Tak jsem si dal tu práci a přeložil to vlastními silami do normální lidské češtiny. Ten google překlad je maso.
Doplnil jsem to i o dalších pár zajímavosti z toho jejich vlákna. Nemám patent na rozum, takže nevylučuju, že tam mám nějaké prasárny. Pokud najdete nějakou nesrovnalost, tak dejte vědět.
Jinak třeba barvy jsem ze srandy přeložil včetně původního významu slov - třeba taková bodláková metalíza by se skvěle vyjímala v nějakém katalogu tuzemského dealera.
@redgoblin:
Citace:
Mě překvapilo, že novější Pumy jsou rychlejší jak starší se stejným motorem.
Právě že je to naopak, starší Pumy jsou rychlejší než ty nové.
----------------------
PRODUKČNÍ ZMĚNY
Série 1
Prvních 1500 má číslovanou řadičku. Přístrojovka s polokruhovými budíky, analogové počítadlo kilometrů / počítadlo denního nájezdu, sedadlo řidiče elektricky výškově polohovatelné, některé auta měly VCT na krytu (návleku) řadící páky. Změna umístění ostřikovače na kapotě krátce po započetí produkce. Změna hlavního brzdového válce v březnu (March) 1998 z důvodu problémů s předchozím designem.
Série 1.5
Digitální počítadlo kilometrů, menší kruhové budíky, změna designu uchycení předního blatníku ke karosérii. Rádio Ford 6000 s kruhovým ovladačem hlasitosti (nahradil tlačítkové ovládání).
Série 2
Odlišná tlačítka klimatizace (svrchní obložení), cigaretový zapalovač přesunut z popelníku na středovou konzolu, způsob otevírání popelníku změněn z vytahování na vyklápění. Odlišná přední sedadla s manuálním nastavováním výšky nahradila elektrická a s hezčím ovládání sklonu sedadla, změna struktury čalounění, částečně omyvatené setřením, jediný žlutý držák na na dvířkách skladovací schránky na zvedák, stmívací osvětlení interiéru, infračervené ovládání zamykání změněno na radiové společně s dálkovým otevíráním kufru, na volant přídán modrý znak Ford, změněny zadní vzpěry (pomalejší otevírání)
Série 3 - od května (May) 2000
Změna na 9-paprsková kola, plasty interiéru změněny z šedomodré na šedou. Posílený brzdový systém - větší přední kotouče / zadní bubny a jiný hlavní brzdový válec.
V produkci od roku 2000 se objevilo třetí brzdové světlo.
Série 4
Piktogramy polohy odmlžování přídány na panel ovládání topení.
Omezovač točivého momentu
Pumy vyrobené před srpnem (August) 1998 měly omezovač točivého momentu nastaven na 1500 ot./min. Později bylo toto nastavení změněno na 2500 ot./min., pak od března (March) 2000 na 2800 ot./min. (To je důvod proč mají dřívější auta lepší zrychlení z 0-100 km/h).
Vzhledem ke způsobu jakým byly změny uváděny do produkce (přístup, kdy zásoba Ford dílů musí být nejprve vyčerpána a pak až jsou změny uvedeny), zde není pouze jeden čas, kdy byla například Série 1 zastavena a Série 2 započata. Proto můžete najít auta s něčím z jedné série a s něčím z jiné. Například můžete mít Sérii 2, ale pořád máte starší styl cigaretového zapalovače v popelníku a ne na panelu topení.
MOŽNOSTI (Volitelná výbava) ICE Detail
Defautní ICE byl Stereo rádio/kazetový model 5000N RDS EON
Lux Pack 6000 (v Pumách z počátku výroby byly tyto prvky jako jednotlivě volitené a ne jako balík výbavy)
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
Vyhřívané čelní sklo "Quickclear" ("rychle čisté")
Stereo rádio/CD model 6000 RDS EON (jedno CD)
Lux pack 6006 (od roku 2000)
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Vyhřívané čelní sklo "Quickclear" a stereo rádio/CD model 6006 s 6-diskovým automatickým CD měničem přímo v palubovce
Platinum Pack - nedostupné s "Quickclear" čelním sklem 1997/1998 (jen pro motor 1.7) - Platinum 7000 stereo/kazetový RDS EON
od 2000 - Stereo rádio/CD model 6000 RDS EON (na jedno CD) se zesilovačem + upgradované reproduktory s wooferem (součástí je zesilovač v kufru + 4 reproduktory v prostoru zadních sedadel místo 2).
Další volitelná výbava
Klimatizace
Airbag spolujezdce
ABS jen na modely 1.4 z počátku výroby
F1 litá kola
Puma ochranné prahové lišty (různé; původní byly potažené hliníkem, potom byly i plastové odvozeniny)
Hliníkový (na pohmat) kryt ruční brzdy (originál byl hliníkový)
Parkovací senzory
Střešní nosič
Ford Compact telefon pak později Ford GSM telefon
BARVY
(dostupné pro nelimitované edice Pum ve Velké Británii)
1997 - 1998
Radiant Red (zářivá červená), Melina Blue (tmavě modrá), Cuirass (šedá, šedomodrá), Panther Black (prostě černá dravá kočka), Jewel Green (skvostná zelená) and Moondust Silver (stříbrná jako měsíční prach
Interiér - Alchemy Blue (alchymistická modrá) se "Silverstone" ("stříbrný kámen") čalouněním.
Vrtulová litá kola - tzv. větráky / vrtule
1999
Radiant Red, Melina Blue, Cuirass, Panther Black a Moondust Silver.
Interiér - Chrome/Twill čalounění (chromový kepr - více info, co je to kepr:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kepr_%28vazba_pletenin%29)
Vrtulová litá kola - tzv. větráky / vrtule
2000 - 2001
Colorado Red (červená z Koloréda), Medium Steel Blue (středně kovově modrá, modrošedá), Panther Black, Pacific Green (zelená z Pacifického oceánu - vééélikého moře) a Moondust Silver.
Interiér - Midnight Black (půlnoční černá) s Chrome/Twill čalouněním
9-paprsková litá kola
Barvy mimo Velkou Británii - State Blue (státní modrá, nemetalická tmavě modrá), Thistle/Brombeer (bodláková/ostružinová světlá purpurová, fialová metalíza), Electric Green (elektrická jasně zelená metalíza) a Amparo Blue (Amparo střední modrá metalíza).
Poznámka
Tento seznam specifikací / produkčních změn postihuje pouze standardní auta, ne speciální. Speciály by měly být postaveny na bázi standardních aut a jejich výbav v době jejich výroby. Z toho důvodu jsou například 'Millenium' verze rychlejší než 'Thunder' verze, protože mají odlišné nastavení limitu točitého momentu ze starších aut.
Další drobky z diskuze:
Série 3-4
přidán druhý HEGO senzor (Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor) neboli lambda sonda. Jsou dvě generace řídících jednotek u aut, která mají 2 lambda sondy - DIVE a QQPI
Příklady další výbavy:
- Recaro sedačky (látka / kůže)
- střešní okno
- vestavěný 6CD měnič pod sedadlem spolujezdce (umístěn v plastové součásti pod sedákem nad mechanismem posunu sedačky vpřed a vzad)
Motor Zetec
První motor Zetec se objevil v roce 1992, poháněl 4.generaci evropského Ford Escort a Orion. Původně byl pojmenován jako "Zeta", než italská automobilka Lancia pohrozila Fordu soudem kvůli porušení práv k obchodní značce, protože Lancia toto jméno již vlastnila. Ford pak urychleně přejmenoval motor na "Zetec".
Super čítanie. Klobuk dole s4nch3z, že si si dal tu námahu to preložiť. _________________ aktual. BMW E91 320i ///M
ex. Seat Leon topsport 1.9 ARL 110 kW, red
ex. Ford Focus RS Mk1, 176 kW / 331 Nm, build no.#2090
ex. Ford PUMA 1.7 Zetec - S VCT, 92 kW, Electric Orange
este ti chybi ovladani radia pod volant..., bylo to jen priplatkova vybava k radiu 6 a 7tis. _________________ Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93
Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Přejít na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory