Registrace: 26.6. 2007 Příspěvky: 645 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne říjen 05, 2008 9:39 am Předmět:
jo skusal som to...
a odporucanie od fordu... no mozno si chlapsi vypili a robia si z ludi blaznov...?
ako ono to moze byt dobre aby sa ECU naucila tie veci rychlejsie.. ale ona sa uci a upravuje neustale... teda hocico spravis casom sa upravi i tak podla seba.. _________________ 1/4 mile piestany 2009 - 16,432
1/4 mile mimon 2010 - 16,432
to je presnost...
To máš pravdu, ale vím z minulosti zde na fóru, že někomu reset ECU a tohleto "naučení" novým hodnotám dost dobře hnul spotřebou směrem dolů. Takže proč by se to ECU měla učit (postupně třeba) týden, když to může zhruba umět za 15 minut? Jasně že ECU ty hodnoty upravuje neustále, já třeba jezdím dejme tomu týden systémem brzda-plyn a týden úsporně, podle toho jakou mám náladu, a auto "poslouchá" vždycky až tak po třech dnech, až si ŘJ zvykne na jiný styl jízdy. _________________
Nevim jak u Pumy ale u Focuse mi v knížce píšou že by se měla používat do vozů Ford autobaterie typu Calcium-Calcium kvůli vyššímu dobíjecímu napětí než u ostatních vozů(bylo to pár desetin V ).Zkusim to přesně dohledat.
V chytré knize se píše toto:
Po odpojení baterie dojde k vymazání obsahu následujících elektronických registrů.1.registr závad motoru(ŘJ motoru)
2.paměť digi hodin
3.paměť koncových poloh el. systému stahování oke(což platí u focuse-puma myslim tohle nemá).
Pokud dojde k odpojení delším jak půl hodiny vymažou se veškerá data z ŘJ nutno provést testovací jízdu.Ta tady sice neni popsaná ale dalo by se to dohledat na Focus fóru.jednou sem to dělal když sem čistil měřič množství nasávaného vzduchu.bylo to nějak že se motor nechal 5 min na volnoběh a potom se držel nějaké 3 min na 3000ot(přesně už nevim) a tim si právě zrychlil "naučení" ŘJ. _________________ Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg
Tak jak to píšu (o té "testovací jízdě") tady o kousek výš v tomhle threadu, je to korektně. V běžných uživatelských příručkách to popsáno není, ale je to v oficiálním servisním manuálu FORD, známém jako TIS. Jinak baterie Ca/Ca se má dávat do všech fordů od určitého data výroby, u Pum to platí pro všechny, i ty nejstarší. Při výměně baterie je doporučeno použít jako novou Ca/Ca baterii i v tom případě, pokud stará baterie byla starého typu. Vyšší napětí (jak nominální, tak dobíjecí) je jen jedním z více rozdílů mezi Ca/Ca a starým olovo/antimonovým akumulátorem. Pokud to nevíte, Ca/Ca aku poznáte na první pohled tak, že má "magické oko." _________________
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory