Hlavní nabídka
Domů
Diskuzní fórum
Fotogalerie
Můj účet
Odkazy
Poslat článek
Seznam členů
Soukromé zprávy
Stáhněte si
Vyhledávání
Články
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si
povinné ručení
na ePojisteni.cz.
Střípky
Č: Ford Puma a PC/video hry
Videa o pumě by Ace
Ford Puma Czech sraz 2024
Napsali o nás...
Oldtimer Bohemia Rally 2023 - report
Řekni, kde ty Pumy jsou...
Puma v malém aneb modýlky do sbírky
Č: Ford Fan Award
Prodám rozpěru OMP
Č: Jak do servisního módu palubního PC
Články
Expedice starým Fordem za polární kruh
P: Ford Mondeo Mk.3 5D rv.2004
Ford Puma Czech sraz 2023
PF 2023
events at bangalore
event service bengalore
events service in bengalore
bengalore event service three
bengalore events servic
Diskuzní fórum
Ford Puma Club :: Odeslání odpovědi
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club
»
Motor
Odeslání odpovědi
Uživatel
Předmět
Tělo zprávy
Smajlíky (emotikony)
Zobrazit další smajlíky (emotikony)
Barva písma:
Výchozí
Kaštanová
Červená
Oranžová
Hnědá
Žlutá
Zelená
Olivová
Azurová
Modrá
Tmavě modrá
Fialová
Fuchsiová
Bílá
Černá
Velikost písma:
Drobné
Malé
Výchozí
Velké
Obrovské
zavřít značky
[quote="misakxt"]každopádně destilku tam nelej..vždycky to dolejvej chladivem-proč??no to je jednoduché.i pokud tam budeš mít větší koncentraci glykolu než má být tak se v podstatě nic nestane ovšem-Ford používá ocelové tešnění pod hlavou takže nějaké rozežrání jako u jinýho vozů nehrozí.když jí budeš mít menší a v tom lepšim případě si toho všimneš tak budeš muset část vody vysputit a dolít to glykolem na požadovanou hodnotu což je dost nepraktický ale pokud si toho nevšimneš tak ti to zamrzne což už je průser.mám takový tušení že u nás dáváme do aut chladivo v koncetraci okolo 52-56%..-každopádně pokud máš chladící okruh dobře utesněn tak není důvod jí tam pořád dolévat.jednou za tři až pět let jí vyměnit(intervaly výměn se dost lišel podle použitý kapaliny).každopádně červený(růžový) glykol se používá do benzínových motorů kvůli lepším vlastnostem při přenosu tepla a má zase nevýhodu že se hodně rozpíná při zahřátí a to je u naftových motorů problém protože mají větší objem chladícího okruhu a musela by tam být velká expanzní nádobka ale naftový motor neprodukuje tolik "odpadního" tepla jako benzínový takže se tam používá (modrozelený)glykol......je to jasné??....no tak koncentrace se nechá přibližně změřit hustoměrem kterej si koupíš v OBI za 60Kč a není úplně špatnej...nebo se potom používá tzv .refraktometr ten je ale drazší cca 1200Kč....[code]http://www.ahprofi.cz/refraktometr-kapalin-aku-a-v-chalidich-systemech[/code]ze předu pod ten plast tam nakapeš chladivo a z druhá strany do toho proti světlu koukáš a na stupnici se ti ukáže kolik % tam máš...jednoduché jak facka.....to samé se prodává i na Ethanol(náplň ostřikovačů).....[/quote]
Možnosti
HTML:
POVOLENO
Značky
:
POVOLENY
Smajlíky:
POVOLENY
Zakázat HTML v tomto příspěvku
Zakázat značky v tomto příspěvku
Zakázat smajlíky v tomto příspěvku
Připojit soubor
·
Pokud žádný soubor přikládat nechcete, nechte tato pole prázdná.
·
Chcete-li přepsat některý ze souborů (třeba jeho novější verzí), postupujte jako při přikládání nového souboru, jen nakonec neklikejte na tlačítko
Připojit soubor
, ale klikněte na tlačítko
Přepsat novější verzí
u stávajícího souboru, který chcete přepsat. Pokud se komentář nemění, není jej třeba znovu zadávat.
Povolené přípony a jejich velikost
Soubor
Komentář
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na:
Zvolte fórum
Ford Puma Club
----------------
Obecně
Akce a srazy
Ford Puma
----------------
Motor
Podvozek
Karoserie
Elektrika
Interiér
Autohifi
Tuning
Ostatní
Ceny
Pokec a zábava
Offtopic
Bazar
----------------
Prodám
Koupím
Přehled tématu
Autor
Zpráva
oche
Zaslal: st srpen 01, 2012 8:19 pm
Předmět:
jsem tu našel tento topic a zajímalo by mě proč neměnit barvu kapaliny ? Mám tam modrou a chtěl bych tam dát růžovou, co se může stát ?
našel jsem nějakej no name anti
http://www.raudopneu.cz/?en_antifreeze-g12,39
motorcraft jsem někde vblízko bydliště nenašel.
sulostar
Zaslal: pá září 17, 2010 10:16 am
Předmět:
TAK v poslednom case som sa informoval ohladne chladiacej kvapaliny a zaklad je NIKDY NEMIESAT FARBU a NEMENIT FARBU kvapaliny , najlepsie je pouzit chladiacu kvapalinu na rovnakej baze ako bola predchadzajuca , dalej kvapalina sa meni po cca 3-4 rokoch , niektore kvapaliny ked su neriedene maju bod mrznutia napr pri -8 a ked sa rozriedia pri -38 a to je rozdiel , takze neliat cistu a stale riedit podla navodu , chladiaca kvapalina po urcitom case straca mazne a antikorozne ucinky preto ju treba sem tam vymenit a ked ste ju nemenili dlho moze sa stat ze vam napr. chladic drzi len na "hrdzi" ked nalejete novu ta tu hrdzu rozlepta a zacne vam to tiect , mne clovek od fachu silno odporucil CASTROL Antifreeze
Kód:
http://www.olejcentrum.sk/motorovy-olej/castrol/castrol-antifreeze-nf--1l
v predajni som o tom dostal hodinove skolenie
, a recenzia na nemrznuce kvapaliny ktore sa vyrabaju na slovensku boli asi podobne vode z vodovodu
faust54
Zaslal: pá srpen 06, 2010 3:51 pm
Předmět:
Ja leju ruzovej Motorcraft co tam ma byt a je klid...
RS11
Zaslal: pá srpen 06, 2010 10:54 am
Předmět:
asps napsal:
Hlavne tam nikdo nelejte vodu z kohoutka jinak vam vodni kamen bude ucpavat chladici kanalky a v lete by mohl nastat problem
Může se tam dát i voda z kohoutku, dneska ty nemrznoucí směsi obsahují takové látky, že se ten vodní kámen rozpustí, k ucpání kanálků nedochází. Ale samozřejmě nejlepší je dolévat správnou chladící kapalinou.
ttoomm
Zaslal: st leden 27, 2010 11:15 pm
Předmět:
jj to je mi jasny ze je to cely obeh ale expanzni nadobkou neprobehne vsechna voda co probehne chladicem ne? to by bylo i videt po nastartovani motoru ze tam tim hornim otvorem do ni tece kapalina a zespoda ubejva, slo mi o to, jestli muze kapalina behem jizdy v nadobce zamrznout kdyz z autem vyjedu z garaze (kdyz vyjedu v nezmrzlym stavu s ni
)
Johnik
Zaslal: st leden 27, 2010 8:50 pm
Předmět:
Chladič je teplotní výměník, takže musí cirkulovat. Celej ten princip je na tom postavený.
ttoomm
Zaslal: st leden 27, 2010 7:54 pm
Předmět:
okay, vzhledem k tomu ze auto jezdi jen z garaze do garaze tak doufam ze nic nezamrzne ani nepraskne
jak to vlastne je, muze kapalina behem jizdy zamrznout v expanzni nadobce nebo cirkuluje a nemelo by se to stat?
hlavne od motoru jde tepla hodne zejo takze i kdyby necirkulovala tak tak by se nemelo nic stat ne?
Lucius
Zaslal: út leden 26, 2010 6:46 am
Předmět:
Fridexu sa neboj kludne ho tam mozes mat naliaty cely autu to neposkodi. No a s tou vymenou chladiacej je to tak ze kvapalina straca vekom a tym neustalym varenim svoje termo vlastnosti a jej bod mrznutia sa zvysuje. To znamena ze ked tam nalejes kvapalinu do -40C za 2 roky uz moze mat bod mrznutia pri -20C keby si ju nemenil dost lahko sa moze stat ze ti to zmrzne a praskne bud chladic alebo hlava motoru a kopa dalsich veci. Dalsia vec je ze kvapalina do seba pohlcuje vela necistot ktore sa uvolnuju v chladiacom systeme.
ttoomm
Zaslal: po leden 25, 2010 9:57 pm
Předmět:
OK diky za odpovedi, no trochu se bojim tam lejt jenom ruzovej fridex prave aby to neco nerozezralo ale jak misakxt pise tak by asi nemelo, jinak samotnejm trubkam a jinejm vecem ktery by se s nim dostaly do kontaktu by myslis teda 100procentni koncentrace fridexu nevadila?
a proc se musi po trech nebo peti letech menit? jenom z precence nebo to ma nakej duvod jako treba brzdova kapalina kam se dostava vlhkost a snizuje se tim teplota varu
asps
Zaslal: po leden 25, 2010 1:04 pm
Předmět:
ja osobne mam v a moji 1.4 jen samotnou ruzovku nicim neredenou. Ale jak uz je tady psano redit by se to z pravidla melo. Hlavne tam nikdo nelejte vodu z kohoutka jinak vam vodni kamen bude ucpavat chladici kanalky a v lete by mohl nastat problem
misakxt
Zaslal: po leden 25, 2010 9:29 am
Předmět:
každopádně destilku tam nelej..vždycky to dolejvej chladivem-proč??no to je jednoduché.i pokud tam budeš mít větší koncentraci glykolu než má být tak se v podstatě nic nestane ovšem-Ford používá ocelové tešnění pod hlavou takže nějaké rozežrání jako u jinýho vozů nehrozí.když jí budeš mít menší a v tom lepšim případě si toho všimneš tak budeš muset část vody vysputit a dolít to glykolem na požadovanou hodnotu což je dost nepraktický ale pokud si toho nevšimneš tak ti to zamrzne což už je průser.mám takový tušení že u nás dáváme do aut chladivo v koncetraci okolo 52-56%..-každopádně pokud máš chladící okruh dobře utesněn tak není důvod jí tam pořád dolévat.jednou za tři až pět let jí vyměnit(intervaly výměn se dost lišel podle použitý kapaliny).každopádně červený(růžový) glykol se používá do benzínových motorů kvůli lepším vlastnostem při přenosu tepla a má zase nevýhodu že se hodně rozpíná při zahřátí a to je u naftových motorů problém protože mají větší objem chladícího okruhu a musela by tam být velká expanzní nádobka ale naftový motor neprodukuje tolik "odpadního" tepla jako benzínový takže se tam používá (modrozelený)glykol......je to jasné??....no tak koncentrace se nechá přibližně změřit hustoměrem kterej si koupíš v OBI za 60Kč a není úplně špatnej...nebo se potom používá tzv .refraktometr ten je ale drazší cca 1200Kč....
Kód:
http://www.ahprofi.cz/refraktometr-kapalin-aku-a-v-chalidich-systemech
ze předu pod ten plast tam nakapeš chladivo a z druhá strany do toho proti světlu koukáš a na stupnici se ti ukáže kolik % tam máš...jednoduché jak facka.....to samé se prodává i na Ethanol(náplň ostřikovačů).....
ttoomm
Zaslal: po leden 25, 2010 8:23 am
Předmět:
okay, diky. Vim že se to dá i nějak zjistit ten bod mrznutí tý kapaliny co tam teď je v nádržce žejo, jednou sem to nechal v servisu udělat, sám sí to ale člověk neudělá pokud na to nemá takovou tu pumpičku žejo?
janicka
Zaslal: ne leden 24, 2010 11:05 pm
Předmět:
nejspis myslis vodu ve vyrovnávací nádržce, že?...v letě dolévej destilkou, v zimě fridexem-v tvém případě růžovým(děla se ješte modrý)....fridex se kupuje neředěný, takže je důležitý poměr voda x fridex...to ti určuje, v kolika stupních ti voda zamrzne...
ttoomm
Zaslal: ne leden 24, 2010 10:34 pm
Předmět: Správná chladící kapalina
zasvětí mě nějakej dobrák do problematiky chladicí kapaliny?
mam jí kousek po MIN ryskou ale zrovna tohle tema mě nějak do tědka míjelo takže nevim kterou koupit.
V mojí nádržce je nějaká růžová - rozlišujou se podle barvy?
A jak je to s mrazuvzdorností? Musí se to něčim ředit nebo už to je nemrznoucí tak říkajíc od přírody?
Díky
Forums ©
Grafický návrh fasád
|
Quick Moto
|
SKsoft.cz
|
SKsoft.sk
|
Ford Auto IN
Powered by Copyright ©
UNITED-NUKE
. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund