Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Nehoda jako důvod k tuningu
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Tuning

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Nehoda jako důvod k tuningu Přejít na stránku 1, 2  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 1:37 pm    Předmět: Nehoda jako důvod k tuningu Citovat

Pumu mám již od roku 2005. Už na svých předchozích autech (Škoda 130 GLS a Opel Vectra A) jsem o tuningu uvažoval, ale ze škodovky prostě lepší auto neuděláte a když jsem si koupil Vectru, tak už měla svá nejlepší léta za sebou. Těch nápadů na tuning, co se mi za ta léta, co vlastním Pumu, honila hlavou, bylo bezpočet. Popravdě, nikdy jsem se k tomu nedokopal. Vždy byly jiné výdaje. Nakonec, jak to občas prostě bývá, mně pomohla náhoda, resp. nehoda.

Ale popořádku. Ani moje Puma není imunní vůči největšímu problému, jímž jsou prorezlé zadní lemy. Dokonce mi na jednom místě prorezl i práh a mě poprvé v životě vyhodili z technické. I když si myslím, že to tak hrozné nebylo, tak technik byl jiného názoru a byl poměrně neoblomný. Tak jsem se nuceně pustil do opravy. Zadní lemy jsem si nechal „opravit“ u známého ve vesnici za Plzní a pro nástřik jsem si vybral člověka z Prahy, na kterého jsem narazil zde na fóru, resp. se o něm zmiňoval člen Lopez, který mi na něj dal kontakt. Tímto Lopezi ještě jednou děkuji.

Lemy se tedy opravily na obou stranách, prý jsou nové z plechu a je na nich postřik ze zinku proti korozi. Fajn, vypadaly dobře, cena více než příznivá, ale ne zase nízká, v řádech jednotek tisíců, já byl spokojen. Poté jsem se vydal do Prahy, kde stejně pracuji, abych nechal opravené části karoserie přestříkat. Jednak pro lepší vzhled a samozřejmě to pomůže také novým plechům jako další ochrana proti korozi. Jak jsem již uvedl, od Lopeze jsem dostal kontakt na velmi šikovného člověka. Hned co jsme si volali, tak jsme se dohodli na schůzce, na které jsme si řekli co potřebuji, předem jsme se dohodli na ceně a já předal auto. Nástřik byl proveden v dohodnutém čase, za dohodnuté peníze dokonce i s rozstřikem do dveří a opravami po škrábancích pocházejících od přejících lidí, co bydlí na sídlišti jako já. Práce výborná a já maximálně spokojen. Opravdu profi práce i jednání. Dostal jsem také upozornění, že práce odvedená plechařem není na 99% nový plech.

Asi 14 dní na to, co jsem Pumu dále užíval, se na opravených místech začala opět objevovat koroze. To se musím přiznat, že mě rozladilo a ne zrovna málo. Po konzultaci s lakýrníkem jsme došli k názoru, že chyba musí být v plechu a ne nástřiku. Sám se mi nabídl, že mi plechy udělá znovu i s přestřikem za rozumnou cenu a za svoji práci se zaručí. Já se rozhodl, že ještě měsíc počkám, něco našetřím a pak se uvidí.

No abych to už tolik nenatahoval, tak někdy v únoru sněžilo a já Pumu zaparkoval před domem. Pěkně u silnice podél chodníku, kde parkuju už 12 let. Ono to tady u nás jinde ani moc nejde. Poté jsem pospíchal z domu, rychle nasedl do auta a chtěl jako vždy, nejlépe za pomoci ruční brzdy, bylo 10 cm sněhu, "frajersky" a hlavně rychle odjet. Měl jsem sebou tentokrát mámu, která má tyto moje libůstky obzvláště „ráda“. Ale najednou se vyskytl problém, při rychlém a zběžném pohledu do levého zpětného zrcátka nic nevidím. Důvodem je to, že viselo na kabelu, který do něj vede elektriku k ovládání. Fakt jsem si toho při nasedání nevšiml, protože jsem pospíchal (sám to moc nechápu). Tak vylezu ven a nevěřícně na to koukám. Jelikož jsem měl před lety již jednou podobnou příhodu, tak důvody, proč zrcátko visí, místo toho, aby bylo kde být má, byla dva. Buď mi ho někdo ukopl, nebo mě někdo auto naboural. Jak sami tušíte dle titulku, tak „b“ je správně. Onen šikula to vzal rovnou, jak se říká „z gruntu“. Prostě a jednoduše mě trefil vzadu do opraveného nadkolí, lehce pochroumal dveře, urazil zpětné zrcátko a ještě mi udělal dvě díry do předního nadkolí. Samozřejmě ujel. Vizitku na sebe nenechal a na auto za 30.000,- Kč havarijko fakt nemám.



IMG_1772.jpg
 Komentář:
 Velikost:  30.79 kB
 Zobrazeno:  41261 krát

IMG_1772.jpg



IMG_1771.jpg
 Komentář:
 Velikost:  44.41 kB
 Zobrazeno:  41261 krát

IMG_1771.jpg



IMG_1770.jpg
 Komentář:
 Velikost:  30.77 kB
 Zobrazeno:  41261 krát

IMG_1770.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 1:41 pm    Předmět: Citovat

Jak jsem se cítil, když jsem to dopuštění viděl (z fotek to tak hrozně nevypadá, ale realita byla opravdu krutá) si asi dovede každý na tomto fóru, co má Pumu rád, představit. Když jsem se trochu uklidnil, tak přede mnou stála jasná otázka – 30ti centimetrová díra z boku do auta nutně potřebuje opravu, protože mi zatékalo do kastle všude až do práhu. Jak to opravit?

Vzhledem k fotkám všichni uznáte, že původní karosář z Plzně se neosvědčil. Že takto nové plechy po měsíci opravdu nevypadají. Po osobní konfrontaci s tímto „nadělením“ mi jen řekl, že plechu dal jen kousek a zbytek zakytoval. To už jsem však viděl také a o tom kousku plechu pochybuji dodnes.

Domluvil jsem se s lakýrníkem z Prahy, který samozřejmě také dělá plechařinu, a který mi po měsíci sám zavolal a ptal se, jak vypadá auto, aniž by o nehodě ještě vůbec věděl. Ptal se ještě na to původní „znovurezavění“. Protože tento člověk opravdu ví, co je to profesionální jednání, kvalitně odvedená práce a získal si moji důvěru, dohodli jsme se, že si opravu lemů a nástřik nechám udělat u něho. Původní dohoda zněla vyříznout zadní lemy, z nového plechu vyrobit nové a nastříkat. Aby to vypadalo lépe, protože auto bylo sice stříbrné, ale nastříkané již 3x předtím, nabídl mi, že mi přestříká i celé auto původní stříbrnou.

Jakmile jsem si promyslel variantu s celolakem, probudila se ve mně hluboce ukrytá, ale pořád silná touha po tuningu. Napřed jsme se domluvili na jiné barvě, a tak vznikl prostor pro velké rozhodování mezi klasickou Puma černou, ferrari červenou, oranžovou Focus ST, modrou Ford Puma Racing a světle zelenou metalízou, kde mi jako inspirace posloužila Puma od kolegy z klubu ze Slovenska (Scary). Snad mu to nevadí.

Rozhodování to bylo opravdu těžké. Vždy se mi líbila černá, ale když už nový lak, tak je to šance na pořádnou změnu. Největším favoritem pro mě byla Ferrari červená, taková z 599 GTB. Opravdu velká paráda, myslím, že takovou Pumu ještě nikdo nemá. U nás určitě ne a v zahraničí nemám přehled. Protože rozhodování bylo pro mě opravdu těžké (i když svým způsobem příjemné na tohle jsem přece čekal 6 let!), tak jsem musel výběr zúžit na dvě barvy. Prozatím vyhráli ferrari červená a zelená, protože tu jsem na Pumě viděl u Scaryho a je opravdu „famózní“. Nakonec mi hodně lidí červenou rozmlouvalo a naopak zelená měla velký úspěch. Protože se mi také moc líbila a dokázal jsem si ji na voze představit, volba padla právě na ni. Tak jsem se lakýrníkovi pochlubil se svojí volbou a on barvu objednal.

Pak jsme se jednou začali jen tak nezávazně bavit o tuningu, resp. jsem začal nahlas ventilovat své sny. Cokoli jsem řekl, že by se mi na autě líbilo a chtěl bych to, jeho odpověď zněla – Není problém, to umíme Smile. Poté jsem se dozvěděl, že „můj nový lakýrník“ je člověk, který se již přes 10 zabývá tuningem, pracoval na desítkách vozů a některé z nich dokonce vyhráli soutěže u nás i v zahraničí (zejména v Německu). Když si v klidu vyslechl mé představy, zamyslel se, řekl mi na ně svůj názor, mnohé z nich dovedl k dokonalosti a dohoda byla na světě.

Tady je dohodnutý seznam úprav:
- Zadní spojler – rozhoduji se mezi MS design a Japan style, což už je trochu „úlet“
- Zaslepení znaku Ford - na zadních dveřích (kufr)
- Zadní difuzor – na zadní nárazník
- Rezerva – výměna stávajícího ústrojí za vanu z fiesty
- Zadní nadkolí – nové plechy + jejich vytažení a kapsa
- Přední nadkolí – jejich vytažení
- Prahy – nové plechy a jejich tuning včetně kapsy
- Nasávání vzduchu – na haupně přímo do filtru
- Mračítka – z plastu na míru přes světla
- Držáky světel – oprava
- Deflektory – z Mazdy pod přední nárazník
- Vyměnit lištu s gumou - u okna řidiče
- Vyměnit olej včetně filtru
- Měření tlaku v pneu – zabudovat do přístrojové desky
- Přední okna – opravit elektriku, řidičovo se špatně zavírá
- Klakson – oprava, netroubí
- ABS – oprava čidel na předku
- Vzpěry – na víku zadního kufru z vrakoviště – možná i na haupnu
- Vyleštit řadičku
- Brzdy – přední třmeny a zadní bubny očistit a nastříkat červenou barvou na brzdy
- Přezout na letní pneu – vyvážit a nastříkat disky
- Komplet nástřik vozu – světle zelená metalíza s perletí
- Komplet vystříkání dutin - voskem
- Komplet ochranný nástřik podvozku

Dohoda byla uzavřena, a tak se lakýrník pustil do práce. Zde bych rád uvedl nějaké fotky z hrubé přípravy. Předem se omlouvám za kvalitu fotek. Přeci jenom je to telefon a bylo málo světla.



IMG_1813.jpg
 Komentář:
 Velikost:  48.47 kB
 Zobrazeno:  41260 krát

IMG_1813.jpg



IMG_1811.jpg
 Komentář:
 Velikost:  45.8 kB
 Zobrazeno:  41260 krát

IMG_1811.jpg



IMG_1810.jpg
 Komentář:
 Velikost:  44.89 kB
 Zobrazeno:  41260 krát

IMG_1810.jpg



IMG_1809.jpg
 Komentář:
 Velikost:  44.37 kB
 Zobrazeno:  41260 krát

IMG_1809.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 1:44 pm    Předmět: Citovat

Všechny úpravy (kromě křídla a předního mračítka) jsou dělané z plechu a na míru. To, co vidíte černé je zpevnění z kevlarových vláken. Počítá se s případným snížením podvozku a možných nárazech do nadkolí nebo zespoda zpevněné pro možnost zvedání heverem. Plasty nepoužíváme Smile

Už se nemohu dočkat, až vše dokončíme – cca 14 dní a auto budu mít k dispozici. Několikrát týdně se na něj chodím dívat a debatovat o již dokončených úpravách Smile.

Do budoucna plánuji ještě tyto úpravy (cca do roka):
- Sportovní sedadla
- Nové přední brzdy – 4-pístové a větší
- Zadní brzdy – kotoučové z Focusu
- Nový motor – Cosworth, nebo Kadet 2.0 GSI 16V (150 koní) + související převodovka
- Nové repro vpředu a vzadu, ale víc se do muziky pouštět nebudu
- Přední vzpěra k tlumičům
- Silentbloky PowerFlex
- Nové tlumiče – nakonec asi standardní nebo stavitelný sport. podvozek max. – 20mm
- Nové elektrony (Anzio Turn 6,5x15 4x108 ET45 63,3 PS – 15)



260775_100_97.jpg
 Komentář:
 Velikost:  3.76 kB
 Zobrazeno:  41259 krát

260775_100_97.jpg



sedadla.JPG
 Komentář:
 Velikost:  30.36 kB
 Zobrazeno:  41259 krát

sedadla.JPG


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
VaclavS
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 18.9. 2008
Příspěvky: 125
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 2:01 pm    Předmět: Citovat

Krásná to investice, ale motor si ještě rozmysli, tedy pokud chceš beztrestně jezdit po silnici. Kamarádi na STK jsou fajn, ale co taková pojistná událost nebo silniční kontrola s nařízenou kontrolou na stk ...
_________________
StefanVaclav.humanart.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky
skier
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 11.7. 2010
Příspěvky: 395

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 2:47 pm    Předmět: Citovat

pěkné pěkné, akorát naco vytahuješ lemy, když stejně kupuješ 15" kola s ET45??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Lotr
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 3.10. 2010
Příspěvky: 306
Bydliště: Petřvald Karviná Ostrava

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 5:52 pm    Předmět: Citovat

tak vzadu rozšíří nápravu za pomocí podložek mezi osu a nápravu. A nebude kur..t ložisko. tak jak jsi to měl ty.. Smile tak proč se tak blbě ptáš??? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: čt duben 12, 2012 10:12 pm    Předmět: Citovat

ty kola a hlavně ET45 jsou úlet ...

To jdi rovnou raději do 16 nebo 17, tady sem někde na fóru odkaz na web kde maj kola Ronal i s typovým listem na pumu a budeš je tam mít legálně a nejsou za hrozný peníze (kolem 3000 / kolo)

Jináč pěkně to vypadá a bacha na sedačky, buď kup kvalitní sportovní, nebo se na to vykašli, ty levnější jsou dost tvrdý a vržou ... + pozor na sraní s pojezdy, ať nesedíš na střeše

_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: pá duben 13, 2012 2:46 pm    Předmět: Citovat

Díky za postřehy.

To VaclavS: Co se týče motoru, tak to vidím stejně jako ty. Je to na hraně. Asi to udělám, až si koupím druhé auto a pumu si nechám jen na srazy,protože ji určitě nebudu prodávat.

Co se týče kol, tak je to moje chyba, napsal jsem nesprávný údaj. Tyto kola se prodávají také jako ET 25. Špatně jsem to zkopíroval Smile. To by trochu mělo pomoci s tím širším blatníkem. Uvidíme, jak moc to bude nakonec široké, až to bude hotové. Při výměně zadních brzd je pak možno si s tím pohrát. Protože se budou měnit brzdy za větší a nejlépe pístové (vepředu), tak se to bude muset vymyslet. Třeba se tam ani nevejdou.

17" kola rozhodně nechci. O těch 16" bych možná popřemýšlel, jen mám teď nové pneu a ty ještě 2 roky vydrží. Mimochodem, jaké rozměry by šli na ty 16" - 205/45? Má to někdo z Vás?

Obecně, co se týká pozdějších úprav, tak to rozhodně není definitivní volba. Jak jsem psal, tak to budu řešit během roka, což se ještě může hodně věcí změnit.

Ale za rady nebo názory budu rád.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: pá duben 13, 2012 3:17 pm    Předmět: Citovat

Lepe 195/45 r16
_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
redgoblin
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 2.10. 2006
Příspěvky: 677
Bydliště: Praha (Nová Paka)

PříspěvekZaslal: po duben 16, 2012 5:47 pm    Předmět: Citovat

Pěkně všechno popsaný, budu rád sledovat toto téma, ale víc jak tímto příspěvkem ti asi neporadím. :c)
_________________
www.sportovniturnaje.cz
www.mazoretky-np.ic.cz
www.copyshop.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
AL
Puma Owner
Puma Owner


Registrace: 26.11. 2011
Příspěvky: 62
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út duben 17, 2012 9:54 am    Předmět: Citovat

stale zadne fotky? Supe sem s nima Smile topic je velmi mnoho zajimavej a kdyz vidim, co by mi na stroji bylo treba vsechno opravit, moc se mi libi to co jsi udelal-kompletni seznam vsech oprav.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
Hadrlak
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 15.3. 2011
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: ne duben 22, 2012 4:39 pm    Předmět: Citovat

ahoj, co se týká spojleru tak se mi taky líbí ten japan style, ale není homologovaný a já se s pojicajtama nerad hádám tak nevím jestli do toho jít.. asi budu posera a vykašlu se na to..Sad(
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: ne duben 22, 2012 5:35 pm    Předmět: Citovat

Jak to tak bývá, ne vždy se podaří časově všechno skloubit, ale práce na Pumě dále úspěšně pokračuje. Nahodím tedy další fotky. Tady je už levá strana téměř hotová:


5.jpg
 Komentář:
 Velikost:  46.95 kB
 Zobrazeno:  40811 krát

5.jpg



4.jpg
 Komentář:
 Velikost:  48.16 kB
 Zobrazeno:  40811 krát

4.jpg



3.jpg
 Komentář:
 Velikost:  50.12 kB
 Zobrazeno:  40811 krát

3.jpg



2.jpg
 Komentář:
 Velikost:  45.05 kB
 Zobrazeno:  40811 krát

2.jpg



1.jpg
 Komentář:
 Velikost:  39.42 kB
 Zobrazeno:  40811 krát

1.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: ne duben 22, 2012 5:38 pm    Předmět: Citovat

Ještě dvě fotky. Detail zadního nadkolí (sem ještě přijde jedna vychytávka) a zaslepení znaku na víku kufru.


6.jpg
 Komentář:
 Velikost:  45.31 kB
 Zobrazeno:  40810 krát

6.jpg



7.jpg
 Komentář:
 Velikost:  37.19 kB
 Zobrazeno:  40810 krát

7.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
John
Puma Novice
Puma Novice


Registrace: 22.11. 2011
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: ne duben 22, 2012 5:42 pm    Předmět: Citovat

Tady jsou fotky z pravé strany, která se dělá dneska, abyste viděli jak to probíhá. Ten boční plech kryje zespodu celý práh a ten je tudíž vytažen o 20cm! ven. A protože je to plech a ne laminát, zpevní se tím spodek a je možno auto zvedat bezproblému heverem pod prahem.


8.jpg
 Komentář:
 Velikost:  44.14 kB
 Zobrazeno:  40808 krát

8.jpg



9.jpg
 Komentář:
 Velikost:  49.65 kB
 Zobrazeno:  40808 krát

9.jpg



10.jpg
 Komentář:
 Velikost:  47.42 kB
 Zobrazeno:  40808 krát

10.jpg



11.jpg
 Komentář:
 Velikost:  45.38 kB
 Zobrazeno:  40808 krát

11.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Tuning Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.16 sekund