Registrace: 31.3. 2006 Příspěvky: 367 Bydliště: Praha
Zaslal: po listopad 26, 2007 12:34 pm Předmět: Throttle bodies - co a jak
kolegyně a kolegové,
zatím tu nebyla řeč o další možné úpravě motoru a to formou změny řešení sání tzv. "Throttle bodies".
Moc se v tom zatím nevyznám, ale sání přes air-box a dál přes škrtící klapku a "inlet manifold" do jednotlivých válců je nahraženo sáním přes "air horns" a škrtící klapky pro každý válec zvlášť; je vypuštěn MAF senzor (váha vzduchu) a řídící jednotka používá čidlo polohy škrtící klapky ...
Pro náš motor se air horns dělají v páru (f. Jenvey); pátral jsem co a jak, a ze stránek výrobce
Kód:
www.jenvey.co.uk
jsem se dostal na další 2, kteří vyrábějí přímo kity, a to firmu ALDON -
Kód:
www.aldonauto.co.uk
, která se specializuje přímo na Pumy a firmu WEBCON -
Kód:
www.webcon.co.uk
Nárůst výkonu by měl být 35 HP a víc, podle typu kitu (viz. foto) a cena je cca 1500,- Liber a výš + samozřejmě dovoz, nutná odborná montáž, ? další náklady na co já vím co , a asi i doladění ECU, která je součásti kitu.
Kity obsahují následující položky - lepší je, vzhledem k tomu, že i TIS manuál je angličtině, to nepřekládat :
- ALPHA Electronic Control Unit
- Two twin injector 40mm throttle bodies (DCOE type mounting flange)
- Comprehensive wiring harness
- Four electronic fuel injectors
- Four injector mounting kits (anti-vibration type)
- Inertia switch (road vehicle safety device)
- Ignition coil and amplifier control module
- Inlet air temperature sensor
- Engine coolant temperature sensor
- Engine speed sensor and trigger disc
- High resolution throttle position sensor (mounted on one throttle body)
- Fuel pressure regulator (2.5 bar)
- Fuel filter and connector unions
- High Nitrile fuel hoses and clips
- Cold start extra value and mounting bracket, associated hosing, manifolds and clips
- Inlet trunking and clips (allows tuning of inlet tract lengths)
- Two air filter mounting flanges
- Comprehensive adjustable throttle linkage kit
Tak a co dál ?
1) kdo o tom něco ví / nebo to má v autě
2) od jaké další firmy by se to dalo sehnat
3) kdo to viděl v provozu
4) jaká by se asi dala očekávat spotřeba, aby se z jízdy v Pumě nestala jízda od benzínky k benzínce (nádrž má jen 42 l)
Pokud jsou v textu nějaký hovadiny, tak to sem napiště a já ho budu průběžně opravovat (a samozřejmě doplňovat), ať to téma k něčemu je
mod.edit: linky mimo forum dany do code
ALDON_Full Alpha system.jpg
Komentář:
Velikost:
5.43 kB
Zobrazeno:
9216 krát
WEBCON_tbodies.jpg
Komentář:
Velikost:
16.73 kB
Zobrazeno:
9216 krát
WEBCON_TB_kit.jpg
Komentář:
Velikost:
58.14 kB
Zobrazeno:
9216 krát
WEBCON_gold_kit.jpg
Komentář:
Velikost:
63.67 kB
Zobrazeno:
9216 krát
DuratecPRO4-MidRes_small.jpg
Komentář:
Velikost:
205.28 kB
Zobrazeno:
9216 krát
_________________ AUDI TT 1,8T quattro 225HP/280Nm
ex. Puma 1,7 VCT ... 144 HP
úpravy :
- přímé sání K&N, svíčky DENSO Iridium Power
- PIPER FastRoad + vylehčená řemenice PIPER (exhaust)
- laděné svody a výfuk
- úprava hlavy + leštěné kanály
sprint 400 m = 15,54 sec
Registrace: 1.12. 2006 Příspěvky: 1079 Bydliště: Praha matka měst a nálad
Zaslal: út listopad 27, 2007 8:44 pm Předmět:
Citace:
Two twin injector 40mm throttle bodies (DCOE type mounting flange)
no ja o otom nic nevim ale pride mi to jako 2jitej weber akorat ze na strikacku takze myslym ze spotreba asi vzroste docela o dost ale fakt nevim jenom usuzuju
protoze sem nikde nenasel porovnani pred a po
_________________ Ford PUMA 1,4 16v 90hp panther blackMotordeath
Ford PUMA 1,7 16v 125hp Red Dragon provoz naE85 zatím bez problemu;)new informace E85 již ujel 10000!km a stále jezdí jen mezi 3-4 tis otáčkami je výkonnostní propad a při studeném startu je potřeba nechat motor cca 5min.ohřát jinak se dusí taky nejede víc jak 200km/h ale zrychlení z nuly je rychlejší.
Registrace: 7.9. 2006 Příspěvky: 890 Bydliště: Mělník (teda malá vesnička u něj:)
Zaslal: čt listopad 29, 2007 12:30 pm Předmět:
No je to klasicka ctyrklapka, akorat asi by se jeste musel nejak vyresit ten airbox, protoze podle fotek tech filtru se to do pumicky tezko vejde do toho prostoru...Jinak my jsme prestavovali Feldu kita z jednoklapky na ctyrklapku...a muzu jen v rychlosti rict, ze nejtezsi bylo zoptimalizovat jednotku a namapovat ji...to se doladovalo vzdycky po zavode z dat snad pul roku, nez se to fakt vychytalo...
Edit: Jeste k ty spotrebe...na prejezdech kolem 25 a ve vlozkach kolem 35-40l/100km...Na sani a jednotce zalezi ze vseho nejvic dle programu, ale pokud se tam dostane tak moc vzduchu, aby se z toho dalo vyzdimat nejakych 30ps navic, troufam si rict, ze i kdyz to nebude vylozene zavodni program pocitej prumer kolem 20l pri ostrejsi jizde a to se drzim dost pri zemi...
Registrace: 31.3. 2006 Příspěvky: 367 Bydliště: Praha
Zaslal: po prosinec 03, 2007 2:20 pm Předmět:
to Aluna : díky za info-praktickou zkušenost; spotřeba bude opravdu vysoká a při objemu naší nádrže 42 litrů z toho bude na 99,9 % jízda od pumpy k pumpě
s laděním jednotky by byl problém hlavně u "univerzálního" silver kitu od WEBCONU; ALDON by to měl mít na Pumu na míru, a asi by šlo o doladění špiček, který by se možná, kvůli životnosti motoru, měli nechat bejt
... jakou životnost měl motor u tý Feldy ? _________________ AUDI TT 1,8T quattro 225HP/280Nm
ex. Puma 1,7 VCT ... 144 HP
úpravy :
- přímé sání K&N, svíčky DENSO Iridium Power
- PIPER FastRoad + vylehčená řemenice PIPER (exhaust)
- laděné svody a výfuk
- úprava hlavy + leštěné kanály
sprint 400 m = 15,54 sec
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory