Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
Zaslal: út leden 23, 2007 1:05 am Předmět: *VYRESENO*problem s vykonem motoru
ahojda, takze prave mam za sebou cestu brno - pardubice a zpet (behem vecera) kazdopadne chovani ktere popisu se zaclo projevovat uz drive ale po ceste zpet do brna uz opravdu vyrazne.
v cem je problemek: kdyz jedu a otacky motoru sou v rozmezi 2k - 3k tak pumi jakoby kucka a umira, kdyz pridam plyn tak je slyset ze motor zacne vic rvat a zacne trosku zrychlovat - ale fakt jemne.. az kdyz se dostane na hranici 3k otacek tak najednou skubne, posadi me do sedacky a brutalne zrychli - sice sem s turbem jeste nejel ale podle toho co o tom vim tak bych to prirovnal k tomu - az na to fcipani a kuckani ..
jeste bych to prirovnal k tomu jak sem mel spatne kabely ke svickam - to mi po seslapnuti plynu auto taky akorat zakuckalo a nejake zrychleni se nedelo, ale bylo slyset jak se benzin spaluje az ve svodech (bouchnuti) ale ted to je fakt jakoby se motor dusil.
tak a co vsechno jsem provedl:
nejdriv sem si myslel ze je problem v benzinu : dal sem racing power, projel sem az do dna rezervy (na rezervu sem ujel 45 km) a do plne nadrze jsem dobral zase racing power (v pce) a az do brna se nic nezmenilo, spis naopak.
dalsi vec: za 3k km mam menit olej, ryska byla na min, tak sem dolil pul litru oleje 10W40 - rekl to muj mechanik kterej ten motor sam vymenoval (opravdu celej motor, starsi clenove vedi o co jde) a pak tam ten olej daval + mam to na listecku pod kapotou - pul litru nepomohlo, rano jak bude usazeny olej tak zkontroluju rysku popripade doleju druhou pulku.
a co me jeste napada: nejakym zahadnym zpusobem ucpany vyfuk.. ?? a nebo problem se sanim - mam prime sani K&N - a ten filtr sem naposledy pral v lete takze je dost mozne ze po 10k km bude trosku zaneseny.. rano budu volat mechanikovi at mi rekne jeho nazor, kazdopadne co si myslite vy??
p.s. moje zrychleni vypada takhle pro ukazku - jedu 20 na 2jku, slapnu na plyn, auto zacne zrychlovat, ale strasne pomalicku a dusi se u toho a ve chvili kdy prekroci hranici 3k otacek /odpovida rychlosti 40kmh a kousek/ tak najednou brutalne zrychli.. _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Naposledy upravil SiD dne čt únor 01, 2007 6:45 am, celkově upraveno 1 krát.
Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
Zaslal: út leden 23, 2007 9:34 am Předmět:
mno jako je fakt ze s tim nejezdim jako s rodinnym autem, ale zase ze bych te pume daval az tak moc na prdel? nad 4,5k otacek ji tahnu jenom pri sprintech - 8krat do mesice?? asi tak nejak, sportovni jizdu jedu tak 3-5-5,5k otacek, tak jezdim obcas a prevazne se snazim jezdit uz slusne .. kazdopadne jeste se mi nestalo aby mi to nekde chytl omezovac..
pokud tam ten omezovac nekde je tak od ceho kruci je? ja myslel ze prave od takovych veci aby se neco nepomrvilo..
a k tematu: tusis kde je kolem motoru ta soucastka a jak vypada? a uprime se modlim aby to timhle nebylo, fakt na to ted nemam penizky
btw: vzdycky sem si myslel ze pod kapotou je nejdrazsi motor... a ehjle.. ono ne _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Registrace: 15.8. 2006 Příspěvky: 235 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út leden 23, 2007 9:37 am Předmět:
Taky me najo prvni napadlo casovani ventilu.
Spatne sani ci ucpany vyfuk by podle me byl znat spise pri vyssich otackach, kde je pruchod plynů vice potreba, a ne pri tech nizsich.
Netusim ale. Jen si to myslim
Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
Zaslal: út leden 23, 2007 9:41 am Předmět:
popripade ze je to opravdu to casovani tak jak resit a jak moc je vhodne s autem tedka jezdit?
edit:
ted sem mluvil s mechanikem, popsal problem a rikal ze by to mohla byt vaha vzduchu, za filtrem je prej nejake udelatko tak odpojit, chvili bez toho a pak zapojit.. co to udela.. no rad bych ale vyskytl se dalsi pruser:
preparkovaval sem auti na neplacene parkoviste (200m) auti sem nastartoval, zaradil zpatecku.. ok. couvl sem, pustil plyn ale auto jelo dal, tak sem to pridrzel brzdou a ejhle.. zpatecka NESLA vyradit, rekl sem si povolit a zmacknout spojku, to by bylo ok, ale to by auto cuklo a neco bych naboril takze sem motor vcipnul, a udelal to, ale spojka za prve sla o hodne hur mackat a nezvedala se az nahoru, asi jenom do pulky.. po nekolika seslapnuti se srovnala a byla ok, popojel sem a kdyz sem parkoval tak na jednicku mi to udelalo to same a pri couvani pak znova..
jinak koukal sem na filtr, je opravdu jako prase !
a moje teorite ted sou - v haji spojka - myslim si ze by to castecne i vysvetlovalo to zrychlovani - nesedne rychlost tak to umira a pak se to nejakym omylem chytne... ze by?? no a ten vzduch co rikal mechanik tak to udelatko ve ctvrtek po zkousce odpojim a uvidim jak to dopadne..
jinak zatim to jeste taky vypada ze auti pojede zpatky do pardubic uz na vleku o to vic me to sere bo vcera sem tam s nim byl a jeste sem premyslel ze ho tam rovnou mechanikovi necham aby udelal konecne rozvody a rovnou i olej.... _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Registrace: 6.2. 2006 Příspěvky: 113 Bydliště: okres Vyškov
Zaslal: út leden 23, 2007 10:21 am Předmět:
Ja si zase myslim, ze tim casovanim to nebude... Casovani by melo probihat az pri vyssich otackach (si myslim tak okolo 4500 ot/min). Ja bych sel spis bud po sani (treba je spinava saci klapka a pri nizsich otackach ten prichazejici vzduch nestaci) a nebo treba palivovej filtr... Ale spis se priklanim k tomu sani.
Registrace: 15.8. 2006 Příspěvky: 235 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út leden 23, 2007 10:25 am Předmět:
Že čas od času ten motor tocis je snad spise ku prospěchu si myslim
Jako nepriznivy podminky pro motor bych spise videl, pokud bys mu slapal poradne na krk za studena nebo ho pořád podtáčel a šlapal mu tam palivo
U starsich aut je to jasny, ale u pumy už doufám jsou tyhle věci vychytaný čidlama, omezovace atd...
Ja mam zas problem, kdyz na to šlapu, ze mi to vykon dává cca do 5K otacek, pote dost poleví a za par vterin, co se otacky dostanou cca na 5,5K, vykon opet vzroste.
Do dnes jsem nezjistil cim to
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
Zaslal: út leden 23, 2007 12:01 pm Předmět:
Na spojku se mi to nezdá. Ta by dělala problém při prudké akceleraci (vyletí otáčky, ale auto nezrychluje).
Váha vzduchu jde vyzkoušet jednoduše - odpojit.
Jinak přesně takhle se to chovalo, když mi udělali špatně rozvody (kdy jsi je měnil ?)
Možná ještě ten solonoid, který řídí časování ? _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Registrace: 19.6. 2006 Příspěvky: 122 Bydliště: Rajhrad u Brna
Zaslal: út leden 23, 2007 12:17 pm Předmět:
Moc se v motorech nevyznám, ale nemohl rozvodák poskočit o nějakej zoubek? _________________ Ford Puma r.v. 1998 1.7 ZETEC VCT 92kW 125HP
Ford Escort XR3i r.v. 1990 1.6 EFI 75kW 102HP
Peugeot 306 sedan r.v. 1996 1.9 SRDT 66kW 90HP
Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
Zaslal: út leden 23, 2007 12:49 pm Předmět:
kdy sou delane rozvdy v tomhle motoru netusim, ten motor kdyz sem daval do auta tak mel najeto 100k a rozvody sem nedelal protoze me finance dost zatizila prave vymena motoru a dalsi veci..
kazdopadne jak bude cas (ctvrtek) tak zkusim nejak nasilim odpojit tu vahu (s telefonem v ruce mi to odpoojit neslo ) a uvidime jak to dopadne, rozvody se maj delat s olejem co nevidet (otazka 3000 km) kazdoopadne pokud by to bylo tem rozvodama, tak si nedokazu vysvetlit proc se kurvila ta spojka.. proc se nezvedla a proc neslo vyradit rychlost??
edit: kazdopadne sem rad ze se pomalu opousti navrh s casovanim ventilu a soucastka za 20k _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
Zaslal: út leden 23, 2007 1:31 pm Předmět:
lion napsal:
Moc se v motorech nevyznám, ale nemohl rozvodák poskočit o nějakej zoubek?
Může, pokud je těsně před smrtí. Případně se to může stát, když špatně funguje napínací kladka. _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
Jestli máš starej rozvoďák tak se mohlo stát, že přeskočil o zub, nějak takhle se to projevuje. Nejsem automechanik, ale ještě si myslím, že by to mohla dělat načatá lambda sonda, ale ta většinou rozhodí i volnoběh, tak přesně nevím.
Lambda to neni.. ta dela trosku neco jinyho.. _________________ Ford Puma 1,7 VCT 2006-2010
Myslím si že nejjednoduší a spolehlivější bude napíchnout počítač a ten ti vyzvoní všechno co funguje a co ne hlavně všechny čidla a snímače čehokoliv.Bude to sice něco stát,ale máš klid a víš počem máš jít a co opravovat.Ja jsem takhle dneska řešil 8 aut a zjistil jsem všechno,od nízkeho tlaku paliva až po špatnou řídící jednotku imobilizeru.Jenom mě trošku zaráží ta spojka,ale myslim si že to spolu nesouvisí. _________________ Puma 1.7 cup150HP
FiestaXR2i
Ford Focus ST
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory