Hlavní nabídka
Domů
Diskuzní fórum
Fotogalerie
Můj účet
Odkazy
Poslat článek
Seznam členů
Soukromé zprávy
Stáhněte si
Vyhledávání
Články
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si
povinné ručení
na ePojisteni.cz.
Střípky
Cvakání při přidání plynu
Boční krytka na blinkr
Č: Ford Puma a PC/video hry
Videa o pumě by Ace
Ford Puma Czech sraz 2024
Napsali o nás...
Oldtimer Bohemia Rally 2023 - report
Řekni, kde ty Pumy jsou...
Puma v malém aneb modýlky do sbírky
Č: Ford Fan Award
Prodám rozpěru OMP
Č: Jak do servisního módu palubního PC
Články
Expedice starým Fordem za polární kruh
P: Ford Mondeo Mk.3 5D rv.2004
Ford Puma Czech sraz 2023
PF 2023
events at bangalore
event service bengalore
events service in bengalore
Diskuzní fórum
Ford Puma Club :: Odeslání odpovědi
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club
»
Podvozek
Odeslání odpovědi
Uživatel
Předmět
Tělo zprávy
Smajlíky (emotikony)
Zobrazit další smajlíky (emotikony)
Barva písma:
Výchozí
Kaštanová
Červená
Oranžová
Hnědá
Žlutá
Zelená
Olivová
Azurová
Modrá
Tmavě modrá
Fialová
Fuchsiová
Bílá
Černá
Velikost písma:
Drobné
Malé
Výchozí
Velké
Obrovské
zavřít značky
[quote="Kdo"]2redgoblin: co myslíš tím, "aby se to nedotýkalo karoserie"? Obě uložení - to spodní (vymačkané) i to horní - se dotýkají karoserie, resp. jsou (mají být) přitisklá k otvoru v plechu karoserie - z obou stran. To spodní má specifický miskový tvar, kde by se vložka dělala obtížně. Je jasné, že to spodní vymačkané uložení trochu změní (sníží) svoji výšku a tedy se i změní světlá výška vozu (cca o rozměr vůle, což je zanedbatelné). Důležité je eliminovat onu vůli. V provozu je nutné, aby tlumiče reagovaly ihned na PRUDKÝ pohyb kola, resp. pružiny a i když jsou dvojčinné, tedy tlumí na obě strany, hlavní tlumící efekt je při jejich roztahování (když ho zkoušíte rukou, jde lehčejí stlačit, než roztáhnout), tedy obrazně, když kolo padne do díry, aby tlumily tento pohyb kola dolu. A vemte, že kolo vjede do díry, čímž prudce poklesne, ale tlumič nereaguje, protože se teprve pístnice přesouvá v té vůli k hornímu dorazu a teprve pak může zareagovat. Po projetí díry a vyjetí kola z ní se zase prudce kolo zvedne a pístníce se zase bez reakce vrací v té vůli. Je jasné, že to jsou velké neodpružené rány, které se pak přenáší do karoserie. A jak jsem psal. Upnuté uložení a plech karoserie vcelku snadno eleminuje tlaky, ale vadí mu ty rány.[/quote]
Možnosti
HTML:
POVOLENO
Značky
:
POVOLENY
Smajlíky:
POVOLENY
Zakázat HTML v tomto příspěvku
Zakázat značky v tomto příspěvku
Zakázat smajlíky v tomto příspěvku
Připojit soubor
·
Pokud žádný soubor přikládat nechcete, nechte tato pole prázdná.
·
Chcete-li přepsat některý ze souborů (třeba jeho novější verzí), postupujte jako při přikládání nového souboru, jen nakonec neklikejte na tlačítko
Připojit soubor
, ale klikněte na tlačítko
Přepsat novější verzí
u stávajícího souboru, který chcete přepsat. Pokud se komentář nemění, není jej třeba znovu zadávat.
Povolené přípony a jejich velikost
Soubor
Komentář
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na:
Zvolte fórum
Ford Puma Club
----------------
Obecně
Akce a srazy
Ford Puma
----------------
Motor
Podvozek
Karoserie
Elektrika
Interiér
Autohifi
Tuning
Ostatní
Ceny
Pokec a zábava
Offtopic
Bazar
----------------
Prodám
Koupím
Přehled tématu
Autor
Zpráva
misakxt
Zaslal: st červenec 02, 2008 6:05 pm
Předmět:
to je právě výhoda pumy že nepotřebuješ na sundání předních pružin stahovák.nemusíš mít strach.nenafackuje ti to:)v klidu vyšroubuj matku co drží ložisko a stlačenou pružinu.já jsem u zadních tlumičů tu mezeru taky vapodložil protože mi to tam taky mlátilo a tlumič se tam neotáčí tak sem to dal natvrdo.ve předu sem to dal nejdřív taky na trvdo ale potom sem to předělal do původního stavu protože jak tu bylo řečeno se to otáčí.zajímalo by mě ale jak je to bylo u nový pumy jestli tam ta mazera je nebo neni:).máte to všichni bez úpravy s mezerou???jenom dodám že mi to tam s tou mezerou nebouchá!
maxa
Zaslal: po květen 19, 2008 9:52 pm
Předmět:
to Tom.: a co pružina nebyla při povolování tlumiče ještě napružená.Nemusel jsi jí něčím zajistit aby nevystřelila?
