Hlavní nabídka
Domů
Diskuzní fórum
Fotogalerie
Můj účet
Odkazy
Poslat článek
Seznam členů
Soukromé zprávy
Stáhněte si
Vyhledávání
Články
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si
povinné ručení
na ePojisteni.cz.
Střípky
Č: Ford Puma a PC/video hry
Videa o pumě by Ace
Ford Puma Czech sraz 2024
Napsali o nás...
Oldtimer Bohemia Rally 2023 - report
Řekni, kde ty Pumy jsou...
Puma v malém aneb modýlky do sbírky
Č: Ford Fan Award
Prodám rozpěru OMP
Č: Jak do servisního módu palubního PC
Články
Expedice starým Fordem za polární kruh
P: Ford Mondeo Mk.3 5D rv.2004
Ford Puma Czech sraz 2023
PF 2023
events at bangalore
event service bengalore
events service in bengalore
bengalore event service three
bengalore events servic
Diskuzní fórum
Ford Puma Club :: Odeslání odpovědi
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club
»
Motor
Odeslání odpovědi
Uživatel
Předmět
Tělo zprávy
Smajlíky (emotikony)
Zobrazit další smajlíky (emotikony)
Barva písma:
Výchozí
Kaštanová
Červená
Oranžová
Hnědá
Žlutá
Zelená
Olivová
Azurová
Modrá
Tmavě modrá
Fialová
Fuchsiová
Bílá
Černá
Velikost písma:
Drobné
Malé
Výchozí
Velké
Obrovské
zavřít značky
[quote="Kdo"]Včera večer mi dcera řekla, že se jí hřeje motor při popojížďení v koloně. Po rozjetí se opět zchladí. Údajně se teplota blíží k červenému poli. Jestli jí sepla sahara neví. Protože už byla tma, jediné, co jsem mohl, bylo zkontrolovat hladinu kapaliny, ta je OK. Myslím, že bude na vině sahara, resp. spínač (v horším případě motor sahary), nebo nějaký špatný kontakt. Termostat asi ne. Pamatuji, že se jí sahara spínala někde u "A - L" už na vyšší rychlost. Nebylo by k dispozici nějaké schéma zapojení?? Sahara je dvojrychlostní, takže předpokládám na spínači tři kontakty. Neznáte jejich zapojení, abych mohl zkontrolovat funkci motoru sahary proklemováním kontaktů v konektoru spínače? Bitron klimy to asi nebude, takže ten spínač na chladiči? Ten je při pohledu do motoru vpravém dolním rohu chladiče. Dokonce jsem ho ani nenašel v katalogu Autokelly ani MJauto. Nevíte, jestli je shodný s nějakým jiným Fordíkem?? Co ještě by podle vašich zkušeností mohlo být příčinou?? Pokud by někdo měl to schéma, prosím o zaslání na mail. Díky za rady[/quote]
Možnosti
HTML:
POVOLENO
Značky
:
POVOLENY
Smajlíky:
POVOLENY
Zakázat HTML v tomto příspěvku
Zakázat značky v tomto příspěvku
Zakázat smajlíky v tomto příspěvku
Připojit soubor
·
Pokud žádný soubor přikládat nechcete, nechte tato pole prázdná.
·
Chcete-li přepsat některý ze souborů (třeba jeho novější verzí), postupujte jako při přikládání nového souboru, jen nakonec neklikejte na tlačítko
Připojit soubor
, ale klikněte na tlačítko
Přepsat novější verzí
u stávajícího souboru, který chcete přepsat. Pokud se komentář nemění, není jej třeba znovu zadávat.
Povolené přípony a jejich velikost
Soubor
Komentář
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na:
Zvolte fórum
Ford Puma Club
----------------
Obecně
Akce a srazy
Ford Puma
----------------
Motor
Podvozek
Karoserie
Elektrika
Interiér
Autohifi
Tuning
Ostatní
Ceny
Pokec a zábava
Offtopic
Bazar
----------------
Prodám
Koupím
Přehled tématu
Autor
Zpráva
Elton
Zaslal: čt prosinec 20, 2007 2:44 pm
Předmět:
ventil topení...
zkus taky opatrně až to bude teplý pootevřít nádržku, vypydá to, že je to trochu zavzdušněný..
Elton
Zaslal: st prosinec 19, 2007 8:28 pm
Předmět:
pokud by si chtěl přijet, můžeš v neděli odpo...
můj tel: 603 167 331
Kdo
Zaslal: st prosinec 19, 2007 8:19 am
Předmět:
Motorově je na tom skvěle (ťuk, ťuk, ťuk). Za celou dobu nebylo potřeba nic dolévat, všechny kapaliny drží hladinu. Olej samozřejmě měněn. Startuje na drc. Vzhledem k tomu, že kapalina je přes několik takových teplotních výkyvů na stejné hladině, soudím, že to nebude ničím jiným, bo např. při podfukování vzduchu do okruhu by se tento začal tlakovat a přes zátku by ucházel spolu s kapalinou. Zrovna tak asi klasicky nevařila, protože by tam taky asi byl úbytek při přetlakování a po vychladnutí.
Ad sahara: IMHO nemá cenu uvažovat, že se motor uchladí i v létě, navíc i se zapnutou klimou, nebo, že v zimě nemusí spínat. Při zapnuté klimě spíná ventilátor bitron klimy podle tlaku média a tak je termospínač na chladiči vlastně bez práce, protože sahara běží daleko častěji a naprosto bez ohledu na teplotu chladící kapaliny. V zimě chápu, že se může stát, že sahara nesepne, ale jen do té doby, než teplota kapaliny dosáhne k určité spínací teplotě spínače. Ten pak musí sepnout bez ohledu na roční období, nebo okolní teplotu. Volnoběh na místě je o něčem jiném, než popojíždění. Proto taky nevím, jak to vyzkoušet, nechat motor na volnoběh? I když všechno vypnu a nechám ho vrtět na místě, je to o něčem jiném, než popojížďění s určitou zátěží motoru. Proto bych rád měl to schéma zapojení. BTW: přemýšlel jsem o tom (dcera je teď pryč, takže na Pumičku se nepodívám a ptát se jí na takovéhle věci po telefonu nemá smysl).
Má ten ventilátor sahary vůbec dvě rychlosti, nebo jen jednu??
Ad zapojení termospínače: ze zkušenosti vím, že se většinou spíná mínus - do motoru jde stálý plus (častěji přes zapalování). Pokud je jednorychlostní, musí mít konektor dva kontakty, kde stačí je propojit natvrdo a sahara se musí rozběhnout. Pokud je dvourychlostní, pak by měl mít konektor tři kontakty, ale tady (vzhledem k jedné vrtuli, resp. jednomu motoru) nevím přesné zapojení. Jedna přes odpor a druhá na tvrdo? U dvouvrtulových dvourychlostních sahar se na nižší rychlost přes relátka (dvě spínací a jedno přepínací) sepnou motory do série a na plno se přepnou paralelně. To znamená, na nižší rychlost se propojí dva kontakty (mínus+jeden) a na vyšší se propojí všechny tři (mínus+oba)
2Elton: protože vím, že máš Pumičku v malíku, mohl bys mi napsat, kolik má sahara rychlostí a kolik je na termospímači kontaktů??
Dají se někde vůbec sehnat nějaká schemata na Pumu??
Jackal
Zaslal: út prosinec 18, 2007 9:09 pm
Předmět:
Souhlasím s Eltonem , mě sahara spíná jen někdy v létě a v zimě vůbec. To mam auto stát třeba půl hodiny nastartovaný a sahara je v klidu. Přehřívání motoru i v zimě může ukazovat třeba na nějakou začínající nemoc motoru,jak je na tom motorově?
Elton
Zaslal: út prosinec 18, 2007 3:08 pm
Předmět:
tvá úvaha je naprosto logická a v pořádku..
s problémy s chlazením mohu napsat knížku..
nejlepší fakt bude přijet.. v systému chlazení pumy je několik specifik, která jsou dost záludná..
dle mých zkušeností mě sahara spíná fakt v létě v koloně.. v zimě to zvládne topení a když otevře termostat, tak v chladiči je dost studené vody...
Kdo
Zaslal: út prosinec 18, 2007 2:47 pm
Předmět:
Na špatný termostat to nevypadá (soudím na základě příznaků), ten by se projevoval i a hlavně za jízdy, při tepelné zátěži motoru. Tohle vypadá na nedostatek chladícího vzduchu při stojícím autě, tedy asi nefunkce sahary, protože se to po rozjezdu hned ochladí. Jaký ventil máš na mysli, kde je a co ovládá??
2all: nemá někdo to schema zapojení sahar??
Edit: 2Elton: proč by se v zimě nemohl hřát motor?? Když stojíš a skrz chladič neproudí vzduch, je více méně jedno, jaká je jeho teplota. Jestli jí to v okamžiku zvýšené teploty topilo nevím - zeptám se, ale teplota prý nebyla až v červeném, jen se tam blížila. Naštěstí se vždy dřív rozjela.
Díky za nabídku, ev, ji využiju, ale musím se s ní domluvit, do svátků je denně v práci, tak jedině o víkendu. Šlo by to??
Elton
Zaslal: út prosinec 18, 2007 2:47 pm
Předmět:
může to být termostat.. vyndat a uvídí se.. nový 173 kč - elit
může to být ventil topení - u forda nestojí 2 tis, ale cca 1600.. i druhovýroba ho dělá.. např elit 1645 kč - topilo ji topení, když se to hřálo??
v téhle zimě se v koloně nemůže hřát, viděl nych to spíš na ventil, nebo termostat..
nejlepší by bylo aby si ke mě přijel a na místě to zjistíme...
tel: 603 167 331
turnik
Zaslal: út prosinec 18, 2007 1:57 pm
Předmět: přehřívání
zdravím....mě se pumička taky přehřívala ....měl sem spatný termostat a nějaký ventil který u fordu stojí 2 000 kč, náhradní výrobci tento ventil nevyrábí......teda tak mi to bylo řečeno u auto KELLY
Kdo
Zaslal: út prosinec 18, 2007 8:15 am
Předmět: přehřívání v koloně
Včera večer mi dcera řekla, že se jí hřeje motor při popojížďení v koloně. Po rozjetí se opět zchladí. Údajně se teplota blíží k červenému poli. Jestli jí sepla sahara neví. Protože už byla tma, jediné, co jsem mohl, bylo zkontrolovat hladinu kapaliny, ta je OK. Myslím, že bude na vině sahara, resp. spínač (v horším případě motor sahary), nebo nějaký špatný kontakt. Termostat asi ne. Pamatuji, že se jí sahara spínala někde u "A - L" už na vyšší rychlost. Nebylo by k dispozici nějaké schéma zapojení?? Sahara je dvojrychlostní, takže předpokládám na spínači tři kontakty. Neznáte jejich zapojení, abych mohl zkontrolovat funkci motoru sahary proklemováním kontaktů v konektoru spínače? Bitron klimy to asi nebude, takže ten spínač na chladiči? Ten je při pohledu do motoru vpravém dolním rohu chladiče. Dokonce jsem ho ani nenašel v katalogu Autokelly ani MJauto. Nevíte, jestli je shodný s nějakým jiným Fordíkem?? Co ještě by podle vašich zkušeností mohlo být příčinou?? Pokud by někdo měl to schéma, prosím o zaslání na mail. Díky za rady
Forums ©
Grafický návrh fasád
|
Quick Moto
|
SKsoft.cz
|
SKsoft.sk
|
Ford Auto IN
Powered by Copyright ©
UNITED-NUKE
. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund