Ford Puma Czech

Osvětlení budíků za kilčo
Publikováno: Neděle, 10.02. 2008 - 12:57:35
Téma: Opravy a úpravy


Tak po tom, co jste se mi ozvali na ty budíky, jsem se rozhodl, že o tom něco málo napíšu. Jsou dvě možnosti buďto použít návod z této stranky v sekci selfmade: http://www.lueneburg.net/vereine/fordclub/index1.htm A nebo to udělat jako já. Upozorňuju, že obrázky zde použité nejsou moje, ale právě od kolegů z Německa . Až na pár vyjímek:)

  1. je důležité odpojit baterii, ať nemusíte měnit pojistky :)
  2. vycvaknout nejlépe plochýn šroubovákem krytky šroubků viz a vyšroubovat křížákem. Tím se celý štít uvolní
  3. vycvaknout spínače ze štítu a odpojit konektory. Nebojte jsou "blbuvzdorný"
  4. odšroubovat plasty kolem volantu
  5. odšroubovat a odpojit ovladače světel a stěračů
  6. odšroubovat samotnou kapličku ihned poté se dá kaplička povysunout dopředu a vpravo a uvolnit konektor 2 a nasledně náhon tachometru (nicméně doporučuji odpojit nahon tachometru od převodovky klíčem č.19. Je to jediný silný kabel který k ní vede a ani přístup není nejhorší (protože odpojení náhonu za kapličkou je o nervy). Po odpojení i konektoru 1 se může celá kaplička vyndat pravou stranou za volantem. No a to je celý postup vyndaní budíků. Vracet budeme v opačném pořadí

Na samotné osvětlení jsem použil 4 modré 5mm diody a 4 odpory 470 Ohm a 2,5mm UV diody (ultrafialové - v GM na mně koukali jak na vola, když jsem jim řekl UV..) a opět 2 odpory 470 Ohm. Pro ty méně tech. tipy stačí říct, že potřebujete dát diody do auta o napětí 12 Voltů. Budete ještě potřebovat pájku, cca 30cm slabšího drátu, cín, 5mm vrták a neonovej lak na ručičky. Tak a teď k postupu:

Rozeberme kapličku vycvaknutím plastových zobáčků

Já jsem modré diody umístil tak nějak, aby byly za budíkama a UVčka jsem umístil do původního plastového umístění osvětlení plastový ráměček jsem vyřízl a z pod něj vyjmul zelene plexisklo které udává barvu osvětlení

samotné umístění i počet diod záleží jen na vás. Otvory pro ně vyvrtáte vrtákem i bez použití vrtačky -->plast je jemný

doporučuju diody nejprve spojit s odpory přičemž platí pro nové diody, že delší nožička je +sová a na ni připájet odpor(jedno jakym směrem:) Také nezaškodí, když jim upilujete trošku špičku budou mít lepší rozptyl - pro představu

napájení jsem zajistil propojením všech diod + i - k napájení původního osvětlení (vykuchal jsem žárovku z růžové patice a k ní pripojil + a -) jde to i přímo na plastový vodič

Na závěr jsem natřel ručičky neonovým lakem. Hlavně je ale nezapomeňte podložit nad zastavovacím kolíkem (rychloměr a otáčkoměr) postačí kousek izolepy aby se vám nepřilepily a nemusely jste to celé rozebírat až to nainstalujete zpět (mně se to povedlo:( )

No a to je celé tak snad se vám to povede a bude vám to sloužit a fungovat jako mně.

Výsledek





Tento článek si můžete přečíst na webu Ford Puma Czech
http://www.ford-puma.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.ford-puma.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=36