Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
 Barvení palubovky

Opravy a úpravySajmon.Fenix nám odeslal(a) následující článek: "Po shlénutí stránek www.devilscat.com sem si říkal, že by nemuselo být těžké sundat palubovku, nabarvit ji a zase nandat. No, možná sem se trošku spletl, ale výsledek stojí za to.
Ještě na začátek bych chtěl říct, že to nedoporučuji nikomu, kdo nemá trochu trpělivosti a pořádný nervy.

Nejprve jsem zajel do Fordu, aby mi povytáhli rádio, pak jsem zaparkoval pumí před garáž, připravil si foták, tužku a papír a pustil jsem se do toho.

Nejprve jsem otevřel kapotu a odpojil baterii. Pak jsem se přesunul do auta, sundal stříbrný kryt budíků a pomocí šroubováku jsem vytáhl větráčky na stranách. Když jsem odšrouboval kryt budíků, první co jsem viděl byly konektory (zelený, modrý, bílý a černý), které patřily spínačům a hodinám. Samozřejmě bych si nikdy nevzpomněl, kde který konektor byl, tak jsem vzal tužku a papír, vše si nakreslil, popsal a pro jistotu ještě vyfotil. Poté jsem si vzal ještě kousek papíru, napsal umístění šroubků a spolu se šroubky jsem ho položil do garáže. Dále jsem vytáhl rádio, odpojil konektory, odšrouboval dva šroubky, které držely desku s nastavením foukání, spínačem klimi, atd.., vše opět popsal, vyfotil, odpojil a spolu s popisem a šroubky opět položil do garáže. Následně jsem vytáhl popelník, odpojil zapalovač a odšrouboval držák popelníku, opět jsem si vše popsal, vyfotil, atd..

S trochou strachu jsem šroubovákem vyloupl kryt airbagu u spolujezdce, povolil šroby, které držely ,,provaz" co drží kryt, aby neletěl s airbagem. Opatrně opět se strachem jsem odšrouboval airbag a odpojil ho (zezadu je malý žlutý konektor). Pak mě čekalo sundání volantu, což mi dalo dalo docela zabrat. Po sundání krytu zapalování a odstranění páček blinkrů a stěračů (přišroubované jednim šroubkem nahoře) a odpojení konektorů jsem se dostal k volantu zezadu, tam jsou dva šroubky, nalevo a napravo. Po dlouhém schánění klíče se mi nakonec podařilo najít vhodný klíč (je potřeba gola, nebo nějaký nástrčák 5,5 mm). Pak zbývalo jen sundat kryt volantu (airbag je zabudován v něm), odpojit airbag a povolit matku, která drží volant. Pak jsem s trochou nervů a násilí volant sundal. Čekalo mě nemilé překvapení, bylo vidět, že je třeba sundat celou osu volantu...

Pustil jsem se tedy do toho, vše jsem si opět vyfotil (jinak bych to těžko znovu zapojoval), odpojil jsem všechny konektory a povolil dvě matky, co držely osu nahoře. Pak jsem se nasoukal zespodu pod palubovku, ke kloubu, odšrouboval matku, vytáhl šroub a opět s trochou nervů a násilí osu vytáhl. Ještě jsem odšrouboval a vytáhnul pojistkovou skříň.

Dostal jsem se k obávanému odpojení budíků, měl jsem trošku strach odpojovat lanko tachometru, ale nakonec se povedlo.
Takže, jak na to: Odšrouboval jsem 4 šroubky, které drží budíky, přesunul jsem se do motorového prostoru, po chvilce hledání jsem našel lanko tachometru, natáh se k převodovce, kam lanko vedlo a odšrouboval ho (nebylo moc dotažené, šlo to rukou). Pak už šly budíky povytáhnout, lanko tachometru bylo uprostřed a na každý straně byl jeden velký konektor, vše jsem odpojil a budíky vyndal.

