No tak ono by toho pak chtelo udelat i vic, treba jeste zadni viko kufru do laminatu, vyhazet neco v interieru (topeni) atd videl jsem i abs vyndany to udelal i kolaga na nismu a tim usetril 10kg.
No hele tak to se nedivim ze to nefungovalo, pac tim jak si to vyndal tak si narusil spodni proudeni vzduchu, udelala se tam velka kapsa a tam se ten vzduch mele. Ja udelal to ze vyhodil rezervu a na origo drzak pridelal jeste lehkej hlinikovej plech a tim zadelal co nejvetsi plochu.
Vyhod kolo a dej misto ni neco lehkeho, treba nakej kybl nebo neco cim vymezis tu diru a pak to zkus protahnout, bude to pak lepsi, ten plech tam proste byt musi..
Registrace: 24.8. 2010 Příspěvky: 382 Bydliště: Praha 4
Zaslal: pá prosinec 30, 2011 11:58 am Předmět:
Plech možná kapku pomůže. Ale ta Váha na zadku skutečně může chybět. I Pumí zadek s rezervou má tendenci na nerovnostech odskakovat.
Pokud se, ale odebere rezerva a ve předu dáš tu karbonvou kapotu, tak to bude ideální
Když už jsme u toho odlehčování pomocí karbonu...
Na projectpuma.com jsem našel zajímavé téma, kde je odlehčení dotaženo opravdu do zajímavých čísel.
Jedná se sice o Ford Racing Puma, ale ty čísla by měly být plus mínus podobné nebo u spousty dílů stejné.
Hmotnost původní části / hmotnost karbon:
Kapota 26 kg / 6 kg
Př. nárazník 10 kg / 2 kg a 1 kg splitter
Blatníky (ks) 9 kg / 2,5 kg
Dveře (ks) 36 kg / 6 kg plastových oken 13 kg s elektrickým oknem
Střecha 21 kg / 4 kg
Zadní blatníky (ks) 11 kg / 3 kg
Zadní dveře 48 kg / 10 kg s plastovým oknem
Zadní nárazník 10 kg / 4 kg i s difuzorem
Takže to znamená úsporu 163 kg a to jsou jen hlavní části exteriéru. Dále je spousta vnitřních částí apod., které je možno odstranit + úspora hmotnosti ostrojením interiéru. Různé plastové výplně mohou být taky předělány do karbonu.
Úspora hmotnosti odstrojením interiéru:
Přední sedadla 20 kg (výměnou za lehké náhrady)
Zadní sedadla 10 kg
Koberec 3 kg
Polstrování stropu a držák rezervního kola 5,5 kg
Plato kufru a koberečky 4 kg
Obložení kufru 2,5 kg
Obložení interiéru (různé) 13,4 kg
Obložení předních dveří 4 kg výměnou za karbonového obložení
Měkká zvuková izolace (pod kobercem) 10,7 kg
Zadní quarter trims (???) 4 kg výměnou za karbonové
Stereo, reproduktory a kabeláž 8,4 kg výměnou za montáž intercomu / headsetů
Reproboxy 2.5 kg
Modul airbagu a vedení 1,7 kg
Samolepicí zvuková izolace 10,5 kg
Celkem 100 kg
Tak to je celkem 263 kg pryč a to nepočítáme různé kovové držáky a další kovové části, které se dají uříznout z karosérie.
To je sice moc hezke, ale to je auto na okruh, nebo kopce a ne na kazdodenni pouzivani, pac by si byl jako v pojizdnem sudu a nedokazu si predstavit v takto vykuchanem aute jizdu treba 200km po nasich ceskych silnicich.
To je sice moc hezke, ale to je auto na okruh, nebo kopce a ne na kazdodenni pouzivani, pac by si byl jako v pojizdnem sudu a nedokazu si predstavit v takto vykuchanem aute jizdu treba 200km po nasich ceskych silnicich.
Registrace: 10.4. 2006 Příspěvky: 1965 Bydliště: Za Prahou
Zaslal: pá prosinec 30, 2011 11:07 pm Předmět:
Díky s4nch3zi : To potom zbývá nějakých 800kg, což je ještě pořád vysoká hodnota. Němci z Reundorfu na těch svých pumách měli hmotnost kolem 600-650kg po obdobných úpravách. Při téhle tabulce mi to přijde jako dost nereálná hodnota. _________________ PumaTrip.webnode.cz
S Pumou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse, Hungarian Ford Puma Meeting Szelid, 25 Jahre Ford Puma Ahrdorf... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...
@Johnik: No ještě tam nějaké věci nejsou uvedené, které by šly dát pryč, takže těch 650 kg by snad teoreticky mohlo jít. Puma má cca tunu, nějakých 250 kg je popsáno viz výše a pak třeba klima, rezerva, abs, lehčí kola, o něco lehčí brzdy, sedačka spolujezdce pryč, lehčí baterka (prý se nějaká dělá)... ale to už je totál holovůz.
Jako mit dve pumy a v jedny nadupanej motor a takhle vykuchanou, tak to musi byt luxuska.
V poslednich dnech makam na dodelani brzd do zdarneho konce. Vse co bylo potrebne udelat pro upgrade je hotove. Nechal jsem je rozhodit abych je mohl poradne ocistit a naplacat barvou. Po vikendu je necham slozit a zkusim namontovat....
Rozsireni auta se mi porad zdalo malo a proto jsem se rozhodl zadni napravu jeste rozsirit na kazde strane o 0,5cm dohromady 1,5cm oproti serii a predni napravu o 1,5cm na kazde strane...
Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
Zaslal: so leden 07, 2012 9:21 pm Předmět:
Jestl si ten predek nerozhodil prilis, ty vetsi kotouce, nevim jestli davas nejaky podlozky jeste, me to udelalo takovej 7mm ven... _________________ AR 147JTDm | 2007 | Distinctive
K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat
Registrace: 21.5. 2011 Příspěvky: 419 Bydliště: Praha 9
Zaslal: ne leden 08, 2012 4:00 pm Předmět:
to jsem chvili s 7j kolama a podlozkama mel no, kdyz k tomu prihodim 205mm pneumatiku, tak sem mohl jezdit do mycky kazdy den _________________ AR 147JTDm | 2007 | Distinctive
K&N filtry za výhodnější ceny - neváhejte kontaktovat
No ja mam 7palcu a 215gumy, bude to celkem porno bahno az na strese..
Jinak tehlice uz mam naplacane a muzu je nechat v tydnu slozit, ted uz jen pockat az dorazi diferak z UK a odlehci se setrvak. Pak sundat napravnici, vyndat prevodvku a dat novou i s diferakem a cele to slozit i s brzdama komplet dohromady. To bude nejdrive tak za mesic a pul a mezi tim jsem zacal planovat uz zminovanej zadni dufuzor, chtel bych to zebrovani nak podobre jako na obrazkach, jen s tim ze to bude zapracovane a zaoblene s origo naraznikam tak, aby to vypadalo dobre. Cele to bude striknute v barve jako predni naraznik, aby to ladilo + jeste premyslim ze bych nechal dat i kola do cerne barvy.
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory