Ford Puma Czech

Motory
Publikováno: Pátek, 27.01. 2006 - 17:52:43
Téma: Technika


Vůz Ford Puma spatřil světlo světa v roce 1997. Výroba trvala celkem pět let a v roce 2002 vyjela ze závodu v německém Kolíně poslední Puma s pořadovým číslem 17581. V tomto článku představím motorizace, na které můžete v tomto voze narazit.

Od roku 1997 se vyráběla Puma ve dvou motorových verzích - 1.7 (125 HP) a 1.4 (90 HP). V roce 2000 jednotku 1.4 nahradila nová, s objemem 1.6 (103 HP). Ve speciální verzi ST160 najdete upravený motor 1.7, který disponuje maximálním výkonem 155 HP.

Popis 1.7 1.6 1.4
Zdvihový objem [ccm] 1679 1596 1388
Nejvyšší výkon [kW / HP / ot/min] 92/125/6300 76/103/6000 66/90/5600
Nejvyšší točivý moment [Nm / ot/min] 157/4500 145/4000 125/4500
Maximální rychlost [km/hod] 203 189 180
Zrychlení 0-100 [s] 8.7 10.4 11.9
Spotřeba
město-mimo město-kombi [l/100 km]
9.7-6.1-7.4 9.0-5.8-8.1 9.5-5.9-7.2

Motor 1.7 vyráběl Ford v licenci s firmou Yamaha a vůbec poprvé použil technologii VCT (Variable Valve Timing = promněnné časování vačkové hřídele), díky které neklesá hodnota točivého momentu pod 85%. To má za důsledek skvělou pružnost motoru i v nízkých otáčkách.





Tento článek si můžete přečíst na webu Ford Puma Czech
http://www.ford-puma.cz

Tento článek najdete na adrese:
http://www.ford-puma.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=1