Ford Puma Czech

Výměna provozních filtrů
Publikováno: Úterý, 09.05. 2006 - 23:30:10
Téma: Opravy a úpravy


Ve Ford Puma najdeme čtyři filtry:
  • Kabinový - zajišťuje čistý vzduch pro posádku
  • Vzduchový - velmi důležitý. Bez něj hrozí destrukce motoru!
  • Olejový - zachytává nečistoty z motoru
  • Palivový - odlučuje nečistoty, které se mohou dostat do nádrže spolu s palivem
Dnes se podíváme na výměnu kabinového a vzduchového filtru.

Výměna kabinového filtru


Kabinový filtr zachytává nečistoty, prach a pyl nasávaného vzduchu, který je dále přiváděn do kabiny. Měl by se měnit každých 15.000km nebo každý rok, podle toho, co nastane dříve. Pokud se hodně pohybujete v prašném prostředí - měststký provoz - doporučuji zkrátit interval výměny. Filtr lze samozřejmě jednoduše vizuálně zkontrolvat, ale mnoho nám to o jeho skutečném stavu nenapoví.

Filtr najdeme v motorovém prostoru, v levé části pod oknem:
K vyjmutí filtru je třeba odsunout těsnící gumu oddělující motorový prostor a poté odcvaknout dvě plastové západky. Poté lze odklopit přední část boxu odklopit směrem vzhůru a tahem vytáhnout starý filtr. Do volného prostoru zasuňte filtr nový. Dejte si pozor na směr umístění filtru. Je na něm vyznačena šipka směru proudění vzduchu.

Použil jsem filtr BOSCH-1987431006, který lze pořídit za cenu 485,-Kč.

Výměna vzduchového filtru


Vzduchovým filtrem prochází veškerý vzduch určený k přípravě směsi pro spalování. V případě zanesení filtru se sníží jeho propustnost, klesne výkon a stoupne spotřeba. V horším případě (například protržení či odstranění filtru) hrozí destrukce motoru vlivem možnosti nasání nečistot. Tento filtr je doporučeno vyměňovat v intervalu stejném, jako kabinový filtr.

Vzduchový filtr najdeme v motorovém prostoru v pravé přední části. Je ukryt v airboxu vedle baterie:
K výměně budeme potřebovat malý Torx a křížový šroubovák. Odšroubujeme spoje označené šipkami a černý plastový vrchní díl vyndáme směrem nahoru (není nutno, stačí jen odklopit). Vyjmeme starý filtr, vytřeme celou vnitřní část airboxu čistým hadrem a nasadíme nový filtr. Je důležité filtr správně utěsnit gumovým těsněním a zkontrolujeme, zda-li dobře sedí. Nasadíme horní část a zašroubujeme všechny šrouby.

Použil jsem vzduchový filtr FRAM-CA5682, který lze pořídit za 210,-Kč.

Fotogalerie





Tento článek si můžete přečíst na webu Ford Puma Czech
http://www.ford-puma.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.ford-puma.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=11