtYqVM9M/foto3.jpg[/img] , takže použijeme 13 klíč a povolíme je. Ještě je dobré si třmen uvázat na kus drátu či provázku k pružině abychom zbytečně nenamáhaly tlakovku od brzd. Nyní můžeme vyšroubovat ty 2 šrouby a odložit třmen někam stranou aby nepřekážel [img]https://lh4.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGChc01GI/AAAAAAAAAoc/LfTvB4BrSCM/foto4.jpg[/img] . Zároveň se dá sundat i kotouč (stale mě zaráží, že nemá žádnej pojistnej šroub!). Ted je ještě potřeba povolit spodní čep ramene, na kterém drží těhlice. Ten je přichycený pomocí (za předpokladu origo šroubu)matky na 17tku klíč a hvězdičky (torxu) číslo??? Povolíme uchyceni čepu a vyklepneme šroub ven. [img]https://lh3.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGCmkDXII/AAAAAAAAAog/UU9aQvMdw5o/foto5.jpg[/img] [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGC9JgcPI/AAAAAAAAAok/Wtv7sfvyOLY/foto6.jpg[/img] [img]https://lh3.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGDh7PH7I/AAAAAAAAAoo/jKsXsG_DqOg/s512/foto7.jpg[/img] Nyní se můžeme pustit do odstranění staré popraskané manžety. Použijeme k tomu plochy šroubovák, kterým roztáhneme staré upevňovací spony a dále bud nůžkama nebo nožem rozstřihneme manžetu (tuto činnost doporučuju dělat v rukavicích neboť je to nejšpinavější část celého procesu). Nyní již vidíme napojeni poloosy a homokineťáku ještě odstraníme starou vazelínu nějakým tím čističem a par metry látky:). Tak a máme před sebou tu zábavnější práci. Musíme vyndat těhlici z čepu a zaplout do podběhu teď musíme roztáhnout pojistnou omega podložku [img]https://lh4.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGEv2AhbI/AAAAAAAAAo0/mPS1-cUGA8E/foto8.jpg[/img] . Já to dělal šroubovákama tak že jsem si jeden opřel o zub homokineťáku a druhým ji roztáhl. Poloosa vyklouzla sama ven:). V sadě jsem mel novou omega pojistku, takže sem tu starou prostě ohnul a vyndal ven z homokineťáku. Teď je dobry si to ještě jednou cele očistit aby tam nikde nezůstal žádnej bordel, [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGEOqPyiI/AAAAAAAAAos/vxjIIo2MeR4/foto9.jpg[/img] a může se nasadit nová manžeta na poloosu. [img]https://lh6.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGEqSyhYI/AAAAAAAAAow/uvuVl-MzeE8/foto10.jpg [/img] Následně na to nasadíme i novou omega pojistku do homokinetˇáku [img]https://lh6.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFg7G7DI/AAAAAAAAAo8/hjN1dZQNdKA/foto11.jpg [/img] a vytlačíme z tuby vazelíny, co se do něj vejde:) [img]https://lh4.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFEea2lI/AAAAAAAAAo4/rgmQDJi_5vE/foto12.jpg [/img] Tak teď nám zbývá nasadit zpět poloosu což vyžaduje trpělivost, správné vzájemné umístění zubů poloosy a homokineťáku trochu více síly (nová pojistka je neroztažená) a štěstí. [img]https://lh3.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFxtWj2I/AAAAAAAAApA/o-w6wYP-1po/foto13.jpg[/img] Když se nám to podaří dovymačkáme zbytek vazelíny, přetáhneme manžetu na homokineťák a osadíme nové spony. [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGGY4mjdI/AAAAAAAAApM/0146PcNmgZA/foto14.jpg [/img] Ty zajistíme a kleštěmi stáhneme aby nám manžeta nesklouzla. [img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGG-TE7ZI/AAAAAAAAApE/XoYnZnljYo8/foto15.jpg[/img] No a je to hotové teď již zbývá vše instalovat na své místo obráceným postupem a radovat se z ušetřených peněz co byste vyhodily za návštěvu servisu. Poznámka:někde jsem si přečetl že se má povolit matka na náboji [img]https://lh3.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGHKS9Z_I/AAAAAAAAApI/7Go8TUXSVe8/foto16.jpg[/img] Já to udělal, ale nepřišel jsem na důvod a dá se to udělat i bez toho. Hodně šťastných kilometrů vám přeje Lopez :lol:[/quote]
Možnosti
HTML:
POVOLENO
Značky
:
POVOLENY
Smajlíky:
POVOLENY
Zakázat HTML v tomto příspěvku
Zakázat značky v tomto příspěvku
Zakázat smajlíky v tomto příspěvku
Připojit soubor
·
Pokud žádný soubor přikládat nechcete, nechte tato pole prázdná.
·
Chcete-li přepsat některý ze souborů (třeba jeho novější verzí), postupujte jako při přikládání nového souboru, jen nakonec neklikejte na tlačítko
Připojit soubor
, ale klikněte na tlačítko
Přepsat novější verzí
u stávajícího souboru, který chcete přepsat. Pokud se komentář nemění, není jej třeba znovu zadávat.
Povolené přípony a jejich velikost
Soubor
Komentář
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na:
Zvolte fórum
Ford Puma Club
----------------
Obecně
Akce a srazy
Ford Puma
----------------
Motor
Podvozek
Karoserie
Elektrika
Interiér
Autohifi
Tuning
Ostatní
Ceny
Pokec a zábava
Offtopic
Bazar
----------------
Prodám
Koupím
Přehled tématu
Autor
Zpráva
Lopez
Zaslal: st duben 13, 2011 6:12 pm
Předmět:
Ahoj lidi poněvadž jsem musel měnit manžetu u homokineťáku tak jsem si řekl, že to taky nafotím a udělám vám z toho článek.Jenže když sem viděl kolik článků je nezveřejnených tak to dám sem.
Tak co budeme potřebovat:
1. novou manžetu nejlépe celou sadu včetně spon, omega pojistky a vazelíny za cca 200kč(já vzal febi a při nákupu sledujeme montovací stranu v našem případe to musí být strana kola)
2. hever a klíč č. 19 na kola
3.klic 13 a 17
4. kleště
5.nejaky odmašťovací čistič a dost hadru
6.lamaci nůž popř. nůžky
7.sroubovak plochy či 2
8.hvezdicku(torx)bohužel nevím ten rozměr měl jsem je nějak přeházené
9. kus provázku nebo drátu.
Tak a teď k postupu:
Zajistíme si auto proti pohybu, povolíme kolo19tkou klíčem a auto zvedneme na heveru. Odšroubujeme 4 matky kola a to sundáme. Teď před sebou vidíme brzdový kotouč se třmenem. Já jsem pro lepší přístup k poloose a manžetě homokineťáku odmontoval i třmen. Ten drží na dvou šroubech z vnitřní strany nahoře
a dole
, takže použijeme 13 klíč a povolíme je. Ještě je dobré si třmen uvázat na kus drátu či provázku k pružině abychom zbytečně nenamáhaly tlakovku od brzd. Nyní můžeme vyšroubovat ty 2 šrouby a odložit třmen někam stranou aby nepřekážel
.
Zároveň se dá sundat i kotouč (stale mě zaráží, že nemá žádnej pojistnej šroub!). Ted je ještě potřeba povolit spodní čep ramene, na kterém drží těhlice. Ten je přichycený pomocí (za předpokladu origo šroubu)matky na 17tku klíč a hvězdičky (torxu) číslo??? Povolíme uchyceni čepu a vyklepneme šroub ven.
Nyní se můžeme pustit do odstranění staré popraskané manžety. Použijeme k tomu plochy šroubovák, kterým roztáhneme staré upevňovací spony a dále bud nůžkama nebo nožem rozstřihneme manžetu (tuto činnost doporučuju dělat v rukavicích neboť je to nejšpinavější část celého procesu). Nyní již vidíme napojeni poloosy a homokineťáku ještě odstraníme starou vazelínu nějakým tím čističem a par metry látky:). Tak a máme před sebou tu zábavnější práci. Musíme vyndat těhlici z čepu a zaplout do podběhu teď musíme roztáhnout pojistnou omega podložku
.
Já to dělal šroubovákama tak že jsem si jeden opřel o zub homokineťáku a druhým ji roztáhl. Poloosa vyklouzla sama ven:). V sadě jsem mel novou omega pojistku, takže sem tu starou prostě ohnul a vyndal ven z homokineťáku. Teď je dobry si to ještě jednou cele očistit aby tam nikde nezůstal žádnej bordel,
a může se nasadit nová manžeta na poloosu.
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGEqSyhYI/AAAAAAAAAow/uvuVl-MzeE8/foto10.jpg [/img]
Následně na to nasadíme i novou omega pojistku do homokinetˇáku
[img]https://lh6.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFg7G7DI/AAAAAAAAAo8/hjN1dZQNdKA/foto11.jpg [/img]
a vytlačíme z tuby vazelíny, co se do něj vejde:)
[img]https://lh4.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGFEea2lI/AAAAAAAAAo4/rgmQDJi_5vE/foto12.jpg [/img]
Tak teď nám zbývá nasadit zpět poloosu což vyžaduje trpělivost, správné vzájemné umístění zubů poloosy a homokineťáku trochu více síly (nová pojistka je neroztažená) a štěstí.
Když se nám to podaří dovymačkáme zbytek vazelíny, přetáhneme manžetu na homokineťák a osadíme nové spony.
[img]https://lh5.googleusercontent.com/_1tUn8SELhCk/TaXGGY4mjdI/AAAAAAAAApM/0146PcNmgZA/foto14.jpg [/img]
Ty zajistíme a kleštěmi stáhneme aby nám manžeta nesklouzla.
No a je to hotové teď již zbývá vše instalovat na své místo obráceným postupem a radovat se z ušetřených peněz co byste vyhodily za návštěvu servisu.
Poznámka:někde jsem si přečetl že se má povolit matka na náboji
Já to udělal, ale nepřišel jsem na důvod a dá se to udělat i bez toho.
Hodně šťastných kilometrů vám přeje Lopez
misakxt
Zaslal: pá duben 08, 2011 8:56 pm
Předmět:
manžet je taky několik druhů ...jsou klasický gumový nebo ještě vyrábí ty úchylný plastový. a taky bych si dal pozor na výrobce - některý jsou schopný za rok popraskat
vet
Zaslal: pá duben 08, 2011 7:28 pm
Předmět:
vazelinu dostanes v baleni i s manzetou stoji to asi 200 asi pul roku z5 sem ji kupoval
Lopez
Zaslal: čt duben 07, 2011 8:40 pm
Předmět:
super dikes
misakxt
Zaslal: čt duben 07, 2011 8:15 pm
Předmět:
grafitku....... tu prodávaj i v originál pytlikách
Lopez
Zaslal: čt duben 07, 2011 7:29 pm
Předmět:
Hele a co do toho mám dát za vazelínu tenhle víkend mě to čeká tak abych věděl
misakxt
Zaslal: pá květen 21, 2010 8:06 pm
Předmět:
Seš z Kolína tak když tak písni a dáme to nějak dohromady..jezdim tam do práce tak to neni problém
Vajt
Zaslal: pá květen 21, 2010 5:24 pm
Předmět:
Misakxt: Mockrát díky, snad to zvládnu...
Black
Zaslal: pá květen 21, 2010 7:12 am
Předmět:
Tat tak. Měnit co nejrychleji. Když se pak do ní dostane voda a bordel, tak to dokáže celou poloosu i s ložiskem dokonale zničit. Když už pak pocítíš při záběru motoru vibrace tak to už je konečná.
misakxt
Zaslal: čt květen 20, 2010 11:47 pm
Předmět:
Mělo by se to vyměnit co nejdřív aby se tam nedostala voda.Když stojí auto na kolech tak si povol matku na poloose.zvedni to a potom těhlici vyndej ze spodního čepu.těhlici odkloň a vyndej z ní kloub poloosy.ze zadu na tom kloubu je potom takový zámek který roztáhneš(třeba širokym šroubnovákem)a vytáhneš ten kloub rovně ven....nic na tom neni........ten zámek je tam ale pěkně zašitej po špinavou vazelínu takže nejdřív pořádně otřít a najdeš ho.........
Macany
Zaslal: čt květen 20, 2010 9:50 pm
Předmět:
já s tím jezdím skoro dva roky... pořád jsem se k tomu ještě nedostal, ale teď přes léto jdu do toho...
Vajt
Zaslal: čt květen 20, 2010 5:03 pm
Předmět: Prasklá manžeta
Ahoj, mám zpuchřelou manžetu na poloose, takže už trochu vytéká vazelína...
Co všechno sundat, abych jí vyměnil?
Je to nutný měnit hned nebo to ještě měsíc vydrží?
Forums ©
Grafický návrh fasád
|
Quick Moto
|
SKsoft.cz
|
SKsoft.sk
|
Ford Auto IN
Powered by Copyright ©
UNITED-NUKE
. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.13 sekund