Ford Puma Czech

Výměna manžety homokineťáku by Lopez
Publikováno: Sobota, 25.06. 2011 - 08:11:26
Téma: Opravy a úpravy


Ahoj lidi poněvadž jsem musel měnit manžetu u homokineťáku tak jsem si řekl, že to taky nafotím a udělám vám z toho článek. Tak co budeme potřebovat:
    1. novou manžetu nejlépe celou sadu včetně spon, omega pojistky a vazelíny za cca 200kc(já vzal febi a při nákupu sledujeme montovací stranu v našem případe to musí být strana kola) Foto1
    2. hever a klíč č. 19 na kola
    3.klic 13 a 17
    4. kleště
    5.nejaky odmašťovací čistič a dost hadru
    6.lamaci nůž popř. nůžky
    7.sroubovak plochy či 2
    8.hvezdicku(torx)bohužel nevím ten rozměr měl jsem je nějak přeházené
    9. kus provázku nebo drátu.


Tak a teď k postupu:
  • Zajistíme si auto proti pohybu, povolíme kolo19tkou klíčem a auto zvedneme na heveru. Odšroubujeme 4 matky kola a to sundáme.
  • Teď před sebou vidíme brzdový kotouč se třmenem. Já jsem pro lepší přístup k poloose a manžetě homokineťáku odmontoval i třmen. Ten drží na dvou šroubech z vnitřní strany nahoře Foto2 a dole Foto3,
  • takže použijeme 13 klíč a povolíme je. Ještě je dobré si třmen uvázat na kus drátu či provázku k pružině abychom zbytečně nenamáhaly tlakovku od brzd. Nyní můžeme vyšroubovat ty 2 šrouby a odložit třmen někam stranou aby nepřekážel.foto4 Zároveň se dá sundat i kotouč (stale mě zaráží, že nemá žádnej pojistnej šroub!).
  • Ted je ještě potřeba povolit spodní čep ramene, na kterém drží těhlice. Ten je přichycený pomocí (za předpokladu origo šroubu)matky na 17tku klíč a hvězdičky (torxu) číslo??? Povolíme uchyceni čepu a vyklepneme šroub ven. Foto 5,6,7
  • Nyní se můžeme pustit do odstranění staré popraskané manžety. Použijeme k tomu plochy šroubovák, kterým roztáhneme staré upevňovací spony a dále bud nůžkama nebo nožem rozstřihneme manžetu (tuto činnost doporučuju dělat v rukavicích neboť je to nejšpinavější část celého procesu). Nyní již vidíme napojeni poloosy a homokineťáku ještě odstraníme starou vazelínu nějakým tím čističem a par metry látky:).
  • Tak a máme před sebou tu zábavnější práci. Musíme vyndat těhlici z čepu a zaplout do podběhu teď musíme roztáhnout pojistnou omega podložku viz. Foto 8 . Já to dělal šroubovákama tak že jsem si jeden opřel o zub homokineťáku a druhým ji roztáhl. Poloosa vyklouzla sama ven:). V sadě jsem mel novou omega pojistku, takže sem tu starou prostě ohnul a vyndal ven z homokineťáku.
  • Teď je dobry si to ještě jednou cele očistit aby tam nikde nezůstal žádnej bordel foto9
  • a může se nasadit nová manžeta na poloosu.Foto10
  • Následně na to nasadíme i novou omega pojistku do homokineťáku Foto11
  • a vytlačíme z tuby vazelíny, co se do něj vejde:) Foto12
  • Tak teď nám zbývá nasadit zpět poloosu což vyžaduje trpělivost, správné vzájemné umístění zubů poloosy a homokineťáku trochu více síly (nová pojistka je neroztažená) a štěstí.Foto13
  • Když se nám to podaří dovymačkáme zbytek vazelíny, přetáhneme manžetu na homokineťák a osadíme nové spony.Foto14
  • Ty zajistíme a kleštěmi stáhneme aby nám manžeta nesklouzla.Foto15
  • No a je to hotové teď již zbývá vše instalovat na své místo obráceným postupem a radovat se z ušetřených peněz co byste vyhodily za návštěvu servisu.
  • Poznámka:někde jsem si přečetl že se má povolit matka na náboji Foto16 Já to udělal, ale nepřišel jsem na důvod a dá se to udělat i bez toho.
  • Hodně šťastných kilometrů vám přeje Lopez





  • Tento článek si můžete přečíst na webu Ford Puma Czech
    http://www.ford-puma.cz

    Tento článek najdete na adrese:
    http://www.ford-puma.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=46