Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Tlačítko na odskok kufru v interiéru
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Tlačítko na odskok kufru v interiéru Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: čt listopad 10, 2011 10:42 pm    Předmět: Tlačítko na odskok kufru v interiéru Citovat

tak dneska jsem konečně dodělal blbůstky na autě - světlo v kastlíku a tlačítko na otevírání kufru v z interiéru. Ohledně tlačítka by se tu asi hodil nějakej postup - jedná o Fordí tlačítko na kufr z Ka/Mondeo/Cougar, sehnal jsem ho za 80kč na vrakovišti. Bohužel bylo bez konektoru s kabelama, takže jsem si je udělal.

Zjednodušeně se jedná o to, že oranžovo-černej kabel, který vede do odskoku kufru, napojíme dalším + (přes tlačítko). Protože při nastartovaným autě nejde do odskoku kufru proud a nejde otevřít, tak při stisku tlačítka se tam + dostane a kufr odskočí. Proto třeba tlačítko, ne kolíbku, aby tam proud šel jen při stisku.

Ingredience:

tlačítko
3,5m kabelu (1linka) - z kufru do interiéru
0,5m kabelu (1linka) - z tlačítka na +
0,1m kabelu (2linka) - z tlačítka na + - na světla
4 fastony 2,5mm - pokud nemáte čudl s drátama
vrtačka, vrták + kuželovitý vrták na obroušení, pokud budete vrtat do palubky
nožík (skalpel) na očištění díry
pájka/svorkovnice/čokoládka
spojovací konektor -
Kód:
http://www.gme.cz/ostatni-typy-svorkovnic/wago222-412-p820-112/


Je na vás jak budete spojovat vodiče k sobě, já zvolil WAGO konektory pro jednoduchou práci s nimi (montujte si něco do čokoládky v autě v zimě a zkoušejte jak to fachčí). Co je hlavní, tak u zapalovače jdou vysoký proudy, takže ta svorkovnice/čokoládka by měla zvládat alespoň 15-20 amper…WEGA konektory maj 27A, takže není problém. V GME stojí na 3 vodiče kolem 10kč a na 5 vodičů 15 kč. Použil jsem
1x na 5 dírek - zapalovač (+) jsou 2 vodiče zapalovač, 1 vodič odskok kufru a 1 vodič jde na světlo u kastlíku
4x na 3 dírky - 1 vzadu u kufru, 2 u napojení čudlu na osvětlení, 1 u zapalovače na mínus (na světlo u kastlíku)

Délky kabelů záleží na umístění čudlu

Postup:
1. vzadu je potřeba najít černo-oranžovej kablík, je rozdělenej černym konektorem (viz. foto u finiše, ten nejníže), k němu je třeba napojit kabel, který povedeme do interiéru (tlačítka).
2. v interiéru si vyberte umístění tlačítka, já jsem ho dal k regulaci výšky světel, dobrý přístup, není tam na očích a je to blízko zapínání světel - potřebuju, aby svítilo jen při zaplých světlech…
3. další kabel povede z tlačítka na + v autě, já zvolil zapalovač na všechno přes WAGO konektory. Plusko ze zapalovače má "výhodu" v tom, že jde otevírat kufr i při nenastartovaným autě.
4. U regulace světel jsou 4 konektory a 5 kabelů, 3 oranžový, 1 bíločervenej a 1 černej. Na osvětlení se používá pouze černej jako - a oranžovej. Pozná se to jednoduše dle toho, další 2 oranžový vedou do 1 "pinu". Dobrý si to ověřit, když vyndáte tu regulaci a s 2 drátama zkusíte přes 9V baterku jak se to rozsvítí. To dáte dohromady. Takže na černej a oranž sem se napojil přes 3dírkový waga a tlačítko svítí jen když zapnu světla.

Co se týče světla v kastlíku, stačí sehnat na vrakáči třeba z escorta je to na obyč žárovku, jaká je třeba v bodovkách v interiérovým osvětlení. V kastlíku se akorát odmontuje plast, který tvoří zavírání, v tom je na světlo otvor, protáhnou se kably k zapalovači a jen se to zapojí.

Snad vám to trochu pomůže, my jsme chvíli docela tápali, protože Pavel měl tlačítko s drátama a ty byly zapojený blbě (a to to bylo vyndaný z jinýho auta z vrakáče...). Proto si myslim, že návod jak pro blbečky není na škodu a holt né každej se vyzná. Ještě sem přidám fotky zapojení v tlačítku.



1.JPG
 Komentář:
popis zapojení v tlačítku
 Velikost:  93.99 kB
 Zobrazeno:  41199 krát

1.JPG



2.JPG
 Komentář:
tlačítko + kabeláž
 Velikost:  59.12 kB
 Zobrazeno:  41199 krát

2.JPG



3.jpg
 Komentář:
Napojení na černo-oranžovej kabel v kufru, vedoucí + do tlačítka
 Velikost:  136.04 kB
 Zobrazeno:  41199 krát

3.jpg



4.JPG
 Komentář:
Vyvrtaný otvor na tlačítko
 Velikost:  132.9 kB
 Zobrazeno:  41199 krát

4.JPG



5.JPG
 Komentář:
Zapojený osvětlení tlačítka na osvětlení regulace světel
 Velikost:  101.53 kB
 Zobrazeno:  41199 krát

5.JPG



_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/


Naposledy upravil Jenik dne so listopad 12, 2011 9:43 pm, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: pá listopad 11, 2011 8:21 am    Předmět: Citovat

Zbytek fotek...


6.jpg
 Komentář:
Test osvětlení čudlíku...
 Velikost:  114.08 kB
 Zobrazeno:  41197 krát

6.jpg



7.jpg
 Komentář:
Tlačítko sedí, svítí, stačí pozapojovat...
 Velikost:  221.5 kB
 Zobrazeno:  41197 krát

7.jpg



_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/


Naposledy upravil Jenik dne so listopad 12, 2011 9:45 pm, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Lucius
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 27.10. 2008
Příspěvky: 455
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: pá listopad 11, 2011 11:10 am    Předmět: Citovat

pekny clanok dufam ze to da admin do navodov Smile ja to skusim urobit na jar. pocitam ze tak za 2 tyzdne sa puma ulozi na zimny spanok
_________________
Ford Puma 1,7 VCT 92Kw 1679ccm r.v.1998
Kia Rio 1.4i 71Kw 1399ccm r.v.2007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
s4nch3z
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 1.7. 2007
Příspěvky: 887
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá listopad 11, 2011 5:40 pm    Předmět: Citovat

To jo, moc hezky popsáno. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Blady
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 18.9. 2010
Příspěvky: 195
Bydliště: Týn nad Vltavou, Jižní čechy

PříspěvekZaslal: pá listopad 11, 2011 5:43 pm    Předmět: diky Citovat

Díky za parádní návod. Teď už jen počkat až dorazí tlačítko a pustit se do toho:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pumas
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 7.11. 2007
Příspěvky: 174
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so listopad 12, 2011 8:21 pm    Předmět: Citovat

dobrý pak dej věďet co udělají wago svorky po zimě Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: so listopad 12, 2011 8:41 pm    Předmět: Citovat

Co tím myslíš, máš s tim nějaký negativní zkušenosti ? Dej vědět, pokud se maj nějak izolovat nebo chtěj nějakou další péči...
_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
misakxt
Puma God
Puma God


Registrace: 7.8. 2007
Příspěvky: 1107
Bydliště: Čáslav

PříspěvekZaslal: po listopad 21, 2011 12:26 am    Předmět: Citovat

wagosvorky nepoužívat.jsou to vlastně jenom zářezové konektory který se ti uklepou. Není to dělaný na jaký koliv vybrace. nehledě na vlkost atd...nejlepší je pájka a cín plus na to nějaká tepelně smršťovací izolace(izolačka vypadá dost amatérsky)
_________________
Ford Puma 1.7 silver
Ford Focus 1.6 silver 3dv.lpg

Skype: misakxt
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Pumas
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 7.11. 2007
Příspěvky: 174
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po listopad 21, 2011 7:47 am    Předmět: Citovat

Je to vlastně jenom pružný plíšek ta wagovka a vlhko není právě to super a v autě se celkem mění teplota si aspoň myslím no radši použíj pájku cín a smršťovací bužírky a máš klid anebo pokud to chceš ještě rozebírat tak čokolády a dutinky nebo použí konektory toť asi vše ohledně wago svorek Wink Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: po listopad 21, 2011 8:30 am    Předmět: Citovat

to se mi vyloženě chce, něco v autě pájet... Většina lidí na netu co jsem četl s nimi problém nemá. A já nemám problém je nějak obmotat nějakou páskou, ať to sebou nemlátí..
_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: po listopad 21, 2011 6:10 pm    Předmět: Citovat

Jen ohledně těch Wago svorek, nevím jak na autech, ale na vlacích se používají úplně běžně. Třeba nové soupravy pražského metra jsou jich plné. Jsou v uzavřených rozvaděčích, takže vlhkost tam nemá šanci, ale vibrací je tam dost.
To jen tak pro zajímavost, elektrika na autech je pro mě záhadná a plná tajemství ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
majsi
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 10.12. 2009
Příspěvky: 140

PříspěvekZaslal: po listopad 21, 2011 7:57 pm    Předmět: Citovat

Tych otrasov by som sa nebal. Wago su celkom pevne a vydrzia dost. Skor by som sa bal tej vlhkosti, a mozno ani tej nie. Ved v najhorsom pripade ich vies o 2 roky vymenit za nove Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HmerX
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.3. 2011
Příspěvky: 167
Bydliště: Letovice

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2012 9:24 am    Předmět: Citovat

Jenik : Parádní návod Super , co nejdřív se do toho pustim Smile
_________________
Ford Puma black metal 1,7 16V r.v 99
Ford Mondeo blue tonic 2,5 V6 r.v 98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Jenik
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 21.5. 2011
Příspěvky: 419
Bydliště: Praha 9

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2012 10:03 am    Předmět: Citovat

Určitě pusť, je to super vychytávka a používám to furt Smile

BTW: Wago sworky vydržely zimu bez potíží a zkratů Wink

_________________
AR 147JTDm | 2007 | Distinctive

K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat

http://www.sparco-shop.cz/
http://www.forrace.cz/e-shop/
http://www.omp-shop.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
HmerX
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.3. 2011
Příspěvky: 167
Bydliště: Letovice

PříspěvekZaslal: so březen 10, 2012 10:26 am    Předmět: Citovat

A drží pletený vodič dobře ve Wago, asi to dám do čokoládek Smile
_________________
Ford Puma black metal 1,7 16V r.v 99
Ford Mondeo blue tonic 2,5 V6 r.v 98
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.09 sekund