Motory
Publikováno: Pátek, 27.01. 2006 - 17:52:43 Téma: Technika
Vůz Ford Puma spatřil světlo světa v roce 1997. Výroba trvala celkem pět let a v roce 2002 vyjela ze závodu v německém Kolíně poslední Puma s pořadovým číslem 17581. V tomto článku představím motorizace, na které můžete v tomto voze narazit.
Od roku 1997 se vyráběla Puma ve dvou motorových verzích - 1.7 (125 HP) a 1.4 (90 HP). V roce 2000 jednotku 1.4 nahradila nová, s objemem 1.6 (103 HP). Ve speciální verzi ST160 najdete upravený motor 1.7, který disponuje maximálním výkonem 155 HP.
Popis |
1.7 |
1.6 |
1.4 |
Zdvihový objem [ccm] |
1679 |
1596 |
1388 |
Nejvyšší výkon [kW / HP / ot/min] |
92/125/6300 |
76/103/6000 |
66/90/5600 |
Nejvyšší točivý moment [Nm / ot/min] |
157/4500 |
145/4000 |
125/4500 |
Maximální rychlost [km/hod] |
203 |
189 |
180 |
Zrychlení 0-100 [s] |
8.7 |
10.4 |
11.9 |
Spotřeba město-mimo město-kombi [l/100 km] |
9.7-6.1-7.4 |
9.0-5.8-8.1 |
9.5-5.9-7.2 |
Motor 1.7 vyráběl Ford v licenci s firmou Yamaha a vůbec poprvé použil technologii VCT (Variable Valve Timing = promněnné časování vačkové hřídele), díky které neklesá hodnota točivého momentu pod 85%. To má za důsledek skvělou pružnost motoru i v nízkých otáčkách.
|
|