Tak po tom, co jste se mi ozvali na ty budíky, jsem se rozhodl, že o tom něco málo napíšu. Jsou dvě možnosti buďto použít návod z této stranky v sekci selfmade:
http://www.lueneburg.net/vereine/fordclub/index1.htm
A nebo to udělat jako já. Upozorňuju, že obrázky zde použité nejsou moje, ale právě od kolegů z Německa . Až na pár vyjímek:)
- je důležité odpojit baterii, ať nemusíte měnit pojistky :)
- vycvaknout nejlépe plochýn šroubovákem krytky šroubků viz a vyšroubovat křížákem. Tím se celý štít uvolní
- vycvaknout spínače ze štítu a odpojit konektory. Nebojte jsou "blbuvzdorný"
- odšroubovat plasty kolem volantu
- odšroubovat a odpojit ovladače světel a stěračů
- odšroubovat samotnou kapličku
ihned poté se dá kaplička povysunout dopředu a vpravo a uvolnit konektor 2 a nasledně náhon tachometru (nicméně doporučuji odpojit nahon tachometru od převodovky klíčem č.19. Je to jediný silný kabel který k ní vede a ani přístup není nejhorší (protože odpojení náhonu za kapličkou je o nervy). Po odpojení i konektoru 1 se může celá kaplička vyndat pravou stranou za volantem. No a to je celý postup vyndaní budíků. Vracet budeme v opačném pořadí
Na samotné osvětlení jsem použil 4 modré 5mm diody a 4 odpory 470 Ohm a 2,5mm UV diody (ultrafialové - v GM na mně koukali jak na vola, když jsem jim řekl UV..) a opět 2 odpory 470 Ohm.
Pro ty méně tech. tipy stačí říct, že potřebujete dát diody do auta o napětí 12 Voltů. Budete ještě potřebovat pájku, cca 30cm slabšího drátu, cín, 5mm vrták a neonovej lak na ručičky.
Tak a teď k postupu:
Rozeberme kapličku vycvaknutím plastových zobáčků
Já jsem modré diody umístil tak nějak, aby byly za budíkama
a UVčka jsem umístil do původního plastového umístění osvětlení plastový ráměček jsem vyřízl a z pod něj vyjmul zelene plexisklo které udává barvu osvětlení
samotné umístění i počet diod záleží jen na vás. Otvory pro ně vyvrtáte vrtákem i bez použití vrtačky -->plast je jemný
doporučuju diody nejprve spojit s odpory přičemž platí pro nové diody, že delší nožička je +sová a na ni připájet odpor(jedno jakym směrem:) Také nezaškodí, když jim upilujete trošku špičku budou mít lepší rozptyl - pro představu
napájení jsem zajistil propojením všech diod + i - k napájení původního osvětlení (vykuchal jsem žárovku z růžové patice a k ní pripojil + a -)
jde to i přímo na plastový vodič
Na závěr jsem natřel ručičky neonovým lakem. Hlavně je ale nezapomeňte podložit nad zastavovacím kolíkem (rychloměr a otáčkoměr) postačí kousek izolepy aby se vám nepřilepily a nemusely jste to celé rozebírat až to nainstalujete zpět (mně se to povedlo:( )
No a to je celé tak snad se vám to povede a bude vám to sloužit a fungovat jako mně.
Výsledek