|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út srpen 14, 2007 8:21 am Předmět: |
|
|
Já mám po necelém roce opět ventil v háji. Způsoboval mi přehřívání motoru za předpokladu, že byl namontovaný termostat (když byl venku, tak OK). Vytáhnul jsem ventil, hodil mezi hadice propojku a přehřívání je minulostí. _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Maw Puma Driver
Registrace: 7.7. 2006 Příspěvky: 347
|
Zaslal: pá září 07, 2007 10:13 pm Předmět: |
|
|
.
Naposledy upravil Maw dne po únor 22, 2010 1:37 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Mircelo Puma Racer
Registrace: 20.3. 2006 Příspěvky: 642 Bydliště: Čadca,SK (pri Žiline)
|
Zaslal: pá září 07, 2007 11:54 pm Předmět: |
|
|
...ja by som sa ozval len som si jaksi ten prispevok nevsimol
Made, ked si hodil medzi hadice propojku, tak to znamena ze auto stale topi(u nas po slovensky kúry )?
ak ano tak to je asi dovod preco sa ti uz neprehrieva motor, lebo takto vlastne chladim motor ja po sprintoch alebo ked stojim v kolone a teplota sa veselo splha ku cervenemu...
zapnem topeni + ventilator na 4ku a teplota motora zacne klesat
tiez si mylsim ze ten ventil nebude pricina prehrievania motora. skus pozret ten termostat... _________________ ... Ono to utahne ...
1,4 Zetec SE 98HP+
r.v.: 1998 |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: so září 08, 2007 3:06 pm Předmět: |
|
|
Opravdu může, jelikož se zastaví průtok chladící kapaliny v okruhu.
To Mircelo: Když hodíš propojku mezi hadice, tak ti topení nefunguje. _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Maw Puma Driver
Registrace: 7.7. 2006 Příspěvky: 347
|
Zaslal: so září 08, 2007 4:46 pm Předmět: |
|
|
.
Naposledy upravil Maw dne po únor 22, 2010 1:37 am, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: ne září 09, 2007 9:00 am Předmět: |
|
|
To Maw: Sorry, ale jebal jsem se s touto závadou hóódně dlouho...
Měl jsem tuhle závadu: Vše zapojené = přehřívání motoru (ručička v červeném poli, voda v nádržce bublala) ; Pokud jsem vyřadil ventil topení propojením trubičkou (tzn. voda vůbec nešla do ventilu a přímo se vracela), tak OK. Naopak, pokud jsem nechal vše zapojené, vytáhnul jsem termostat, tak také OK. Ale vše dohromady zkrátka nefungovalo. Tak mi řekni, čím to bylo ? Já už to vím a opravil jsem to.
Nápověda k otázce: termostat OK, chladič OK, ventil OK, výparník topení OK, vodní pumpa OK ... _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: ne září 09, 2007 7:18 pm Předmět: |
|
|
Mám stejné zlušenosti jako Mad..
ten ventil topení je strašně důležitej, protože pokud není průchozí při vypnutém topení, nemá voda v motoru okruh a co se stane???
horká voda tlačená pumpou kolem čidla teploty se zastaví u ventilu a ukazatel teploty je v červeném, sahara běží a vaříš, ale termostat neotevře, protože u něj je voda relativně studená = nemáš okruh..
když vytáhneš hadice z ventilu a propojíš trubičkou, okruh se uzavře a vše funguje.. když vyhodíš termostat, trochu to pomůže, ale co v zimě?
MOJE ZÁVADA BYLA V TOM, ŽE SE KOUSKY SILIKONOVÉHO TĚSNĚNÍ VYTLAČENÉ PŘI VÝMĚNY PUMPY DOSTALY DO VENTILU TOPENÍ A TAM TO DĚLALO ROTYKU..
NEŽ JSEM NA TO PŘIŠEL VYMĚNIL JSEM CHLADIČ, PUMPU, UDĚLAL GENERÁLKU HLAVY, VYMĚNIL VŠECHNY HADICE, ZKUSIL SNAD 5 TYPŮ TERMOSTATŮ, DAL NOVÝ VENTIL TOPENÍ, JINÝ OVLADAČ, TRÁPIL JSEM SE S TÍM SKORO ROK.
TAKŽE KDO POTŘEBUJE KONZULTACI, MŮŽE SE OZVAT.. ODBORNĚ PORADÍM..
třeba na jakém principu pracuje onen ventil, co dělá v poloze teplo, zima, nebo v mezipoloze.. |
|
Návrat nahoru |
|
Maw Puma Driver
Registrace: 7.7. 2006 Příspěvky: 347
|
Zaslal: ne září 09, 2007 8:27 pm Předmět: |
|
|
.
Naposledy upravil Maw dne po únor 22, 2010 1:38 am, celkově upraveno 2 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
majacik Puma Driver
Registrace: 21.6. 2007 Příspěvky: 106 Bydliště: Banovce nad Bebravou
|
Zaslal: po září 10, 2007 8:01 am Předmět: |
|
|
mimo fordu stoji ventil nieco pod 1600 SK |
|
Návrat nahoru |
|
majacik Puma Driver
Registrace: 21.6. 2007 Příspěvky: 106 Bydliště: Banovce nad Bebravou
|
Zaslal: so říjen 06, 2007 4:32 pm Předmět: |
|
|
to MAW: jeidne ze by mal hlavnuvetvu nejaky sposobom zapchatu a chladenie mu robilo bajpas. Ja som prepojil chladenie i zapchal, ale je prevda ze ked som to upchal tak sa malinko viac zohriala voda. Aku farbu chladiacej kvapaliny davame do pum? Cervenu? |
|
Návrat nahoru |
|
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: ne říjen 07, 2007 10:38 pm Předmět: |
|
|
Maw napsal: | Vidím, že každý máme tu svou pravdu, takže to tak necháme. Elektroventil je na samostatné větvi, která je paralelní s větví chlazení motoru, takže fakt nerozumím vašemu tvrzení, že porucha elektroventilu způsobí přerušení chladicí větve.
Já měl vadný elektroventil už dvakrát a nikdy se mi nestalo, že by se mi kvůli němu přehříval motor, prostě to jen přestalo topit. Motor se mi přehříval při špatném termostatu. |
souhlasím s tebou, nicméně problém u mě byl v tom, že ty kousky silikonu téměř ucpaly prostor kolem toho šoupěte ve ventilu.. šoupě trochu pracovalo, zavíralo, otevíralo, ale voda přes něj moc nešla.. vyndal jsem ty cca 5 cm dlouhé kousky silikonu a od té doby je naprostý klid..
myslím, že jsem nikdy netvrdil, že vadná cívka ventilu způsobí přehřívání motoru.. |
|
Návrat nahoru |
|
majacik Puma Driver
Registrace: 21.6. 2007 Příspěvky: 106 Bydliště: Banovce nad Bebravou
|
Zaslal: po říjen 08, 2007 1:41 am Předmět: |
|
|
a ta farba kvapaliny aka tam patri? |
|
Návrat nahoru |
|
cochee Puma Driver
Registrace: 15.8. 2006 Příspěvky: 384 Bydliště: Ostrava
|
Zaslal: po říjen 08, 2007 8:43 am Předmět: |
|
|
majacik: už tu někde máme topic o chladicí kapalině (hledej téma Jakou chuť má chladicí kapalina), nějak tam z toho vyplynulo, že někteří z nás mají v autě obyčejnou a někteří růžovou (či červenou, jak je libo). _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
Maw Puma Driver
Registrace: 7.7. 2006 Příspěvky: 347
|
Zaslal: pá říjen 12, 2007 9:49 pm Předmět: |
|
|
.
Naposledy upravil Maw dne po únor 22, 2010 1:39 am, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
Elton Puma Racer
Registrace: 6.3. 2006 Příspěvky: 973
|
Zaslal: pá říjen 12, 2007 10:09 pm Předmět: |
|
|
obávám se, že si nerozumíme..
napsal jsem toto:
ten ventil topení je strašně důležitej, protože pokud není průchozí při vypnutém topení, nemá voda v motoru okruh a co se stane???
psal jsem o "průchodnosti ventilu" - musí být stále průchozí - pokud zatuhne ventil v pozici letní, nic se neděje, voda skrz ventil se vrací do okruhu.
pokud v pozici zimní, voda jde skrz ventil do topení a zpět = nevaříš, ale buď netopíš, nebo pořád topíš..
můj problém byl v pozici léto - netopím, že ventil nebyl uvnitř sebe průchozí - byly tam ty kousky silikonu.. uf, už je to jasnější? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|