Kdo
Zaslal: po květen 19, 2008 8:51 am
Předmět:
Dá se říct, že v podstatě stejně jsem postupoval já. Včera jsem vše znovu rozebral a udělal asi stejně, jako ty. Vzadu síla vložky o něco silnější, vepředu nechat drobnou vůli pro pohyb při otáčení tak, aby byla mírně volná a stahnout tak, aby se komínek původní misky dotáhl natvrdo. To původní vyvložkování jsem udělal dost na fest. Jde o to, aby se tím stažením širší vložky spodní uložení ještě víc nevtahovalo tahem matice na pístnici do karoserie, což by ho ještě víc deformovalo, asi jako při vyšším zatížení, nebo vymačkání.
Crash
Zaslal: ne květen 18, 2008 10:41 pm
Předmět:
Tak jsem četl celou tuhle debatu, od začátku, až do konce. Musím se tedy zeptat.
Proč se těma podložkama ztratilo veškeré bouchání, které bylo do posavaď slyšet?
Trochu ten zásah popíšu.
V zadu je podložka cca o milimětr silnější, než mezera. Tudíž došlo ke stlačení, ale dával jsem pozor, aby se ty dvě kovové misky o sebe opřely a došlo zase k úplnému dotažení.
Ve předu jsem koukal, že při otáčení kol se mezera mění, tak jsem tu podložku udělal naopak o milimetr tenčí, což má za následek, že i při plném vytočení kol se s ní dá jakš takš hýbat.
Použil jsem průmyslovou, zátěžovou gumu, která jde stlažit palcem asi na 80% svého objemu.
Tak jsem teď zvědav!
Tom
Zaslal: ne květen 18, 2008 9:45 pm
Předmět:
jen trošičku, každopádně musely jít ven tlumiče...V servisu jim to zabere max.20-30 min.Za tu dobu jsem to měl s klukama já. Nejdýl na tom trvá vyklepnout tlumič z ramene a potom jeho zpětné nasazení..Po tom co ti to nasadí bys ještě asi měl zajet na geometrii..
maxa
Zaslal: ne květen 18, 2008 9:11 pm
Předmět:
Byl to problém vyměnit vepředu?
Tom
Zaslal: ne květen 18, 2008 3:02 pm
Předmět:
No já nevím, raději jsem si koupil nový uložení a nemusím řešit žádný vypodložení..Nemyslím si, že by se to nový uložení tak rychle vymačkalo.Jo a i při novým uložení tam mezery jsou.I když tam ty mezery zůstaly, tak se tlumič ani nehne a nic mi už nebouchá.
DOM
Zaslal: ne květen 18, 2008 2:48 pm
Předmět:
kde zozeniem tu gumovu pryz? alebo co ste tam davali?
Crash
Zaslal: ne květen 18, 2008 2:07 pm
Předmět:
No jinak už to mám i ve předu a musím řict, že je to naprostý rozdíl.
Jinak při pohnutí kolem směrem ke karoserii se stlačila pružina i s tlumičem, to je jasné. Při povolení kola si tlumič pružinu podrží a kolo padá svou vahou dolů. No a na cestě dolů, když to ten tlumič drží, narazí vrcní část uložení do kastle, což vyvolává ránu a dráždění mých nervů.
A ani to tak neustřeluje na nerovnostech v zatáčkách.
No jsem spokojen.
Crash
Zaslal: čt květen 15, 2008 5:04 pm
Předmět:
Bylo mi vysvětleno, že to uložení v zadu je pevné pužné uložení tudíž tam být mežera nemá a od nova ani není. A ve předu má být ta profilovaná guma ještě pružnější, mezera tam může být jen na pohled, ale uložení musí být bez vůle.
SiD
Zaslal: st květen 14, 2008 11:55 am
Předmět:
v haji = uz ma svoje odslouzene :) kdyz bylo auto na geometrii tak se na to prislo, a leva strana auta vzadu fakt nezvykle moc mlati pri prejeti kazde trosku vetsi nerovnosti, takze me vymena zadnich tlumicu nemine ;)
Kdo
Zaslal: st květen 14, 2008 11:44 am
Předmět:
SiD napsal:
Kdo: omluva prijata
díky
SiD napsal:
btw: zadek mi taky silene mlati.. ale ja vim ze mam v haji zadni tlumic
co znamená "v háji"? myslíš, že to mlácení má na svědomí špatný tlumič - vyběhaný s nižším tlumícím účinkem? To by samo o sobě snad netlouklo, jen houpalo auto. Napadlo mě, co třeba spodní upevnění tlumiče? Jak je to na Pumě vůbec udělané? Nějaké pryžové oko s čepem? Na to jsem taky večer myslel a včera se nepodíval. Osobně jsem na ty vůle přišel, když jsem jel s Pumičkou a přišla mi "hlučná" na nerovnostech. Možná ale je to tím, že jak moje, tak manželčino auto mají jinak nastavené podvozky - do pohodlí a plavna. Kdežto Pumička asi díky svému sportovně odladěnému podvozku je holt takhle subjektivně hlučnější, i bez toho, aby bylo něco vysloveně utržené, nebo jen volné. Např, dcera mi tvrdí, že žádné rány neslyší a nevnímá nic nepatřičného. Takže možná jde o "nezvyk". BTW: a dá se nějak zjistit v podmínkách panelákového parkoviště stav silentbloků zadní nápravy? Ne, že by plavala. ale pořád tam slyším nějaké klepání a rezerva, ani výfuk to není.
SiD
Zaslal: st květen 14, 2008 10:38 am
Předmět:
Kdo: omluva prijata :) uz sem zacal i premyslet ze chybu sem mel asi ja ... ale jeste ze sem nic neurychlil..:)
redgoblin: a k cemu to tam chces davat? ted Kdo napsal ze to tam strucne receno k prdu - pokud ti tam neco mlati tak imho vlozeni pryze ti nevyresi problem, nejspis ti neco umrelo a ta pryz jenom oddaly vymenu
btw: zadek mi taky silene mlati.. ale ja vim ze mam v haji zadni tlumic ;)
redgoblin
Zaslal: st květen 14, 2008 10:09 am
Předmět:
A co tam dát nějakou měkčí/užší vložku? Já jen, že někteří říkali, že po vložení vložky jim již nic nedrnčí (pokud si dobře vzpomínám).
SiD:
Že máš se mnou svatou trpělivost
Kdo
Zaslal: st květen 14, 2008 9:41 am
Předmět:
Ty vložky tam NEDÁVEJTE a pokud se už stalo - VYNDEJTE je.
Včera jsem to rozebral, abych tam ty vložky dal (což jsem udělal na všech kolech) a když jsem viděl, jak je to udělané a večer jsem nad tím dumal, došlo mi, že ty podložky tam nemohou být a naopak ta vůle má svůj smysl, čímž se omlouvám SiDovi za zpochybnění jeho příspěvku a všem, kdož tvrdili, že je to tak dobře. Zároveň v tomto případě neplatí, to co jsem psal v předešlých příspěvcích o volné pístnici. Jak Crash vložil fotku té horní misky s gumou, která má na sobě ten distanční/rozpěrný komínek mi bylo jasné, že "něco je jinak". Zároveň jsem si všiml detailu, který mi předtím unikl. Pokud by ta pístnice měla vůli, že by se "mrskala" z dolního do horního (oboje myslím v horním uložení tlumiče) dorazu a zpět při pérování, tak by pod tou horní gumou na plechu karoserie musel být min. otřený prach, jak by ta guma dosedala na plech a otírala ho, ale prach tam byl, což znamená, že ta guma se nehýbe směrem ke karoserii. Ta miska je stejná na všech kolech - i ve předu. Pístnice je zespodu vsazená do spodního uložení - v kterém je navulkanizovaná rozpěrná trubka), prostrčená otvorem v karoserii a stažená tou horní miskou. Díky tomu komínku se miska opře o spodní uložení a celé spojení je tak na tvrdo (mezi odsazením průměru pístnice u začátku závitu a maticí) a právě ten komínek drží to horní uložení zvednuté. To má smysl jen, když zvednete aut, aby celek "nohy" kola nevypadl dolu. A ta vůle? Vzhledem k tomu, že při vytáčení kol do rejdu se mění úhel osy pístnice - poloha "nohy" ve vztahu ke karoserii (rovině otvoru) toto musí být pružně. Proto asi to zvednutí horní misky. Pokud to těmi podložkami zaaretuji na pevno, mohlo by ve finále dojít i k ohnutí pístnice, spíš ale to povolí v deformaci některého pryžového dílu, ev. plechu. Stejně tak vzadu. Akorát mi uniká smysl toho "závaží" vepředu. Tipuji to na snahu eliminovat nějaké rezonance, vibrace, nebo něco podobného, nebo jejich přesunutí do jiného frekvenčního pásma.
Takže, pokud jste tam ty vložky dali, doporučuji jejich opětné odebrání. Já je taky dám pryč co nejdřív.
Forums ©
Grafický návrh fasád
|
Quick Moto
|
SKsoft.cz
|
SKsoft.sk
|
Ford Auto IN
Powered by Copyright ©
UNITED-NUKE
. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.09 sekund