Welcome to Ford Puma Czech!

Hlavní nabídka
Reklama
Kdo by chtěl platit víc, než musí? Zvolte si povinné ručení na ePojisteni.cz.
Diskuzní fórum

Ford Puma Club :: Zobrazit téma - SAMO-Diagnostika auta len pre verzie s LCD
PřihlášeníUživatelHeslo
Přihlásit mě automaticky při každé návštěvě    
Registrace
Registrace
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Přihlásit se pro kontrolu soukromých zpráv
Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika

Přidat nové téma   Zaslat odpověď
SAMO-Diagnostika auta len pre verzie s LCD
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jmario
Puma Driver
Puma Driver


Registrace: 24.4. 2006
Příspěvky: 135
Bydliště: SR Nitra-Nove Zamky-Surany

PříspěvekZaslal: st květen 10, 2006 9:52 am    Předmět: SAMO-Diagnostika auta len pre verzie s LCD Citovat

Digital display diagnostic mode
From Pumapeople
Built in test-mode in tachometer of Fords with LCD Instrument panels.

This will work on fords fitted with LCD odometers but there may be differences in the displays / count of button presses required.

1) Insert Key (do not turn it)

2) Press and hold the Trip-Meter Reset Button

3) While holding the reset button, start your car and continue holding the button.

4) Within 10 seconds, the display should change to "test" (written in a silly LCD font) and the needles will move.

5) Then release the Button.

5) Pressing the button will now cycle through some 15 different modes.


The below may not be 100% matched to what is displayed on the Puma digital display in diagnostic mode.

Breakdown of some of the functions:

1 Press - Shows a Gauge Sweep

2 Presses - shows all 8's on the LCD (LCD TEST)

3 Presses - illuminates all the bulbs on the dash

4 Presses - displays hexadecimal value for ROM level

5 Presses - Displays the hexadecimal value for EE level

6 Presses - Shows DTC Troubleshooting Codes (Nothing to worry about though)

7 Presses - DIGITAL SPEEDOMETER - MPH

8 Presses - DIGITAL SPEEDOMETER - KPH

10 Presses - DIGITAL TACHOMETER


DTC Troubleshooting Codes:

9202 Fuel sender open circuit

9204 Fuel sender short to ground

9213 Anti-theft number of programmed keys is below minimum

A103 Antenna not connected-defective transceiver

9232 Antenna not connected-defective transceiver

9317 Battery Voltage high

9318 Battery voltage low

9342 ECU is defective

9356 Ignition run circuit open

9364 Ignition Start circuit open

9600 PATS Ignition Key Transponder Signal is Not Received - Damaged Key or non-PATSKey

9601 PATSReceived Incorrect Key-Code from Ignition Key Transponder (unprogrammed Encoded Ignition Key)

9602 PATS Received Invalid Format of Key-Code From Ignition Key Transponder (Partial Key Code)

9681 PATSTranceiver Signal is Not Received (Not Connected, Damaged, or Wiring)

A139 PCM ID does not match between Instrument Cluster and PCM

A141 NVM Configuration Failure (No PCM ID exchange between Instrument Cluster and PCM)

A143 NVM memory failure

5284 Oil Pressure Switch Failure

D027 SCP Invalid or Missing Data for Engine RPM

D041 SCP Invalid or missing data for Vehicle Speed

D043 SCP Invalid or missing data for Traction Control

D073 SCP Invalid or missing data for engine coolant

D123 SCP Invalid or missing data for Odometer

D147 SCP Invalid or missing data for vehicle security

D262 Missing SCP message.

_________________
SKYPE me! jmario666
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Ford Puma Club » Elektrika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejít na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory






Powered by Copyright © UNITED-NUKE. All Rights Reserved.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.09 sekund