|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Timebuster Puma Owner
Registrace: 10.4. 2007 Příspěvky: 43 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: út červen 05, 2007 11:34 am Předmět: Motor mrtvej |
|
|
Takže dneska po jízdě bez oleje na dálnici D1 se zjistilo co tedy je s motorem. Samozřejmě do fialova, takže vyvázat a novej. Prý jsem překročil výměnu oleje o 3000Km a to je hlavní přícina zadření. Nevím ale připadá mi to dost divný, žádná kontrolka nesvítila. olej nijak neubýval extremně a te´d tohle. No mám toho dost. Už jsem zadal požadavek na focuse 2004, nemam už asi nervy na stary auto:o)) a navíc teď hodně jezdím po dálnici. a puma to evidentně nezvládla. |
|
Návrat nahoru |
|
Jackal Puma Driver
Registrace: 20.11. 2006 Příspěvky: 245 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Zaslal: út červen 05, 2007 1:11 pm Předmět: |
|
|
Na Pumě měnim olej tak kolem 7 až 8 tisíc ale třeba u Scénika po 15 až 20 tisících tak bych neviděl problém v přetažení intervalu výměny o 3 tisíce.Focus je ale jinak moc dobrá volba ale slušné svezení je pouze ve dvoulitru a víš. _________________ Jackal - game ower |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: út červen 05, 2007 1:14 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Timebuster napsal: | Prý jsem překročil výměnu oleje o 3000Km a to je hlavní přícina zadření. |
Tohle být hlavní příčina rozhodně nemůže. Pokud tam však bylo oleje málo, tak to je jiná... _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
SiD Puma God
Registrace: 2.7. 2006 Příspěvky: 1036 Bydliště: Home - Pardubice, school - Brno
|
Zaslal: út červen 05, 2007 2:08 pm Předmět: |
|
|
jak pise MAd, rozhodne to nebylo prekrocenim.. ja mam zkusenosti s renaultem lagunou 1.8 - prejelo se okolo 8tis a oleje tam bylo celkem dost pod risku minima.. stavalo se mi ze v pravotocivejch zatackach zacla problikavat kontrolka.. a motor to rozdejchal bez problemu.. _________________ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ No Past, no Future..._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ _ _ ...no Problems, just the Moment! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: út červen 05, 2007 2:55 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Timebuster napsal: | Takže dneska po jízdě bez oleje na dálnici D1....... puma to evidentně nezvládla......... |
Jízdu bez oleje nezvládne většina motorů, ale divné je, že se nerozsvítila kontrolka tlaku. Souhra náhod a blbé čidlo. |
|
Návrat nahoru |
|
webster Puma Driver
Registrace: 30.12. 2006 Příspěvky: 142 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: út červen 05, 2007 10:01 pm Předmět: |
|
|
Tak pri tom Focuse nezabudni cas od casu pozriet na stav oleja a nespoliehaj sa na kontrolku. Nikdy ani na novom ani na starom aute lebo ked uz zacne blikat alebo svietit je zle. Ja mam taky zvyk este od Oltcita, ked som mal so sebou hektoliter oleja a handru. |
|
Návrat nahoru |
|
Timebuster Puma Owner
Registrace: 10.4. 2007 Příspěvky: 43 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: út červen 05, 2007 11:08 pm Předmět: no jo no, po bitvě každej generál (SVK) |
|
|
jo jo budu brát dvoulitr v diesel, pěkně 2004 r.v. stát se to může, ale v pumě jsem to kontroloval, přejel jsem to o 3000 a nic nikde nesvítilo, takže si myslím že pako nejsem, ikdyž se mi stala věc, kterou může udělat tak blondý. ale co nadělám, stejně teď hodně jezdím dlouhá štreky, tak pořídím něco na dálnici což puma 100% není a časem třeba koupím pumí, která mi stejně přirostla k srdci. |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: st červen 06, 2007 10:47 am Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Timebuster napsal: | .....po jízdě bez oleje na dálnici .....překročil výměnu oleje o 3000Km a to je hlavní přícina zadření. ...... |
Unikají mi souvislosti, jak to teda bylo??? Kdo a jak zjistil, žes výměnu přetáhl o 3k, když tam žádnej nebyl?? Kdyby tam byl (jakkoliv starý, pořád má mazací vlastnosti, mění se jen kvůli zašpinění a ztrátě antioxidačních vlastností. Mazací schopnost si uchovává.
2all: olej se může ztrácet i když nikde neteče. Prostě ho motor "žere", ať už přes kroužky, nebo kolem vodítek ventilů. |
|
Návrat nahoru |
|
Timebuster Puma Owner
Registrace: 10.4. 2007 Příspěvky: 43 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st červen 06, 2007 12:21 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Já jen věděl že po koupi musím za 15000 vyměnit, najel jsem prý 18000 podle toho co bylo napsany v servisní knížce a proto tam prý není ani kapka a zadřel se. fakt nevím, podle mě někdo něco tají, proč tam ¨nebyl olej. Před 14 dny jsme přejel zajíce, takže bůh ví co zajíc kromě prasklýho nárazníku udělal a kdo to neskontroloval. |
|
Návrat nahoru |
|
MAd Puma Boss
Registrace: 24.1. 2006 Příspěvky: 652 Bydliště: Praha
|
Zaslal: st červen 06, 2007 1:09 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Timebuster napsal: | Já jen věděl že po koupi musím za 15000 vyměnit |
Tak to je dobrá hláška. Ty sis nezkontroloval stav oleje ani po koupi ? Mimo to nikdy nesmíš dát na "kecy" prodejce a hned po koupi udělat hlavní věci (to jsme již někde probírali..) _________________ Ford Puma 1.7 VCT - bejvávalo
§ 12, Jízda v jízdních pruzích - Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačrných na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění
|
|
Návrat nahoru |
|
PumaDedek Banned
Registrace: 23.1. 2007 Příspěvky: 658
|
Zaslal: st červen 06, 2007 3:06 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Souhlasím s Madem..Já hned po koupi auta,měnil olej,filtry,brzdovku,olej v servu...atd.Ikdyž v bazaru ujišťovali,že je vše OK.Jak se říká..DŮVĚŘUJ.ALE PROVĚŘUJ..POKAŽDÉ SE MI TO VYPLATILO _________________ Důvod zákazu přístupu na fórum: Poškozování dobrého jména klubu, soustavné porušování pravidel, urážení členů fóra. |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: st červen 06, 2007 6:14 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Timebuster napsal: | Já jen věděl že po koupi musím za 15000 vyměnit, najel jsem prý 18000 podle toho co bylo napsany v servisní knížce a proto tam prý není ani kapka a zadřel se.. |
Nepsaný zákon říká, že po koupi MUSÍŠ IHNED vyměnit olej a pokud nejsou prokazatelně měněné rozvody, tak i ty. Jiná věc je, že se na olej PRŮBĚŽNĚ při provozu nikdo (v tomto případě Ty) nepodíval - což je základ pro majitele jakkoliv dlouho provozovaného auta.
Timebuster napsal: | fakt nevím, podle mě někdo něco tají, proč tam ¨nebyl olej. Před 14 dny jsme přejel zajíce, takže bůh ví co zajíc kromě prasklýho nárazníku udělal a kdo to neskontroloval. |
To si děláš srandu, nebo to proboha myslíš vážně?? Jaký "někdo" a "kdo"???
Kdo je majitel, nebo, kdo ho provozuje?? Ty?? Pak máš odpověď na to, komu urazit ruce. Jestli "někdo" něco tají a "kdo" to měl zkontrolovat máš ev. napsáno v techničáku. Proč se tady oháníš třetí osobou??
Po tom cos napsal si myslím, že by sis neměl otírat "ústa" o Pumu. A pokud se stejně "pečlivě" budeš starat i o Fokuse, tak buď ujištěn, že znovu naletíš a opět budeš mít auto, které to "evidentně nezvládne" S tvoji "péči" takové ale nenajdeš.. Problém totiž není v autě.
Tak a teď mně SiD-e smaž, jako irelevantní příspěvek, ale já si nemohl pomoct. Tohle svádět na auto, nebo někoho.... já nic, já muzikant
Admin edit: Proč by to měl někdo mazat ? (já/moderátor) Je to pěkný a pravdivý příspěvek. |
|
Návrat nahoru |
|
Timebuster Puma Owner
Registrace: 10.4. 2007 Příspěvky: 43 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: st červen 06, 2007 6:58 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
Podívej se, píšeš docela ostře a myslím že je to odměna za minuly rozepře.
Nicméně věc se má takto. Koupil jsem auto a byly prokazatelně měněné rozvody, tudíž jsem je neměnil. olej byl měněn těsně před koupí Pumy, od člověka se kterým se znám velice dlouho a velice dobře. No tak jsem jezdil a průběžně jednou za měsíc možná za měsíc a půl mrkl na olej - nic se neztrácelo, vše v normě, olej u rysky max. No takže takhle to probíhalo, asi dvakrát - pumu mám asi půl roku. Před 14 dny jsem přejel zajíce, trošku jsem to vzal i příkopem, bylo trochu ohnutý spodní rameno, a prasklej nárazník, rameno se vyměnilo. Nárazník jsem sehnal. Domluvil se na výměně nárazníku. Nenapadlo mě potom se mrknout na olej. A hlavně to nenapadlo lidi co měli auto zvednutý a prohlíželi ho ze spodu. Takže mi to předali a svištím do Prahy, no a tam kde bydlíš (kousek od Prahy) v tom pěkně zavrnělo a motor zdechl. Nesvítila ani žádná kontrolka. Nic takovýho. podle mě to muselo někde odkapat nějakou trhlinkou. Není možný abych za 5 měsíců prakticky nespálil žádnej olej a za měsíc či měsíc a půl od poslední kontroly se to vypálilo. Prostě blbá shoda náhod, a hlavně chyba že jsem na to asi sám nemrkl po tom nárazu nebo někdy za pár dní. Puma není moje první auto. Když jsem se bavil se známým co nám dělá auta tak řekl že má poznámku o výměně oleje po 15000 a mám odjeto 18000 a tim to prý je, tak nevím už se to stalo, motor už mám novej tak se nehodlám s nikým hádat. Prostě se to stalo a nevím kdo za to může, chceš-li tak já. Kdyby s tím třeba jel někdo jinej tak třeba on že??? Nemusíš ze mě dělat blba. |
|
Návrat nahoru |
|
PumaDedek Banned
Registrace: 23.1. 2007 Příspěvky: 658
|
Zaslal: st červen 06, 2007 8:01 pm Předmět: Re: Motor mrtvej |
|
|
HM....DEBATA NA ÚROVNI...Do motoru nevidíš.stejhně jako do ženský.Je mnoho faktorů,které jsou příčinou různých závad.Nezáleží kdo je"VINEN" ,ALE kdo za to zaplatí NÉ. _________________ Důvod zákazu přístupu na fórum: Poškozování dobrého jména klubu, soustavné porušování pravidel, urážení členů fóra. |
|
Návrat nahoru |
|
Kdo Puma Driver
Registrace: 26.4. 2006 Příspěvky: 141 Bydliště: kousek nad Prahou
|
Zaslal: čt červen 07, 2007 7:27 am Předmět: |
|
|
Probůh, nejde o to být dokonalý, ani to není reakce na nějaké rozepře, z toho jsem už vyrostl, ale za třicet let, co mám řidičák jsem se ještě nesetkal s takovou filozofií. Jen jsem reagoval na tvůj text. Přečti si ho znova. Píšeš, jak tě Puma zklamala- evidentně nezvládla, že není 100% na dálnici a že nechceš staré auto a skočíš raději do nového - jiného. Ale to není vina auta, že neumí jezdit bez oleje, ať staré, či nové. Samozřejmě, stát se to může kdykoliv a komukoliv. Asi se opravdu stalo několik na sobě nezávislých náhod, které ve finále znamenaly konec motoru. Tolik k tobě, teď k možným příčinám, samotného by mně zajímalo. proč k tomu došlo.
Při startování svítila kontrolka oleje?? Když se nerozsvítila po úniku na dálnici, musí být chyba tam. V motoru je pět litrů oleje a ten motor určitě nesežral všechen, takže pokud unikl, musel buď postupně, to bys viděl na zemi loužičky, nebo nějak naráz za jízdy, ale to by auto bylo od oleje zespodu a vzadu - jak by ho strhával proudící vzduch. Pořád by se ale měla rozsvítit kontrolka baroskopu. Když jste ten motor vyndali, tak tam olej vůbec nebyl?? To, žes přetáhl výměnu vůbec neuvažuj, to s tím nemá nic společného a nevím, proč o tom mechanik mluvil jako o příčině. Nemohla se podělat pumpa, že tam olej byl, ale nemazal?? Ale tam je zase ta kontrolka. Ta bude v tomto případě alfou i omegou této situace. Jak to vypadalo? Shrneme si otázky. Svítila kontrolka při zapnutí zapalování pře jízdou? Nebyly předtím pod autem loužičky? Po zadření byl v motoru ještě nějaký olej? Bylo auto potom od oleje zespodu a vzadu? Ta kontrolka potom svítila? Rád bych věděl, co se stalo, už jen pro to, že se to opravdu může stát komukoliv. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|