Tak zbývalo odšroubovat palubovku samotnou, drží ji dva velké šrouby po stranách (ty menší se tam nechávají), jeden je vidět, druhý je za kobercem. Pro jejich demontáž je potřeba také oddělat gumu (tu, co těsní dveře). Další dva šrouby jsou jakoby pod popelníkem, z každé strany je jeden. Pak je třeba ještě nějak nasoukat ruku (od středu, jak jsou větráčky) jakoby za airbag spolujezdce a odšroubovat foukání na sklo, pak jsou ještě tři šrouby zezhora, pod sklem (na každé straně jeden a jeden uprostřed).
Nyní jde palubovka odklonit. Zezadu je podél celé palubovky lišta s drátama (a že jich tam je požehnaně), pak je potřeba s trochou síly lištu odcvakat. Většina drátů je ještě na některých místech palubovky přicvaklá, je třeba všechno vycvakat aby nic nepřekáželo.

Ted už stačí palubovku pouze povysunout nahoru a vytáhnout (jak jsou dole pod popelníkem ty dva šrouby, tak tam to je jakoby zasunutý). Po vytažení vypadnou trubky foukání.

Tak palubovka byla vytažená, ale barvení jsem nakonec nechal profesionálům, v okolí jsem našel lakýrníka, domluvil jsem s ním a bylo. Pro palubovku si přijel a asi za 4 dny bylo hotovo, dovezl ji zpátky, a musím říct, že vypadala vskutku nádherně. Mezitím jsme spolu s přítelkyní nastříkali několik částí, co jsme chtěli nastříbrno.

Tak a nastala opětná montáž:

Nejprve je potřeba zabalit do něčeho řadící páku, jinak palubovku odřete!!! Já to právě neudělal a pak sem musel schovávat pár škrábanců :-/

Palubovka se nakloněná nasune zpět do držáků, zezadu je potřeba připravit si lišty s dráty, je potřeba je dát mezi palubovku a trubky od foukání a přišroubovat, pak jde palubovka opět nasadit.
Po nasazení jsem si ji chytil po stranách na dva šrouby, vytahal a připravil jsem si všechny dráty (nerad bych pak kvůli jednomu drátu všechno znova sundával) a došrouboval zbytek šroubů. Pak už jen stačilo vše znovu nasadit a zapojit. Nejvíc práce mi dalo nasazení osy volantu, dostat to zpět do toho kloubu vážně není sranda. Jinak to šlo všechno celkem hladce.

Nakonec jsem jen vzal opravnou tužku a zamáznul pár škrábanců, co sem udělal během montáže.

Tak, pár poznatků z montáže:
  • za palubovkou je železná kostra, je to součást palubovky, nejde sundat (což jsem nevěděl, takže jsem si přidělal spoustu práce)
  • neodlepovat žádné plastové části, co je přilepené se sundává s palubovkou (opět jsem nevěděl a přidělal si spoustu práce s lepením)
  • a mimo palubovku - Pokud někdo bude hledat řídící jednotku, je uístěna vlevo, pod palubovkou, jakoby vedle pojistkové skříně
Dále bych chtěl říct, že jsem postupoval malinko jinak, než je popsáno. Nevěděl jsem co, jak je a přidělal jsem si spoustu práce, spoustu věcí jsem dělal zbytečně a pak jsem je musel napravovat. Proto je článek napsán, trochu jako postup a je vynecháno to, co jsem zkazil, aby se někdo nesplet a nepostupoval stejně!!

A nakonec bych chtěl poděkovat několika lidem kteří mně pomohli, nebo poradili a bez nichž bych to jen těžko sám dělal.
  • Největší poděkování patří mé přítelkyni (místní uživatelka Dolynda), která vše navrhovala a kreslila, protože bez grafického nákresu bych se do toho asi nepouštěl. Dále mi pomohla s demontáží i montáží a pomohla mi s barvením stříbrných částí.
  • Další poděkování patří mému tátovi, který mi pomáhal s demontáží a montáží
  • Také bych chtěl poděkovat panu lakýrníkovy, bez kterého bych to jen těžko barvil.
  • Poděkování patří i zdejšímu uživateli MAd a Mircelo, kteří mi radili s demontáží některých částí.
Všem, kteří mi pomáhaly velice děkuji, bez jejich pomoci bych to sám těžko dělal!!

Fotogalerie"



 
Přihlásit se
Přezdívka

Heslo

Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Do tohoto pole vložte bezpečnostní kód:

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.
Související odkazy
Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 3.6
Účastníků: 5

Velmi dobré

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti
"Barvení palubovky" | Přihlásit/Registrovat | 0 komentářů
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.





Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund