Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - Kdo užívá vysokooktanoej benzin do pumy?
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Tuning

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
Kdo užívá vysokooktanoej benzin do pumy? Přejít na stránku 1, 2  Další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PUMAra
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.6. 2010
Příspěvky: 375
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út září 07, 2010 5:45 pm    Předmět: Kdo užívá vysokooktanoej benzin do pumy? Citovat

Tak kdo si ´´zvyšuje´´ výkon u PUMY vysokooktanovými palivy?? Smile

Zde dementuji postřeh při testování vysokooktanových paliv u dvou motorek ...

Test
Na test paliv byly vybrány dvě výrazně odlišné motorky. GSX-R 1100 z roku 1991 s najetými 400km a určeným palivem N95 a K1200S z roku 2006 s najetými 150km a určeným palivem N98.

Suzuki GSX-R 1100 BMW K1200S
objem motoru 1100 ccm 1200 ccm
kompr.poměr 10:1 13:1
řízení spalování karburátor 38mm FI s Knock senzorem


Testy probíhaly u obou motocyklů následovně:

Ohřev motocyklu na N95, změření výkonu na N95, vypuštění paliva z karburátorů/nádrže a nalití paliva Shell V-Power Racing, 1minuta na volnoběh, 2 jízdy po sobě přičemž výsledky se braly z druhé jízdy, kdy
motor jel 100% na čisté druhé palivo. Stejná výměna paliva byla i u 3.paliva Benzina Verva 100. U všech jízd zapnutý chladící ventilátor na zkušebně, hlídání stejné teploty motoru u zkoušek na různá paliva, větraná místnost z důvodu stejné kvality vzduchu pro všechny zkoušky.

Suzuki GSX-R 1100 BMW K1200S
Natural 95 141,78 HP 100,0% 152,08 HP 100,0%
V-Power Racing 139,79 HP 98,6% 153,14 HP 100,7%
Verva 100 140,72 HP 99,3% 154,82 HP 101,8%

Obě paliva jsou nabízena pro sportovní charakter jízdy a použití jak v motocyklu tak v autě. Jako hlavní rozdíl (přímo v názvu) je uváděno vyšší oktanové číslo, které samo o sobě nemá vliv na výkon motoru. Pro využití vyššího OČ by musel být motor upraven (např. vyšší kompresní poměr, nebo přeplňování). Další zmiňovanou diferencí oproti běžnému palivu N95 jsou uvedena aditiva čistící motor, zlepšující těsnost motoru. Čistící schopnost nebyla u nás testována a její výsledky jsem našel uvedeny pouze od prodávajících firem, kde nemusí být dodržena 100% objektivita. Na druhou stranu čistící schopnost paliva není nic nemožného. Naměřené jednoprocentní rozdíly mohou být způsobeny chybou měření, jinak prohřátým spalovacím prostorem, atd.
Na běžném sériovém motocyklu nedojde tedy ke znatelnému navýšení výkonu a rozhodnutí je na každém uživateli. Motor je z továrny vyroben na palivo N95 (výjimky na N98) a stárnutím jeho oktanový nárok klesá. Ve skutečnosti ani nový motor vyrobený na N95 nebude detonovat při palivu s OČ 94. Paliva Natural 95 prodávaných v ČR nemají OČ nižší než 95. To platí samozřejmě pro většinu čerpaček a mohou se vyskytnout prodejci s podivnou kvalitou paliva, proto bych doporučil kupovat benzín jen u větších čerpaček, kde se palivo dostatečně rychle obměňuje.



Píšu to jsem jen tak ze zajímavosti Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
faust54
Puma God
Puma God


Registrace: 28.10. 2008
Příspěvky: 1350

PříspěvekZaslal: út září 07, 2010 7:15 pm    Předmět: Citovat

ja pouzivam dlouhodobe Shell V-power 95 a je fakt, ze rozdil je jen v kvalite a v tom, ze na nej najedu vice na stejny styl jizdy...
Po dlouhodobem pouzivani 98 ci 100 je to trosku znat, ale ne tak jak by si nekdo predstavoval...

Este bych doplnil jeden postreh z Manualu Ford Puma kde je uveden N95 a nebo N98, zalezi jen na uzivateli..., pisese, ze N98 v zime zlepsuje studene starty, coz bych mohl potvrdit, kdyz jsem mel starou pumu...

_________________
Ford Fiesta ST180 red r.2015
VW Golf MKIII Cabrio GTI 8v blue r.93

Ford Puma 1.7 r.99 silwer - EX (crash)
Ford Puma 1.7 r.01 silwer - EX

http://www.youtube.com/watch?v=wzVuQiwFwFA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
Andy
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.5. 2009
Příspěvky: 186
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út září 07, 2010 7:27 pm    Předmět: Citovat

já beru u OMV natural 100 carrera a spokojenost, pokud občas naleju 95 motor občas zlobí-z ničeho nic zpomalý ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
cyberjak
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.3. 2009
Příspěvky: 142
Bydliště: Turnov ( Liberecký Kraj )

PříspěvekZaslal: út září 07, 2010 8:20 pm    Předmět: Citovat

tak ja muzu rict ze dlouhodobe a jedine tankuji VERVU 100 za 2 roky co mam auto jsem asi 10x natankoval N95.. zadny rozdil vykonove ani ve spotrebe nepocituji spis mi jde o to ze vsude rikaji ze do VERVY nedavaj ty sracky z řepy(na technicke pri emisich me rikali ze ten motor ma emise jako by byl uplne novej... coz potesi)... majitel prede mnou do toho auta take tankoval pouze vervu... tudiz na ty km co s timto autem najedu(10k-15k/rok) me ty 2kč vice na litru nezabijou-... ale jak rikam mozna ze to je uplne zbytecne ale kdo vi pro ten lepsi pocit.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
s4nch3z
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 1.7. 2007
Příspěvky: 887
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út září 07, 2010 9:20 pm    Předmět: Citovat

No ohledně těch řepných sraček si tak úplně nejsem jistý. Nevím, jestli to neplatilo jen do určité doby. Že se to nevyplatilo, protože těch prémiových benzinů se prodá strasně málo a stačilo plnit celkové procento za všechny typy benzinu. Každopádně mě to taky zajímalo a bylo mi řečeno, že se to teď snad dává už do všeho. Evil or Very Mad
Jestli je pravda, že do těch dražších benzinů nedávají, tak bych ho klidně tankoval.

edit: Jinak kvůli zdání lepšího výkonu bych to rozhodně nedělal, protože jsou jednodušší, levnější a daleko účinnější cesty, jak zvýšit poměr koní ke hmotnosti auta. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: st září 08, 2010 6:33 am    Předmět: Citovat

Dlouhodobě tankuju N95, většinou PAP OIL protože to mám po cestě do práce a jsem línej jet někam dál a žádný problém, ani v zimě Smile
akorát tam už nedělá ta milá slečna co tam bejvala dřív Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
sulostar
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 25.2. 2009
Příspěvky: 112
Bydliště: bratislava/snina

PříspěvekZaslal: st září 08, 2010 6:57 am    Předmět: Citovat

dlhodobo na N95 ale sem tam natankujem 100-vku na precistenie motora
SHELL

_________________
I don't need sex.Life fucks me whenever it can:)
192797951?
sulostar@googlemail.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Milous
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 4.12. 2008
Příspěvky: 109
Bydliště: Chomutov

PříspěvekZaslal: st září 08, 2010 1:14 pm    Předmět: Citovat

ja používám 100oktanovy benzín.vymenil jsem benzinovy filt a jezdi to o neco lip(je to o neco zivejsi.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky ICQ
pumAvatar
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 4.11. 2008
Příspěvky: 688
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: st září 08, 2010 2:39 pm    Předmět: Citovat

douda napsal:
Dlouhodobě tankuju N95, většinou PAP OIL protože to mám po cestě do práce a jsem línej jet někam dál a žádný problém, ani v zimě Smile
akorát tam už nedělá ta milá slečna co tam bejvala dřív Sad


Pap Oil?! Nebylo to náhodou na loňském srazu v Milovicích, jak (tušim že) Lopez natankoval a pak už ani nenastartoval?! Confused Very Happy

_________________
Puma is my Avatar! - "Řidič si nevybírá auto... Auto si vybírá řidiče!!!"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
douda
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 17.10. 2006
Příspěvky: 276
Bydliště: za Prahou

PříspěvekZaslal: st září 08, 2010 4:14 pm    Předmět: Citovat

To nevim, já tam bohužel nebyl. Startuju bez problému (ťuk ťuk). Smile
Leju to do tý mojí cca 2.5 roku a žádnej problém s palivem jsem neměl, tak to snad neni tak strašný ... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
cyberjak
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 28.3. 2009
Příspěvky: 142
Bydliště: Turnov ( Liberecký Kraj )

PříspěvekZaslal: st září 08, 2010 9:28 pm    Předmět: Citovat

to s4nch3z: majitel jedne benziny mi to rikal ze to tam neni.. ale vis co kdo vi jak to je... kazdopadne pro klid srdce... ano ten vykon tim palivem normalni clovek nepozna....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu ICQ
Lucius
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 27.10. 2008
Příspěvky: 455
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: čt září 09, 2010 6:50 am    Předmět: Citovat

vzdy pouzivam obycajny 95 oktanovy V-power nemam pocit ze by to zvysovalo nejaky vykon ale auto ide cistejsie a hlavne menej zere takze aj napriek cenovemu rozdielu sa to oplati. A tak raz za 3 mesiace do neho nalievam V-power Racing 100 aby sa to prefuklo Wink
_________________
Ford Puma 1,7 VCT 92Kw 1679ccm r.v.1998
Kia Rio 1.4i 71Kw 1399ccm r.v.2007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
Majki
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 10.5. 2012
Příspěvky: 167
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt srpen 02, 2012 8:05 pm    Předmět: Citovat

auto mam naladene na 106okt. benzin Smile

ale predtym som uzival bud Shell 95 + STP Power Booster a bolo citit vysledok alebo v-power racing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu
WaynE
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 22.2. 2011
Příspěvky: 466

PříspěvekZaslal: st listopad 21, 2012 5:04 pm    Předmět: Citovat

Beztak su to vsetko chcanky ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Zobrazit uživatelovy WWW stránky
absinth
Puma Racer
Puma Racer


Registrace: 30.9. 2012
Příspěvky: 618
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: st listopad 21, 2012 5:10 pm    Předmět: Citovat

já používám 100 maxmotion z omv nebo N98 z Lukoilu...na pročištění , pak půjdou ven vstřiky na čistku a pak polejeme střídavě 95 98 a 100

Tady u vysoko oktana nevidím moc změnu

U Astroleta jsem používal 100oktan na vyčistění motoru a pomohlo to dřív se v nízkejch otáčkách dusila

_________________
ND ORIGINAL FORD - SLEVA PRO FORUM 6-42%
http://www.eastwoodcarshow.cz - nezávislé recenze automobilů
ex.: ASTRA G, FORD PUMA, BMW E30
now: Rover 416 99´
work: Ford Transit 2.2
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Tuning Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.08 sekund