Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Studený chladič - vysoká teplota - topící topení
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Motor

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Studený chladič - vysoká teplota - topící topení Přejít na stránku 1, 2  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 9:09 am    Předmět: Studený chladič - vysoká teplota - topící topení Citovat

Ahoj, tak se mi objevila další porucha. Při ostré jízdě vyletěla teplota až do červeného, sahara běžela, hadice byly tvrdé a horké, ale chladič byl studený. Současně topilo topení i v poloze vypnuto.

Na fóru jsem se dočetl o vadných ventilech topení. Má to spojitost se studeným chladičem a přehříváním, nebo je závada někde jinde?

Díky za Vaše nápady.

Jenda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
xseries60
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010
Příspěvky: 382
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 7:13 pm    Předmět: Citovat

Ventil topení je častá závada Pum to je fakt, ale je taky dost možné, že se ti prostě sekl obyčejný termostat. Je pod alternátorem, pro jeho výměnu budeš muset alternátor sundat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 7:30 pm    Předmět: Citovat

Ahoj, díky za nápad. Proměřil jsem ovládání topení a napětí kolísá v rozmezí 4 - 14V. Vyndal jsem tedy ventil a z něho vysypal kusy plastů a kousek silikonového těsnění. K tomu se mi po nastartování začalo z airboxu ozývat nepravidelné chrchlání až "srkání" Smile
To srkání pokračuje cca 2 vteřiny i po vypnutí motoru. Napadla mě popraskaná vodní pumpa?
Voda se neztrácí, bíle nekouří, výkon motoru neklesl.



Z ventilu topeni.jpg
 Komentář:
 Velikost:  177.15 kB
 Zobrazeno:  26716 krát

Z ventilu topeni.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Majki
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 10.5. 2012
Příspěvky: 167
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 7:43 pm    Předmět: Citovat

co ma spolocne vodna pumpa a airbox?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 7:50 pm    Předmět: Citovat

Jsou ve stejném motoru, proč se ptáš?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Majki
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 10.5. 2012
Příspěvky: 167
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 7:53 pm    Předmět: Citovat

pisal o srkani a chrastani a potom si napisal popraskana vodna pumpa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 8:00 pm    Předmět: Citovat

Kdybych věděl čím to je, nebudu se samozřejmě ptát. V chladícím okruhu jsem našel kusy plastu - můžou být z lopatek pumpy?
Srkání v airboxu - pokud budou ulámané lopatky vodní pumpy, můžou kavitovat a vydávat zvláštní zvuky, které se přenášejí rezonováním do airboxu?

Proč se ale ozývají i po vypnutí motoru? Že by podtlak někudy přisával vzduch do chladícího okruhu? Tedy poškozené nějaké těsnění?

Za každý další přínosný nápad budu rád.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Majki
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 10.5. 2012
Příspěvky: 167
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 8:09 pm    Předmět: Citovat

zvuky z vodnej pumpy sa ti nemozu prenasat do boxu, skor skontroluj hadicky, a niektore vodne pumpy maju zelezne lopatky a keby aj plastove tak vy sa ti to zachytilo v chladici, aj ked neviem z ktorej casti si tie plasty vybral
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 8:26 pm    Předmět: Citovat

Zkontrolovat hadičky? Teď nevidím souvislosti já.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
xseries60
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010
Příspěvky: 382
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 8:45 pm    Předmět: Citovat

JendaJenda napsal:
Ahoj, díky za nápad. Proměřil jsem ovládání topení a napětí kolísá v rozmezí 4 - 14V. Vyndal jsem tedy ventil a z něho vysypal kusy plastů a kousek silikonového těsnění. K tomu se mi po nastartování začalo z airboxu ozývat nepravidelné chrchlání až "srkání" Smile
To srkání pokračuje cca 2 vteřiny i po vypnutí motoru. Napadla mě popraskaná vodní pumpa?
Voda se neztrácí, bíle nekouří, výkon motoru neklesl.


Asi bych teď pokračoval tím, že bych propojil topení na "tvrdo" bez ventilu odvzdušnil chladicí okruh. Vodní pumpa by měla mít kovové lopatky.

Při tom odvzdušňování (otevřená nádobka a zvýšené otáčky) bych kontroloval hadice od termostatu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 9:08 pm    Předmět: Citovat

Díky, zítra vyzkouším.

Napadá Tě z čeho může být ten plast a co způsobuje ty zvuky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
xseries60
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010
Příspěvky: 382
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 9:27 pm    Předmět: Citovat

Ty zvuky můžou být tím zavzdušněním, ten plast těžko říct. Prohlídni pořádně ventil nebo z domečku termostatu ten je také z plastu jinak už tam snad nic jiného plastového není.

Teď je ovšem otázkou kam to všude nalítalo a jestli by pak nebylo dobré rozebrat celé chlazení Surprised
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 9:53 pm    Předmět: Citovat

Toho kompletního čištění se dost děsím Rolling Eyes

Poradíš mi prosím, která hadice je výstupní z termostatu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
xseries60
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.8. 2010
Příspěvky: 382
Bydliště: Praha 4

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 10:14 pm    Předmět: Citovat

Já takhle z paměti taky nevím, ale to je jedno. Jestli termostat bude otevírat, tak budou teplé obě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
JendaJenda
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.12. 2013
Příspěvky: 21

PříspěvekZaslal: ne únor 16, 2014 10:16 pm    Předmět: Citovat

OK vyzkouším a dám vědět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund